PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Roozbeh7

کاربر سایت
Mar 20, 2019
2,014
نام
روزبه
بازی تمام شد میتونم بگم بهترین بازی این نسل برام شد حس سنگین بازی شتوتیگ بی نهایت عالی بازی گزافیک فوق العاده و هوش مصنوعی عالی بازی

فکر کنم وقتی ابی به پا چوئل شلیک کرد من اصلا انتطار کشته شدن رو نداشتم و شاید بعد اومدن ابی به تئاتر و روبرو شدن با الی و کنترل کردن ابی به خودم میگفتم متنفر بودن از شخصیت ابی تو دلم رخنه کرد و خیلی ازش متنفر بودم و میگفتم هدف دراکمن از این کنترل ابی چیه ؟ بازی هرچی جلوتر میرفت بیشتر با شخصیتش و بعد انسانی اشنا میشدم ولی از متنفر بودن وز ابی برام ذره ای کم نکرد و قسمتی که باید با الی مبارزه میکرد فقط به دراکمن فحش میدادم چرا باید با الی مبارزه کنی که شاید اخرش کشته بشه؟ در کل داستان بازی خیلی خوب بود
و گیم پلی بازی شاهکار بود

امتیاز من به بازی ۱۰ از ۱۰ بود
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
منم نظرمو بگم راجع به داستان بازی که به عقیده ی بنده اتفاقا نقطه قوته این شماره ست .
چندتا مساله مختلف بعد تموم کردن بازی واسه من مطرح شد . اولیش بحث انتقام و این چرخه ی بی حاصل خشونت بود که به نظرم به بهترین شکل تونسته بودن از پسش بر بیان و من دوجا دوست داشتم دسته رو ول کنم و برم . اولیش وقتی بود که ابی با الی می جنگید و مجبور بودم دکمه بزنم اما ته دلم اصلا دلم نمی خواست ذره ای آسیب به الی وارد بشه . دومیش وقتی بود که کاراکتر ابی رو به خوبی شناخته بودم او حالا نوبت الی بود که بره سر وقت ابی . اونجام دوست داشتم دسته رو ول کنم و برم و بارها با خودم گفتم الی جان مادرت ول کن . تو رو خدا بی خیال شو . آخه این کجاش زدن داره ؟ دیدن ابی تو وضعیتی که پوست و استخون شده بود و توی وضعیت فلاکت بار و رقت انگیزی بود ذره ای برام لذت بخش نبود .
کارگردان با قرار دادن ما و تعریف داستان از زاویه دید دوتا پرسوناژ اصلی داستان موفق شد اون نسبیت حق و باطل رو به خوبی به تصویر بکشه . آخر داستان واقعا انتخاب بین الی و ابی برام سخت بود و اون پایان بندی به نظرم بهترین حرکت ممکن بود .
الی بخشید اما خیلی چیزا رو این وسط فدا کرد و از دست داد . مهم ترین چیزی که الی از دست داد اون بند اتصالش با جول بود . بند اتصال چی بود ؟ همون دو تا انگشتی که باید باهاش آکورد می گرفت و خودشو میسپرد به نوای موسیقی و اونجا دمی هرچند کوتاه ازین دنیای پر از خشونت و بی رحم رها می شد و می تونست جول رو بازهم کنار خودش ببینه . به نظرم بزرگترین چیزی که این وسط الی فدا کرد همین از دست دادن جول توی رویاهاش بود . چیزی که میتونست آرومش کنه هرچند از آسمون سنگ می بارید .
و اما به نظرم اصلی ترین مساله ای که داستان بازی بهش می پرداخت و باعث میشد یه ادامه ی باشکوه و به تمام معنا واسه شماره ی اول باشه . پاسخ به این سوال بود که آیا جول در انتهای قسمت اول کار درستی کرد یا نه ؟ نجات الی و دروغ گفتن بهش درست بود یا غلط ؟
اینجا بازی یه جواب سر راست به ما میده . پایان نسخه ی قبل دوتا سوال به وجود آورد . اولیش این بود که آیا کار جول درست بود . دومیش این بود اگر ما جای جول بودیم چیکار می کردیم ؟
بازی به وضوح تصمیم شخصی جول رو نا درست نشون میده و ترجیح جون عده ی زیادی آدم که عزیزترین شخصشو کار بیهوده ای می دونه . اگر جول تصمیم دیگه ای گرفته بود شاید ما الان شاهد این دنیای پر از هرج و مرج و خشونت بار نبودیم .
اما میرسیم به سوال دوم . اگر ما جای جول بودیم چه انتخابی می کردیم ؟
موقعی که جول کشته شد . عطش انتقام توی گیمر و الی توامان بیدار شد . گیمر دنبال اینه به هر نحوی شده انتقام بگیره . خیلی از کسایی که الان از داستان شاکی هستن به این دلیل هست که بازی اجازه ی انتقام به اونها نمی ده . بازی داره با بردن گیمر به یه مسیر تو در تو و تاریک انتخاب اونو به عنوان یک انسان به چالش می کشه . موقعی که ما به همراه الی چشمامونو روی تمام ابعاد شخصیتی ابی و انگیزه هاش می بندیم و صرفا به دنبال انتقامیم . پس اگه ما هم جای جول بودیم ، همون انتخابو می کردیم و اینجاست که زوایای تاریک وجود یک انسان به تصویر کشیده میشه . ما حاضریم برای نجات جون عزیزترین کسمون تا کجا پیش بریم ؟ حاضریم تمام دنیا توی آتیش بسوزه اما روی کسی که ما دوستش داریم و زندگیمون باهاش معنا پیدا می کنه حتی یه خط نیوفته .
اینجاست که دراکمن کسایی که بیرون از گود وایساده بودن و تصمیم جول رو از منظر یه دانای کل اشتباه می دونستن به چالش می کشه و میگه نه ... شمام اگه جاش بودین همون کارو می کردین . همونطور که جول در انتهای بازی توی فلاش بک به الی میگه اگه خدا یه فرصت دیگه هم بده که برگردم به گذشته باز همون تصمیمی رو می گیرم که قبلا گرفتم ...
بله انسان همینه ... یه موجود که پر از ضعف و نقصانه و هیچ راه فراری ازش نیست اما اون ته مها ... تو دل تاریکیا هنوز کورسوی امیدی هست .
 

owj

کاربر سایت
Jul 26, 2015
441
نام
Mohamad H
سلام. اصلا قصد کوبیدن ندارم و فقط بخاطر اینکه ذهنمو مشغول کرد میپرسم که بنظر شما ایا ناتی داگ بعد از اون تاخیر چند ماهه داستان رو عوض نکرده؟ شما اون تریلر رو قطعا یادتونه که جول جلوی دهان الی رو میگیره و میگه که فک میکردی میزارم تنهایی انجامش بدی اما توی بازی اصلا نه اون قسمت از بازی و نه هیچ جای دیگه چنین چیزی رو از جول ندیدیم...
 
  • Like
Reactions: .:HO3IN:.

kiarash2001

کاربر سایت
Aug 22, 2007
110
یک سوال از دوستان ، من وقتی نشونه میگیرم خود به خود میره جلو کسی میدونه چرا ؟
ال دو رو که نگه میدارم اروم‌اروم میره جلو خیلی رو مخ چرا اینجور میشه ؟
تو بازی اسیسنکرید هم‌این مشکل داشتم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,535
فراموش کردم بگم
پریروز صداپیشه تامی Jeffrey Pierce توی توییتر از نیل درخواست ساخت داستانی بر اساس شخصیت تامی بصورت استند الون کرد، تروی بیکر هم خیلی جدی با یک کلمه پاسخ داد: موافقم! وقتی به این شکل دارن هینت می دن فکر می کنم نیل هم موافقه!
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
سلام. اصلا قصد کوبیدن ندارم و فقط بخاطر اینکه ذهنمو مشغول کرد میپرسم که بنظر شما ایا ناتی داگ بعد از اون تاخیر چند ماهه داستان رو عوض نکرده؟ شما اون تریلر رو قطعا یادتونه که جول جلوی دهان الی رو میگیره و میگه که فک میکردی میزارم تنهایی انجامش بدی اما توی بازی اصلا نه اون قسمت از بازی و نه هیچ جای دیگه چنین چیزی رو از جول ندیدیم...
اینکارو کردن که بازیکن رو تا سر حد ممکن گمراه و سورپرایز کنن. دفعه‌ی اولشون هم نیست سر عناوین قبلی هم ازین حرکتا زدن ولی نه به این شدت.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فراموش کردم بگم
پریروز صداپیشه تامی Jeffrey Pierce توی توییتر از نیل درخواست ساخت داستانی بر اساس شخصیت تامی بصورت استند الون کرد، تروی بیکر هم خیلی جدی با یک کلمه پاسخ داد: موافقم! وقتی به این شکل دارن هینت می دن فکر می کنم نیل هم موافقه!
یه اسپین آف از تامی رو هستم، شدیدا ارزش پرداختن داره ...
خصوصا اگه مربوط به بخش جدا شدن از فایر فلای و بنا کردن جکسون باشه
 

