The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
آقا یعنی چی پس 2012 چی رو نامزد GOTY کنیم؟ بهترین گرافیک چی میشه پس؟ بچه های سانتامونیکا رو بفرستن اینجا هم کمک کنن سریع جمعش کنن دیگه :دی
اینجوری خیلی بده امسال انحصاری بزرگ نداریم ظاهرا...
-----------------------------------------
میگم دوستان فکر نمیکنید بهتر باشه نظرسنجی reset بشه با توجه به نمایش E3 و این پست آخر آقا نیما؟ ;;)
 
خب چند تا نکته راجع به TLOU که توی مصاحبه Gamespot با کارگردان بازی بهش اشاره شده :

اول اینکه کرکترهای اصلی زیادی در بازی هستند هم دوست و هم دشمن ...

راجع به همین موضوع توضیح میده که روش بازی کردن به خود Gamer بستگی داره و راه های مختلفی برای عبور از هر قسمت هست و اینو پشت درهای بسته نشون دادن .

حرکات بدن ، صورت و صدا همگی همزمان کپچر شده

کمک های الی میگه Script نیست و برپایه AI خواهد بود ، میگه ما برای این بازی و با توجه به سبک بازی نیاز داشتیم AI رو ارتقاء بدیم و الی در صورتی که در موقعیت مناسب باشه و نیاز باشه هوشمندانه عکس العمل نشون میده و هنگامی که داریم بازی میکنیم خیلی وقتها از حرکات الی سورپرایز میشیم (>:d< )

در مورد Inventory و Item ها هم میگه که در بازی آیتم های مختلفی وجود داره و با توجه به انتخاب Gamer میشه از این آیتم برای ساخت Health Pack یا سلاح استفاده بشه ( که در دموی نمایش داده شده کوکتل مولوتف میسازه با طناب و الکل )

راجع به اینکه خشونت بازی بر خلاف ساخته های قبلی ND خیلی زیاده توضیح میده که چون بازی باید واقعی باشه و حس بشه این خشونت لازم بوده .

همچنین در جواب اینکه چطوری از این خط قرمز عبور کردید و یک نوجوان رو در بطن این خشونت قرار دادید میگه که این واسه ما مهم نبوده که قبلا اینکار انجام شده یا نه ، میگه ما ایده ای داشتیم و باید انجام میدادیم و استقبال هم شده از این ایده ...

میتونید ویدیو رو از اینجا ببینید : The Last of Us E3 2012 Stage Demo (PlayStation 3) - GameSpot Video


پسر کف بر شدیم :دی
یعنی این بازی قراره چه شاهکاری بشه !
اصلا مثل یک رویا شده ! یعنی هوش مصنوعی تا این حد ؟ حقیقتا باور نکردنیه !!!
 
آخرین ویرایش:
یه نکته خیلی ریز داشت نمیدونم کسی توجه کرد یا نه یه جا داره نشسته راه میره من ولوم صدا اسپیکر هام بالا بود پاش رفت رو خورده شیشه صداش اومد بعد خودشو سرزنش کرد دیووونه شدم:x

این یعنی اینکه باید حواستون حتی به راه رفتنتون هم باشه


یه چیز دیگه که کف برم کرد وقتی اتیشی:d رو به سمت یارو پرت میکنه عین احمقا دشمنه حواسش جای دیگه نیست یهو قبل اینکه بهش بخوره میپره از جاش ولی فایده نداره چون اتیش گرفته

میدونید چی این بازی رو ترسناک میکنه من فکر کنم راز ناتی داگ رو فهمیدم اینکه دشمن ها انگار بازیگرن و نه صرفا کاراکتر گیم به تمام حرکاتشون دقت کنید واقعا میترسید ازشون عین یه انسان واقعی که قصد جونتونو داره!!!
 
آخرین ویرایش:
نیما اگه 2013 قرار باشه نسل جدید رو بشه اون وقت تمام شرکتا که بازی بزرگ میدن بیرون به فنا میرن (هیلو (چون بیشتر سودش واس ماکروسافت از طریق آنلاین هست) - gta - tlou - beyond , ...) . تموم شرکتا که بهترین عناوینشونو واسه سال بعد معرفی کردن پس سال بعد هم از نسل جدید خبری نیست چون اونوقت تموم عناوین تاپ شرکتا که قراره 2013 بیان به باد میرن .


