The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
از نكات جالب و عالي كه در مورد( Artificial intelligence (Ai يا هوش مصنوعي ديدم توي تريلر 10 دقيقه اي از گيم پلي بود كه با npc ها جوئل در حال درگيري بود و دشمنان رو به روي جوئل بودن ودر حال سنگر گيري بودن و با جوئل فاصله زيادي داشتن ، بعد در اين ميون كه جوئل داشت به سمت npc ها تيراندازي ميكرد يكي از npc ها محيط رو دور زده بود وناگهان از پشت به جوئل حمله كرد. بدون اين كه جوئل متوجه بشه واقعا براي بازيكن غافلگير كننده بود.
 
آخرین ویرایش:
یه چند تا نکته منفی هم من بگم جهت هایپ زدایی بیشتر:d فریم ریت بازی به نظر ثابت نیست و یه جاهایی لذت گیمپلی و کم می کنه . درگیری های تن به تن اصلا اون حسیو که توی e3 و اون گیمپلی اولیه نشون دادن نداره .برخوردها بیشتر شبیه فیلمهایی شده که مشت بازیگرا از فاصله 20 سانتی صورت همدیگه میگذره . هوش مصنوعی هم انگار پس رفت کرده .

گرافیک ضعیف و هوش مصنوعی عقب افتاده و صداگذاری فاجعه رو هم اضافه کن.:|
 
آخرین ویرایش:
یه تیکه بود :
گوستاوو و کارگردان بازی (Neil Druckmann) دارن یه صحنه ای رو با هم دیگه می بینن...
مثل صحنه ی آخر بازی ای چیزی بود و صدای خرخر کردن و صدای تبدیل شدن و اینا بود ، مطمئن شدم که Happy ending ای در کار نیست:((

منم از همین میترسم.یه sad ending که با موسیقی گوستاوو همراه بشه خیلی راحت ادمو از پا درمیاره.میترسم دوباره خاطرات MGS4 تکرار بشه.سر پایان MGS4 چقدر حالمون گرفته شد.:(یادته Harry Gregson-Williams با اون قطعه " MGS Saga " چه بلایی سرمون اورد:((
 
اولبن باره در طول ابن سه سال عضویتم تو ابن انجمن میبینم یکماه مونده به تاریخ ریلیز بازی 240 صفحه پر شده باشه
فکر کنم تا زمان انتشار برسه به 400 تا
 
یه چند تا نکته منفی هم من بگم جهت هایپ زدایی بیشتر:d فریم ریت بازی به نظر ثابت نیست و یه جاهایی لذت گیمپلی و کم می کنه . درگیری های تن به تن اصلا اون حسیو که توی e3 و اون گیمپلی اولیه نشون دادن نداره .برخوردها بیشتر شبیه فیلمهایی شده که مشت بازیگرا از فاصله 20 سانتی صورت همدیگه میگذره . هوش مصنوعی هم انگار پس رفت کرده .
فکر کنم منظور شما کلیکرها هست. اتفاقاً این یکی از چیزهای جالبه بازیه. کلیکرها به خاطر این که کور هستن، نمی تونن دشمنشونو ببینن و فقط صداشو تشخیص می دن. به همین خاطر به فاصله کمی از جوئل که می رسن، شروع می کنن به مشت زدن توی هو و جلو اومدن تا بتونن جوئل رو بزنن.
متأسفانه نتونستم جلوی خودمو بگیرم و اون نیم ساعت رو دیدم. گرچه هیچ اسپویلی نداره، اما شدیداً توصیه می کنم نبینید. جدی می گم. نکته هایی که برداشت کردم رو می گم، امیدوارم همین ها کافی باشه و با دیدن این گیم پلی لذت بازی رو برای خودتون کم نکنید!
اولین چیزی که باید بهش اشاره کرد، سوتی های کسیه که داره بازی می کنه. بعضی جاها خودش هم نمی دونه چی کار می خواد بکنه و بعضی جاها الکی دور خودش می چرخه! یه جایی هم که درگیری بود، الکی کلی تیر حروم کرد!
گشتن توی محیط واقعاً فوق العاده است و حتی اگه چالش خاصی نداشته باشیم، باز هم حس خوببی به آدم می ده. اظهار نظرها و حرف هایی که الی می زنه واقعاً جالبه. همین طوری که می ریم، هر چیزی می بینه، در موردش نظرای جالبه می ده! بعضی وقتها هم همین طوری یهو می زنه زیر آواز! :دی
به کور بودن و سایه زدن کلیکرها هم اشاره کردم.
بعضی جاها هم بازی آدمو غافلگیر می کنه و گیم پلی های جالبی خلق می کنه. مثلاً (اگه می خواید برای اولین بار تو بازی تجربه کنیدش، نخونید)
مثلاً یه جا جوئل توی یه تله می افته و وقتی وارد اتاقی می شه یه طناب به پاش بسته می شه و اونو می کشه بالا و از سقف آویزون می کنه. توی مدتی که الی سعی داره طناب رو باز کنه، انواع دشمنا بهشون حمله می کنه و جوئل به صورت سر و ته باهاشون مبارزه می کنه. باید بگم هوش الی توی مبارزاتی که با دشمنا می کنه، واقعاً مثال زدنیه!
یه چیزی که واقعاً توی ذوق می زد، و امیدوارم به خاطر بیلد قدیمی دمو باشه والان درست شده باشه، همون چیزی بود که مرتضی گفت. جوئل وقتی می خواست چیزی از روی زمین یا توی قفسه و ... برداره، دستش یه جای دیگه می رفت و دقیق نبود. به همین خاطر توی فضاهای تنگ مثل قفسه و ... دستش همش توی در و دیوار اونجا می رفت. می دونم این چیزها توی بازی ها عادیه اما این دیگه واقعاً زیاد بود. حتی برای یه بازی عادی، چه برسه به TLOU!
در کل خیالم از بازی راحته و مطمئنم با یه تجربه لذت بخش طرفیم و می دونم بازی ایراد بزرگ نداره. فقط امیدوارم ایرادهای کوچیک زیادی هم نداشته باشه، و هرچی هم بوده، تا حالا برطرف شده باشه.
 
البته اتفاقا اون قسمتی که احسان گذاشته بحث غلت زدن نیست و جزو اتفاقای اسکریپت شده بود و نیت خواه ناخواه باید این حرکت رو میزد فقط میشد به حرکتش یخورده جهت داد :d ، ولی در کل از این ایرادات جزئی تو هر بازی میشه پیدا کرد تو نسخه نهایی هم از این چیزا قطعا پیش میاد با زوم کردن روشون هم فقط وقت خودتون رو تلف میکنید !

منظورم نیت نبود منظورم جول بود :دی بعد از اینکه از پنجره رد میشه اگر نگاه کنی اون پنجره خیلی بزرگه و جول از گوشه ـش رد میشه میاد بیرون در صورتی که میشد مثلاً از 2 سانت اونورتر هم رد شد که پاش توی اون لبه گیر نکنه :دی
اون عکسی که از نیت گذاشتم رو میدونم اسکریپته :دی همونجایی که میاد از روی اون قسمت رد بشه خراب میشه میریزه پایین :دی
راستی مانگا تا قبل از ریلرز بازی کاراش تمومه دیگه ؟
yahoo_4.gif
ایشالا :دی
من و علی داریم تمام سعیمون رو می کنیم فقط باید یه مقدار از کیفیت کار بزنیم تا قبل از عرضه ی بازی تموم بشه چون به خاطر اتفاقاتی که می دونیم امتحانای من افتاده از 2 ـم تا 18 ـم خرداد ! یعنی میگفتن بدترین تاریخ ممکن رو انتخاب کنید انقدر دقیق در نمیومد :|
 
آخرین ویرایش:
منظورم نیت نبود منظورم جول بود :دی بعد از اینکه از پنجره رد میشه اگر نگاه کنی اون پنجره خیلی بزرگه و جول از گوشه ـش رد میشه میاد بیرون در صورتی که میشد مثلاً از 2 سانت اونورتر هم رد شد که پاش توی اون لبه گیر نکنه :دی
اون عکسی که از نیت گذاشتم رو میدونم اسکریپته :دی همونجایی که میاد از روی اون قسمت رد بشه خراب میشه میریزه پایین :دی


میدونم باو:d ، ولی آخه ایشون میگفت :

کدوم ادم سالمی این قسمت رو غلت میزن بره:biggrin1:

برای همین گفتم شاید یادش نباشه اون قسمت اسکریپت شده بوده و باید نیت همینطوری اون تیکه رو میرفت ! :d
راستی مانگا تا قبل از ریلرز بازی کاراش تمومه دیگه ؟ :d
 
خدا کنه این دموها بیلد نهایی نباشه این که باز اسلحه رو از رو زمین مثله بازی های دیگه برداشت خب همونطوری که تو E3 برمیداشت رو میذاشتن باشه مگه کرم دارن؟چرا خب عوضش میکنید کلی از ابهت بازی کم کرد امیدوارم نسخه نهایی همون باشه وگرنه من یکی بد قاطی میکنم(حالمم گرفته میشه) :(
 
من باید حرفمو یه اصلاحی بکنم . نظری که دادم با توجه به اون ویدیوی پیش نمایش سایت یوروگیمر بود . بعد از اون داستان رفتم و دوتا تریلر 30 و 10 دقیقه ای و دیدم . یه سری چیزا برام رووووشن شد .
1- درگیری ها و بزن بزنها بر خلاف اون چیزی که توی پیش نمایش یوروگیمر بود خیلی زیبا کار شده و افتی نداشته ( فکر کنم همونطور که یکی از دوستان اشاره کردن توی تریلر اولی که دیدم به علت بد بازی کردن گیمری که بازی می کرده یه خورده توی ذوق می زنه )
2-افت فریم توی دوتا تریلر 30 و 10 دقیقه ای هم دیده میشه . این مورد رو هنوز روش هستم . اگه دقت کنید جاهایی که نورپردازی خوفی داره و از لابلای پنجره ها نور میاد فریم ریت بازی افت می کنه . ولی در باقی موارد فریم ریت بازی خیلی نرم و روونه .
3- هوش مصنوعی به قدرت اون نمایش گیمپلی اولیه نیست . ولی اصلا بدهم نیست بلکه بسیار بسیار خوفناکه و یه سروگردن از بازیهای دیگه بالاتره . ولی به خوبی نمایش اولیه نیست . مخصوصا هوش مصنوعی کاراکتر الی که انگار خیلی با پارتنرای بقیه بازیها فرقی نداره . همون حرکات خنگولانه و همون سد راه کردنا . خیلی مواقع هم انگار دشمنا اصلا الی و نمی بینن و انگار یه جاهایی با خوندن ورد مخصوص ناپدید میشه _ البته این مورد دیگه برمیگرده به هوش مصنوعی دشمنا -.
4- گرافیک هنری و فنی بازی ( بدون در نظر گرفتن افت فریم توی لحظاتی ) بسیار بالاست و به راحتی آنچارتد 3 رو پشت سر میذاره .
5- توی این دوتا دموی 30 و 10 دقیقه ای یه خورده بازی کسل کننده به نظر میاد . البته این می تونه به نحوه بازی کردن طرف برگرده و جستجوی بیش از حدش برای پیدا کردن منابع .
در هر صورت دیگه ایندفه با دیدن تمام تریلرای منتشر شده نظرمو دادم . اینم بگم که نکات مثبت و که فکر می کنم 241 صفحه است دوستان دارن میگن و توقع خیلیا از جمله خودم بسیار بالاست ازین بازی . بد ندیدم یه خورده هم از ایراداتی که به نظرم رسیده بگم . بعید می دونم صحبتای من بتونه به بازی خدشه ای وارد کنه b-)

- - - Updated - - -

فکر کنم منظور شما کلیکرها هست. اتفاقاً این یکی از چیزهای جالبه بازیه. کلیکرها به خاطر این که کور هستن، نمی تونن دشمنشونو ببینن و فقط صداشو تشخیص می دن. به همین خاطر به فاصله کمی از جوئل که می رسن، شروع می کنن به مشت زدن توی هو و جلو اومدن تا بتونن جوئل رو بزنن.
نه اتفاقا کلیکرها خیلی خوب ازاب درومدن و به نظرم احتیاج به هوش مصنوعی خاصی ندارن . یه سری موجود که عملا چیز خاصی از مغزشون نمونده بایدم همینطوری باشن . منظورم هوش مصنوعی انسانهای آلوده نشده بود که بازهم میگم گرچه مثل دموی اولیه نیست ولی خیلی خیلی عالیه
 
راجع به افت فریم ریت:
این بازی واسه نسل بعد (ps4) هم ظاهرا قراره بیاد و یکمی افت فریم طبیعی هست.مهم اینه که پارگی تصویر نداره.پارگی تصویر ضد حاله.چیزی که من در دموی beyond زیاد دیدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or