خب چند تا نکته راجع به TLOU که توی مصاحبه Gamespot با کارگردان بازی بهش اشاره شده :
اول اینکه کرکترهای اصلی زیادی در بازی هستند هم دوست و هم دشمن ...
راجع به همین موضوع توضیح میده که روش بازی کردن به خود Gamer بستگی داره و راه های مختلفی برای عبور از هر قسمت هست و اینو پشت درهای بسته نشون دادن .
حرکات بدن ، صورت و صدا همگی همزمان کپچر شده
کمک های الی میگه Script نیست و برپایه AI خواهد بود ، میگه ما برای این بازی و با توجه به سبک بازی نیاز داشتیم AI رو ارتقاء بدیم و الی در صورتی که در موقعیت مناسب باشه و نیاز باشه هوشمندانه عکس العمل نشون میده و هنگامی که داریم بازی میکنیم خیلی وقتها از حرکات الی سورپرایز میشیم (>:d< )
در مورد Inventory و Item ها هم میگه که در بازی آیتم های مختلفی وجود داره و با توجه به انتخاب Gamer میشه از این آیتم برای ساخت Health Pack یا سلاح استفاده بشه ( که در دموی نمایش داده شده کوکتل مولوتف میسازه با طناب و الکل )
راجع به اینکه خشونت بازی بر خلاف ساخته های قبلی ND خیلی زیاده توضیح میده که چون بازی باید واقعی باشه و حس بشه این خشونت لازم بوده .
همچنین در جواب اینکه چطوری از این خط قرمز عبور کردید و یک نوجوان رو در بطن این خشونت قرار دادید میگه که این واسه ما مهم نبوده که قبلا اینکار انجام شده یا نه ، میگه ما ایده ای داشتیم و باید انجام میدادیم و استقبال هم شده از این ایده ...
میتونید ویدیو رو از اینجا ببینید :
The Last of Us E3 2012 Stage Demo (PlayStation 3) - GameSpot Video