The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:
خب دمت گرم خودت جلو تک تکشون نوشتی “جیم رایان خرید” “جیم رایان قراردادشو بست”. خب چیزی که مشخصه اینه که جیم رایان گس می‌خواست. وگرنه ناتی داگ اگر امروز شده ناتی داگ، به خاطر همین نگرش منحصر به فرد و وسواسی خودش بوده. اون وضعیت بحرانی پروسه تولید U4 رو مگه همین ناتی جوری هندل نکرد که تهش خروجی بی نظیری مثل U4 تحویل دادن. نه فقط من، خیلیا معتقدن بهترین تجربه مولتیشون فکشنز بوده. اما دلیلش سود‌آوری، یا دوام نیست. دلیلش اینه به دنیای آخرالزمانی ای که ساخته یه جنبه معنا داری داده که رو کانسپتای دیگه نمیشه پیاده ش کرد. یعنی فکشنز ذاتا فقط و فقط با لور و دنیا و ماهیت تلو امکان وجودش هست. این یعنی نبوغ و وسواسی که با رویکردای‌ همرنگ ترِند روز غریبه ست. بدون هیچ شکی تلوپ ۲ می‌تونست با یه قصه خیلی سرراست‌تر، هم فروش بیشتری کنه هم فن بیس اینطوری چند دسته نشه. اما این استودیو ناتی‌داگه. حالا تو می‌خوای من قبول کنم ناتی داگی که خروجیاش همیشه کاملا جدا از استانداردای غالب بودن و تک تک کاراشون مریض‌گونه و وسواسیه، دقیقا همزمان با علاقه زائد الوصف جیمبو به گس، کاملا تصادفی با اختیار و میل خودش تصمیم می‌گیره گس بسازه؟ بیخیال انصافا. دیگه خبرش هرچند غیررسمی اومد که اعضای استودیو از کار کردن رو چیزی که دوست ندارن ناراحتن. پر مخاطب ترین بخش بازار رو رها کنه؟ خب تو وقتی هنوز نمی‌تونی تقاضای ۱۷۰ میلیون صاحب پلتفرمتو جوابگو باشی، دنبال سود تو حیطه‌ای هستی که کلا ربطی به فلسفه پلی استیشن نداره؟ بودجه ای که صرف خرید استودیو و پورت بازی رو PC شد و میشه اگه صرف همین مشتریای فعلی رو پلتفرمای خودش میشد، خروجیش فرست پارتیایی بود که الان جای خالیشون حس میشه و خواهد شد. و نتیجه تمایل بلقوه یه عده برای تغییر پلتفرم. وقتی می‌شه به بازار PC جدی وارد شد که این طرف پاسخگوی مطالبه صاحب کنسولت باشی. نه اینکه بهترین استودیوت مجبور بشه پورت فاجعه بازیش رو PC رو پچ کنه و انرژی و وقت صرفش بشه. این حرفم دیگه تکراریه که فقط X عدد آدم رو پورت مشغول بودن و بقیه استودیو مشغول ساخت فلان. قطعا بازی نسل بعدی سخت تره. بی شک. اما اینکه کارمندان استودیو باید هزار ساعت کار کنن، خب سانتا چند سال بعد از لانچ PS4 منتشر کرد GOW رو؟ حداقل ۴-۵ سال. برای توسعه و عرضه دِد لاینی وجود داشت؟ کانی بوث هم خبر غیررسمیش اومد که کاسه کوزه تمرکز افراطی رو گس رو سر اون شکوندن. در نهایت، اخراج امثال بوث، کاهش ۱۲ به ۶ گس و همین بیانیه ناتی‌داگ کامل مشخص می‌کنن که جیمبو محترمانه اخراج شده. افزایش قیمت پلاس و افت کیفیت، ناکامی درباره قرارداد اکتی-مایکرو (قابل اغماض) و آخرین شوکیس رقت انگیر پلی‌استشن، از آخرین دستاوردهای قهوه‌ای رنگ جیمبو به شمار میره. وضعیت آینده؟ ایشالا ثرد/سکند پارتیا در کنار اینسامنیاک بتونن ۲۰۲۴ رو دربیارن واسه ۲۵ خدا قادره حالا.
جیم رایان گس می خواست ؟
جیم رایان 44 میلیون نفر مجبور کرده که fortnite بازی کنن ؟
Fortnite just had its biggest day ever, 5.5 years after it launched, with 44.7 million players in one day.)

جیم رایان که هر سال ملت مجبور می کنه COD / FIFA بخرن ؟
جیم رایان حداقل 80 درصد پلیر های PS مجبور کرده که بازی GAAS بازی کردن ؟
1702660870385.png
بزرگوار یه دنیای هست که شما دوست داری واقعیت داشته باشه
یه دنیای واقعی اطراف ما وجود داره

در دنیای شما تمام گیمر ها به خاطر بازی سینگل پلیر کنسول میخرن
دنیای واقعی بیشتر گیمر ها به خاطر fortnite / FIFA / COD و... کنسول میخرن

نسل جدید گیمر ها بازی های GAAS و سرویس محور بازی می کنن
نسل جدید گیمر ها بازی های GAAS و سرویس محور بازی می کنن

اگه این فکت ساده رو قبول کنید تمام مشکلات حل می شه :D

خودتون به این نتیجه می رسید که وظیفه مدیر بخش PS ( جیم رایان و مدیر بعدی ) خدمت به کسانی که کنسول خریدن :-??ساخت بازی برای کسانی که کنسول خریدن :-??
وقتی بیشتر خریداران PS4/PS5 بازی های انلاین و سرویس محور بازی می کنن , وظیفه جیم رایان و مدیر بعدی چیه ؟ ساخت بازی های سرویس محور

-----------------
صد ها بار گفتم
:D:-?? به خاطر کرونا 2 سال صنعت گیم تعطیل شد :-??اگه کرونا نبود GOWR / GT7 / HFW در نیمه اول / حداکثر پاییز 2021 عرضه می شدن

-------------

بزرگوار سهام دار های سونی هیچ اهمیتی به بازی سینگل پلیر نمیدن :-??:-??:-??سهام دار های سونی به دنبال سود بیشتر ان :-??:-??:-?? سهام دار های سونی به دنبال ساخت بازی های سرویس محور ان :-??:-??:-??
بعد از افزایش قیمت پلاس
Following the announcement of the PlayStation Plus price increase, Sony stock has risen by roughly 3.4%
در کدوم دنیای موازی سهام دار ها کسی به نفع اشون کار می کنه رو اخراج می کنن ؟


-----------------
کل صنعت گیم روی هم جمع بزنی به اندازه نصف سونی دوران جیم رایان روی بازی سینگل پلیر سرمایه گذاری نکرده و نمی کنه
HFW با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شد
بودجه GOWR هم بالای 200 میلیون دلار بوده
همین امروز ناتی داگ تایید کرد که روی 2 تا بازی سینگل پلیر کار می کنه که هر کدوم 250 تا 300 میلیون بودجه میخوان
کوری بارلاگ 5 سال روی بازی خودش کار می کنه و تا الان حداقل 150 میلیون دلار بودجه گرفته و تا پایان پروژه به 250 میلیون هم می رسه
2 ماه نیست اسپایدرمن 2 با بودجه حداقل 300 میلیون دلاری عرضه شده
حداقل 10 پروژه سینگل پلیر دیگه هم در دوران جیم رایان شروع شده که تا اخر نسل عرضه می شه

جیم رایان دقیقا ضرب المثل هم چوب را خورد هم پیاز را، هم پول داد​

 
آخرین ویرایش:
نسل جدید گیمر ها بازی های GAAS و سرویس محور بازی می کنن
چه اجباریه خب روی PS5 این بازیا ساخته شه و توسط ناتی داگ
یه دو تا استدیوشو سونی میذاشت روی موبایل و PC این بازیا رو بسازن پول بیشتریم درمیورد.
کار بیهوده ای بود دیگه وادار کردن ND به ساخت این خزعبلات، قبول کن
 
چه اجباریه خب روی PS5 این بازیا ساخته شه و توسط ناتی داگ
یه دو تا استدیوشو سونی میذاشت روی موبایل و PC این بازیا رو بسازن پول بیشتریم درمیورد.
کار بیهوده ای بود دیگه وادار کردن ND به ساخت این خزعبلات، قبول کن
اول و آخر تقصیر خود ناتی داگه. فکشن عادیو با همون پارت ۲ عرضه میکرد و مردم سرگرم میشدن. این وسطم یا خودشون یا با همکاری یکی دیگه بدون فشار و جنجالی یه نسخه مجزا و گس ازش می‌ساختن برا هروقت که آماده میشد. مگه فکشن اولی ساپورت خاصی شده؟ هنوزم طرفدار و پلیر داره فک میکنم. همین کارو برا نسخه دوم تکرار میکرد اون موقعم که بانجی بدبخت نبوده که تقصیرا بیفته گردنشون.
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
چه اجباریه خب روی PS5 این بازیا ساخته شه و توسط ناتی داگ
یه دو تا استدیوشو سونی میذاشت روی موبایل و PC این بازیا رو بسازن پول بیشتریم درمیورد.
کار بیهوده ای بود دیگه وادار کردن ND به ساخت این خزعبلات، قبول کن
وادار کردن ND ؟؟؟؟؟
11.gif
اخبار دنبال نکردی ؟
بخش PS همیشه مشکل کمبود IP داشته و عملا تعداد IP های موفق سونی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسه

انچارتد دومین یا سومین IP تاریخ بخش PS بود
Naughty Dog says it’s ‘moved on’ from Uncharted and could do the same with The Last of Us | VGC
سونی 7 سال انچارتد به خاطر اینکه ناتی داگ که دوست نداشت نسخه جدید بسازه :-?? دفن کرده :-??
از نظر هنری این تصمیم قابل ستایش :-?? اما از نظر سهام دار ها و بحث تجاری یکی از بزرگترین خریت های تاریخ بشر :|:-??

بعد از ماجرا های لانچ تلو پارت 2 حضرت دراکمن فرمودن که دوست ندارن بلافاصه کار روی نسخه سوم شروع کنن :)) باز هم سونی قبول کرد :|:|:|
ساخت IP جدید هم از سال 2018 شروع شده بود ( فعلا 5 سال گذشته و هیچ خبری نیست )

تا سال 2021 کمپانی به عظمت سونی یه IP میلیارد دلاری به خاطر تصمیم ناتی داگ دفن کرده / یه IP میلیارد دلار دلاری دیگه هم متوقف کرد تا حضرت دراکمن و تیم اش هر موقع دوست داشته باشن بازی بسازن , همزمان روی IP جدید که فعلا هیچ خروجی نداشته سرمایه گذاری می کرد
در سال 2021 مدیران ناتی داگ ایده تحول در بازی های سرویس محور مطرح کردن که ما قراره یه بازی GAAS داستان محور بسازیم :-?? باز هم سونی قبول کرد و بودجه داد , حداقل 100 نفر نیروی جدید استخدام کرد
سونی بدبخت دقیقا چیکار باید میکرد که نکرده ؟ :)) دیگه چقد باید ازادی عمل بده ؟
اگه سونی فشار میاورد که الان انچارتد 6 عرضه شده بود / دومین نسخه فرعی تلو معرفی شده بود / تریلر نسخه چهارم تلو هم رونمایی می شد :)
 
الان ناتی داگ یک ایالت خود مختاره و آزاده که هر وقت هرچی خواست می تونه بسازه و اصلا از بالا هیچ نظارت و اجباری روش نیست و دراکمن ناگهان در یک صبح زیبای بهاری هوس کرده گس بسازه و زنگ زده جیمبو گفته بودجه رو کارت به کارت کن جیمبو هم گفته چشم عشگم.
راجب استدیو های دیگه هم همین داستان رو میشه گفت

و در آخر اگه جیمبو بهترین مدیر تاریخه ps هست پس اسپنسر هم ناجی صنعت گیمه
 
واسه من فقط و فقط کنسل شدن مهم بود که اتفاق افتاد و بهترین خبر هم بود.
قبلش اینکه کی خواست و چی بودو چی شد که کنسل شد مهم نیست! خلاصی و رها شدن ناتی از این حصار مزخرف مولتی خودش بهترین خبره.
یادم نمیاد کسی واسه لایو سرویس و مولتی دنبال ps رفته باشه.
زوری هم نمیشه سلیقه فن بیس رو عوض کرد.
 
کوروش عزیز، جسارتا یعنی همه استودیوهای سونی یهو ویار گس کردن؟ حتی خود سونی هم بانجیو خرید از رو هوس خرید؟ ناگهان همه به صورت کاملا تصادفی از گوریلا گرفته تا ناتی و اینسا یهو دلشون گس خواست؟ حالا ناتی جاهل بود و تصمیم گرفت گس بسازه. این ۱۱ تا پروژه دیگه هم از رو جهالت خودشون تصمیم گرفتن گس بسازن؟ یا همه تصمیم گرفتن تا اطلاع ثانوی دنباله‌ها کراس جن. گاد، هورایزن، گرن توریزمو…

کانی بوث هم بازنشست شد؟ اینا مگه از دید مدیرای سونی سود آوری نمیکردن؟ چرا پس؟ باور کن مدیرای بالا رده سونی قطعا یه وضعیت قرمزی واسه آینده و آتیه برند و وضعیت سود بلند مدتش دیدن که این چارتو نمودارایی که فرستادیو بیخیال شن. مگه اکس‌باکسه بعد ۱۰ سال تازه جرات کردن یه آمار فروشی بدن؟

