The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
باگ! تنها باگ واقعا ضربه زننده بازی اینه که کلا AI الی رو تشخیص نمیده! یعنی اگه تو stealth باشی زامبی یا هانتر بیاد رو کله ی الی هم لگد کنه بازم اتفاقی نمیفته و پیداتون نمیکنن!
 
باگ! تنها باگ واقعا ضربه زننده بازی اینه که کلا AI الی رو تشخیص نمیده! یعنی اگه تو stealth باشی زامبی یا هانتر بیاد رو کله ی الی هم لگد کنه بازم اتفاقی نمیفته و پیداتون نمیکنن!
اقا از شما بعیده تشخیص داده نشدن الی توسط هوش مصنوعی واسه اینه که به تجربه شما از گیم پلی لطمه وارد نشه باور کن اگه یه ذره الی قابل تشخیص میبود تو محیط چه گندی تو بازی میخورد
 
نه خداییش از بازی لذت میبرم . این قضیه باگ هم دیگه زیاد بزرگ نمایی شده انقدر هم وخیم نیست که کل بازی رو تحت شعاع قرار بده .
منم اگه چند تا پست درباره همین باگ دادم هدفم این بوده که بگم هیچ چیزی کامل و بدون ایراد نیست . تنها مشکل من با این بازی مسله A.I هست که نتونست انتظارات من رو بر اورده کنه .

تو این نسل بازی هایی بودن که A.I نسبتا خوبی داشتن . ولی هیچ بازی به انداره لست انقدر رو A.I هایپ نکرد و مانور نمیداد . شما برو دموی که تو E3 پارسال نشون دادن ببین و اونو با بازی مقایسه کن . کاملا معلومه تو نسخه دمو A.I تو برخی موارد اسکریبت شده بود.
من حداقل شاید ۱۰ باز اون chapterی که تو e3 نشون دادن رو بازی کردم حتی یک بار هم اون اتفاقات نیفتاد . حتی شبیه بهش هم اتفاق نیفتاد . اگه دقت کنی تو دمو الی هنگام کاور گرفتن اصلان تو دید هانتر ها نمیره ولی تو خود بازی اصلا اینجوری نبود !!

