Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
یعنی الان تمام دیالوگ‌ها (به زبان انگلیسی کهن!) و نام های npc (بر وزن دوره و فرهنگ بازی) رو دوشت هست و باید کاملاً lore friendly باشه! :دی
قبل هر ماد باید ایده بدی و بعد آماده شدن نقشه باید بشینی برامون علامتگذاری کنی.
از اونجایی که فکر نکنم هیچ کدوم طرف کار شریف برنامه نویسی آبجکت و کوئست نرید (کار اصلی و اعصاب خردکن) اونا هم فک کنم رو دوش منه! + مپ!! :|

کنت بشین از الان برای مپم داستان بساز ببینم! :دی خودم داستانم اینطور بود که چند نفر تو اونجا گیر کردن و بیاد نجاتشون داد ولی ببینم تو یه داستان بهتر تو آستین داری یا نه! :دی

اصلاً چطوره تخیلی جلو بریم و صدا گذار هم بیاریم!!! کسی حاضره صداگذاری کنه؟! (به دو ورژن فارسی و انگلیسی با هم) :دی وگرنه مجبوریم بجا دیالوگ از تکست باکس استفاده کنیم!!!

شاید جای طناب بشه یه spell طراحی کرد که مجرم رو قفل کنه و تا وقتی یکی دیگه بهش نزنی ازاد نشه ( یه چیز تو مایه های همون جادویی که اخر ماموریت find a redgaurd womwn به اون زنه میزنن )
راستی بچه ها اگر واسه تیمتون بازم نفر خواستید منم هستم , هم توی طرح داستانی میتونم کمک کنم و هم توی برنامه نویسی ;)
 
شاید جای طناب بشه یه spell طراحی کرد که مجرم رو قفل کنه و تا وقتی یکی دیگه بهش نزنی ازاد نشه ( یه چیز تو مایه های همون جادویی که اخر ماموریت find a redgaurd womwn به اون زنه میزنن )
راستی بچه ها اگر واسه تیمتون بازم نفر خواستید منم هستم , هم توی طرح داستانی میتونم کمک کنم و هم توی برنامه نویسی ;)

اصطلاحا Flee یا paralytic

Staff هایی هستن که اینکارو میکن


اما Handcuff قضیه ش فرق داره ... طرف باس راه بیاد اما با دستهاش نتونه کاری بکنه
 
اصطلاحا Flee یا paralytic

Staff هایی هستن که اینکارو میکن


اما Handcuff قضیه ش فرق داره ... طرف باس راه بیاد اما با دستهاش نتونه کاری بکنه

نه منظورم paralytic نبود, اون که تابلوئه یه چیز دیگست :d
منظورم یه spell جدید هست که طرف بتونه راه هم بره ولی تحت فرمان باشه و نتونه فرار کنه یا از سلاح استفاده کنه ... من واقعا تجربه ندارم ولی شاید بشه همون کدی که باعث میشه follower ها دنبالت بیان رو دستکاری کرد و ...
spell رو هم به این خاطر پیشنهاد دادم چون به نظرم از دستبند و تغییرات اون ساده تره, البته همه اینا پیشنهاده
 
نه منظورم paralytic نبود, اون که تابلوئه یه چیز دیگست :d
منظورم یه spell جدید هست که طرف بتونه راه هم بره ولی تحت فرمان باشه و نتونه فرار کنه یا از سلاح استفاده کنه ... من واقعا تجربه ندارم ولی شاید بشه همون کدی که باعث میشه follower ها دنبالت بیان رو دستکاری کرد و ...
spell رو هم به این خاطر پیشنهاد دادم چون به نظرم از دستبند و تغییرات اون ساده تره, البته همه اینا پیشنهاده
آخه به همراهانت که میشه دستور داد (البته قبل از نبرد) مرده رو زنده کردن هم که منظورت نیست که مثلا بگیم دشمن رو زنده کنیم کمک ما کنه
دقیقا میخوای چی کار کنه؟

---------- نوشته در 06:41 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:38 PM ارسال شده بود ----------

اون مطلب ازدواج ایراد داره!!! :d
اسم کاراکتر ها ذکر نشده و فقط مراحلشون گفته شده

**********
من با Mjoll the lioness نامزدم تا ببینم ماد شاید گیر آوردم رفتم سراغ Serana ! :x :))
 
آخه به همراهانت که میشه دستور داد (البته قبل از نبرد) مرده رو زنده کردن هم که منظورت نیست که مثلا بگیم دشمن رو زنده کنیم کمک ما کنه
دقیقا میخوای چی کار کنه؟

یکی از دوستان میخواست Handcuff درست کنه, یعنی از طناب استفاده کنی و افرادی رو که دستگیر میکنی به زندان ببری (مطمئنا تو بازی هم دیدی که گاها high elfها افراد رو به جرم پرستش talas دستبند زدن و دارن میبرن ... و وقتی از کنارت رد میشن میتونی ازادش کنی و ...)
من پیشنهاد دادم جای دستبند از یه spell استفاده بشه که شاید از لحاظ کدنویسی ساده تر باشه
 
هزارتا ایده خوب و ناب میشه توی اسکایریم پیاده کرد حالا چرا گیر دادید مردم رو دستگیر کنید؟مگر اینکه یک مادی تو مایه های کلانتر بازی بسازید!!!
ایده های بهتر هم مسلما هست بازم فکر کنید لقمه رو دور دهانتون نچرخونید!یه ایده جالبی که حتی فکرشم نمی کردم موجود باشه تفنگ های گرم سرپر بودش که دیشب تریلر مادش رو دیدم خیلی جالب بود! (مسلسل و رگبار و اینا به کنار :)) )
واقعا جالب بود.
 
هزارتا ایده خوب و ناب میشه توی اسکایریم پیاده کرد حالا چرا گیر دادید مردم رو دستگیر کنید؟مگر اینکه یک مادی تو مایه های کلانتر بازی بسازید!!!
ایده های بهتر هم مسلما هست بازم فکر کنید لقمه رو دور دهانتون نچرخونید!یه ایده جالبی که حتی فکرشم نمی کردم موجود باشه تفنگ های گرم سرپر بودش که دیشب تریلر مادش رو دیدم خیلی جالب بود! (مسلسل و رگبار و اینا به کنار :)) )
واقعا جالب بود.

اتفاقا باید از جاهای ساده شروع کرد, اگه ایده های ساده تر رو نشه پیاده کرد کار به پیچیده ها نمیرسه ...
به نظرم استفاده از تفنگ و اسلحه گرم با جو و حال وهوای بازی همخونی نداره...این اسکایریمه نه GTA !!!
 
نه کلاشینکف که ! :d
سلاح های چخماغی یا استلاحا Muskeet که جالب هم هستش!

تفنگ کلا اوی این بازی حال نمیده
الان توی بازی این همه توی شهر ها زندان هست ولی توی همشون خالی یه ادمم نیست اگه بشه مد بسازی زندانی کنی اونجا بعد از جارل همون شهر یا یه شخص رو بسازی به عنوان زندان بان به ازای دستگیری زندانیان ازش پول بگیری
یا زندانی هارو ازاد کنی ازشون پول بگیری
بازی جالب میشه تا تفنگ D:

---------- نوشته در 08:28 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:27 PM ارسال شده بود ----------

یکی از دوستان میخواست Handcuff درست کنه, یعنی از طناب استفاده کنی و افرادی رو که دستگیر میکنی به زندان ببری (مطمئنا تو بازی هم دیدی که گاها high elfها افراد رو به جرم پرستش talas دستبند زدن و دارن میبرن ... و وقتی از کنارت رد میشن میتونی ازادش کنی و ...)
من پیشنهاد دادم جای دستبند از یه spell استفاده بشه که شاید از لحاظ کدنویسی ساده تر باشه

اره اینم نظر خوبیه
 
تفنگ کلا اوی این بازی حال نمیده
الان توی بازی این همه توی شهر ها زندان هست ولی توی همشون خالی یه ادمم نیست اگه بشه مد بسازی زندانی کنی اونجا بعد از جارل همون شهر یا یه شخص رو بسازی به عنوان زندان بان به ازای دستگیری زندانیان ازش پول بگیری
یا زندانی هارو ازاد کنی ازشون پول بگیری
بازی جالب میشه تا تفنگ D:

---------- نوشته در 08:28 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:27 PM ارسال شده بود ----------



اره اینم نظر خوبیه

یارل هست :D
J صدای Y میده
به خان زاده های ایرلندی میگفتن ...

البته ایده دادن راحته ... کارتون که به Creation Kit برسه ... خود بازی رو Shift+Delete میکنید ...

همینطوری اسونم که نیس ....
 
یارل هست :D
J صدای Y میده
به خان زاده های ایرلندی میگفتن ...

البته ایده دادن راحته ... کارتون که به Creation Kit برسه ... خود بازی رو Shift+Delete میکنید ...

همینطوری اسونم که نیس ....
مرسی خوب شد فهمیدم جارل نیست یارل D:

اقا یه مد هست توی نکسوز به اسم aMidianBorn book of silence خیلی باحاله کلی از سلاح و armor های بازی گرافیکش میره بالا تکسچرشون عوض شده باحال شده پر گرافیک شده به نظر من حتما بریزید ولی 500 مگی حجم داره رو هم
 
شاید جای طناب بشه یه spell طراحی کرد که مجرم رو قفل کنه و تا وقتی یکی دیگه بهش نزنی ازاد نشه ( یه چیز تو مایه های همون جادویی که اخر ماموریت find a redgaurd womwn به اون زنه میزنن )
راستی بچه ها اگر واسه تیمتون بازم نفر خواستید منم هستم , هم توی طرح داستانی میتونم کمک کنم و هم توی برنامه نویسی ;)

نه منظورم paralytic نبود, اون که تابلوئه یه چیز دیگست :d
منظورم یه spell جدید هست که طرف بتونه راه هم بره ولی تحت فرمان باشه و نتونه فرار کنه یا از سلاح استفاده کنه ... من واقعا تجربه ندارم ولی شاید بشه همون کدی که باعث میشه follower ها دنبالت بیان رو دستکاری کرد و ...
spell رو هم به این خاطر پیشنهاد دادم چون به نظرم از دستبند و تغییرات اون ساده تره, البته همه اینا پیشنهاده

باید بگم فکر ماد خیلی خوبی داری! کریشن کیت رو دانلود کن و با برنامه نویسی پایه اش آشنا شو! اگه حداقل C++ کار کرده باشی، کار با برنامه نویسی کریشن کیت برات آب خوردن میشه!
والا گروه ما هنوز نه به باره نه به داره! ولی خوش اومدی! :دی

البته ایده دادن راحته ... کارتون که به Creation Kit برسه ... خود بازی رو Shift+Delete میکنید ...

همینطوری اسونم که نیس ....

:دی
اینو خوب اومدی! پروژه رو برای همین میخوایم از کوچیک شروع کنیم که کسی در نره! :دی
 
پسر الکی الکی چه گروه زدیم ها
اصلا میترسم صبح بتزدا بیاد استخداممون کنه D:
ولی جدا خوشحالم که در کنار شما هستم انشاالله مدهای دریفی بسازیم
خلاصه ببینم چی میشه دیگه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or