The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:
به عنوان یه سونی فن سینگل پلیر باز برام خبری خیلی خوبی بود امیدوارم بقیه این گس ها هم یه بلایی سرشون بیاد یا تعدادشون به شدت کم بشه که به نظر میاد همینجوری هم بشه.
فقط نکته مهمی که بچه ها هم اشاره کردن وقت و هزینه ای بود که بابت این بازی هدر دادن و امیدوارم توی پروژه بعدیشون خیلی تاثیر بدی نزاره و خیلی تاخیر نندازه
 
وقتی اطلاعات درستی از کسی یا چیزی که نقدش رو میکنی نداری میشه همین.ناتی تا حالا مولتی نساخته؟؟!!
باز هزار رحمت به ناتی که باوجود تبحرش تو ساخت سینگل و مولتی،وقتی میبینه ساخت مولتی به کلیتش ضرر میزنه به راه اشتباهش پافشاری نمیکنه و خیلی حرفه ای میاد با واقعیت کنار میاد و مسیرش رو عوض میکنه.عین بعضیا نیست که بیاد هایپ علکی-پفکی راه بندازه و فردا هم که بازی گند زد بیاد بگه نمیتونستیم کنسل کنیم و باید بازی آشغال رو منتشر میگردیم تا از شرش خلاص بشیم
من به یاد ندارم تا به حال ناتی داگ بازی مولتی پلیر ساخته باشه
ولی اگر به بخش مولتی پلیر انچارتد و لست آف اس اشاره می کنید باید گفت توسعه این بخش در یک بازی ای که کاملا بر محوریت سینگل پلیره بر اثر پافشاری ناشر هست نه خود توسعه دهنده علتش هم کاملا واضحه وجود بخش مولتی پلیر در بازی های داستانی نسل 7 دلیلی جز این نداشت که، به طور فرضی اینطور خریدار رو متقاعد کنن که بازی های توسعه یافته حتی بعد از پایان بخش داستانی هم همچنان ارزش بازی کردن دارن تا بتونن پلیر رو بیشتر پای بازی نگه دارن ولی دلیل اصلی ترش فروش نسخه های دسته اول به گیمر ها بود چرا که خود سونی به خوبی آگاه بود بازار بازی های دسته دوم براش سودی نداره به همین دلیل تصمیم گرفت یک کد برای دسترسی به بخش مولتی پلیر بازی های اشاره شده داخل جعبه هر کدوم از بازی های بزاره تا خریدار فقط به واسطه اون کد به این بخش دسترسی داشته باشه کاملا هم مشخصه فقط خریدار نسخه دسته اول به این بخش دسترسی داره و ما بعد این که بازی وارد بازار دسته دوم شد نفر دوم باید برای دسترسی به بخش مولتی پلیر که خیلی هم عمیق و پر محتوی نیست باید هزینه 10 دلاری پرداخت کنه و کد بخش مولتی پلیر رو از استور تهیه کنه که میشه سود خالص
و البته خیلی از ناشر های دیگه هم از این روش استفاده کردن و از روش های خیلی بدتر از این ها 😅
و اما اگر کرش تیم ریسینگ رو یک بازی مولتی پلیر در نظر دارید بله حرف شما کاملا درسته اما باید یک نکته رو هم توجه کرد کرش تیم ریسینگ یک بازی مولتی پلیر لوکاله و نه شبکه و در دوره ای عرضه شده و روی پلتفرمی عرضه شده که اصلا به اینترنت وصل نمیشده و تفاوت بسیار زیادی با یک بازی gas داره
ولی در نهایت میخوام اینو بگم که درسته ناتی داگ در بازی های گذشتش بخش مولتی پلیر داشته و شاید شما و خیلی های دیگه بازی کردید و لذت هم بردید که چقدر هم عالی ولی بیایم قبول کنیم آیا اون شکل از مولتی پلیری که شما و خیلی های دیگه از جمله خودم در انچارتد و لست تجربه کردیم در دنیای امروز گیم، از نظر درآمد زایی حرف اول رو موبایل و gas میزنه جایی داره من فکر نمیکنم
 
آخرین ویرایش:
اینکه گفتن باید تمام منابع استودیو رو بزاریم روی بازی گس، شعر خالصه.
میتونستن استودیو جدید تاسیس کنن و متمرکزش کنن روی پروژه مولتی یا اینکه ابعاد استودیو رو گسترش بدن.
مولتی لست خیلی میتونست موفق باشه با توجه به چیزی که از مولتی لست ۱ دیده بودیم. ولی خب جیمبو یدفعه تصمیم گرفت بانجی رو بخره و بزاره بالای سر استودیو ها برای نظارت روشون.
بانجی ای که خودش معلوم نیست توش چه خبره، شد رییس استودیو با کیفیتی مثل ناتی داگ:)) واقعا خنده داره.
ضرری که جیمبو به سونی زده رو چن سال دیگه میبینید.
 
اینکه بعد از ۳ سال کار و بعد از کناره‌گیری جیمو این کنسلی تایید میشه روایت یک داستان رو می‌تونه داشته باشه که شاید سونی در رویکرد خودش تجدید نظر کرده. اینکه این همه منابع و وقت بخاطر اینکه جیمبو و دوستان فکر میکردن گس آینده پلی‌استیشن هستند وباعث نارضایتی استودیوهای داخلی شدن و این وقفه تو معرفی‌های جدید داشته باشیم! تو این چندسال پروژه جدیدی ما از اینا در اصل ندیدم و تمام تمرکز رو همین مسئله بوده که با رفتن جیمبو (شوت کردنش بخوانید) میشه فهمید سیاست سونی به روال قبل، هرچند دیر برگشته.
 
اینکه گفتن باید تمام منابع استودیو رو بزاریم روی بازی گس، شعر خالصه.
میتونستن استودیو جدید تاسیس کنن و متمرکزش کنن روی پروژه مولتی یا اینکه ابعاد استودیو رو گسترش بدن.
مولتی لست خیلی میتونست موفق باشه با توجه به چیزی که از مولتی لست ۱ دیده بودیم. ولی خب جیمبو یدفعه تصمیم گرفت بانجی رو بخره و بزاره بالای سر استودیو ها برای نظارت روشون.
بانجی ای که خودش معلوم نیست توش چه خبره، شد رییس استودیو با کیفیتی مثل ناتی داگ:)) واقعا خنده داره.
ضرری که جیمبو به سونی زده رو چن سال دیگه میبینید.
واقعا خوشحالم که جیمبو رو هم مثل مارک سرنی همیشه مورد نکوهش قرار میدی سبحان جان :)
 
کار خوبی کرد.
الان موبایل ها خیلی قوی شدن. بعدا خواست یه تیم کوچیک درست کنه بازی این شکلی برای اندروید و iOS بدن
یا بسپاره بانجی با نظارت خودش بسازه.
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou
چرا بعد چندسال تازه فهمیدن عنوان گس ساپورت طولانی میخواد و منابع زیادی می طلبه و این که خودم بشخصه بسیار از مالتی تلو1 لذت بردم و برای این عنوان مشتاق بودم :( واقعا بخش مالتی تلو حرفهای زیادی برای گفتن داشت. حیف.

چون به وضوح زور بالا سرشون بوده:دی اگه همه اخبار و شایعات رو بزاریم کنار هم نتیجه گیری خیلی سخت نمیشه دیگه، مدیران سونی همه استدیوهارو مجبور کرده بودن برن سمت لایو سرویس ها، در این راستا بانجی رو هم خریدن که تکنولوژی ها و تجربیاتشون رو شیر کنه با دوستان تا اکثرا بازی های موفقی از آب در بیان. در این راستا همه میرن جلو اما نتیجه اصلا خوب از آب در نمیاد و پروژه ها شکست میخورن. هم ND گند میزنه، و هم یحتمل بازی گوریلا و مالتی پلیری که Ins داشته میساخته بد در میان، در نتیجه اون پشت یه کودتا میشه ظاهرا! چون همه از این وضعی که غولی مثل ND گرفتارش بوده شاکی بودن و نتیجه این کودتا میشه رفتن جیمبو، و ریستارت کردن سیاست های اخیر سونی.

باز اگه شایعات در خصوص ریجکت شدن پروژه ND توسط بانجی درست باشه این قضیه که چرا الان فهمیدن معنی دار تر هم میشه. یحتمل ND میخواسته یه مالتی پلیر باحال بسازه اما بانجی گفته این فرمول ها نمیتونه در دراز مدت پلیرهارو درگیر نگه داره و بعد اینا فهمیدن مالتی پلیر مد نظر سونی با چیزی که اینا میخواستن بسازن فرق داره و اگه بخوان به اون سمت برن یعنی همیشه باید ساپورت کنن بازی رو. اینکه برخی از دوستان میگن چرت و پرته چون به راحتی یه استدیو ساپورت تاسیس میکردن و ... هم یا نمیدونن کلا لایو سرویس ساختن یعنی چی یا استدیو تاسیس کردن چه دردسری داره! همینجوری نیست که یه استدیو بزنی چند نفر رو بریزی توش و بازی برای خودش همینجوری بره جلو! این کار نشدنی و عملا رویا پردازیه. زنده نگه داشتن مالتی پلیری که میخواد همیشه پول سازی کنه یعنی تمام تمرکز استدیو رو این مساله باشه و تازه بازم تضمینی وجود نداره که همیشه موفق باشن! مثل همین بانجی که اخیرا به شدت گند زده! و حالا باید سریع یه چیز جدید بدن بیرون تا جمع کنه داستان رو. یا CoD که به شدت گند زدن و باید سال بعد همه چیزو جمع کنن مجدد. ND هم میخواست یه مالتی پلیر موفق داشته باشه باید وارد این مسیر میشد که یعنی خداحافظی با عناوین بزرگ و موفقی که میساخت. این چیزی بود که بعد اون شوکیس به کرات گفتم و حقیقت هم داشت.

در نتیجه حالا اشتباه از سمت هرکی بوده من خوشحالم بیشتر از این سوخت ندادن! فقط حیف از توانی که از همه استدیوهای سونی گرفته شد!
 
واقعا خوشحالم که جیمبو رو هم مثل مارک سرنی همیشه مورد نکوهش قرار میدی سبحان جان :)
والا سرنی کنسول ساخت که مث بنز داره کار میکنه بدون مشکل
ساپورتشم عالی بوده
پا به پای سری ایکس هم پرفورمنس میده
جیمبو واقعا یه لول دیگست. باید از باسن دارش بزنن این پیر خرفت رو...
 
حالا اشتباه از سمت هرکی بوده
jim-ryan-king_owxm.jpg
 
یاد ضرب المثل «سنگ بزرگ نشونه نزدنه» افتادم.

گفتن انقد پروژه بزرگ بوده که مجبور شدیم ولش کنیم.

خب ینی یکی اونجا نبود بگه از همون اول یه چیزی شبیه آنلاین های قبلی بدید؟

هیچ کس مشکلی با طراحی آنلاین های آنچارتد و لست آف آس نداشت، مشکل فقط ضعیف بودن سرور ها/نت کد و... بود که میتونستن تو این نسخه درستش کنن.

در کل عجیبه که کل قضیه رو کنسل کردن بجا اینکه فقط کوچک ترش کنن.
پروژه اصلا بزرگ نبود ..‌ پروژه یه مولتی پلیر برای لست ۲ بود درست مثل مولتی نسخه اول که فقط به خاطر اینکه تمرکز رو بزارن روی ساخت کمپین و بخش داستانی بازی تاخیر زدن ... اما آقایون اومدن استودیو رو مجبور کردن که اینو گس کنید ... همون موقع هم که شایعه هاش منتشر شد اومدیم اعتراض کردیم ... که بهترین سنگل پلیر و داستانی ساز تاریخ رو تبدیل به ساپورتر گس کنید ...؟ که البته همون موقع هم به سهام دار ها برخورد ...

والا خیلی عجیبه که تقصیر ها بندازیم گردن ناتی داگ و تازه تاکید کنیم چند بار و چند جا دیدم که ناتی داگ خودش میخواست گس بسازه...

هر چی بود تموم شد و خوشبختانه اوضاع داره مثل سابق میشه و امیدوارم نه فقط ناتی که تک تک استودیو های سونی استقلال و ازادی عملشون رو پس بگیرن ...
 
آخرین ویرایش:
اول بانجی به بهانه اینکه بازی گس خوبی نیست و قابلیت ساپورت بلند مدت نداره، پروژه رو معلق کرد
حالام بخاطر اینکه نمیخواستن نیروی استدیو رو برای ساپورت هدر بدن کلا زدن کنسل کردن
از کی مولتی پلیر = گس؟ چرا حد وسط وجود نداره؟ مگه مولتی پلیر حتما باید سیستم پروگرس چند صد ساعته و آیتم شاپ و سیزن پس داشته باشه؟
چرا نشه مولتی پلیر هم مثل سینگل نهایت ۳۰-۴۰ ساعت باهاش ور بری و بعد بزاریش کنار؟
مولتی پلیر سنتی دیگه منقرض شده، چون بهرحال سیستم پیشرفت بازیو جذاب تر و غنی تر میکنه تا اینکه همه چی از اول در دسترس باشه، و خب حالا که آنلاکبل داریم چرا کازمتیک ها رو جدا پولی نفروشیم؟ چرا گرایند رو ۱۰ برابر سنگین نکنیم هم پلیر بیشتر تو بازی میمونه، هم میشه حالا بوستر فروخت و میافته تو چرخه معیوب.
 
به نظرم چیزی که مشخصه اینه که هرچقد وجهه عمومی و بیرونی ND با جوایزی که برد و پخش سریال Last بهبود پیدا کرد و جامعه بیشتری کارهاشون رو شناختن، مشخصه که اوضاع داخلی استودیو اصلا خوب پیش نرفته. این پروژه امسال یا پارسال شروع نشده و الان چندساله داشته روش کار میشده که نشون میده مدیریت اشتباه بزرگی کرده در مدیریت منابع و انتظارات اشتباهی داشتند. با این خبرایی که این چند ماه اخیر بیرون اومد خیلی از ماها فهمیده بودیم که پروژه کنسل شده اما مثل اینکه ND تا اخرین لحظه نمیخواست اینو باور کنه.
این خبر برای من شدیدا ناراحت کننده از جهت اصراف استعداد و منابعی که شده و از اونر اخراج های آدمای با استعدادی که رو این پروژه کار کردند تو این اوضاع بد مارکت IT واقعا تأسف باره.
ولی خب میگن جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته...
 
چون به وضوح زور بالا سرشون بوده:D اگه همه اخبار و شایعات رو بزاریم کنار هم نتیجه گیری خیلی سخت نمیشه دیگه، مدیران سونی همه استدیوهارو مجبور کرده بودن برن سمت لایو سرویس ها، در این راستا بانجی رو هم خریدن که تکنولوژی ها و تجربیاتشون رو شیر کنه با دوستان تا اکثرا بازی های موفقی از آب در بیان. در این راستا همه میرن جلو اما نتیجه اصلا خوب از آب در نمیاد و پروژه ها شکست میخورن. هم ND گند میزنه، و هم یحتمل بازی گوریلا و مالتی پلیری که Ins داشته میساخته بد در میان، در نتیجه اون پشت یه کودتا میشه ظاهرا! چون همه از این وضعی که غولی مثل ND گرفتارش بوده شاکی بودن و نتیجه این کودتا میشه رفتن جیمبو، و ریستارت کردن سیاست های اخیر سونی.

باز اگه شایعات در خصوص ریجکت شدن پروژه ND توسط بانجی درست باشه این قضیه که چرا الان فهمیدن معنی دار تر هم میشه. یحتمل ND میخواسته یه مالتی پلیر باحال بسازه اما بانجی گفته این فرمول ها نمیتونه در دراز مدت پلیرهارو درگیر نگه داره و بعد اینا فهمیدن مالتی پلیر مد نظر سونی با چیزی که اینا میخواستن بسازن فرق داره و اگه بخوان به اون سمت برن یعنی همیشه باید ساپورت کنن بازی رو. اینکه برخی از دوستان میگن چرت و پرته چون به راحتی یه استدیو ساپورت تاسیس میکردن و ... هم یا نمیدونن کلا لایو سرویس ساختن یعنی چی یا استدیو تاسیس کردن چه دردسری داره! همینجوری نیست که یه استدیو بزنی چند نفر رو بریزی توش و بازی برای خودش همینجوری بره جلو! این کار نشدنی و عملا رویا پردازیه. زنده نگه داشتن مالتی پلیری که میخواد همیشه پول سازی کنه یعنی تمام تمرکز استدیو رو این مساله باشه و تازه بازم تضمینی وجود نداره که همیشه موفق باشن! مثل همین بانجی که اخیرا به شدت گند زده! و حالا باید سریع یه چیز جدید بدن بیرون تا جمع کنه داستان رو. یا CoD که به شدت گند زدن و باید سال بعد همه چیزو جمع کنن مجدد. ND هم میخواست یه مالتی پلیر موفق داشته باشه باید وارد این مسیر میشد که یعنی خداحافظی با عناوین بزرگ و موفقی که میساخت. این چیزی بود که بعد اون شوکیس به کرات گفتم و حقیقت هم داشت.

در نتیجه حالا اشتباه از سمت هرکی بوده من خوشحالم بیشتر از این سوخت ندادن! فقط حیف از توانی که از همه استدیوهای سونی گرفته شد!
کودتا ؟
1702638391168.png 1702638471852.png
Social - Sony Throws a 'Thank You Party' for Jim Ryan in Tokyo, Surprises Him with a PS1-themed PS5 and DualSense as a Parting Gift
جیم رایان موفق ترین مدیر تاریخ PS
1702637591822.png

دلیل بازنشستگی اش هم بار ها توضیح داده
The Luxe Lowdown: Jim Ryan - Luxe
A day in the life of you
It depends on where I am. If I’m in the UK, I get up very early for the London/Tokyo crossover, break around midday, then sleep, eat and have a walk, then start again around three just as the West Coast is getting going, and slog through on Teams until supper

By the end of the day, my eyes are bleeding from looking at a screen for too long… Face-to-face is better but that requires me to be on the West Coast or in Japan. Those trips are always energising but also exhausting

With each year that passes, jet lag gets harder and harder to deal with. The human body simply isn’t designed to teleport across continents – anyone who thinks regular long-haul business travel is exotic and exciting is out of touch with
reality
2024 روند ساخت / برنامه ریزی / طراحی PS6 و قرارداد های ثردپارتی / پروژه های فرست پارتی لانچ اش شروع می شه و حجم کاری مدیر PS چند برابر می شد
جیم رایان هم دیگه توان این همه مسافرت / بستن صد ها قرارداد با N تا شرکت در سراسر دنیا رو نداشت و خودش بازنشسته کرد

------------------------------------------
تلو انلاین حاصل توهمات مدیران ناتی داگ برای متحول کردن بخش انلاین بود :-??و خوشبختانه کنسل شد
اگه بازی منتشر می شد ( با همون توهمات ساخت GAAS داستان محور به جای گیم پلی محور ) بعد از یکماه تعداد پلیر هاش به زیر 10 هزار نفر می رسید ( با بودجه 200 تا 300 میلیون دلاری ناتی داگ یه ابر شکست تجاری بود ) به سیاه چاله ای تبدیل می شد که ابرو/ بودجه ناتی داگ می بلعید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or