PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
:| :| :|
نمیفهمم داستان یه بازی دقیقا باید چجوری باشه :|
من خودم بشخصه خیلی لذت بردم از داستان شماره 2 و به نظرم کم و کسری نداشت از داستان شماره 1، ولی دو تا مساله باعث میشه یه عده حال نکنن با داستان شماره 1.
مورد اول که کشته شدن یه کرکتر قهرمانه و این مساله علاوه بر اینکه تو بازیها به ندرت رخ میده این که نتونی انتقام اون قهرمان رو هم بگیری اصلا رخ نمیده و این یه مساله خیلی جدید و برای عده ای که مثه قبل توی همون مدیوم بازی از داستان انتظار داشتن غیر قابل قبوله
مورد دوم هم تم داستانه، موضوع علاقه پدر و فرزندی و فداکاری بین اینا بنظرم محبوبتره تو مدیوم بازی و البته جدیدتر . ولی تم انتقام و این حرفا شاید در اون حد نو نباشه

ولی سوای این دو حس که سراغ بعضیا میاد بنظرم داستان شماره 2 در نوع خودش تو مدیوم گیم خیلی بدیع و جالب بود و ارائه کاملا قابل قبولی هم داشت.

.
 
لست 2 نه اونقدر عالیه که یک عنوان منحصر به فرد و خفن خطاب بشه نه اونقدر بده که زباله غیر بازیافت محسوبش کنیم. صرفا یه چیزی در حد Horizon FW یا Ghost of Tsushima هست.
تاثیر گذار بود
 
من خودم بشخصه خیلی لذت بردم از داستان شماره 2 و به نظرم کم و کسری نداشت از داستان شماره 1، ولی دو تا مساله باعث میشه یه عده حال نکنن با داستان شماره 1.
مورد اول که کشته شدن یه کرکتر قهرمانه و این مساله علاوه بر اینکه تو بازیها به ندرت رخ میده این که نتونی انتقام اون قهرمان رو هم بگیری اصلا رخ نمیده و این یه مساله خیلی جدید و برای عده ای که مثه قبل توی همون مدیوم بازی از داستان انتظار داشتن غیر قابل قبوله
مورد دوم هم تم داستانه، موضوع علاقه پدر و فرزندی و فداکاری بین اینا بنظرم محبوبتره تو مدیوم بازی و البته جدیدتر . ولی تم انتقام و این حرفا شاید در اون حد نو نباشه

ولی سوای این دو حس که سراغ بعضیا میاد بنظرم داستان شماره 2 در نوع خودش تو مدیوم گیم خیلی بدیع و جالب بود و ارائه کاملا قابل قبولی هم داشت.

.
دوست عزیز نظرت قابل احترامه ولی خداییش شما شخصیت پردازی کاراکترای فرعی نسخه 1 رو یک بررسی بکن بعد اتفاقایی مه براشون میفته و کارگردانی قشنگ تو یک سطح دیگست.مثلا اون دو تا برادر سیاه پوست و سرنوشت تلخشون یا اون فداکاری تس یا.... و مثلا مقایسه کن با دینا یا اون اسیاییه.!!!
داستان بازی هم تا اونجایی که الی راهی سیاتل میشه قابل قبوله ولی زمانی که وارد بیس ولف ها میشیم و کنترل شخصیت ابی رو به دست میگیریم قشنگ بازی ول میشه.
 
دوست عزیز نظرت قابل احترامه ولی خداییش شما شخصیت پردازی کاراکترای فرعی نسخه 1 رو یک بررسی بکن بعد اتفاقایی مه براشون میفته و کارگردانی قشنگ تو یک سطح دیگست.مثلا اون دو تا برادر سیاه پوست و سرنوشت تلخشون یا اون فداکاری تس یا.... و مثلا مقایسه کن با دینا یا اون اسیاییه.!!!
داستان بازی هم تا اونجایی که الی راهی سیاتل میشه قابل قبوله ولی زمانی که وارد بیس ولف ها میشیم و کنترل شخصیت ابی رو به دست میگیریم قشنگ بازی ول میشه.
تا قیام قیامتم که بگید قسمت دوم از قسمت اول بازی کاملتری هستش و داستانش هم کاملا پرفکت هست و نویسنده دوست داشته به این شکل داستان رو جلو ببره ( شما و دیگر دوستان از داستان خوشتون نیومده نظرتون محترم ولی این دیگه مشکل نویسنده نیستش ، همیشه که قرار نیست هر بازی که ساخته میشه قهرمانش 50 تا نسخه حضور داشته باشه)
قسمت دوم پر افتخارترین بازی تاریخه که کلی از جوایزش رو به خاطر داستانش برنده شده
در حال حاضر هم به همراه رد دد 2 و ویچر 3 و آخرین نسخه زلدا بهترین بازیهای ساخته شده هستن
 
آخرین ویرایش:
:| :| :|
نمیفهمم داستان یه بازی دقیقا باید چجوری باشه :|
لست آو آس پارت 2 دنباله‌ی یک بازی‌ بزرگ و پرطرفدار بود و احتمالاً بزرگ‌ترین مشکلش این بود که به‌عنوان دنباله‌‌ی چنین اثر محبوبی به اندازه‌ی کافی به خواسته‌های مخاطب ویدیوگیم که با دنباله‌های به‌مراتب محتاطانه‌تری عادت کردن، باج نداده!
البته، به نظرم هر چه از زمان عرضه گذشته، نظرات عمده‌ی طرفدارها هم نسبت به بازی بهتر و معقول‌تر شد و الان تحسین‌های بیشتری رو می‌شنویم که کاملا حق بازی هست. با این حال، به دلیل چیزی که گفتم، به نظرم عجیب نیست که نظرات متناقضی درباره‌ی داستانش وجود داشته باش. البته این بازی هم تنها اثری نیست که دچار چنین چیزی شده. حتی مواجه اولیه خیلی از طرفداران با متال گیر سالید 2 هم اینطور بود، چون دقیقاً اونم دنباله‌ی اثر محبوبی بود که نخواست صرفاً به خواسته‌ی رایج مخاطب صنعت رفتار کنه.
 
آقا به ولله بروس کارگردان بازی (بخش گیم‌پلی) بود، نه نویسنده و خالق شخصیت‌ها! :D اون چیزی که بهش می‌گی پشم ریزون رو دقیقا همون آدمی ساخته که نسخه‌ی دوم رو ساخته. اگه خوشتون نیومده از پارت ۲ دیگه دلیل نمی‌شه واقعیت رو اینجوری بپیچونید انصافا.
واقعیت اینه شما فن نماها سعی دارین واقعیت رو به یه شکل دیگه ای نشون بدین. :D صرفا اینکه صبح تا شب بگی فن بازیم یا عکس پروفایلت TLOU باشه به این معنی نیست که بیشتر میدونی یا حرفت درسته. چون میدونم اهل مطالعه نیستین خلاصه مینویسم.

و اما واقعیت که خیلی بهش علاقه داری
واقعا چرا سعی میکنین بگین که استرلی کاره ای نبوده و هیچ تاثیری نداشته، استرلی از همون اول به عنوان مدیر ارشد برای تیم توسعه TLOU انتخاب شده بود، درحالی که دراکمن یک سال بعد به عنوان creative director به پروژه اضافه شد. حتی اوایل پروژه کارگردان Motion capture یکی از اعضای قدیمی ناتی داگ که رو Uncharted ها کار کرده بود یعنی Gordon Hunt بودش. استرلی و دراکمن هر دو همیشه در مصاحبه از ضمیر "ما" استفاده کردن.
مصاحبه با مجله EDGE سال 2013:
Bruce Straley: [...] And it was a lot of long conversations and debate, and you feel the pressure of the team. You literally feel like everybody around you, like all eyes are on me and Neil if we’re having a conversation. We’re a very open-floor kind of dynamic at Naughty Dog, very flat structure, so we’re just out there with the team having these conversations very openly about like, what are we gonna do? […]
It could be me, it could be Neil, it could be another designer on the team who’s like, I want to do this and it’s super involved [...] and you have to step back and say, ok, what’s the essence of what we’re trying to convey here [...] what do we need to do for the story right now? [...]
And that’s the best thing for us, to have checks and balances within the team, making sure we’re all looking out for each other [...]. Sometimes there was something wrong fundamentally with the core structure of what you’re trying to do — with the story, or the characters [...]. We had to step way back and say, can we achieve this in a different way? Can we look at the relationship in a different way and evolve it in a way so we can implement this idea in a simpler fashion? --> 2013 Edge Interview
ایده بازگشت دوباره Marlene از طرف یکی از توسعه دهنده های معمولی بوده، اینکه جول یه آدم احساسیه و نه فقط یه سنگدل بی رحم بخاطر Troy Baker صدا پیشه جول هست که تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول داشته.
گفته های خود دراکمن من باب اینکه Troy Baker چقدر تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول خلق اون صحنه Joel و Tess داشته:
Druckmann: Like I've always imagined this as Joel ... doesn't really care for Tess. He's completely shut down. And Troy treated it differently which is I think he really cares for Tess even though he might not show it. And ... we just kind of embraced that [Baker's take on the character]. And you kind of see that later when Tess gets infected. That wasn't how that scene was originally envisioned, that Joel has such a reaction, but it became a lot more interesting to own that. --> TLoU Commentary Track
درباره شخصیت پردازی جول که خود دراکمن نوشته بوده:
And for Troy – well, as you know, when we first came up with Joel he was much more like Llewelyn Moss – and he was meant to be much more quiet and reserved, someone who didn't express his feelings. But Troy played him differently.
منبع: The Last Of Us: The Best Film Of The Year (That Wasn't Actually A Film)

مصاحبه Empire سال 2013 که از استرلی و دراکمن پرسیده شده نقش هر کدومتون چیه؟

Bruce, you're the game director, and Neil, you're the creative director. What do those two roles encapsulate?
Straley: Good question. [...] So Neil handles story and characters, I handle gameplay and, moment-to-moment, what's happening in the game. But we have to really be on the same page and see eye-to-eye on everything. So we're kind of like Voltron, only there's just two components.
Druckmann: There's a lot of overlap in what we do. --> 2013 Empire Interview
اگه دقت کنی خود دراکمن اینجا به صراحت میگه خیلی مواقع حتی جامون عوض میشه، اینو دراکمن گفته نه کاربر X یا Y.:D

دراکمن تو یه سوال جوابی که قبلا در رددیت انجام داده باز به صراحت گفته بود:
I think a lot about design and Bruce thinks a lot about story. We wrestle with ideas and make sure story is working with gameplay. --> Druckmann AMA Comment

"خیلی وقت ها من دیزاین فکر میکنم و خیلی وقت ها بروس به داستان. ما با ایده ها دست و پنجه نرم می کنیم تا مطمئن بشیم که داستان با گیم پلی کار می کند."

حتی دراکمن بعدا خودش اعتراف کرد با استرالی داستان بازی رو توسعه داده:
Druckmann: And then over the next several months Bruce and I kinda holed ourselves in a room and, like, picked bits and pieces of a story that we liked, kinda came up with environments that were interesting to us. And we put this thing together [shows giant storyboard] --> 2013 Druckmann Keynote
دقیقه 15 ویدیو بالایی، دراکمن: "من و بروس خودمون رو به مدت یک ماه تو یه اتاق حبس کردیم و، قسمت هایی از داستان که مورد پسندمون بود رو انتخاب کردیم."
Screenshot 2022-05-04 235512.png

اگه واقعا فن TLOU هستی میتونی بری Artbook رو بخونی که نویسنده این آرتبوک اسم هردوتاشون اومده و باز هم از "ما" استفاده شده.

در رابطه با تاثیر بروس استرلی رو دراکمن:
I'm pretty dark (I wanted to kill Elena in Uncharted 2). Bruce is the one that would balance me and push for more levity. --> Druckmann AMA Comment

یه قسمت از دیگه از مصاحبه و تاثیر استرلی:
Some of the best moments in the game were Ellie’s casual conversations with Joel, when they weren't doing anything at all, or during a fight. How did you make it so you'd hear those bits of background and character spots?
Druckmann: We would start with the major story beats, which were the cinematics. Then Bruce would tell me the game is too dark ... And then it's like, "OK, how do you find that glue, what are some interesting things for them to mention?" So then we'd be playing some levels together and say, “OK, ask Joel, 'What would he be thinking here?' Ask Ellie ...” It's almost like you're taking on those roles. --> 2013 Empire Interview
جواب خود استرلی به تیپیکال TLOU 2 فن ها
"شما به شکلی با صراحت حرف میزنین که انگار میدونین هر روز و هر لحظه تو استودیو چه اتفاقی افتاده، ناراحت نشو، ولی هیچی نمیدونی."
jrcf4f3vhbw61.jpg


خیلی موارد دیگه ای هم بود ولی هم بحث قدیمیه و همینطور از حوصله من خارج، اگه واقعا دنبال "واقعیت" هستی خودت جویا باش.:D



پ.ن: چند وقت پیش هم یه کاربر قدیمی اومد گفت استرلی هیچ کاره بوده و یه 30 نفری لایکش کردن، اون موقع حوصله تایپ نبود، خلاصه اینکه بگین من فن این شرکت یا استودیو/ بازیم و بقیه رو تمسخر کنین یا به عکس پروفایل، یا با اسنتاد به تعداد لایک ها به این معنی نیست که شما درست میگین.
 
واقعیت اینه شما فن نماها سعی دارین واقعیت رو به یه شکل دیگه ای نشون بدین. :D صرفا اینکه صبح تا شب بگی فن بازیم یا عکس پروفایلت TLOU باشه به این معنی نیست که بیشتر میدونی یا حرفت درسته. چون میدونم اهل مطالعه نیستین خلاصه مینویسم.

و اما واقعیت که خیلی بهش علاقه داری
واقعا چرا سعی میکنین بگین که استرلی کاره ای نبوده و هیچ تاثیری نداشته، استرلی از همون اول به عنوان مدیر ارشد برای تیم توسعه TLOU انتخاب شده بود، درحالی که دراکمن یک سال بعد به عنوان creative director به پروژه اضافه شد. حتی اوایل پروژه کارگردان Motion capture یکی از اعضای قدیمی ناتی داگ که رو Uncharted ها کار کرده بود یعنی Gordon Hunt بودش. استرلی و دراکمن هر دو همیشه در مصاحبه از ضمیر "ما" استفاده کردن.
مصاحبه با مجله EDGE سال 2013:

ایده بازگشت دوباره Marlene از طرف یکی از توسعه دهنده های معمولی بوده، اینکه جول یه آدم احساسیه و نه فقط یه سنگدل بی رحم بخاطر Troy Baker صدا پیشه جول هست که تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول داشته.
گفته های خود دراکمن من باب اینکه Troy Baker چقدر تاثیر زیادی رو شخصیت پردازی جول خلق اون صحنه Joel و Tess داشته:

درباره شخصیت پردازی جول که خود دراکمن نوشته بوده:
And for Troy – well, as you know, when we first came up with Joel he was much more like Llewelyn Moss – and he was meant to be much more quiet and reserved, someone who didn't express his feelings. But Troy played him differently.
منبع: The Last Of Us: The Best Film Of The Year (That Wasn't Actually A Film)

مصاحبه Empire سال 2013 که از استرلی و دراکمن پرسیده شده نقش هر کدومتون چیه؟


اگه دقت کنی خود دراکمن اینجا به صراحت میگه خیلی مواقع حتی جامون عوض میشه، اینو دراکمن گفته نه کاربر X یا Y.:D

دراکمن تو یه سوال جوابی که قبلا در رددیت انجام داده باز به صراحت گفته بود:
I think a lot about design and Bruce thinks a lot about story. We wrestle with ideas and make sure story is working with gameplay. --> Druckmann AMA Comment

"خیلی وقت ها من دیزاین فکر میکنم و خیلی وقت ها بروس به داستان. ما با ایده ها دست و پنجه نرم می کنیم تا مطمئن بشیم که داستان با گیم پلی کار می کند."

حتی دراکمن بعدا خودش اعتراف کرد با استرالی داستان بازی رو توسعه داده:

دقیقه 15 ویدیو بالایی، دراکمن: "من و بروس خودمون رو به مدت یک ماه تو یه اتاق حبس کردیم و، قسمت هایی از داستان که مورد پسندمون بود رو انتخاب کردیم."
View attachment 253841

اگه واقعا فن TLOU هستی میتونی بری Artbook رو بخونی که نویسنده این آرتبوک اسم هردوتاشون اومده و باز هم از "ما" استفاده شده.

در رابطه با تاثیر بروس استرلی رو دراکمن:
I'm pretty dark (I wanted to kill Elena in Uncharted 2). Bruce is the one that would balance me and push for more levity. --> Druckmann AMA Comment

یه قسمت از دیگه از مصاحبه و تاثیر استرلی:

جواب خود استرلی به تیپیکال TLOU 2 فن ها
"شما به شکلی با صراحت حرف میزنین که انگار میدونین هر روز و هر لحظه تو استودیو چه اتفاقی افتاده، ناراحت نشو، ولی هیچی نمیدونی."
View attachment 253844


خیلی موارد دیگه ای هم بود ولی هم بحث قدیمیه و همینطور از حوصله من خارج، اگه واقعا دنبال "واقعیت" هستی خودت جویا باش.:D



پ.ن: چند وقت پیش هم یه کاربر قدیمی اومد گفت استرلی هیچ کاره بوده و یه 30 نفری لایکش کردن، اون موقع حوصله تایپ نبود، خلاصه اینکه بگین من فن این شرکت یا استودیو/ بازیم و بقیه رو تمسخر کنین یا به عکس پروفایل، یا با اسنتاد به تعداد لایک ها به این معنی نیست که شما درست میگین.
اولا فکر نمی‌کنم جایی گفته باشم بروس هیچ‌کاره‌ست.
دوما فکر نمی‌کنم گفته باشم بروس هیچ نقشی تو قسمت داستان بازی نداشته. اگر بری دوباره چیزی که نوشتم رو با آرامش بخونی می‌بینی که گفتم خالق داستان و نویسنده‌ی بازی نبوده، و در نهایت همون دراکمن این نقش رو داشته و اینکه گاهی بروس هم درش تاثیر داشته به این معنا نیست که co-writer محسوبش کنیم. بله قاعدتا افراد محتلف تاثیرات خودشون رو می‌ذارن (همونطور که تو پارت دو جول قرار بود با تکرار اسم «سارا» جون بده و به درخواست تروی بیکر این اتفاق نیوفتاد (اصلا خود دراکمن گفته بود که اگه اعضای استودیو با یکی از تصمیمات مخالف باشن صف می‌کشن و اعتراضشون رو بیان می‌کنن و برای همین همه توی داستان بازی نقش دارن))، اما در نهایت «خالق» و مهره‌ی اصلی اون دنیای ساخته شده خود دراکمن بوده. اینجا بعضی‌ها جوری قضیه رو جلوه می‌دن که انگار بروس یکی از نویسنده‌های پارت اول بوده، یا مثلا دراکمن بدون اجازه‌اش حق نداشته یه کلمه بنویسه، که خب هیچ ربطی به واقعیت قضیه نداره و برای فهمیدنش هم نیازی نیست از کارکنان ناتی داگ باشی، یه اپسیلیون فکر کردن فکر می‌کنم کار رو راه بندازه! :D
سوما این حرف به معنای این نیست که نقش بروس ذره‌ای کمتر از دراکمن توی درخشش اون بازی بوده.
چهارما چیل! :D
 
اولا فکر نمی‌کنم جایی گفته باشم بروس هیچ‌کاره‌ست.
دوما فکر نمی‌کنم گفته باشم بروس هیچ نقشی تو قسمت داستان بازی نداشته. اگر بری دوباره چیزی که نوشتم رو با آرامش بخونی می‌بینی که گفتم خالق داستان و نویسنده‌ی بازی نبوده، و در نهایت همون دراکمن این نقش رو داشته و اینکه گاهی بروس هم درش تاثیر داشته به این معنا نیست که co-writer محسوبش کنیم. بله قاعدتا افراد محتلف تاثیرات خودشون رو می‌ذارن (همونطور که تو پارت دو جول قرار بود با تکرار اسم «سارا» جون بده و به درخواست تروی بیکر این اتفاق نیوفتاد (اصلا خود دراکمن گفته بود که اگه اعضای استودیو با یکی از تصمیمات مخالف باشن صف می‌کشن و اعتراضشون رو بیان می‌کنن و برای همین همه توی داستان بازی نقش دارن))، اما در نهایت «خالق» و مهره‌ی اصلی اون دنیای ساخته شده خود دراکمن بوده. اینجا بعضی‌ها جوری قضیه رو جلوه می‌دن که انگار بروس یکی از نویسنده‌های پارت اول بوده، یا مثلا دراکمن بدون اجازه‌اش حق نداشته یه کلمه بنویسه، که خب هیچ ربطی به واقعیت قضیه نداره و برای فهمیدنش هم نیازی نیست از کارکنان ناتی داگ باشی، یه اپسیلیون فکر کردن فکر می‌کنم کار رو راه بندازه! :D
سوما این حرف به معنای این نیست که نقش بروس ذره‌ای کمتر از دراکمن توی درخشش اون بازی بوده.
چهارما چیل! :D
تکبیر
منم نگفتم بروس استرلی Co-writer بوده یا داستان و اسکریپت قسمت اول رو دراکمن ننوشته یا دنیای TLOU رو اون خلق نکرده. دوستان میگن نبود استرلی تو قسمت دوم تاثیرش رو گذاشته که حرف اشتباهی نیست. در طرف مقابل هم به شکلی توضیح میدین که استرلی تاثیری رو شخصیت ها و داستان TLOU نداشته، استرلی رو خود دراکمن تاثیر داشته Tlou یا Uncharted بماند. من سه برابر موارد بالا میتونم از تاثیر استرلی رو دنیا، شخصیت ها از مصاحبه و ژورنال های تلو Quote کنم، اینو جدی میگم، just try me :D
چهارما چیل! :D
“You can’t chill the Sun. I’m shining some truth on you right now.” :D
 
تکبیر
منم نگفتم بروس استرلی Co-writer بوده یا داستان و اسکریپت قسمت اول رو دراکمن ننوشته یا دنیای TLOU رو اون خلق نکرده. دوستان میگن نبود استرلی تو قسمت دوم تاثیرش رو گذاشته که حرف اشتباهی نیست. در طرف مقابل هم به شکلی توضیح میدین که استرلی تاثیری رو شخصیت ها و داستان TLOU نداشته، استرلی رو خود دراکمن تاثیر داشته Tlou یا Uncharted بماند. من سه برابر موارد بالا میتونم از تاثیر استرلی رو دنیا، شخصیت ها از مصاحبه و ژورنال های تلو Quote کنم، اینو جدی میگم، just try me :D

“You can’t chill the Sun. I’m shining some truth on you right now.” :D
جناب خورشید تاثیر گذاشتن با خالق بودن خیلی فرق می‌کنه! :D حالا شما چون با پارت دوم حال نکردید و بنا به دلایلی با دراکمن حال نمی‌کنید و دوست دارید ارزش کارش رو کمتر جلوه بدید راحت باشید، اما اگر ایشون نبود و اون دنیا رو خلق نمی‌کرد الان شما اون طومار بلند بالا رو نمی‌تونستی بنویسی اصلا، چون دیگه دنیا و شخصیت‌ها و داستانی برای تحت تاثیر قرار گرفتن وجود نداشت.

منم دوست دارم بروس به ناتی داگ برگرده، ولی اینکه شما فکر می‌کنید اگر بروس تو نسخه‌ی دوم می‌بود، شخصیت‌های فرعی باب طبعتون می‌بودن، یا داستان باب میلتون پیش می‌رفت و کلا دقیقا همون تاثیری رو می‌ذاشت که شما دوست داشتید بذاره هم، کاملا فرضی و بر اساس خیال بافیه.
 
بروس استریلی به عنوان کارگردان TLoU، بدون شک تأثیر زیادی روی مسیر بازی داشته، ولی از اون طرف هم تأثیرش توی داستان در اون حد پررنگ و وسیع نبوده، وگرنه اسمش توی Credits به عنوان یکی از نویسنده‌ها می‌اومد. :D
اونجا ایران نیست که دور هم یه صلوات محمدی بفرستن و هر کاری خواستن بکنن. قاعده و قانون داره و اگه تأثیر استریلی توی داستان TLoU خیلی زیاد بود، ۱۰۰٪‌ اسمش هم به عنوان یکی از نویسنده‌ها مطرح می‌شد. ولی فقط اسم نیل دراکمن دیده می‌شه، اون هم در دورانی که دراکمن به اندازه امروز توی استودیو نفوذ نکرده بود و از نظر پست و مقام، شاید نفر چهارم پنجم یا حتی پایین‌تر محسوب می‌شد و نمی‌تونست به زور کاری کنه که فقط اسم اون رو به عنوان نویسنده بازی بنویسن. :D
اتفاقاً وقتی دراکمن نقش خیلی پررنگ‌تری توی استودیو پیدا کرد و خودش کارگردان TLoU2 شد، به جای قلدر بازی و اینکه همه چیز رو به خودش نسبت بده و کل افتخارات بازی رو به نام خودش بزنه، سراغ هلی گروس رفت تا با همدیگه داستان رو پیش ببرن. و حتی کار به اینجا هم ختم نشد و در کنار اسم خودش و هلی گروس به عنوان نویسنده‌های اصلی بازی، اسم دو نفر دیگه رو هم توی Credits جا داد. یعنی تیم نویسندگی بازی به ۴ نفر رسید و اسم همگی هم نوشته شده، برعکس نسخه اول که فقط اسم دراکمن نوشته شده و همین نشون می‌ده که اصل کار برای ایشون بوده و بقیه، از استریلی که کارگردان بود و نقش اساسی توی موفقیت بازی داشت تا حتی تروی بیکر که در مورد داستان نظر می‌داد، در حدی نقش اساسی توی داستان نداشتن که بهشون اشاره بشه.

TLoU Credits:

o161830_.jpg


TLoU2 Credits:

m248975_.jpg
 
جناب خورشید تاثیر گذاشتن با خالق بودن خیلی فرق می‌کنه! :D حالا شما چون با پارت دوم حال نکردید و بنا به دلایلی با دراکمن حال نمی‌کنید و دوست دارید ارزش کارش رو کمتر جلوه بدید راحت باشید، اما اگر ایشون نبود و اون دنیا رو خلق نمی‌کرد الان شما اون طومار بلند بالا رو نمی‌تونستی بنویسی اصلا، چون دیگه دنیا و شخصیت‌ها و داستانی برای تحت تاثیر قرار گرفتن وجود نداشت.

منم دوست دارم بروس به ناتی داگ برگرده، ولی اینکه شما فکر می‌کنید اگر بروس تو نسخه‌ی دوم می‌بود، شخصیت‌های فرعی باب طبعتون می‌بودن، یا داستان باب میلتون پیش می‌رفت و کلا دقیقا همون تاثیری رو می‌ذاشت که شما دوست داشتید بذاره هم، کاملا فرضی و بر اساس خیال بافیه.
حوصله داریا :D
من گفتم تاثیر گذاشتن یا با خالق بودن یکیه؟ همین تاثیرات در طی Development هستش که محصول نهایی رو شکل میده، من نگفتم با پارت دوم یا دراکمن حال نکردم، اتفاقا این شما هستی که ارزش کار استرلی رو هیچ حساب میکنی.

بروس استریلی به عنوان کارگردان TLoU، بدون شک تأثیر زیادی روی مسیر بازی داشته، ولی از اون طرف هم تأثیرش توی داستان در اون حد پررنگ و وسیع نبوده، وگرنه اسمش توی Credits به عنوان یکی از نویسنده‌ها می‌اومد. :D
اونجا ایران نیست که دور هم یه صلوات محمدی بفرستن و هر کاری خواستن بکنن. قاعده و قانون داره و اگه تأثیر استریلی توی داستان TLoU خیلی زیاد بود، ۱۰۰٪‌ اسمش هم به عنوان یکی از نویسنده‌ها مطرح می‌شد. ولی فقط اسم نیل دراکمن دیده می‌شه، اون هم در دورانی که دراکمن به اندازه امروز توی استودیو نفوذ نکرده بود و از نظر پست و مقام، شاید نفر چهارم پنجم یا حتی پایین‌تر محسوب می‌شد و نمی‌تونست به زور کاری کنه که فقط اسم اون رو به عنوان نویسنده بازی بنویسن. :D
اتفاقاً وقتی دراکمن نقش خیلی پررنگ‌تری توی استودیو پیدا کرد و خودش کارگردان TLoU2 شد، به جای قلدر بازی و اینکه همه چیز رو به خودش نسبت بده و کل افتخارات بازی رو به نام خودش بزنه، سراغ هلی گروس رفت تا با همدیگه داستان رو پیش ببرن. و حتی کار به اینجا هم ختم نشد و در کنار اسم خودش و هلی گروس به عنوان نویسنده‌های اصلی بازی، اسم دو نفر دیگه رو هم توی Credits جا داد. یعنی تیم نویسندگی بازی به ۴ نفر رسید و اسم همگی هم نوشته شده، برعکس نسخه اول که فقط اسم دراکمن نوشته شده و همین نشون می‌ده که اصل کار برای ایشون بوده و بقیه، از استریلی که کارگردان بود و نقش اساسی توی موفقیت بازی داشت تا حتی تروی بیکر که در مورد داستان نظر می‌داد، در حدی نقش اساسی توی داستان نداشتن که بهشون اشاره بشه.

TLoU Credits:

o161830_.jpg


TLoU2 Credits:

m248975_.jpg
خب اگه میخوای باز هم با استناد به کردیت این موضوع رو توجیه کنی، و بقیه موارد رو نا دیده بگیری من دیگه حرفی ندارم.:D درضمن موضوع درباره این نبود که دراکمن نویسنده قسمت اول نیست، بحث در این راستا بود که استرلی صرفا فقط رو بخش گیمپلی کار نمیکرده.
مرسی که یادآوری کردی برای فهمیدن اسم نویسنده باید کردیت بازی رو بخونیم.
 
بحث در این راستا بود که استرلی صرفا فقط رو بخش گیمپلی کار نمیکرده.
نخیر بحث اصلا راجع به این موضوع نبود. شما اومدی با پستی که هیچ ربطی به حرف من نداشت بحث رو به این سمت کشوندی. الان هم تو همین پست دوباره همون کار رو تکرار کردی. من جایی نگفتم بروس فقط رو گیم‌پلی کار کرده، شما این جمله رو از پست من برای خودت کشوندی بیرون که بحث رو اون سمتی ببری که دوست داری ببری. شما باید اون طومار رو در جواب همون کاربری که گفته بود «بروس هیچ‌کاره‌ هست» می‌فرستادی، چون چیزایی که می‌گی واقعا ربطی به حرف من ندارن. برای بار nام، من می‌گم آدم اصلی و خالق اون چیزی که بهش می‌گید شاهکار و پشم ریزون و فلان و بهمان (یعنی دنیا و شخصیت‌ها و داستان و مشتقاتش) دراکمن بوده و نه بروس. ولی شما جوری قضیه رو جلوه می‌دید که انگار برعکس این ماجرا صادقه. در نهایت هم اینکه انقدر مطمئنید اگر بروس می‌بود بخش مربوط به داستان و شخصیت‌های بازی بیشتر به سلیقه‌تون می‌خورد کاملا فرضی و بی‌اساسه. یعنی می‌خوام بگم کل چیزی که می‌گید در وهله‌ی اول یه اغراقه و منعکس کننده‌ی واقعیت نیست، و در وهله‌ی دوم هم یه رویابافی بر اساس احساساته و هیچ منطق و اساسی نداره.

حالا باز بیا بگو تو می‌گی بروس هیچ کاره‌است! :D
 
خب اگه میخوای باز هم با استناد به کردیت این موضوع رو توجیه کنی، و بقیه موارد رو نا دیده بگیری من دیگه حرفی ندارم.:D درضمن موضوع درباره این نبود که دراکمن نویسنده قسمت اول نیست، بحث در این راستا بود که استرلی صرفا فقط رو بخش گیمپلی کار نمیکرده.
مرسی که یادآوری کردی برای فهمیدن اسم نویسنده باید کردیت بازی رو بخونیم.
مهدی گفت بروس استریلی نویسنده و خالق شخصیت‌های TLoU نبوده و حرفش هم کاملاً درسته. :D اینکه کارگردان بازی روی تک‌تک بخش‌ها تأثیر مستقیم و غیرمستقیم می‌ذاره (از جمله داستان)، مفهومش این نیست که باید جزو نویسنده‌های بازی محسوبش کرد. کارگردان در مورد شکل و شمایل شخصیت‌ها هم نظر می‌ده، روی طراحی مراحل هم نظارت می‌کنه، به آهنگساز بازی می‌گه که دنبال چه مدل آهنگی هستم، ممکنه در مورد انیمیشن‌ها هم ایده بده و اگه از فلان بخش HUD و رابط کاربری راضی نباشه هم به مسئولش می‌گه که تغییراتی بده، ولی نمی‌گیم طرف هم کارگردان بازی هست، هم طراح شخصیت و مراحل و انیماتور و آهنگساز و طراح رابط کاربری و... کارگردان مهم‌ترین نقش رو توی انسجام بازی و تبدیلش به یه اثر درجه یک داره و استریلی هم از این نظر توی TLoU ترکوند، ولی به هر حال داستان بازی دست نیل دراکمن بوده و اصل کار رو در زمینه داستان و شخصیت‌پردازی، دراکمن انجام داده.
در مورد سهم هرکدوم از اعضای تیم توی بخش‌های مختلف یه بازی هم باید به Credits مراجعه کرد دیگه! اون قسمت رو برای پُر کردن دیسک و پرداخت حقوق الکی به یه نفر برای نوشتن چند صد تا اسم نمی‌ذارن که. :D لیست اسامی رو می‌ذارن تا مخاطب متوجه بشه که هر کسی توی کدوم بخش کار کرده و در بخش داستان TLoU هم فقط اسم نیل دراکمن نوشته شده. اگه بقیه نقش خیلی مهم و اساسی توی این زمینه داشتن، اسم اون‌ها هم نوشته می‌شد، مثل TLoU2.
 
آخرین ویرایش:
فکر کن از یه بازی خوشت نمیاد ولی هفته‌ای یه بار میای تاپیکش رو میاری بالا :D

والا ما اگه از یه بازی خوشمون نیاد عمرا اینقدر وقتمون رو براش تلف نمیکنیم! عجیبه ...

بگذریم از 800 صفحه رکورد تاپیک یک بازی
بگذریم از اون همه GOTY
بگذریم از سایت و مجله‌هایی که GOTY ندادن ولی تقریبا همه‌شون داستان و شخصیت‌پردازی رو دادن

دیگه کمدی شده واقعا :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or