mdtnt

کاربر سایت
Jul 10, 2013
441
فراموش کردم بگم
پریروز صداپیشه تامی Jeffrey Pierce توی توییتر از نیل درخواست ساخت داستانی بر اساس شخصیت تامی بصورت استند الون کرد، تروی بیکر هم خیلی جدی با یک کلمه پاسخ داد: موافقم! وقتی به این شکل دارن هینت می دن فکر می کنم نیل هم موافقه!
ولی ریسک بالایی داره به خصوص که فن ها بعد از دو نسخه با الی خیلی ارتباط بر قرار کردن و خیلی از فن ها دوست دارند کنترل الی رو دوباره به دست بگیرن شاید خیلی از فن ها با چنین عوض شدن شخصیت اصلی درست کنار نیان مثل همین نسخه که یه سری با کنار رفتن جوئل مشکل داشتن
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
جدا برای نسخه بعدی چجوری میتونین گیم‌پلی کامل‌تر از این نسخه رو توی ذهنتون خیال‌پردازی کنین؟ واقعا چیزی به ذهنم نمیاد که بشه بهش اضافه کرد و یکی از دلایلی که میگم نسازن هم همینه. نسخه اول میشد جلو بردش ولی این گیم‌پلیش زیادی کامله
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,535
ولی ریسک بالایی داره به خصوص که فن ها بعد از دو نسخه با الی خیلی ارتباط بر قرار کردن و خیلی از فن ها دوست دارند کنترل الی رو دوباره به دست بگیرن شاید خیلی از فن ها با چنین عوض شدن شخصیت اصلی درست کنار نیان مثل همین نسخه که یه سری با کنار رفتن جوئل مشکل داشتن
ما توی نسخه اول کنترل جول رو در اختیار داشتیم، در LB کنترل الی، در نسخه 4م آنچارتد نیتن رو کنترل می کردیم، در میراث گمشده کلویی، بخش داستانی هر کدوم از کارکترها به اندازه کارکترهای اصلی سری جذاب بوده، ولی احساسم اینه که همه با این کانتنت و داستان تامی خیلی حال کنن و دوباره بترکونه، چون همه چیز مربوط به اتفاقات قبل از نسخه دومه.
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
جدا برای نسخه بعدی چجوری میتونین گیم‌پلی کامل‌تر از این نسخه رو توی ذهنتون خیال‌پردازی کنین؟ واقعا چیزی به ذهنم نمیاد که بشه بهش اضافه کرد و یکی از دلایلی که میگم نسازن هم همینه. نسخه اول میشد جلو بردش ولی این گیم‌پلیش زیادی کامله
مثلا کرفتیگ عمیق تر بشه و فقط با دو ایتم ساخته نشه ، نمونه بهت بگم ، کاپوت ماشین ها رو بزنیم بالا. ، سیم و اینها رو از توشون در بیاریم ... اضافه کردن حیوانات وحشی ... مثل خرس و شیر و ...
تو قسمت ارتقا سلاح ، مینی گیم اضافه کنن .. و تغییرات و تعمیرات سلاح رو با یه سری qte خودمون انجام بدیم
سیستم ارتقا بهتر بشه و برای یه سری ارتقا ها قرصهای متفاوتی نیاز داشته باشیم ...

حالا بخش ملی کامبت و گان پلی رو باید یه بار دیگه بازی کنم ببینم چقدر میشه تغییر و بهبودش داد ..
ولی خوب تو لول دیزاین ناتی داگ محدودیت نداره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر