The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
اول اینکه بحثی از ریل تایم بودن به میان نیاوردی دوم اینکه این ویدئو هم که نشون دادم ریل تایم هست تو خود ویدئو هم اشاره شده !

Quake 2 Real-time Global Illumination - YouTube
تو خود یوتوب هم سرچ کنی خیلی از بازی ها را با همین مادها اضافه شده این قابلیت را اضافه کردند .
حالا این تکنیک خیلی وقته تو خیلی از انجین ها پیاده شده ولی الان دیگه نمیشه لیستش کرد تو کدوم بازی ها ولی من شخصا این مورد تو چندتا بازی دیم اشتباه هم نکنم یکیش ds2 بود .
نه بازی دد ایپیس 2 اصلا 2 light bounce ریل تایم نداره من در مورد ماد های که روی بازی ها زدن اطلاعی ندارم ولی در بازی های که تا الان ساخته شده بعد از کرایسیس 2 این تنها بازی هستش که داینمیک لایت بانس داره خیلی از بازی ها مثل فارکرای 3 و یا انچارتد 3 قسمت داخل هواپیما میان این رو در vertax ذخیره میکنن و داینمیک بودن رو bake میکنن اون تکنیک معمولی بین بازی سازاست ولی به صورت ریا تایم این اولین با هستش که رو کنسول اجرا مبشه
 
به صورت ریل تایم توی یک بازی فقط کرایسیس 2 روی very high نور خورشید Light bounce داشت هیچ بازی دیگه ای این رو نداره
Forza 4 داره. برای Forza 4 اسمش Image-Based Lighting ـه که GI رو شبیه سازی میکنه.

Global illumination - Wikipedia, the free encyclopedia (پایین صفحه).
Another way to simulate real global illumination, is the use of High dynamic range images (HDRIs), also known as environment maps, which encircle the scene, and they illuminate. This process is known as image-based lighting.
کرایسیس 2 نسخه کنسولیش هم داشت اینو:دی حتی سایت Videogamezone یادمه همون موقع کلی هم عکس ازش گذاشته بود. و آخرین نمونش هم Halo 4:
Polycount | The Environment Art of Halo 4
The majority of the game is lit statically using lightmaps; this allowed the art team to achieve realistic lighting effects with full global illumination and ambient occlusion.
هیلو4 حتی IBL هم کنار GI داشته:
Image-based lighting is also used to ground scenes and make everything fit together better.
و همینطور Forza Horizon هم همون تکنیک Forza 4 رو به صورت زیباتر داره. مثلا شما یه ماشین نارنجی رنگ رو توی قسمت صحرایی که سنگ های قرمز داره ببری، رنگ ماشین از نارنجی مایل به قرمز میشه!
پس این اولین بازی نیست، آخرینش هم نخواهد بود.
 
نه بازی دد ایپیس 2 اصلا 2 light bounce ریل تایم نداره من در مورد ماد های که روی بازی ها زدن اطلاعی ندارم ولی در بازی های که تا الان ساخته شده بعد از کرایسیس 2 این تنها بازی هستش که داینمیک لایت بانس داره خیلی از بازی ها مثل فارکرای 3 و یا انچارتد 3 قسمت داخل هواپیما میان این رو در vertax ذخیره میکنن و داینمیک بودن رو bake میکنن اون تکنیک معمولی بین بازی سازاست ولی به صورت ریا تایم این اولین با هستش که رو کنسول اجرا مبشه
اولا این تکنیک از زمان Quake وجود داره حالا بحث ریل تایم هم باشه من این ویدئو را برات نشون دادم :

Quake 2 Real-time Global Illumination - YouTube

تو بازیه کرایسیس 2 کنسولی 360 به صورت ریل تایم هم وجود داره !ظاهرا !

این تکنیک حتی به صورزت ریل تایم خیلی وقته وجود داره و چیزه خاصی هم نیست که روش مانور داد حتی این مادسازها که بازیساز هم نیستند! از پس همچین کاری بر میان چه بمونه به خود بازیسازها !

این عکس را خود DF ار نسخه کنسولی گذاشته دقت کنی بازتاب نور هوای ابی و هوای سبز مانند روی زمین مشخصه کاملا هم ریل تایم هست.
Lighting_000.bmp.jpg
 
آخرین ویرایش:
جون من برین ویدیو PAX Prime رو ببینین , اون قسمتی که آخرش جول میوفته تو آب و چراغ قوه رو روشن میکنه و یه ویدیو مثل اون تو بازیای دیگه پیدا کنین بزارین اینجا تا دیگه شاهد بحثای الکی نباشیم .
 
دوستان اگه میشه بی خیال شید بزارید از تریلر های بازی مورد علاقه مون لذت ببریم.فورزا و هیلو و کرایسیس هیچ ربطی به اینجا ندارن;)

اتفاقاً این تیپ بحث ها باعث کشته شدن کسی نمیشه
2 تا از دوستان مطلبی رو بیان کردن که 2 تا دیگه میگن نه اینطوری نیست:دی فعلاً چیزی که من میبینم حرفشون درست بوده:دی

این تیپ برخورد کردن هم مختص یکسری دیگه است که بگیم بحث نکنید همونطور که یه زمانی تو تاپیک HALO 4 یکسری گفتن بازی تو گرافیک تکنیکی Crysis 2 رو بر روی PC قورت میده :| 2 نفر هم گفتن نــــــع!!!بعد بگیر و ببر و بزن و بکوب شد ....
البته خداییش من همه ی فن های HALO 4 رو نمیگم:دی
در هر صورت باید یه تفاوت هایی باشه ;;)
 
crysis2 روی کنسول GI نداره حتی ورژن pc فقط روی very Hight ریل تایم داره این افکت رو
The Making of Crysis 2 Article • Page • Articles • Eurogamer.net
On consoles all milliseconds and memory counts, so at end of this project we made the tough decision to disable it for consoles
Dreadlord این تیکه رو که خودت گذاشتی رو بخون
Another way to simulate real global illumination, is the use of High dynamic range images (HDRIs), also known as environment maps, which encircle the scene, and they illuminate. This process is known as image-based lighti
dynamic light bounce اصلا simulate نیست بلکه خود real time GI هستش و دیگه لازم نیست که بازی ساز بیاد لایت بانس رو از قبل در IBL ذخیره کنه
یک چیزایی میگین ادم خندش میگیره این تکنیک انقدر معمولیه که EPIC یک بخش از اون دمو UE4 رو فقط بهش اختصاص داده بود ولی الان شد یک تکتیک معمولی عالیه
 
آخرین ویرایش:
هیچ کدوم از مثال های زده شده هیچ دخلی به تکنیک داینامیک Light Bounce چراغ قوه جوئل نداره . داریم میگیم بصورت دستی و رئل تایم (نه fake یا pre-baked) نور چراق قوه جوئل رو هر سطح یا سطوح شفافی با هر رنگی بیوفته نور با همون رنگ توی محیط بازتاب میشه . غیر از Crysis 2 very High که اونم منتهی به نور ثابت خورشید هست هیچ بازی دیگه ای این تکنیک رو نداره .
yi9wegun4ak3dbpr8h1o.png


3duqxj1aycqc4u5ptx1.png
 
آخرین ویرایش:
این Ligh Bouncer تو TLOU واسه نور خورشید هم هست یا فقط محدود به نور چراغ قوه ست؟
چون من تاحالا تو ویدیو های TLOU ندیدم real-time GI داشته باشه نور خورشید که کل محیط تحت تاثیر قرار بگیره (مثل Crysis 2 PC)
 
این Ligh Bouncer تو TLOU واسه نور خورشید هم هست یا فقط محدود به نور چراغ قوه ست؟
چون من تاحالا تو ویدیو های TLOU ندیدم real-time GI داشته باشه نور خورشید که کل محیط تحت تاثیر قرار بگیره (مثل Crysis 2 PC)
نه من که تو نور خورشید ندیدم Ligh Bouncer رو فکر نمیکنم نور خورشید داشته باشه
 
روی کنسول GI نداره حتی ورژن pc فقط روی very Hight ریل تایم داره این افکت رو
The Making of Crysis 2 Article • Page • Articles • Eurogamer.net
On consoles all milliseconds and memory counts, so at end of this project we made the tough decision to disable it for consoles
Dreadlord این تیکه رو که خودت گذاشتی رو بخون
Another way to simulate real global illumination, is the use of High dynamic range images (HDRIs), also known as environment maps, which encircle the scene, and they illuminate. This process is known as image-based lighti
dynamic light bounce اصلا simulate نیست بلکه خود real time GI هستش و دیگه لازم نیست که بازی ساز بیاد لایت بانس رو از قبل در IBL ذخیره کنه
خُب گفته به طور real شبیه سازی میکنه دیگه.
Another way to simulate real global illumination
در نتیجشون هم فرق خاصی نداره.

درباره هیلو4 هم توضیحی نداشتی:دی من برات لینک گذاشتم درباره هیلو4 که خود Artist بازی توضیح میده در این باره.
The majority of the game is lit statically using lightmaps; this allowed the art team to achieve realistic lighting effects with full global illumination and ambient occlusion.
حالا شما میتونید هر جور راحتید فکر کنید، من دیگه ادامه نمیدم که تاپیک منحرف نشه.
 
هیچ کدوم از مثال های زده شده هیچ دخلی به تکنیک داینامیک Light Bounce چراغ قوه جوئل نداره . داریم میگیم بصورت دستی و رئل تایم (نه fake یا pre-baked) نور چراق قوه جوئل رو هر سطح یا سطوح شفافی با هر رنگی بیوفته نور با همون رنگ توی محیط بازتاب میشه . غیر از Crysis 2 very High که اونم منتهی به نور ثابت خورشید هست هیچ بازی دیگه ای این تکنیک رو نداره .
رضا احتمالاً یه سری از دوستان تعریفشون در رابطه با افکتهای داینامیک با بقیه فرق داره ! :دی بحثای در رابطه با افکتهای Pre-Render و اکثراً فیک Rage رو که بادت هست که چطور تبدیل به بهترین و فلان ترین شده بود از نطر یه عده !

This process is known as image-based lighti

یه چیز دیگه از نظر شما image-based light که در واقع از یه سری تصاویر از قبل آماده شده کمک میگیره با Dynamic Light Bounce ـی که در TLOU میبینیم هیچ تفاوتی نداره ؟
درسته اون تکنیک هم به صورت ریل تایم شبیه سازی میکنه ولی یه افکت داینامیک نیست fake ـه یا میتوننیم بگیم از قبل رندر یا تعیین شدست . به صورت ریل تایم با محیط تعامل نداره .
 
آخرین ویرایش:
والا اگه واقعا فرقی بینیه شبیه سازی و ریل تایم بودن نیست که تمان بازی ها میان GI رو Bake میکنند همشون هم درست هستن و دقیق منتها ریل تایم نیستن و راست هم میگی در نگاه من و توی گیمر هیچ فرقی نداره، روشهای مختلفی هم براش وجود داره از IBL بگیر تا ذخیره کردن در Prob در Vertax.
در مورد لینک هیلو هم باز هم بخونش اولا که هیچ جا نگفته ریل تایم گفته Full تمام بازی های ساخته شده الان فول GI دارن منتها همه Bake شده هستن
بعد عزیز من اون تیکه که گذاشتی رو یک بار دیگه بخون نوشته استفاده از استاتیک لایت مپ اجازه داد به ارتیست ها که GI رو بیک کنن.اخه مرد مومن خودش نوشته استاتیک لایت مپ حتی لایت مپ ها استاتیک هستش بعد چه جوری به این نتیجه رسیدی منظورش از اون GI گفته شده ریل تایم GI منظورش بوده کجای دنیا استایک لایت مپ ایجاد ریل تایم GI میکنه؟
:)
 
crysis2 روی کنسول GI نداره حتی ورژن pc فقط روی very Hight ریل تایم داره این افکت رو
The Making of Crysis 2 Article • Page • Articles • Eurogamer.net
On consoles all milliseconds and memory counts, so at end of this project we made the tough decision to disable it for consoles
Dreadlord این تیکه رو که خودت گذاشتی رو بخون
Another way to simulate real global illumination, is the use of High dynamic range images (HDRIs), also known as environment maps, which encircle the scene, and they illuminate. This process is known as image-based lighti
dynamic light bounce اصلا simulate نیست بلکه خود real time GI هستش و دیگه لازم نیست که بازی ساز بیاد لایت بانس رو از قبل در IBL ذخیره کنه
یک چیزایی میگین ادم خندش میگیره این تکنیک انقدر معمولیه که EPIC یک بخش از اون دمو UE4 رو فقط بهش اختصاص داده بود ولی الان شد یک تکتیک معمولی عالیه

احتمالا اون عکسی که خود DF از کرایسیس 2 گذاشته فیک هست ؟!
Tech Analysis: Crysis 2 Demo Article • Page • Articles • Eurogamer.net
اون ویدئو ها را هم که گذاشتم را نگاه کردی مربوط به Quake 2 ?!
این تکنیک واقعا هم چیزه خیلی خاص نیست که بخوایم بزرگش کنیم ! تو FORZA هم میتونی این تکنیک را ببینی اونم کاملا ریل تایم !

شما بهتره رو یه چیزی بیشتر مانور بدی اونم حالت داینامیک این تکنیک هست که به صورت دستی یعنی خودت میتونی اینکار را با چراغ قوه انجام بدی !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or