The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
هرچند مسلما بحث در موردش جالب و مفرحه و حکم سرگرمی داره،

اما به طور کل به نظرم دیگه مهم نیست چی شد چی نشد بالا رفت پایین اومد چپ رفت راست رفت....

مهم اینه که این چپتر به پایان رسید و میخی که ناتی داگ بر تابوت این پروژه زد هم خودش گویای همین مسئله است،

مخصوصا با اطلاعاتی که بخش مهمیش شایعه هستند، بخش مهمی هم رسما حدس و گمان بر اساس غیر قابل اعتماد ترین و ساده ترین داده ها، و یه جورایی همه دارن از بیرون تحلیل میکنند (مثل این میمونه یک انسان عادی با کوچکترین دانش گیاه و زیست شناسی، بیاد از بیرون و بر اساس سال ها باغبانی و نگه داری از گیاهان به شکل شخصی، توضیح و تفسیر ارائه کنه که مثلا "چه چیزی باعث رشد ساقه این گیاه شده، چه چیزی باعث رنگ سبزش شده، چه چیزی باعث تفاوت گل و ساقه شده و و و....)

خب نمیشه دیگه، این میشه تحلیل از بیرون، حدس و گمان، داستان سرایی و اسیب شناسی رو هوا ....

به نظرم واقعا این چیزا دیگه موضوعیت نداره، بهتره صبر کنیم تا 4 تا ژورنالیست تحقیقی، بیان پژوهش و موشکافی کنند تا ببینیم دقیقا چه اتفاقاتی افتاده، جدا از این، مهم این هست که ناتی داگ از این فصل عبور کرده، و الان وارد فضایی شده که هویت اصلی خودش رو شکل داده، بازی های داستان محور سینگل پلیر، پس مطمئنا دیگه جای نگرانی نیست، وبهتره از الان فکر کنیم ببینیم شاهکار بعدیشون، چه چیزی میتونه باشه و رو اون تمرکز کنیم، و از این بخش رد شده، گذر کنیم...

یک سری عزیزان البته باید بهشون حق داد، سال های زیادی ناراحت بودن، و الان فضایی پدید اومده که با کمی ترول سوزناک :D و کمدی های ابکی گروه سنی الف، خودشون رو تا حدی التیام بدن، نباید بهشون سخت گرفت و بهتره همدردی کنیم :D انسانیت داشته باشیم :D
 
  • Smile
Reactions: Donger

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
361
کلا متا رو از اینا بگیری هیچ متر و معیار دیگه ای ندارن باهاش بازی رو بسنجن. فوقش یه گرافیک میمونه براشون که بگن این گرافیکش بالا نیست پس بده:D
فورتنایت با متای ۷۸، بخاطر پشتیبانی بی نظیری که توسط اپیک شده، الان سالی ۵ میلیارد دلار درآمد داره. جیمبو هم خیلی دوست داشت به همچین درآمدهایی برسه، ولی خب استودیوهاش توان اون سطح از پشتیبانی رو نداشتن و بیخیال شدن (باز خوبه عقلشون رسید:D).

در این زمینه سونی کلا یه GT7 رو داشت که اومد بانجی رو هم خرید که اونم فعلا گند زده و ۴۵ درصد درآمدش کم و در نتیجه منجر به lay-off یکسری افرادش شد. حالا تا ببینیم بازی بعدی بانجی میتونه بالاخره یه لایو سرویس پردرآمد برای سونی درست کنه یا نه...:D
متر و معیار

1702704198829.png 1702704390334.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
کلا متا رو از اینا بگیری هیچ متر و معیار دیگه ای ندارن باهاش بازی رو بسنجن. فوقش یه گرافیک میمونه براشون که بگن این گرافیکش بالا نیست پس بده:D
فورتنایت با متای ۷۸، بخاطر پشتیبانی بی نظیری که توسط اپیک شده، الان سالی ۵ میلیارد دلار درآمد داره. جیمبو هم خیلی دوست داشت به همچین درآمدهایی برسه، ولی خب استودیوهاش توان اون سطح از پشتیبانی رو نداشتن و بیخیال شدن (باز خوبه عقلشون رسید:D).