الان پای لپ تاپم نیستم و گرنه عکس میذاشتم ! توی پارت دوم دموی E3 که نشون دادن ؛ جول میره طبقه ی بالای اون هتل ـه اونجا قشنگ الی توی دید یه نفر هست ! اگر کسی از دوستان داره عکسش رو بذاره اگر هم نه خودم شب میذارم ! آدرسش هم اونجایی که جول یکی رو دم پنجره میکشه بعد از اتاق میرن بیرون توی بیرون رفتن از اتاق الی توی دید یکی از هانتر هاست ! قبل از جایی که الی به جول میگه "Joel ... Over there" حدود 15 تا 20 ثانیه عقب تر فکر کنم !
اون چیزی هم که توی E3 نشون دادن دشمن مقابل جول و الی بود و شرایطی نبود که الی بخواد از بین هانتر ها رد بشه . این از این ! در مورد اسکریپ هم حرفت کاملاً اشتباهه ! تمام محیط هایی که قبلاً توی نمایش ها نشون داده بودن توی نسخه ی نهایی چیدمانش رو عوض کردن ! حتی شروع بازی توی دموی E3 جایی بود که جول و الی داخل یه کافه هستن ولی اینجا خیابان اون کافه زیر آب رفته بود و با شنا کردن و عبور از در عقب یه کانتینر میتونین واردش بشین ! حتی توی لابی هتل باید یه میز رو میکشیدین و الی رو می فرستادین تا نردبان رو بیاره ولی اینجا نردبان آماده برای برداشته شدن هست ! با همین تغییر چیدمان ، نحوه ی بازی کردن هم عوض شده ! این تغییر چیدمان هم فقط برای وسایل نیست ! دشمن های داخل محیط هم عوض شدن و مشابه اون پارت دوم دمویE3 هستن تا پارت اول ! در ضمن اون دموی E3 پشت درهای بسته قابل بازی بوده و همه تستش کردن و کاملاً هم ریل تایم بوده ؛ پس با منکر شدن ریل تایم بودن اون فقط دارین خودتون رو زیر سوال میبرین !
اونکه با چوب یا این تیپ وسیله ها توی صورت جول بزنن و بیوفته زمین عیناً توی بازی هست فقط به میزان خون شما بستگی داره و اینجور نیست که اگر خونت پر باشه بیوفتی روی زمین چون به ضرر گیمر هست و بازی رو خراب میکنه ! اینکه شما ندیدین دلیل بر نبودنش نیست ! مثل اون کله زدنی که یکی از دوستان اشاره کرد منم بعد از چند بار بازی کردن امروز صبح اولین بار دیدمش ! تنها موردی که توی دموی E3 بود و توی بازی نبود درگیری با اون یارو ـه که شاتگان داره ! اونم مشابهش وقتی هر دو طرف (چه جول چه طرف مقابل) سلاح سرد مثل چوب یا میله داشته باشن پیش میاد و چیز عجیب غریبی نیست !
توی همون مرحله ی هتل اگر بی سر و صدا به طبقه ی بالا برید واکنش و جایگیری متفاوتی رو از دشمن ها میبینید چون از وجود شما خبر ندارن ؛ اگر طبقه ی پایین رو با سر و صدا گذرانده باشید توی طبقه ی بالا به خاطر اینکه صداتون رفته دارن دنبالتون می گردن ! ممکنه بگید این یه اسکریپت ساده ـس که اگر پایین رو اینجوری تموم کردی بالا اینجوری شروع بشه و بلعکس ! ولی قضیه جایی روشن میشه که اگر شما پایین رو بی سر و صدا رد کنید و بیایید بالا ولی طبقه ی بالا کار به تیر اندازی و اینا بکشه از طبقه ی پایین کسایی که زنده موندن میان بالا ! اینو خودم به شخصه دیدم !
بازی A.I ـش خیلی پیشرفته تر از چیزیه که هر کسی توی سایر بازیها فکرش رو بکنه ! من خودم توی بازی یه بار حمله کردم یکی رو بزنم در همین حین 3-4 نفر دیگه هم از دور به صحنه اضافه شدن ! الی برای کمک به من اومد یکی از اونایی که از دور داشت میومد رو با بطری زد (این یه مورد هوش مصنوعی خارق العاده ی بازی که وقتی از پس زدن یکی برمیای طرف میره یکی دیگه رو میزنه !!!) ولی من که دیدم از پس همشون بر نمیام دویدم و برگشتم در همین حین الی داشت میرفت طرف بقیه که جول بهش گفت "Ellie ... Stay Away From Them" این هر چی هست اسمش اسکریپت نیست ! به شخصه انقدر WOW moment در مورد A.I توی بازی دیدم که خود کاز هیرایی هم بیاد بگه بهترین نیست خودم با دلیل حرفش رو نقض می کنم :biggrin1:
 
کاملا معلومه تو نسخه دمو A.I تو برخی موارد اسکریبت شده بود.
lol اگر اسکریپت بود که جایزه پشمک رو هم توسط GCA بهش نمیدادن:دی! یکی از قوانین اصلی انتخاب نامزد ها و برنده ها توی GameCriticsAwards اینه که نسخه نمایشی E3 رو بدن منتقدین بازی کنن !

درسته AI توی بازی باگ داره (که خُب با توجه به محدودیت سخت افزاری و عظمت کار طبیعیه) ولی باز هم با اختلاف بهترین چیزی هست که تا الآن وجود داشته . من طی روند بازی صحنه هایی از هوش مصنوعی دشمن ها و حتی الی دیدم که فراتر از دمو E3 بود .

سایت های زیادی هم بودن که گفتن بازی بهترین هوش مصنوعی رو داشته !

این صحنه ای که احسان میگه:
c3gn590amqnsww2447sk.png
 
آخرین ویرایش:
هی میام تو تاپیک منتظر پست های جالب انگیز یه سری مثل رضا و احسان میمونم بعد دوباره یه سری میان میگن : الی تو دید دشمنه و اینا:|
اصن شما که خیلی اصرار دارید تومار بنویسید پاش رو امضا کنید به ناتی داگ بگید یه نسخه بزنه براتون به نام The Last of us :Ellie will be seen
تا الی دیده بشه بیچاره:d
هزار دفعه گفتیم دیده نشدن الی بهتر از دیده شدنشه.
هر کی این رو نکته ی منفی بدونه توی انجام بازی تجدید نظر کنه ...
ناتی داگ با این کار توسط خود هوش مصنوعی ، ضعف های هوش مصنوعی ناشی از محدودیت این نسل رو بر طرف کرده ...

این لباس الی رو کسی باز نکرده؟ چیه اسمش؟
19905388884268490658.png

جک و دکستر :d
37365534926051230829.jpg
 
چقدر خوبه این TLOU , از تک تک لحظه هاش من دارم لذت می برم تا اینجا (البته فکر نکنم هنوز 1 درصد بازی رو رفته باشم) فوق العادست!
تعریف کردن ازش حرف زیاده, دیگه خودتون می دونید چقدر عالیه, فقط 2 نکته توی ذوق من زد یه مقدار
یکی افت فریمش توی یک سری صحنه های بود.بقیه ی دوستان هم این افت فریم رو تجربه کردن؟من متاسفانه لنز ps3 یه مقدار ضعیفه و گفتم اگه بقیه دوستان این مشکل رو ندارن حتما به همین دلیله!اگر هم که بقیه این افت فریم رو دارن که باید گفت با وجود اون وسعت و اون گرافیک و حجم بافت ها و البته draw distance خارق العادش طبیعی ـه!
دومین چیزی که توی ذوقم زد MP ـش هست!البته MPـش عالیه ولی انصافا در اون حد که من برای خودم تصور کرده بودم نتونستم ازش لذت ببرم!
در کل بازی شاهکاره و رفت جزو سه بازی مورد علاقه ی من توی این نسل که شامل :B:AC ME2 و اخریش همین TLOU می شه:d
 
آخرین ویرایش:
تمام این سایت ها و یوزر هایی که از بازی ناراضی هستند تا قبل از Release بازی داشتند براش هلاک می شدن حتی یک ساعت تاخیر در عرضه بازی روانیشون می کرد.من بهتون پیشنهاد می کنم Q &A ویدئو که یک روز قبل از عرضه بازی با Ashley ,Baker ,neil و... بود را ببینید.و نوع برخورد سازنده بازی را نگاه کنید و طرز صحبت کردنش.در تمام ویدئو و مصاحبه ها یک جور برخورد می کنه که اصلا انگار نه انگار که بازی شاهکار است و مدام می گه این بازی ماله هم است و این کار تیمی بوده و ...اگر کسی از این بازی بت ساخته باشه همین ارازل Gamespot و سایت های خبری هستند که حالا بعد از اینکه بازی کردن و تمام هیجانشون خالی شده. شروع کردن به مزخرف گفتن به در مورد بازی و کوبیدنش.
مزخرفات Gamespot و سایت های خبری هم به درد خودشون می خوره و هیچ چیزی از ارزش های بازی و تیم قوی ناتی داگ کم نمی کنه .و ارزش این بازی از امتیازاتی که کسب کرده کاملا مشخص است.شاید اینایی که امتیاز بالا دادن یا HardCore Gamer ها که نقد کردن بازی را چیزی از هوش مصنوعی و باگ حالیشون نمیشه.
 
من فکر کنم خود تام(منتقد گیم اسپات)هم اگه این پست احسان رو میدید پی به اشتباهش میبرد!:|
توی همون مرحله ی هتل اگر بی سر و صدا به طبقه ی بالا برید واکنش و جایگیری متفاوتی رو از دشمن ها میبینید چون از وجود شما خبر ندارن ؛ اگر طبقه ی پایین رو با سر و صدا گذرانده باشید توی طبقه ی بالا به خاطر اینکه صداتون رفته دارن دنبالتون می گردن ! ممکنه بگید این یه اسکریپت ساده ـس که اگر پایین رو اینجوری تموم کردی بالا اینجوری شروع بشه و بلعکس ! ولی قضیه جایی روشن میشه که اگر شما پایین رو بی سر و صدا رد کنید و بیایید بالا ولی طبقه ی بالا کار به تیر اندازی و اینا بکشه از طبقه ی پایین کسایی که زنده موندن میان بالا ! اینو خودم به شخصه دیدم !
اتفاقا این مورد واسه منم رخ داد!
بازی خیلی گیم پلی متنوعی داره!همین کله زدن که من دیدم ولی مطمئنم خیلی ندیدن!یا نبر با دوتا سلاح سرد که دیدم البته! ولی واسم عجیبه 4/5 بار رفتم بازی رو اون صحنه ی خون دماغ شدن جوئل رو هنوز سعادت نداشتم ببینم:|
 
این بازی برای من یه مقدار افت فریم داره کسی میدونه علتش چیه؟طبیعیه یا نه؟با تریلراش هم مقایسه کردم دیدم فریم تریلر ها بالا تربود.
 
جول میره طبقه ی بالای اون هتل ـه اونجا قشنگ الی توی دید یه نفر هست ! اگر کسی از دوستان داره عکسش رو بذاره اگر هم نه خودم شب میذارم ! آدرسش هم اونجایی که جول یکی رو دم پنجره میکشه بعد از اتاق میرن بیرون توی بیرون رفتن از اتاق الی توی دید یکی از هانتر هاست ! قبل از جایی که الی به جول میگه "Joel ... Over there" حدود 15 تا 20 ثانیه عقب تر فکر کنم !
تو اون صحنه میره جلو دید ولی رو حالت hard هم اگه بازی کنی خود joel هم باشه تو اون اندک ثانیه هانتر متوجه حصور شما نمیشه .
تمام محیط هایی که قبلاً توی نمایش ها نشون داده بودن توی نسخه ی نهایی چیدمانش رو عوض کردن ! حتی شروع بازی توی دموی E3 جایی بود که جول و الی داخل یه کافه هستن ولی اینجا خیابان اون کافه زیر آب رفته بود و با شنا کردن و عبور از در عقب یه کانتینر میتونین واردش بشین ! حتی توی لابی هتل باید یه میز رو میکشیدین و الی رو می فرستادین تا نردبان رو بیاره ولی اینجا نردبان آماده برای برداشته شدن هست ! با همین تغییر چیدمان ، نحوه ی بازی کردن هم عوض شده
اصلا تغیر دادن اون کافه و نردبون چه ربطی یه اتفاقات داخل هتل داره ؟‌ تو اون محیط که هیچ درگیری صورت نمیگیره که بخواد رو گیم پلی تاثیر بزاره . بحث ما درباره موقعی هست که وارد هتل میشن .
این تغییر چیدمان هم فقط برای وسایل نیست ! دشمن های داخل محیط هم عوض شدن و مشابه اون پارت دوم دمویE3 هستن تا پارت اول
خب دقیقا مشکل از اینجاس اصلا هدف از نشون دادن پارت اول چی بود ؟ خب فرض رو بر این میزاریم که A.I هم اسکریپت نبود و کاملا realtime بود ولی وقتی تو بازی اصلان چنین چیزی وجود نداره و A.I اصلا در اون حد و اندازه نیست چه نتیجه ای میشه از این رخداد گرفت ؟
سازنده اومده هرچی درتوان داشته گذاشته رو اون دموی اولی که واقعا هم خوب ازاب اومد ولی تو ریلیز نهایی که محیط وسیع تر شد نتونست اون چیزی رو که تو دمو نشون داد رو عملی کنه .
درضمن منم نگفتم A.I کاملا اسکریپت شده بود گفتم تو بعضی موارد . مثلا همون صحنه ای که هانتر فرار میکنه و joel می افته دنبالش .
وی همون مرحله ی هتل اگر بی سر و صدا به طبقه ی بالا برید واکنش و جایگیری متفاوتی رو از دشمن ها میبینید چون از وجود شما خبر ندارن ؛ اگر طبقه ی پایین رو با سر و صدا گذرانده باشید توی طبقه ی بالا به خاطر اینکه صداتون رفته دارن دنبالتون می گردن ! ممکنه بگید این یه اسکریپت ساده ـس که اگر پایین رو اینجوری تموم کردی بالا اینجوری شروع بشه و بلعکس ! ولی قضیه جایی روشن میشه که اگر شما پایین رو بی سر و صدا رد کنید و بیایید بالا ولی طبقه ی بالا کار به تیر اندازی و اینا بکشه از طبقه ی پایین کسایی که زنده موندن میان بالا ! اینو خودم به شخصه دیدم !
این مورد رو قبول دارم . من نگفتم که A.I بازی در حد پشمک هست که دارین دلیل و مدرک جور میکنید . حرف من اینه که اون چیزی که من به عنوان یه فن از نمایش های قبل ریلیز بازی و هایپ سازنده ها دیدم منو راضی نکرد .
 
آخرین ویرایش:
آدم چیزهایی اینجا میبینه که موقع خوندنش شاخ در میاره!هوش مصنوعی اسکریپت بود!فکر کنم باید معنی اسکریپت رو برای دوستان شرح داد!
قرار نیست اگر صحنه ای تو بازی براتون اتفاق نیوفتاده پس حتما وجود خارجی نداره!
همین دیشب بصورت تفریحی داشتم بازی میکردم.برای اولین بار به همون صحنه E3 برخورد کردم جایی که طرف با چوب یه ضربه به سر جول میزنه و میشینه روی سینه ی جول!البته بجای اینکه جول رو خفه کنه شروع کرد به مشت زدن و چون الی خودش درگیر مبارزه بود نتوست به کمک جول بیاد و تا تموم شدن خط خون جول ادامه پیدا کرد! لازم نیست بگم که برای بار چهارم بود بازی رو انجام میدادم و این اولین بار بود که شاهد این اتفاق بودم!

نمیدونم یه عده چطور روشون میشه به AI این بازی گیر میدند!درحالی که هوش مصنوعی بقیه بازی ها حتی بهش نزدیک هم نمیتونه بشه!فقط کافیه بشینید یه دور تمام بازی های 2013 رو بازی کنید از بایوشاک گرفته تا TR و... دوباره برگردید TLOU بازی کنید.مطمئنم به حرف هایی که زدید خندتون میگیره.
هوش مصنوعیشون در خوشبینانه ترین حالت 40% AI این بازی هم نیست.
بحث لوکیشن پیترزبرگ (همون دمو e3)رو یکی از بچه ها کرد.احسان هم توضیح داد.شما اگر تو طبقه پایین سر صدا راه بندازی از طبقه بالا به پایین میان.و تا تک تک سوراخ سمبه های هتل رو نگردند و پیدات نکنند بیخیال نمیشند.این اتفاق برعکس هم میتونه بیوفته.
 
یه سری بحثا پیرامون وجود باگ و ... بود که خودمم قبول دارم بعضا باگ هایی وجود داشت ولی این بحثی که الان سر هوش مصنوعی ایجاد شده از نظرم بازی واقعا تو این مورد خیلی عالی عمل کرده
خودم تا الان دوبار بازی کردم و 2-3 تا مورد از هوش مصنوعی دیدم که واقعا انتظارش تو این نسل نمیرفت حالا دوستان که تو تجربه های بعدیشون چیزای جدیدتری هم دیدن!
البته شاید ایرادات ریزی به هوش مصنوعی وارد باشه ولی قطعا این ایرادات هم در حد ایرادات یک بازی 9.5-10 هست. گفتم که روشن بشه برای دوستان:d
 
تو اون صحنه میره جلو دید ولی رو حالت hard هم اگه بازی کنی خود joel هم باشه تو اون اندک ثانیه هانتر متوجه حصور شما نمیشه .
توجیه و این حرفها دیگه ! شما میگی نبود ما داریم با مدرک میگیم بود حالا بحث رفت روی ثانیه و میلی ثانیه ؟!

اصلا تغیر دادن اون کافه و نردبون چه ربطی یه اتفاقات داخل هتل داره ؟‌ تو اون محیط که هیچ درگیری صورت نمیگیره که بخواد رو گیم پلی تاثیر بزاره . بحث ما درباره موقعی هست که وارد هتل میشن .
ربطش به اینه که لول دیزاین رو تغییر دادن ! داشتم زمینه سازی میکردم که ادامه ی تغییرات رو بگم که گویا شما دوست داشتی جدا جدا بررسی کنی پست من رو !

خب دقیقا مشکل از اینجاس اصلا هدف از نشون دادن پارت اول چی بود ؟ خب فرض رو بر این میزاریم که A.I هم اسکریپت نبود و کاملا realtime بود ولی وقتی تو بازی اصلان چنین چیزی وجود نداره و A.I اصلا در اون حد و اندازه نیست چه نتیجه ای میشه از این رخداد گرفت ؟
سازنده اومده هرچی درتوان داشته گذاشته رو اون دموی اولی که واقعا هم خوب ازاب اومد ولی تو ریلیز نهایی که محیط وسیع تر شد نتونست اون چیزی رو که تو دمو نشون داد رو عملی کنه .
درضمن منم نگفتم A.I کاملا اسکریپت شده بود گفتم تو بعضی موارد . مثلا همون صحنه ای که هانتر فرار میکنه و joel می افته دنبالش .
مرغ 1 پا داره ! در این مواقع گویا اصلاً پا نداره ! اگر قرار بود شما قانع بشی تا الان شده بودی
من دروغ میگم ، رضا دروغ میگه , کوجیما هم دروغ میگه , کسایی که بازی رو توی E3 هم تست کردن دروغ میگن !

این مورد رو قبول دارم . من نگفتم که A.I بازی در حد پشمک هست که دارین دلیل و مدرک جور میکنید . حرف من اینه که اون چیزی که من به عنوان یه فن از نمایش های قبل ریلیز بازی و هایپ سازنده ها دیدم منو راضی نکرد .
فن ؟! من رفتم خودم رو از پنجره بندازم پایین !
 
دوستان یه سوال ؟ تا حالا کسی تونسته جوری بازی کنه که بتونه اون صحنه ی خون دماغ شدن و گلاویزشدن واسه گرفتن شات گان رو ببینه؟( جول میفته روی زمین و ...) من کلی تلاش کردم کلی هم چیزای جدید دیدم مثل وقتی که دوتا چوب و جول و شخص مقابلش به هم می زنن یا حتی وقتی یکی خفتت می کنه و الی میاد با چاقو می زندش و حتی اون جایی که تیر تموم می کنی و الی با آجر مهاجم و میزنه ... ولی این یکی و هنوز قسمت نشده :)
 
تو اون صحنه میره جلو دید ولی رو حالت hard هم اگه بازی کنی خود joel هم باشه تو اون اندک ثانیه هانتر متوجه حصور شما نمیشه .

اصلا تغیر دادن اون کافه و نردبون چه ربطی یه اتفاقات داخل هتل داره ؟‌ تو اون محیط که هیچ درگیری صورت نمیگیره که بخواد رو گیم پلی تاثیر بزاره . بحث ما درباره موقعی هست که وارد هتل میشن .

خب دقیقا مشکل از اینجاس اصلا هدف از نشون دادن پارت اول چی بود ؟ خب فرض رو بر این میزاریم که A.I هم اسکریپت نبود و کاملا realtime بود ولی وقتی تو بازی اصلان چنین چیزی وجود نداره و A.I اصلا در اون حد و اندازه نیست چه نتیجه ای میشه از این رخداد گرفت ؟
سازنده اومده هرچی درتوان داشته گذاشته رو اون دموی اولی که واقعا هم خوب ازاب اومد ولی تو ریلیز نهایی که محیط وسیع تر شد نتونست اون چیزی رو که تو دمو نشون داد رو عملی کنه .
درضمن منم نگفتم A.I کاملا اسکریپت شده بود گفتم تو بعضی موارد . مثلا همون صحنه ای که هانتر فرار میکنه و joel می افته دنبالش .

این مورد رو قبول دارم . من نگفتم که A.I بازی در حد پشمک هست که دارین دلیل و مدرک جور میکنید . حرف من اینه که اون چیزی که من به عنوان یه فن از نمایش های قبل ریلیز بازی و هایپ سازنده ها دیدم منو راضی نکرد .
شما که اینقدر از بازی مینالی اون اواتارت رو عوض کنی ما هم ممنون میشیم:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or