حالا جالب اینه که ناتی حتی در شرایط پیش اومده برای بازی نقشی نداشت ... و مدیریت هم نه که مامور مخصوص جیمبوی بزرگ بانجی مهر استاپ رو زده روی پروژه ناتی داگ (به دلیل اینکه نمی شد باهاش ده سال مردم رو تلکه کرد) ... بعد الان من باید باور کنم ناتی با خواست و آزاده خودش رفته سمت گس
 
دقیقا سانتی مونیکا هم یع بازی بزرگ کنسل شده داشت البته با قدرت تر از قبل برگشتن حال باید ببینیم ناتی داگ هم‌ میتونه برگرده یا نه هر چند بعید میدونم
حالا خووبه پدیده‌ای به اسم جیمبو هست که بشه تقصیر رو انداخت گردنش و کلا ناتی‌داگ رو مظلوم و فریب خورده جلوه داد :D
به هر حال امیدوارم با کمترین آسیب بتونن به کارشون ادامه بدن و همچنان سینگل‌پلیرهای درجه یک و خانمان‌سوز رو تحویلمون بدن. خیلی بهتر میشد اگه یه ورژن آپگرید شده از فکشن یک رو میدادن و همه هم راضی بودن. ولی الانم که گوشی اومده دستشون، هنو دیر نشده و میتونن به مسیر اصلی برگردن. پیش میاد به هر حال :D

یاد سانتامونیکا و پروژه‌ی کنسل شدشون افتادم. فکر کنم حدود ۳ سال هم وقتشونو گرفته بود. در نهایت کنسل شد ولی دیدیم که با گاو ۲۰۱۸ برگشتن و بعدشم که رگناروک رو تحویل دادن و الانم والهالا رو شاهد بودیم.
 
جیم رایان گس می خواست ؟
جیم رایان 44 میلیون نفر مجبور کرده که fortnite بازی کنن ؟
Fortnite just had its biggest day ever, 5.5 years after it launched, with 44.7 million players in one day.)

جیم رایان که هر سال ملت مجبور می کنه COD / FIFA بخرن ؟
جیم رایان حداقل 80 درصد پلیر های PS مجبور کرده که بازی GAAS بازی کردن ؟
View attachment 322307
بزرگوار یه دنیای هست که شما دوست داری واقعیت داشته باشه
یه دنیای واقعی اطراف ما وجود داره

در دنیای شما تمام گیمر ها به خاطر بازی سینگل پلیر کنسول میخرن
دنیای واقعی بیشتر گیمر ها به خاطر fortnite / FIFA / COD و... کنسول میخرن

نسل جدید گیمر ها بازی های GAAS و سرویس محور بازی می کنن
نسل جدید گیمر ها بازی های GAAS و سرویس محور بازی می کنن

اگه این فکت ساده رو قبول کنید تمام مشکلات حل می شه :D

خودتون به این نتیجه می رسید که وظیفه مدیر بخش PS ( جیم رایان و مدیر بعدی ) خدمت به کسانی که کنسول خریدن :-??ساخت بازی برای کسانی که کنسول خریدن :-??
وقتی بیشتر خریداران PS4/PS5 بازی های انلاین و سرویس محور بازی می کنن , وظیفه جیم رایان و مدیر بعدی چیه ؟ ساخت بازی های سرویس محور

-----------------
صد ها بار گفتم
:D:-?? به خاطر کرونا 2 سال صنعت گیم تعطیل شد :-??اگه کرونا نبود GOWR / GT7 / HFW در نیمه اول / حداکثر پاییز 2021 عرضه می شدن

-------------

بزرگوار سهام دار های سونی هیچ اهمیتی به بازی سینگل پلیر نمیدن :-??:-??:-??سهام دار های سونی به دنبال سود بیشتر ان :-??:-??:-?? سهام دار های سونی به دنبال ساخت بازی های سرویس محور ان :-??:-??:-??
بعد از افزایش قیمت پلاس
Following the announcement of the PlayStation Plus price increase, Sony stock has risen by roughly 3.4%
در کدوم دنیای موازی سهام دار ها کسی به نفع اشون کار می کنه رو اخراج می کنن ؟


-----------------
کل صنعت گیم روی هم جمع بزنی به اندازه نصف سونی دوران جیم رایان روی بازی سینگل پلیر سرمایه گذاری نکرده و نمی کنه
HFW با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شد
بودجه GOWR هم بالای 200 میلیون دلار بوده
همین امروز ناتی داگ تایید کرد که روی 2 تا بازی سینگل پلیر کار می کنه که هر کدوم 250 تا 300 میلیون بودجه میخوان
کوری بارلاگ 5 سال روی بازی خودش کار می کنه و تا الان حداقل 150 میلیون دلار بودجه گرفته و تا پایان پروژه به 250 میلیون هم می رسه
2 ماه نیست اسپایدرمن 2 با بودجه حداقل 300 میلیون دلاری عرضه شده
حداقل 10 پروژه سینگل پلیر دیگه هم در دوران جیم رایان شروع شده که تا اخر نسل عرضه می شه

جیم رایان دقیقا ضرب المثل هم چوب را خورد هم پیاز را، هم پول داد​

قطعا پول مهم تره واسشون. اما اون دنیایی که شما بهش لقب موازی میدید، هم گنداب PS3 رو اونطوری واسه سونی درآورد هم نسل ۸ باعث شد مایکرو روش نشه حتی آمار فروش بده. به پشتوانه اون دنیای موازی این همه PS5 فروخته شده. الان هم دقیقا عدم حضور پررنگ اون دنیای موازی تو رویکرد پلی استیشن باعث شد سونی زنگ خطرو بشنوه و مُسببینشو بندازه بیرون و عقب نشینی کاملا واضح از رویکرد ۱۲ تا گس بکنه. چرا مادامی که جیم رایان مدیر بود ناتی داگ در این خصوص شفاف سازی نکرد؟ چون همچنان سایه استاد بالا سرشون بود. دیگه چیو کتمان می‌کنیم. فورتنایتو امثالش میفروشن آره اما چیزی که بیش از دو دهه پلی استیشنو تو جایگاه فعلیش نگه داشته چیه؟ الان سودآوری یه گس تو طولانی مدت میتونه مثل پایه‌های محکم فرست پارتی‌ها، صلب و محکم نگه داره پلی استیشنو؟ فورتنایت مادامی فورتنایته که مخاطب جایگزین بهتری سراغ نداشته باشه. وگرنه یه شبه می‌خوابه. پایه های این گس از کاه‌گله میشه وارد اکوسیستمش کرد اما تخصیص تمام منابع واسه برندی که نمی‌تونه مثل مایکرو “فدای سرم” بچپونه تنگ پول از دست رفته، اشتباه محضه.
 
حالا جالب اینه که ناتی حتی در شرایط پیش اومده برای بازی نقشی نداشت ... و مدیریت هم نه که مامور مخصوص جیمبوی بزرگ بانجی مهر استاپ رو زده روی پروژه ناتی داگ (به دلیل اینکه نمی شد باهاش ده سال مردم رو تلکه کرد) ... بعد الان من باید باور کنم ناتی با خواست و آزاده خودش رفته سمت گس
حالا اگه بازی منتشر می شد خودت اولین نفر فحش نمیدادی ؟ چرا سونی اجازه داده بازی عرضه بشه ؟ چرا سونی اجازه داده اعتبار ناتی داگ نابود بشه ؟
-------------
برگردیم به چند سال پیش
4 پروژه ای که ناتی داگ ممکن بسازه
انچارتد 5 ( نیتن دریک )
تلو پارت 3
تلو انلاین
IP جدید

کدوم پروژه بیشترین هایپ ایجاد میکنه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه سریع ترین سود دهی داره ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه بیشترین کنسول می فروشه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه در کوتاه مدت به بیشترین سود دهی می رسه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه در کوتاه مدت به سود دهی نمی رسه ؟ تلو انلاین به خاطر عرضه F2P
کدوم پروژه امکان نداره شکست تجاری بخوره ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه ممکن شکست بخوره ؟ تلو انلاین

سهام دار ها و مدیران سونی دنبال پروژه ای هستن که با کمترین هزینه / بیشترین تعداد کنسول بفروشه / در کوتاه ترین زمان به سود دهی برسه
با این شرایط پروژه منتخب سهام دار و مدیریت سونی چیه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک ) و بعد از اون تلو پارت 3

حالا در نهایت ناتی داگ کدوم پروژه ها رو ساخت ؟ تلو انلاین و IP جدید :)
215165.gif
 
حالا اگه بازی منتشر می شد خودت اولین نفر فحش نمیدادی ؟ چرا سونی اجازه داده بازی عرضه بشه ؟ چرا سونی اجازه داده اعتبار ناتی داگ نابود بشه ؟
-------------
برگردیم به چند سال پیش
4 پروژه ای که ناتی داگ ممکن بسازه
انچارتد 5 ( نیتن دریک )
تلو پارت 3
تلو انلاین
IP جدید

کدوم پروژه بیشترین هایپ ایجاد میکنه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه سریع ترین سود دهی داره ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه بیشترین کنسول می فروشه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه در کوتاه مدت به بیشترین سود دهی می رسه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه در کوتاه مدت به سود دهی نمی رسه ؟ تلو انلاین به خاطر عرضه F2P
کدوم پروژه امکان نداره شکست تجاری بخوره ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک )
کدوم پروژه ممکن شکست بخوره ؟ تلو انلاین

سهام دار ها و مدیران سونی دنبال پروژه ای هستن که با کمترین هزینه / بیشترین تعداد کنسول بفروشه / در کوتاه ترین زمان به سود دهی برسه
با این شرایط پروژه منتخب سهام دار و مدیریت سونی چیه ؟ انچارتد 5 ( نیتن دریک ) و بعد از اون تلو پارت 3

حالا در نهایت ناتی داگ کدوم پروژه ها رو ساخت ؟ تلو انلاین و IP جدید :)
View attachment 322318
خب این که شد تایید حماقت جیمبو از جانب خودت که. بیخیال کوروش جان دیگه ضد و نقیض گویی شد. بالاخره جیمبو گفته گس بسازن یا نه؟ بلخره کدوم سودده تره؟ اگه امکان شکست گزینه مولتی بیشتره چرا پس مدیرایی که دنبال پولن اوکی دادن؟ آخه تا یه ساعت پیش ملت به خاطر گس کنسول میگرفتن؟ الان به خاطر سینگل؟ الان ساخت مولتی بهتره از دید مدیریتی یا سینگل؟ بعد حالا من کاری ندارم همین ناتی داگ به قدری جسور و کله شق هست که نه تنها دنباله‌های داستانیش تضمینی برای موفقیت کلانشون نباشه، بلکه عملا هیت خودیارو هم به جون بخرن. شما خودت معتقد بودی دراکمن باید زنده به سیخ کشیده بشه به خاطر جریانات لست و اینا.
 
هر کمپانی در نهایت بدنبال سود هست و ذائقه مخاطب مهم ترین مسیریه که هر کمپانی تو هر زمینه ای دنبال می کنه.الان الن ویک ۲ رو ببینید یه بازی سینگل پلیر به شدت با کیفیت ولی اصلا فروش خوبی نداشت در بهترین حالت هم یه فروش معمولی رو خواهد داشت.ولی همین mw3 که با اون کیفیت سینگل پلیر و اون نمرات عرضه شد ببنید چقدر فروخته به خاطر مولتی پلیرش.نسل عوض شده بازی های Gaas به شت سود ده هستن اگر کیفیت خوبی داشته باشن.‌همین epic ببنید اوضاعش با عرضه fortnite زیر و رو شد.تو سینما هم همینه فیلم های مارولی و پاپ کورنی بیشتر استقبال میشه ازشون یا فیلم های فینچر و آرنوفسکی و اسکورسیزی؟ سهامدارا دنبال سودن من و شما هم مدیر پلی استیشن باشیم روی بازی های gaas سرمایه گذاری می کنیم فقط فکر کنید یه gaas که ناتی داگ پشتش باشه و تو دنیای last of us باشه چقدر میتونه سود ده باشه.هر کس دیگه هم جای جیم رایان بیاد سونی قطعا دست از ساخت gaas بر نمیداره فقط کاش تجربه ناتی داگ باعث بشه استدیوهای سینگل ساز رو گس ساز نکنه.
 
خیلی جالبه اینایی که میگن کار هر استدویی نیست گس ساختن
اخه گس ساختن با هر کیفیتی ملاک اینجا
اتفاقا اون مدل گس ساختن که متای زیر نود دارن و کیفیت شاهکار ندارن کار هر استدیو معمولی هست
قطعا استاندارهای ناتی داگ با هر استدیو دیگه ای فرق داره ناتی داگ نمیپذیره یک گس با متای زیر نود بده بیرون و گرنه دادن گس با هر کیفیتی که اتفاقا کار هر استدیویی هست
ناتی داگ الان ۱۵ سال داره شاهکار و بیگ وینر میده بیرون قطعا اگه احساس کنه پروژه ای نتونه کیفیت عناوینشو داشته باش میزاره کنار مثل هراستدیو دیگه ای نیست که برند خودشو به خاطر پول خراب کنه
عنوانی که ارائه میده باید حرف جدیدی داشته باش و تاثیر گذار باش دقیقا مثل عناوین سینگل پلیرش که تو تمام ضمینه ها از گیم پلی تا روایت داستان و .. هر دفه استاندارد تعریف میکنه
اگه احساس کنه عنوان گسش نمیتونه این تاثیر گذاری رو داشته باش خیلی شیک میزاره کنار حتی اگه هزینه بابت کرده باش اینجا اسم برند ناتی داگ مطرحه
اره عزیزم اینجا اونجا نیست که با هر کیفیتی بازی تحویل پلیر بدن

مخاطب های gaas تعداد جوایز و بیگ وینر شدن بازیساز هیچ اهمیتی براشون نداره. حتی گرافیک و خیلی از مواردی که در بازیهای سینگل برای مخاطبش اهمیت داره، برای یک بازی gaas و پلیرهاش فاقد هرگونه اهمیت است.
الان sot ، deep rock یا حتی dbd و... نه گرافیک بالایی داشتن و نه سازنده هاشون بیگ وینر بودن. ولی در عین حال جزو gaas های موفق محسوب میشن و به نوعی ماشین پولسازی هستند.

برای nd چیزی که مشخصه اینه که اینا نمیتونن یک ایده کاملن خلاقانه رو پیاده کنن چون اینکاره نبودن و نیستن. در نهایت باید همون مودهای کلاسیک بازیهای مولتی رو بسازن و مثلن هر فصل دوتا مپ و چندتا اسکین عرضه کنن. که خب اینکار رو از منم بپرسید میگم اپیک فیل میشه. حتی به مشاوره بانجی هم نیازی نیست :D
در کل ساخت بعضی از بازیهای gaas که به موفقیت رسیدن، مشخصن سخت تر از بعضی از سینگل پلیرها نیست. ولی خب برای رسیدن به موفقیت تو این ژانر، پارامترها و توانایی هایی میخاد که nd اونا رو نداره و به قولی اینا گس ساز نیستند.:D تو این بازار سختی ها چیز دیگه ای اند و خیلی وقتها هم تا قبل از انتشار و قضاوت توسط پلیرها، نمیشه فهمید بازی در چه اندازه خوب یا بده.
حتی بعد از انتشار و گذشت چند ماه و گرفتن بازخوردهای خوب از پلیرها، این عرضه محتوای به صورت منظمه که یک بازی gaas رو سرپا نگه میداره. وگرنه بازی هرچقدر هم خوب باشه، بعد از مدتی با کله سقوط میکنه پایین.
 
مخاطب های gaas تعداد جوایز و بیگ وینر شدن بازیساز هیچ اهمیتی براشون نداره. حتی گرافیک و خیلی از مواردی که در بازیهای سینگل برای مخاطبش اهمیت داره، برای یک بازی gaas و پلیرهاش فاقد هرگونه اهمیت است.
الان sot ، deep rock یا حتی dbd و... نه گرافیک بالایی داشتن و نه سازنده هاشون بیگ وینر بودن. ولی در عین حال جزو gaas های موفق محسوب میشن و به نوعی ماشین پولسازی هستند.

برای nd چیزی که مشخصه اینه که اینا نمیتونن یک ایده کاملن خلاقانه رو پیاده کنن چون اینکاره نبودن و نیستن. در نهایت باید همون مودهای کلاسیک بازیهای مولتی رو بسازن و مثلن هر فصل دوتا مپ و چندتا اسکین عرضه کنن. که خب اینکار رو از منم بپرسید میگم اپیک فیل میشه. حتی به مشاوره بانجی هم نیازی نیست :D
در کل ساخت بعضی از بازیهای gaas که به موفقیت رسیدن، مشخصن سخت تر از بعضی از سینگل پلیرها نیست. ولی خب برای رسیدن به موفقیت تو این ژانر، پارامترها و توانایی هایی میخاد که nd اونا رو نداره و به قولی اینا گس ساز نیستند.:D تو این بازار سختی ها چیز دیگه ای اند و خیلی وقتها هم تا قبل از انتشار و قضاوت توسط پلیرها، نمیشه فهمید بازی در چه اندازه خوب یا بده.
حتی بعد از انتشار و گذشت چند ماه و گرفتن بازخوردهای خوب از پلیرها، این عرضه محتوای به صورت منظمه که یک بازی gaas رو سرپا نگه میداره. وگرنه بازی هرچقدر هم خوب باشه، بعد از مدتی با کله سقوط میکنه پایین.
کلا متا رو از اینا بگیری هیچ متر و معیار دیگه ای ندارن باهاش بازی رو بسنجن. فوقش یه گرافیک میمونه براشون که بگن این گرافیکش بالا نیست پس بده:دی
فورتنایت با متای ۷۸، بخاطر پشتیبانی بی نظیری که توسط اپیک شده، الان سالی ۵ میلیارد دلار درآمد داره. جیمبو هم خیلی دوست داشت به همچین درآمدهایی برسه، ولی خب استودیوهاش توان اون سطح از پشتیبانی رو نداشتن و بیخیال شدن (باز خوبه عقلشون رسید:دی).

در این زمینه سونی کلا یه GT7 رو داشت که اومد بانجی رو هم خرید که اونم فعلا گند زده و ۴۵ درصد درآمدش کم و در نتیجه منجر به lay-off یکسری افرادش شد. حالا تا ببینیم بازی بعدی بانجی میتونه بالاخره یه لایو سرویس پردرآمد برای سونی درست کنه یا نه...:دی
 
واقعا تعجب می کنه اینجا که BC هست و کلی افراد با سابقه یک سری حرفای عجیب بزنن؟!

یک سوال جیم رایان مگه اواسط 2019 مدیر نشده؟!

یهو در عرض یک سال
destruction allstars ساخته شد و 2020 عرضه شد به عنوان یک گس که شکست خورد؟! این خواسته جیمبو بوده؟!


راستی اینکه گوریلا IMG_20231105_202438 (1).jpg
بیش از یک سال قبل از اینکه حتی جیمبو مدیر بشه، پروژه مولتی و گس هورایزن رو شروع کرده دستور جیمبو بوده؟!:D

اینکه تو بیانیه رسما اعلام کردن مولتی پلیر تلو از قبل از انتشار ساخت بازی شروع شد یهو جیمبو اومده تو شش ماه اینا رو برنامه هاشونو عوض کرده؟!لول واقعا

راستی اینکه سیاست PD با GT sport یکم عوض شد و شبه گس شد هم جیمبو اینو خواست؟!

یا راستی اینکه اروهد داره از 2016 هلدایورس 2 رو میسازه و تازه بعد از هشت سال داره منتشر میشه رو جیمبو دستور ساختشو داد؟!:D

والا تا جایی که ما یادمونه هر مدیری هیت گرفته سمت تغییر سیاست، مثال میزنه استدیو رو تغییر کاربری داده، کدوم یکی از استدیو های سونی که بازی سینگل میساختن دیگه قرار نیست راهشون رو ادامه بدن؟!

جلوی سانتا رو گرفت؟! جلوی ساخت هورایزن 3 رو گرفت؟! پس از حواشی DS، اومد نزاشت DS2 ساخته بشه؟! جلوی ساکرپانچ رو گرفته گوست بعدی رو نسازه؟! جلوی ناتی رو گرفت که رو دو پروژه سینگل دیگه کار نکنه؟! یا حتی خرید استدیو سینگل رو انجام نداد؟! تمام گس هایی که استدیو های سونی ساختشون رو شروع کردن، حقیقت تلخه ولی مدیران محبوب قبلی شما دستور ساختشو دادن، این جیمبو بوده که اومد جلوی تبدیل شدن استدیو های سینگل ساز رو گرفت و خرید ها برای گس انجام داد، و همینطور جمعیت استدیو ها گسترش پیدا کرد!!!(تا ابد باید مدیون جیمبو بود که نزاشت تو سکوت خبری مسیر مدیران شومن قبلی ND و سایر استدیو هارو تبدیل به راکستدی کنند)


بعضیا صنعت رو با خاله بازی اشتباه گرفتن!!! وظیفه یک ceo اینه به طور منظم گزارش مالی رو برای مدیران بالا رده و سهام دارا ارائه بده!!!

سهام دار ها از مدیران ps درخواست اینو دارن ps چقدر از درامد و سود بازار موبایل، pc، گس ها، کنسول ها و... رو در اختیار داره؟؟؟؟؟؟!!!!

مدیر بعدی هم همین راهو ادامه میده(اره ما تو قصه پریانیم و برای هیچ سهام داری پول مهم نیست. لول واقعا:D)

تعریف رشد تو اقتصاد اینه که شیبت همیشه به سمت بالا باشه!!!

میگن سونی فنیم، ولی یادشون رفته سونی یک زمانی
SOE داشت(sony online entertainment)
که کازهیرای افسانه ای و محبوب پشتش بود، یا حتی این دوستان به اصطلاح سونی فن یادشون رفته که همین بخش میاد پایان کنفرانس e32008 میشه! بله یک بازی انلاین...(اگه شاهکار مدیران قبلش نبود و این بخش اهسته اهسته پیشرفت می کرد مجبور نمیشدن سرمایه گزاری عظیمی تو کمبود های PS بکنن)

در نهایت خوده کازهیرای هم الان ceo بود بسیار اگرسیو تر از جیمبو عمل می کرد!! چون دیدی محدودی به صنعت مثل سایرین نداشت!!!!!

و یک حقیقت تلخ! حتی نینتندو وضعش تو گس و موبایل بسیار بهتر و جلوتر از سونی هست!!!


مدیر بعدی هم میاد که همین کمبود هارو جبران کنه، حالا اینکه موفق میشه یا نه، باید زمان بگه!
.
.
.
پ ن:لطفا اگر میخواید با منبع بحث کنید، بحث پست منو ادامه بدید، وگرنه احساس شخصیتون برای من بسیار بسیار بسیار محترم هست، ولی پاسخی بهشون ندارم:D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or