کمک های الی میگه Script نیست و برپایه AI خواهد بود ، میگه ما برای این بازی و با توجه به سبک بازی نیاز داشتیم AI رو ارتقاء بدیم و الی در صورتی که در موقعیت مناسب باشه و نیاز باشه هوشمندانه عکس العمل نشون میده و هنگامی که داریم بازی میکنیم خیلی وقتها از حرکات الی سورپرایز میشیم (>:d< )

Are You F*cking Kidding Me ???l
 
آخرین ویرایش:
والا انيميشن هاي صورت دوشمنا توي tlou هم بيشتر وهم نرم تر از انيميشن هاي صورت نيتن توي u3 هستش.
در مورد نور هم توي tlou به نظر من خيلي طبيعي تر واقعي تر از u3 به نظر ميرسه .
در مورد هوش مصنوعي كه اصلاً صحبتي ندارم كه توي tlou ان قدر بالاس كه همه رو حتي حضار داخل سالن
كنفرانس سوني رو به تحسين واداشت.
ادم واقعاً حس مي كنه داره دشمن هايي مي كشه كه داري هوش هستند كه اين امر به اضافه محدوديت
مهمات وسلاح وهمين طور سيستم سلامتي باعث هم جذاب تر شدن بازي و هم سخت تر شدن بازي مي شه.
واقعاً در ضمينه ي هوش مصنوعي مقايسه tlou با u3 ظلم زياديه به tlou.
به نظر من كه tlou از هر نظر بهتر از u3 هستش .
داستانش هم كاملاً جدي تر از u3 هستش به نظر من .
تازه به نظر من حتي guning توي tlou بهتر از u3 به نظر مي رسه با اين كه tlou مثل u3 بازي تفنgي نيست.(ببخشيد دوستان font من
عربي هستش g نداره دارم با موبايل post مي دم .)
البته تمام اين حرفا فقط در مقام مقايسه اين دو بازي هستش و اين نوشته منظورش اين نيست كه u3 بازي بدي هستش خير بازيي كه متاش 92
هستش بازيه شاهكاري هست ولي خوب دو روز قبل بازيي در e3 در la نمايش داده شده به اسم the last of us كه خيلي از u3 بهتر به نظر
مي ياد.
من به شخصه فكر مي كنم كه tlou همون توفيق U2 رو به دست خواهد اورد .
مثل u2 همه ي مواردش تازه به نظر مي رسه.
 
Amaziiiiiing و اقعآ قابل توصیف نیس!!!!! توجه به جزئیات تو این دمو نشون داد هنوز برای کوچ کردن به نسل بعد خیلی زوده , فقط به انعکاس نور الکل توی بطری( Molotov) توجه کنید Holllllyyyy , یا وقتی Joel تیر میخوره در اثر ضربه ی گلوله به عقب پرت میشه OH My Khoda , چی میشه گفت ؟؟؟؟؟؟؟ inventory نگو هلو بگو , به نحوه ی ارتباط کاراکترا با محیط دقت کردین؟ اعضای بدنشون هیچوقت با اشیاء تداخل پیدا نمیکنه ( یعنی دست و پاشون وقتی Cover میگیرن نمیره تو در و دیوار , موردی که تو U3 زیاد دیدم) , دست همه اعضای NAUGHTY GOD(حیفه بگم DOG) رو از اینجا میبوسم , دمشون WARM
 
دوستانی کسی به تیزر Down of the Wolf توی بازی دقت کرده ؟ یعنی چی میتونه باشه ؟ یک فیلم از طرف Sony Pictures یا پروژه بعدی Naughty Dog که داره توسط تیم دومشون ساخته میشه ؟
10652655289756217636.jpg
---

پ.ن: طراحی آب توی بازی خیلی پیشرفت کرده، و اینکه برخلاف سری آنچارتد این خیس شدن ها فقط به کرکتر اصلی بازی برنمیگرده .
توی این صحنه پاشیدن قطرات آب و موج برداشتنش بر اثر راه رافتن الی روانمُ پریشون کرد :دی
15350291451582851487.jpg
---

پ.ن2: سخن دیگری از کوجیما در رابطه با بازی:
Naughty Dog showed me The Last Of Us. They presented route game play different from the conference.
اینم عکسی که با بچه های ناتی داگ گرفته:
47706379461485255886.jpg
--

Congrats to Dogs:

41485079413684709024.jpg
 
آخرین ویرایش:
بالاخره نتونستم تا رسیدن پکیج دوام بیارم و کنفرانس سونی رو دانلود کردم.
قبل از هر چیزی بگم که از اغراق ها و تعریف های بیش از حد و الکی که در موقع نمایش بازیها در E3 (و درکل) میشه (مخصوصا انحصاری ها در هر دو جبهه) به شدت بدم میاد و خیلی هم کم پیش میاد تحت تاثیر نمایش یک بازی قرار بگیرم، ولی در یک کلام نمایش TLoU چیزی ورای فوق العاده بود، همه چیز در بالاترین سطح ممکن قرار داشت، با یک نمایش چند دقیقه ای به راحتی حس حضور در یک محیط نا امن رو در بیننده ایجاد میکنند ، برخی عناصر واقعا رئال کار شدند که نمونه ش رو در هیچ بازی ای ندیدم ، در مورد ریزه کاری ها و توجه به جزییات هم واقعا نمیشه چیزی گفت ، فقط به واکنش دشمنان به حرکت های Joel توجه کنید برای مثال به واکنش نفر اول قبل از اینکه Joel بطری رو پرتاب کنه دقت کنید ، گرافیک هم که طبق معمول در بالاترین سطح ممکن قرار داره.البته نکات زیادی در مورد دمو وجود داره که متاسفانه حوصله پرداختن بهشون وجود نداره.
به راستی که نمایشی بس دیدنی و زیبا بود.
یک نکته ای هم که ندیدم دوستان بهش اشاره کنن اینه که قبل از شروع کنتر Joel (در اول نمایش) به نظر میرسه یک Cut-Scene جریان داره (البته با اطمینان کامل نمیشه گفت ولی اینطور به نظر میرسه) و بعد از اتمام Cut-Scene بدون مکث و قطع شدن تصویر بازی مستقیما وارد گیم پلی میشه (دقیقا مثل MGS4 ) که این ریال تایم بودن Cut-Scene ها رو میرسونه.
 
یک سری نکات ریز توی تریلر هست فکر کنم اکثراً بهش توجه نشده، بپردازیم بهش :دی

بشریت به آخر خودش رسیده و جهان نهایت هرج و مرج رو به خودش میبینه اما هنوز جهان طبیعی قسمت های زیبایی از اون وجود داره .
در سکانس مربوط به عکس زیر میبینید وقتی جوئل روی پشت بوم هتل در حال قدم زدن هست تعدادی از پرنده ها با صدای دلنشینشون در حال پرواز کردن هستند و تعدادیشون هم جلوی پای جوئل میپرن ! پوشش گیاهی روی دیوار رو به رو نمای فوق العاده زیبائی رو به این قسمت بخشیده . قبلاً هم یک آرت از بازی اومده بود که توش حیوانات وحشی نظیر آهو رو میدیدیم .
49576618845557198642.jpg

برای برداشتن مهمات از نوع سلاحی که در اختیار دارید بر خلاف تمامی بازی های موجود که سلاح رو برداشته، غیب میکنند و به مهماتشون اضاف میشه در The Last of Us شما خشاب سلاح رو از فشنگ هاش خالی میکنید !
50384334312824493999.jpg

دشمنان با هر ضربه ای که بهشون وارد میکنید بشکلی فوق العاده طبیعی جراحت میبینند و خونریزی میکنند، یکی از موارد مهم که به ارزش Mature بازی بشدت افزوده .
84752985281643664756.jpg

گروگان گرفتن دشمنان یا استفاده از اونها به عنوان سپر انسانی یکی از مهم ترین بخش های گیم پلی بود که توی دمو بهش پرداخته شد.
55735692143899390641.jpg

هرگز وقتی تفنگتون خالی از فشنگه شلیک نکنید. توی دمو دیدیم جوئل قصد تیر اندازی به سمت دشمن رو داشت اما متوجه شد خشابش خالیه دشمن هم صدای سلاح رو شنید و فهمید که جوئل مهماتش ته کشیده و به سمتش هجوم آورد .
58429890519197997185.jpg