در این زمینه سونی کلا یه GT7 رو داشت که اومد بانجی رو هم خرید که اونم فعلا گند زده و ۴۵ درصد درآمدش کم و در نتیجه منجر به lay-off یکسری افرادش شد. حالا تا ببینیم بازی بعدی بانجی میتونه بالاخره یه لایو سرویس پردرآمد برای سونی درست کنه یا نه...:D
بازیسازهای بیگ وینر یه پورت pc دادن رسمن بازی ناقص بود. یه هفت هشت ده پونزده تایی آپدیت بالای 10 گیگ اومد تازه تبدیل شد به یک بازی باگدار و بهینه نشده :D
اون آپدیت ها هم خودشون ندادن. یه استودیو دیگه اومد این فضاحت رو جمع کرد:D
حالا فکر کن بیگ وینرها بخان 10 سال از یه gaas پشتیبانی کنن و براش تولید محتوا کنن:D
بازم نیمه پر لیوان اینه که انقدر اینا سطحشون بالاس و به فکر مخاطب هستند که بعد از چند سال اتلاف وقت و پول به این نتیجه رسیدن که کلن بزنن زیر میز:D
یعنی حتی یه تیم دث مچی هم ندادن بیرون دلمون خوش باشه اینا یه کاری تو این سالها کردن.

ولی مهم اینه که الان همه طرفدارها از این عملکرد حیرت انگیز و سطح بالا راضی هستند. ایشالا خداهم ازشون راضی باشه.:D
آقا شما آخر سر فهمیدی مقصر کی بود؟ بلخره جیمبو مجبورشون کرده بود، خود بیگ وینرها سرخود رفتن دنبال اینکار یا اصلن کار روزگار بوده و حتمن خیریتی توش بوده؟
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,343
کلا متا رو از اینا بگیری هیچ متر و معیار دیگه ای ندارن باهاش بازی رو بسنجن. فوقش یه گرافیک میمونه براشون که بگن این گرافیکش بالا نیست پس بده:D
فورتنایت با متای ۷۸، بخاطر پشتیبانی بی نظیری که توسط اپیک شده، الان سالی ۵ میلیارد دلار درآمد داره. جیمبو هم خیلی دوست داشت به همچین درآمدهایی برسه، ولی خب استودیوهاش توان اون سطح از پشتیبانی رو نداشتن و بیخیال شدن (باز خوبه عقلشون رسید:D).

در این زمینه سونی کلا یه GT7 رو داشت که اومد بانجی رو هم خرید که اونم فعلا گند زده و ۴۵ درصد درآمدش کم و در نتیجه منجر به lay-off یکسری افرادش شد. حالا تا ببینیم بازی بعدی بانجی میتونه بالاخره یه لایو سرویس پردرآمد برای سونی درست کنه یا نه...:D
فعلا که متا رو باید از تو بگیریم :D
اصلا نمیدونی فورتنایت وقتی اومد فقط save the world پولی داشت که متاش شد اون :D
عملا شکست خورده بود بازی ولی چند ماه بعد پابجی میاد اینا هم سریع مد بتل رویال رو میارن ولی نبوغ شون این بود که بازی رو رایگان میدن نسبت به پابجی و در ادامه ساپورت بینظیر و ادامه داستان ...
 

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
361
این بیگ وینری که دوستان ازش صحبت می کنن الکی بیگ وینر نشده 😁 این بیگ وینر اینقدر سطحش بالاست که حاضره بازی خودش رو کنسل کنه تا بهترین محصول رو به دست مخاطبش برسونه ! بالاخره یه فرقی هست بین بیگ وینگر و غیر بیگ وینر ها 😁

Screenshot 2023-12-16 at 10.37.11.png Screenshot 2023-12-16 at 10.37.23.png Screenshot 2023-12-16 at 10.37.34.png 1702715079367.png 1702715124962.png

پ.ن: اماده اش کنید واس بیگ وینر بعدیشون 😁
 

Attachments

  • 1702715156987.png
    1702715156987.png
    87.3 KB · مشاهده: 13
آخرین ویرایش:

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
جیمی و قضیه بازنشستگیش رو قشنگ scapegaot کردن تا هیچ تقصیری گردن استدیو نیافته و اون چهره بی نقص و منزه دراکمن خدشه نبینه
حرکت بی رحمانه ولی لازم برای مخدوش کردن این واقعیت که ناتی برنامه مشخصی نداره و دیگه اون استدیو همیشه موفقی که فقط جلو میره و رنده میکنه نیست.
مخصوصا وقتی این خبر کنسل شدن پروژه تقریبا کامل شده رو میذاری کنار اعلام شتاب زده ساخت لست ۳ در حالی که شایعه میشه هیچ داستانی هنوز براش نوشته نشده یا اینکه رو چند آی پی بصورت موازی کار میشه، از شوتر سای فای اوپن ورد تا اول شخص تاریخی-فانتزی، که بیشتر نشون دهنده آشفتگی و هرج و مرج تا چیز دیگه
 
  • Smile
Reactions: mohsen2019

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
196
نام
?Who knows
این بیگ وینری که دوستان ازش صحبت می کنن الکی بیگ وینر نشده 😁 این بیگ وینر اینقدر سطحش بالاست که حاضره بازی خودش رو کنسل کنه تا بهترین محصول رو به دست مخاطبش برسونه ! بالاخره یه فرقی هست بین بیگ وینگر و غیر بیگ وینر ها 😁

View attachment 322370 View attachment 322372 View attachment 322373 View attachment 322367 View attachment 322368

پ.ن: اماده اش کنید واس بیگ وینر بعدیشون 😁
برای کسایی که از متا حداقل 95 و گیم 2.00 و halo combat evolved 2 رسیدن به گیر کردن تو لودینگ این چیزا تعریف نشده شما خودتو خسته نکن. فرق هست بین IP که حتی سریالشم تو گیم اواردز جایزه میگیره با بازیی که پشت در میمونه و با حسرت درو کردن جوایز بازی 5 میلیون دلاری رو تماشا می‌کنه.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,933
هر کمپانی در نهایت بدنبال سود هست و ذائقه مخاطب مهم ترین مسیریه که هر کمپانی تو هر زمینه ای دنبال می کنه.الان الن ویک ۲ رو ببینید یه بازی سینگل پلیر به شدت با کیفیت ولی اصلا فروش خوبی نداشت در بهترین حالت هم یه فروش معمولی رو خواهد داشت.ولی همین mw3 که با اون کیفیت سینگل پلیر و اون نمرات عرضه شد ببنید چقدر فروخته به خاطر مولتی پلیرش.نسل عوض شده بازی های Gaas به شت سود ده هستن اگر کیفیت خوبی داشته باشن.‌همین epic ببنید اوضاعش با عرضه fortnite زیر و رو شد.تو سینما هم همینه فیلم های مارولی و پاپ کورنی بیشتر استقبال میشه ازشون یا فیلم های فینچر و آرنوفسکی و اسکورسیزی؟ سهامدارا دنبال سودن من و شما هم مدیر پلی استیشن باشیم روی بازی های gaas سرمایه گذاری می کنیم فقط فکر کنید یه gaas که ناتی داگ پشتش باشه و تو دنیای last of us باشه چقدر میتونه سود ده باشه.هر کس دیگه هم جای جیم رایان بیاد سونی قطعا دست از ساخت gaas بر نمیداره فقط کاش تجربه ناتی داگ باعث بشه استدیوهای سینگل ساز رو گس ساز نکنه.
سوال اینه فورتنایت و امثالش فقط رو XSX و PS5 اونم تازه ۳۰ فریم اجرا میشن؟
سونی هنوز فقط و فقط بازی انحصاری رو پلتفرم خودش میسازه؟؟
اگه جواب به تمام سوالات بالا نه هست چه اجباریه این بازیای GasS رو برای PS5 بسازن راحت برای موبایل و PC درست کنن که مخاطباشونم بیشتره. گرافیک چندانیم نمیخوان لزوما که ناتی داگ لازم باشه بسازه یه استدیوی این کاره جمع کنن چند تا بازی این شکلی بسازه تا الان استدیو حتی برای بازی دموی پیش فرض کنسولاشم داشته سونی اینم روش.
کار ناتی داگ چیز دیگه س نه بازی GaaS
اونی که با دلست مشتری ND شده احتمالش کمه که تحت هر شرایطی بیاد بازی GasSشم بپسنده د (خصوصا در صورت شکست و حتی پایین تر بودن از رقبا!!)
نمونه ش خود من دیوانه وار فن فاینال فنتزی۷ هستم بازی گاچا FF Ever Crisis رو با اینکه درمورد گذشته سفیروث بود بعد چند روز دراپ کردم چون کلا از سبکش خوشم نمیومد
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
جیمبو خوب بود عالی بود .. خدا بود ... اما همین که با رفتنش سیاست هاش دارن کنار گذاشته میشن برای من بسه... و خیلی خوشحالم از این بابت
هیچکس بدش نمیاد سونی بزرگتر موفق تر و پر درآمد تر شه ... ولی اگه قرار باشه این به تجربه و سرگرمی های من آسیب بزنه ... اون سونی که ۲۸ سال باهاش زندگی کردم دیگه وجود نداشته باشه ... ترجیح میدم منهدم و نابود شه.... والا
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
خب این که شد تایید حماقت جیمبو از جانب خودت که. بیخیال کوروش جان دیگه ضد و نقیض گویی شد. بالاخره جیمبو گفته گس بسازن یا نه؟ بلخره کدوم سودده تره؟ اگه امکان شکست گزینه مولتی بیشتره چرا پس مدیرایی که دنبال پولن اوکی دادن؟ آخه تا یه ساعت پیش ملت به خاطر گس کنسول میگرفتن؟ الان به خاطر سینگل؟ الان ساخت مولتی بهتره از دید مدیریتی یا سینگل؟ بعد حالا من کاری ندارم همین ناتی داگ به قدری جسور و کله شق هست که نه تنها دنباله‌های داستانیش تضمینی برای موفقیت کلانشون نباشه، بلکه عملا هیت خودیارو هم به جون بخرن. شما خودت معتقد بودی دراکمن باید زنده به سیخ کشیده بشه به خاطر جریانات لست و اینا.
بزرگوار تو اول ادعا کردی که جیم رایان استودیو رو مجبور کرده گس بسازن
من ثابت کردم که پروژه منتخب جیم رایان و سونی انچارتد 5 ( نیتن دریک ) بعد از اون هم پارت 3 بوده
بعد دوباره سوال تکرار می کنی ؟

برای استودیو تازه تاسیس که ip محبوب و سابقه خاصی ندارن ساخت بازی gaas منطقیه , مثل Firewalk / Firesprite / Haven که جیم رایان خرید

اولویت استودیوی که یه ip یک میلیارد دلاری داره چیه ؟ ساخت ادامه همون ip
چرا سونی اجازه داد ساخت تلو انلاین شروع بشه ؟ درخواست خود ناتی داگ بود :-??

از یه طرف حاضر نبودن نسخه جدید انچارتد و پارت 3 بسازن
از طرف دیگه ساخت ip جدید تازه شروع شده بود و مشخص بود کی به نتیجه می رسه ( بعد از 5 سال هیچ خبری نیست و بعید به 2025 هم برسه )
احتمال اینکه مثل سانتا مونیکا , ip جدید ناتی داگ هم به نتیجه نرسه وجود داشت
تنها پروژه ای که اعضای ناتی داگ دنبال ساخت اش بودن همین تلو انلاین بود

سونی دو تا گزینه بیشتر نداشت
یا مدیران ناتی داگ مجبور می کرد که ساخت انچارتد 5 / پارت 3 شروع کنن , هر کسی هم مخالفت می کرد اخراج می کردن ( یه ابر فاجعه در شبکه های اجتماعی ایجاد می کرد و اعتبار برند نابود می کرد )
یا تسلیم می شدن و اجازه میدادن ip جدید و تلو انلاین ساخته بشه

مدیریت راه دوم انتخاب کرد :-?? باز هم ملت به جیم رایان که این همه ازادی عمل داده و هزینه کرده فحش میدن :))

جیمبو خوب بود عالی بود .. خدا بود ... اما همین که با رفتنش سیاست هاش دارن کنار گذاشته میشن برای من بسه... و خیلی خوشحالم از این بابت
هیچکس بدش نمیاد سونی بزرگتر موفق تر و پر درآمد تر شه ... ولی اگه قرار باشه این به تجربه و سرگرمی های من آسیب بزنه ... اون سونی که ۲۸ سال باهاش زندگی کردم دیگه وجود نداشته باشه ... ترجیح میدم منهدم و نابود شه.... والا
با رفتن جیم رایان سیاست سونی عوض که نمی شه هیچ , ساخت بازی های سرویس محور بیشتر هم می شه
تا پایان نسل هم سینگل پلیر های که دوران جیم رایان ساخته شدن ( چند برابر بازی سرویس محور ان ) منتشر می شن

سونی که ما 28 سال باهاش زندگی کردیم بازی انلاین نمی ساخت :)

sony online entertainment زیر مجموعه کدوم شرکت بود ؟
کدوم شرکت 11 نسخه SOCOM ساخته ؟
کی MAG ساخت ؟ Warhawk ساخته ؟ کیلزون ساخته ؟ بخش انلاین به بازی های ناتی داگ اضافه کرد ؟

سونی که ما 28 سال باهاش زندگی کردیم دنباله نمی ساخت :)
سونی در دنیای واقعی

2009 Killzone 2
2011 Killzone 3
2012 Killzone Trilogy
2013 Mercenary / Shadow Fall

Resistance: Fall of Man (2006)
Resistance 2 (2008)
Resistance 3 (2011)

2007 Uncharted Drake's Fortune
2009 Among Thieves
2011 Drake's Deception / Golden Abyss

2005 God of War
2007 God of War II / God of War: Betrayal
2008 God of War: Chains of Olympus (PSP)
2009 God of War Collection (PS3)
2010 God of War III / God of War: Ghost of Sparta
2011 God of War: Origins Collection
2012 God of War Saga
2013 God of War: Ascension

17 تا نسخه Ratchet & Clank هم هیچ

 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
بزرگوار تو اول ادعا کردی که جیم رایان استودیو رو مجبور کرده گس بسازن
من ثابت کردم که پروژه منتخب جیم رایان و سونی انچارتد 5 ( نیتن دریک ) بعد از اون هم پارت 3 بوده
بعد دوباره سوال تکرار می کنی ؟

برای استودیو تازه تاسیس که ip محبوب و سابقه خاصی ندارن ساخت بازی gaas منطقیه , مثل Firewalk / Firesprite / Haven که جیم رایان خرید

اولویت استودیوی که یه ip یک میلیارد دلاری داره چیه ؟ ساخت ادامه همون ip
چرا سونی اجازه داد ساخت تلو انلاین شروع بشه ؟ درخواست خود ناتی داگ بود :-??

از یه طرف حاضر نبودن نسخه جدید انچارتد و پارت 3 بسازن
از طرف دیگه ساخت ip جدید تازه شروع شده بود و مشخص بود کی به نتیجه می رسه ( بعد از 5 سال هیچ خبری نیست و بعید به 2025 هم برسه )
احتمال اینکه مثل سانتا مونیکا , ip جدید ناتی داگ هم به نتیجه نرسه وجود داشت
تنها پروژه ای که اعضای ناتی داگ دنبال ساخت اش بودن همین تلو انلاین بود

سونی دو تا گزینه بیشتر نداشت
یا مدیران ناتی داگ مجبور می کرد که ساخت انچارتد 5 / پارت 3 شروع کنن , هر کسی هم مخالفت می کرد اخراج می کردن ( یه ابر فاجعه در شبکه های اجتماعی ایجاد می کرد و اعتبار برند نابود می کرد )
یا تسلیم می شدن و اجازه میدادن ip جدید و تلو انلاین ساخته بشه

مدیریت راه دوم انتخاب کرد :-?? باز هم ملت به جیم رایان که این همه ازادی عمل داده و هزینه کرده فحش میدن :))


با رفتن جیم رایان سیاست سونی عوض که نمی شه هیچ , ساخت بازی های سرویس محور بیشتر هم می شه
تا پایان نسل سینگل پلیر های که دوران جیم رایان ساخته شدن ( چند برابر بازی سرویس ان ) منتشر می شن

سونی که ما 28 سال باهاش زندگی کردیم بازی انلاین نمی ساخت :)

sony online entertainment زیر مجموعه کدوم شرکت بود ؟
کدوم شرکت 11 نسخه SOCOM ساخته ؟
کی MAG ساخت ؟ Warhawk ساخته ؟ کیلزون ساخته ؟ بخش انلاین به بازی های ناتی داگ اضافه کرد ؟

سونی که ما 28 سال باهاش زندگی کردیم دنباله نمی ساخت :)
سونی در دنیای واقعی

2009 Killzone 2
2011 Killzone 3
2012 Killzone Trilogy
2013 Mercenary / Shadow Fall

Resistance: Fall of Man (2006)
Resistance 2 (2008)
Resistance 3 (2011)

2007 Uncharted Drake's Fortune
2009 Among Thieves
2011 Drake's Deception / Golden Abyss

2005 God of War
2007 God of War II / God of War: Betrayal
2008 God of War: Chains of Olympus (PSP)
2009 God of War Collection (PS3)
2010 God of War III / God of War: Ghost of Sparta
2011 God of War: Origins Collection
2012 God of War Saga
2013 God of War: Ascension

17 تا نسخه Ratchet & Clank هم هیچ

این تیکه دوم دقیقا چه ربطی به کل بحث داشت 😂😂 چه برسه به پست من
اون قسمت اول هم متوجه شدم اصلا تلاش نمیکنی بفهمی بقیه چی میگن ... فقط میخوای حرف خودت رو تکرار کنی
 
  • Like
Reactions: MobbMicc

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
وقتی یک پروژه ای بعد از یک مدت طولانی کنسل میکنن علت اصلیش این هست که کیفیتش خیلی پایین طوری که امکان داره به وجهه کمپانی ضربه شدیدی بزنه

=======

کامنت های اینجا رو که خوندم به طور عجیبی یاد داییم افتادم کلا تیپش اینجوری هر خبر ناگواری که بهش میدی به طور کاملا مصنوعی فوری جوری جوابت میده انگار براش اصلا مهم نیست یک قیافه سوپر هیروی میگیره که آدم شاخ در میاره بعد یک ساعت بدش طوری فشارش میره بالا که مجبور میشیم ببریمش بیمارستان دو شب بستری بشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر