واقعیت اینه شما فن نماها سعی دارین واقعیت رو به یه شکل دیگه ای نشون بدین.
صرفا اینکه صبح تا شب بگی فن بازیم یا عکس پروفایلت TLOU باشه به این معنی نیست که بیشتر میدونی یا حرفت درسته. چون میدونم اهل مطالعه نیستین خلاصه مینویسم.
و اما واقعیت که خیلی بهش علاقه داری
واقعا چرا سعی میکنین بگین که استرلی کاره ای نبوده و هیچ تاثیری نداشته، استرلی از همون اول به عنوان مدیر ارشد برای تیم توسعه TLOU انتخاب شده بود، درحالی که دراکمن یک سال بعد به عنوان creative director به پروژه اضافه شد. حتی اوایل پروژه کارگردان Motion capture یکی از اعضای قدیمی ناتی داگ که رو Uncharted ها کار کرده بود یعنی Gordon Hunt بودش. استرلی و دراکمن هر دو همیشه در مصاحبه از ضمیر "ما" استفاده کردن.
مصاحبه با مجله EDGE سال 2013:
ایده بازگشت دوباره Marlene از طرف یکی از توسعه دهنده های معمولی بوده، اینکه جول یه آدم احساسیه و نه فقط یه سنگدل بی رحم بخاطر Troy Baker صدا پیشه جول هست که تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول داشته.
گفته های خود دراکمن من باب اینکه Troy Baker چقدر تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول خلق اون صحنه Joel و Tess داشته:
درباره شخصیت پردازی جول که خود دراکمن نوشته بوده:
And for Troy – well, as you know, when we first came up with
Joel he was much more like Llewelyn Moss – and he
was meant to be much more quiet and reserved, someone who didn't express his feelings. But Troy played him differently.
منبع: The Last Of Us: The Best Film Of The Year (That Wasn't Actually A Film)
مصاحبه Empire سال 2013 که از استرلی و دراکمن پرسیده شده نقش هر کدومتون چیه؟
اگه دقت کنی خود دراکمن اینجا به صراحت میگه خیلی مواقع حتی جامون عوض میشه، اینو دراکمن گفته نه کاربر X یا Y.
دراکمن تو یه سوال جوابی که قبلا در رددیت انجام داده باز به صراحت گفته بود:
I think a lot about design and Bruce thinks a lot about story. We wrestle with ideas and make sure story is working with gameplay. -->
Druckmann AMA Comment
"خیلی وقت ها من دیزاین فکر میکنم و خیلی وقت ها بروس به داستان. ما با ایده ها دست و پنجه نرم می کنیم تا مطمئن بشیم که داستان با گیم پلی کار می کند."
حتی دراکمن بعدا خودش اعتراف کرد با استرالی داستان بازی رو توسعه داده:
دقیقه 15 ویدیو بالایی، دراکمن: "من و بروس خودمون رو به مدت یک ماه تو یه اتاق حبس کردیم و، قسمت هایی از داستان که مورد پسندمون بود رو انتخاب کردیم."
View attachment 253841
اگه واقعا فن TLOU هستی میتونی بری Artbook رو بخونی که نویسنده این آرتبوک اسم هردوتاشون اومده و باز هم از "ما" استفاده شده.
در رابطه با تاثیر بروس استرلی رو دراکمن:
I'm pretty dark (I wanted to kill Elena in Uncharted 2).
Bruce is the one that would balance me and push for more levity. -->
Druckmann AMA Comment
یه قسمت از دیگه از مصاحبه و تاثیر استرلی:
جواب خود استرلی به تیپیکال TLOU 2 فن ها
"شما به شکلی با صراحت حرف میزنین که انگار میدونین هر روز و هر لحظه تو استودیو چه اتفاقی افتاده، ناراحت نشو، ولی هیچی نمیدونی."
View attachment 253844
خیلی موارد دیگه ای هم بود ولی هم بحث قدیمیه و همینطور از حوصله من خارج، اگه واقعا دنبال "واقعیت" هستی خودت جویا باش.
پ.ن: چند وقت پیش هم یه کاربر قدیمی اومد گفت استرلی هیچ کاره بوده و یه 30 نفری لایکش کردن، اون موقع حوصله تایپ نبود، خلاصه اینکه بگین من فن این شرکت یا استودیو/ بازیم و بقیه رو تمسخر کنین یا به عکس پروفایل، یا با اسنتاد به تعداد لایک ها به این معنی نیست که شما درست میگین.