شما میتونید با استفاده از محیط و اشیا درون اون به دشمنانتون حمله کنید و اونها رو بقتل برسونید . شاید یکی از عوامل مهم نمایش داده شده در مورد مکانیزم مبارزات H2H بازی, کوبیدن سر دشمن به وسیله جوئل به میز کنار دیوار بود .
15690487559671085524.jpg

سویچ به Inventory بصورت رئل تایم و پنج محدوده سلاح . شاید یکی از خلاقانه ترین بخش های TLoU مربوط به inventory بازی باشه . وجود 5 محدوده سلاحی مثل پیستول، تپانچه، شاتگان، اسنایپ، تیرو کمان در کنار قسمت های مهمی برای پیدا کردن مواردی که بر اثر اکتشاف در محیط بدست می آورید . مثل ساخت سلاح کوکتل مولتوف با استفاده از بطری الکل و قسمتی از یک تکه پارچه . مهم ترین بخش از این موارد مربوط به سویچ به Inventory بدون Pause یا مکث میشود یعنی شما هر کاری که با کوله پشتی خود و موارد درون اون دارید بخصوص در شرایط سخت باید با برنامه ریزی و استراتژی عمل کنید .
64264803212713270473.jpg

مبارزات به شدت نزدیک به دشمنان . انیمیشن های مربوط به صورت کرکتر های اصلی و دشمنان در The Last of Us باورنکردنی و بدون شک بهترین چیزی هست که میشه دید (البته در کنار Beyond :d) . برای مثالی زمانی که دشمن قصد خفه کردن جوئل رو داره یا اون قسمتی که جوئل دشمن رو از پشت خفه میکنه انیمیشن های چهره ای بازی خارق العاده و بینظیر بنظر میرسه.
62413976002456915531.jpg


24957997676920951286.jpg
جزئیات زیاد دیگه ای هم هست که قبلاً بهشون اشاره شده .
---

یک سری از تصاویر مربوط به قسمت های مختلف گیم پلی دمو جهت نمایش جزئیات گرافیکی:

تکسچرها و جزئیات در محیط:




نورپردازی و سایه زنی:




نکته: تصاویر از با کیفیت ترین ویدئو موجود با بالاترین Bit-rate از گیم پلی کپچر شدن. برای دانلود ویدئو با حجم 300MB به لینک های زیر برید :
پارت1
پارت2
 
آخرین ویرایش:
یکی از بهترین بخشای تریلر کاور گرفتن جول بود مستقیم نمیرفت بچسبه به کاور و به شکلی کاملا طبیعی به کاور نزدیک میشد خشاب گذاری بازیم خارق العاده بود یه جاییم که منو دیوونه کرد اون قسمتی بود که داشت به طور مخفیانه حرکت میکرد و دشمنو خفه کرد واقعا خارق العاده بود اون صحنه و انیمیشنای صورت دشمنمون تو بهترین بازیای الانم دیده نمیشه
در کل TLOU بدون شک برنده ی اصلی این E3 بود و نه تنها انتظارات طرفدارا رو برآورده کرد بلکه تک تک صحبتای سازندگان در مورد بازی عملی شد و به نظرم این معجزه ی اصلی ناتی داگ که به نظر میاد در حال حاضر با اختلاف زیاد بهترین هستن تو این صنعت
بازیایی مثل TLOU برای این صنعت لازمن
 
خب مثل اینکه قرار دموی بازی در برنامه jimmy fallon به نمایش دربیاد
در روز 13 جون حالا باید دید دموی جدید هستش یا همین که نشون دادن رو به شکل دیگری نشون میدن

hype again :دی

[h=6][/h]
 
خب مثل اینکه قرار دموی بازی در برنامه jimmy fallon به نمایش دربیاد
در روز 13 جون حالا باید دید دموی جدید هستش یا همین که نشون دادن رو به شکل دیگری نشون میدن

hype again :دی
اسم Jimmy Fallon رو که میشنوم یاد این می افتم ! :lol: یعنی 200 بار دیگه هم ببینم باز خنده ـم میگیره ! :دی
85364808526520975054.jpg.gif
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or