The Evil Within 2

198167

ناشر: Bethesda Softworks
استدیو: Tango Gameworks
تهیه کننده: Shinji Mikami
کارگردان: John Johanas
پلتفرم: PS4 ,XBOX ONE,PC
تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2017 (21 مهر 1396)


بعد از سه سال انتظار نسخه دوم The Evil Within در کنفرانس E3 2017 شرکت bethesda معرفی شد. داستان نسخه اول سه سال بعد از اتفاقات نسخه اول اتفاق میفتد شخصیت اصلی بازی باز هم مانند نسخه اول سباستین کستلانوس هست. سباستین که همه چیز خود به علاوه دخترش "لیلی" را از دست داده بعد فهمیدن اینکه ممکن او زنده باشد باز هم به امید اینکه دخترش را نجات دهد وارد دستگاه stem میشود نجات دادن دخترش شاید اخرین امید سباستین برای این باشد که دوباره به زندگی قبلی خود برگردد.​
 
آخرین ویرایش:

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,331
وقتی میگوییم میکامی پادشاه ژانر ترس است دقیقا از چه صحبت میکنیم؟!\m/از این صحبت میکنیم!:Arrowd: اگه تا 15 را رفته بود جفت داینوکرایسیس ها هم میومدن:-bd

کلی متا بالا 90!(برای دوستداران نمره) به علاوه فروش های نجومی تو سبکی که به فروش رساندن محصول کار بسیار سختی هست


Top 10 best-selling horror games of all time in the U.S. - Nintendo Everything



1. Resident Evil 5
2. Resident Evil 4
3. Dying Light
4. Resident Evil 2
5. Resident Evil 7
6. Resident Evil 6
7. Resident Evil 2 (remake)
8. Dead Space 2
9. The Evil Within
10. Resident Evil



10 horror video games that will make you audibly scream
همش که Resident Evil :))
من فک میکردم فروش evil within ضعیف بوده ک دیگ بیخیالش شدن.پس با این حساب امیدی ب نسه سوم هس
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
همش که Resident Evil :))
من فک میکردم فروش evil within ضعیف بوده ک دیگ بیخیالش شدن.پس با این حساب امیدی ب نسه سوم هس

احتمالا همین الان هم دارن روش کار میکنن.چون پست های سسکی میده جان یوهانس!تصور اویل ویتین سه با یک موتور قوی و تنگوی به بلوغ رسیده ادم را دیوانه میکنه! :hearteyes::hearteyes::hearteyes:
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
انصافا عجب مقاله ای!

The Evil Within: el videojuego como explorador de la mente


The videogame has already touched many sticks, especially in the last fifteen years, in which its narrative has taken a turn towards deepening and dealing with more complex and reflective issues. Video-entertainment has become an instrument of social criticism, a mirror of social problems or a transmitter of deep feelings. It has long since ceased to be a simple and empty entertainment product, limited to bouncing a ball, chasing ghosts or jumping on turtles. Titles like Dark Souls, so present and recurring in the texts about videogames lately, have enhanced the treatment of deep issues in the sector press. However, Miyazaki's work is not, by any means, the first to give rise to analyzing video games in this way. For a long time there are titles with this reflexive load and that invite the most elaborate interpretation by the player. Examples of this are Silent Hill or Shadow of the Colossus, works with a powerful and original narrative that manages to enhance the mystery and intrigue of their stories.

An especially interesting topic to deal with in the plot of a video game is the functioning of the human mind. Structuring the narrative process of a video game to mold it to the ins and outs of a mind, and helping to understand the different behaviors or disorders of the psyche is a genius, a genius that Shinji Mikami has carried out in The Evil Within
. Despite not being the first title to venture into the exploration of the human mind, it is the first to focus on it in this way. He is the first to support the full weight of history in this concept. Silent Hill or Alan Wake also explore this idea, and with great success, but not with the depth with which Mikami's work does.


This approach fits perfectly with Ruvik's past that the game tells us. The main antagonist of the story is defined by a traumatic childhood and adolescence, marked by a tragic event: the death of his sister. Taking into account that the symptoms of schizophrenia describe as one of the triggers especially stressful or traumatic events, Ruvik's past is the first piece that fits to build this approach. It is from the death of his sister when the world of Ruvik begins to collapse. In addition, the only way out of the pain of loss is total ostracism, and this leads directly to another trigger of schizophrenia, since isolation and disconnection with daily routines are also catalysts for this mental ailment. With this combination of factors we already have the perfect cocktail of precedents for Ruvik to suffer from schizophrenia. It is clear that The Evil Within shows us more, and that it combines that possible basis of mental ailment with large loads of fiction. However, the indications mentioned above seem to show quite clearly the presence of this base. Maybe Mikami did it without realizing it, or maybe on purpose.


In conclusion, The Evil Within takes us to know the functioning of the human mind. The effect of traumas and the dramatic moments of life. All this, of course, loaded with fiction, and structured to fit the model of a video game. With this premise, Shinji Mikami left us what for me is a masterpiece of the video game. I have only to recommend this experience to any player who appreciates deep and well-made titles.

@FUTURE

@uriel

خوراک خودتونه:))
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
یک عدد مقاله دردناک.واقعا شکوه ژانر ترس نسل 5 و 6 بود.امیدوارم نسل 9 دوباره اوج بگیره

5 Survival Horror Games That Have Lost Their Way (& 5 That Still Do It Right)

اشاره کرده به فرانچایزهایی که زنده هستند و ان هایی که مردند!

2 STILL AT IT: THE EVIL WITHIN SERIES

The Evil Within came to be after Resident Evil creator Shinji Mikami decided to create a survival horror experience that was closer in line with what the genre used to be, compared to what modern survival horror titles had become.

The results so far have been pretty good. With two well received games, The Evil Within is a modern throwback to what a survival horror game should and can be, with the right development team behind it.
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
10 بازی برتر سبک ترسناک در دهه اخیر

10 Scariest Video Games Of The Decade

4. The Evil Within 2 (2017)


Another sequel that takes the original recipe and stirs in its own special spice mix, The Evil Within 2 improves upon its formula endlessly as the game unfolds, making for a genuinely unnerving experience as your senses are battered by the most repugnant visuals Tango Gameworks can throw at you. Silent Hill for the generation that missed out on its waking nightmare, The Evil Within 2 prides itself on a concept that sees you enter a town transformed into a psychological hell-hole - populated by residents best left alone.
What makes The Evil Within 2 a better game than its predecessor as well as one of the scariest offerings on the market is a feature that isn't often gifted to survival horror games in a particularly well-executed manner: an open world. There's a genuine fear that stumbling through a side quest or abandoned house can open up a whole new avenue of spooky content, toying with expectations in perhaps one of the most impressive examples of 'anything can happen' horror video games have to offer.
 

THE BEST BOY

کاربر سایت
Aug 14, 2011
802
نام
امير
دوستان این اسلحه که آتیش داره و اسمش flamethrower هست از دست رفتنیه؟

بعد کشتن اونیل، اسلحه flamethrower رو از کنارش برداشتم ولی خراب بود و مخزن سوختشو نداشت و ظاهرا باید مخزن های سوختشو با کشتن دشمنایی که شبیه خود اونیل هستن و تو چپتر 13 میان برداری. ولی من نه تو چپتر 13 و نه تو چپتر 14 هیچ کدومشونو نکشتم و حالا هم وارد چپتر 15 شدم و ظاهرا این دشمنای آتیشی رفتن. الان سوالم اینه که آیا باید برگردم دوباره چپتر 13 یا دوباره این نوع دشمنا سر و کلشون پیدا میشه؟ چون اینجور که فهمیدم با کشتن هر باس، بعضی از دشمنا دیگه نمیان.


خواهشا جوابشو اگه سریع بهم بگید ممنون میشم.
 
  • Like
Reactions: AMIRXBOX1

jetalpha

کاربر سایت
Aug 15, 2009
2,132
نام
متوئیدی
دوستان این اسلحه که آتیش داره و اسمش flamethrower هست از دست رفتنیه؟

بعد کشتن اونیل، اسلحه flamethrower رو از کنارش برداشتم ولی خراب بود و مخزن سوختشو نداشت و ظاهرا باید مخزن های سوختشو با کشتن دشمنایی که شبیه خود اونیل هستن و تو چپتر 13 میان برداری. ولی من نه تو چپتر 13 و نه تو چپتر 14 هیچ کدومشونو نکشتم و حالا هم وارد چپتر 15 شدم و ظاهرا این دشمنای آتیشی رفتن. الان سوالم اینه که آیا باید برگردم دوباره چپتر 13 یا دوباره این نوع دشمنا سر و کلشون پیدا میشه؟ چون اینجور که فهمیدم با کشتن هر باس، بعضی از دشمنا دیگه نمیان.


خواهشا جوابشو اگه سریع بهم بگید ممنون میشم.
چپتر 14 آخرین چپتری هست که این موجودات حضور دارن، اگر اشتباه نکنم اسمشون هاربینگر هست.
اگه رو درجه سختی بالا میری اصلا ارزش نداره بری سراغش چون برای کار کردن اسلحه نیاز به دوتا تانک داری و باید دوتا از اون هیولاهارو بکشی، من این اشتباه رو کردم سر کشتن دوتاشون هر چی جون و مهمات و پارت چپترای قبلی جمع کرده بودم برای کشتن اون دوتا هدر دادم حتی هدشات از نزدیک با شاتگان هم آنچنان تاثیر نداره، بعد که دیدم خود اسلحه زود تموم میشه و هم دمیج خیلی پایینی داره برگشتم از سیو های قبلی رفتم بدون اینکه یدونه بطری سمت این هاربینگرا پرتاب کنم. کلا اسلحه بی ارزشی هست. برو جلو اصلا بهش فکرم نکن به هیچ کاری نمی آد.
 

arsenalmom

کاربر سایت
Nov 14, 2009
1,347
نام
محمدرضا
الان classic mode رو دارم میرم تمومش کنم پلات شده ولی لعنتی سخته
یه ویدیو تو یوتیوب دیدم میگفت اولین سیو رو ابتدای چپتر 4 بزن ~X(
دوستانی که پلات کردن توصیه ای ندارن که کار راحت تر جلو بره
 
  • Like
Reactions: AMIRXBOX1

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر