Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
کریشن کیت رو دانلود کن و با برنامه نویسی پایه اش آشنا شو! اگه حداقل C++ کار کرده باشی، کار با برنامه نویسی کریشن کیت برات آب خوردن میشه!
والا گروه ما هنوز نه به باره نه به داره! ولی خوش اومدی! :دی

اره ++C رو قبلا کار میکردم ولی الان دیگه خیلی وقته تعظیل کردم :d
حالا همین کریشن رو میرم تو کارش ببینم خدا چی میخواد ... از 15 اردیبهشت به بعد میتونم جدیتر شروع کنم
 
8 مکان در اسکایریم که باید قبل از مرگ ببینید!!! :d تصاویر از یک فیلم توی یو تیوب گرفته شده
خرچنگ غول پیکر

93713785212979426564.jpg


جکوزی

65198388371212255434.jpg




صندقچه مخفی پر از آیتم جلوی در معدن شهر Dawn Star


56041093157225221145.jpg



کشتی خرابه در اعماق دریا (خفه نشید از من گفتن بود)

37307872251708793894.jpg




بانوی دریاچه


75808642447780929841.jpg




پل درختی


82460089738366173550.jpg




ماموت منجمد

28795055889404563021.jpg



محل شیرجه شاعرها

72786293937641331552.jpg
 
من خودم توی بازی فقط تصاویر 2 و 3 رو پیدا کردم رفتم بقیه رو پیدا نکردم D:
یارو چقدر وقت گذاشته تا پیدا کرده ها

اگه همه جا رو clear کرده باشی قاعدتا بای همه رو ببینی, فکر کنم فقط ماموت منجمد رو و زن توی دریاچه رو ندیدم . شایدم دیدم و یادم نمیاد:d
(البته کشتی غرق شده زیاده باید از spell تنفس زیر اب یا اون ماسکه که الان اسمش یادم نیست استفاده کرد)
ازون صندوقچه خفنترم هست: توی جایگاه بعضی banditها نقشه گنج هست که البته اگه بتونید محلش رو پیداشون کنید
 
زن توی دریاچه رو ندیدم
البته زن نیست!به عبارتی یک Easter Egg به یک داستانه ! :d یک دست اسکلته که یک شمشیر دستشه که الان چون طرف لول پایینی داره Steel Sword هستش وگرنه Glass هم میشه!
اون صندوقچه یکی از دلایلش که آیتم هاش سادست بازم به خاطر لول طرفه!
 
تو بازی کلا گوش نمیدین ملت چی‌ میگن؟:دی چند صد باری این یارل تکرار شده :دی
البته بین J و Y هست. تو فارسی نمی‌شه نوشتش :دی
بین J و Y (جـ و یـ)یه چی توو مایه های "حـ که زیرش 2 تا نقطه باشه میشه":دی(شوخی)

دوستان من هم اگه وفت داشتم حتما کمک میگیرم یه چیزایی خیلی کم راجه به CK میدونم حتی فیلم هاشم دارم ولی زیاد وقت نکردم ببینمشون ول برنامه نویسی هیچی حالیم نیست
حالا کدومشون بیشتر مهمه برنامه نویسی یا CK؟

واسه ساختن اشیا مثل همین طناب مثلا، نیاز به برنامه های 3بعدی مثل مایا و غیره نیست!؟؟

مرسی
 
من یه کمک نیاز دارم
من الان کمانم 86 این حدودا دمیج داره تیرمم 24 میخوام به جایی برسه که با یه تیر نهایتا با دوتا تیر بشه همه رو زد
مدی چیزی نیست باید چکار کنم ؟؟
مثلا میشه دمیج رو برد تا 150 یا ین حدودا راهنمایی کنید مرسی

اخه مثلا میخوای به طور مخفی یه یارو رو با تیر بزنی میزنی نمیمیر لو هم میری با کنترلم که چند برابر میشه نمیشه D:
 
من یه کمک نیاز دارم
من الان کمانم 86 این حدودا دمیج داره تیرمم 24 میخوام به جایی برسه که با یه تیر نهایتا با دوتا تیر بشه همه رو زد
مدی چیزی نیست باید چکار کنم ؟؟
مثلا میشه دمیج رو برد تا 150 یا ین حدودا راهنمایی کنید مرسی

اخه مثلا میخوای به طور مخفی یه یارو رو با تیر بزنی میزنی نمیمیر لو هم میری با کنترلم که چند برابر میشه نمیشه D:
اگهSmithing رو 100 صد باشه، Enchanting هم رو صد 100 باشه، چهار تا زره رو Enchant کنین که Smithing قوی تر داشته باشن، اونارو بپوشین و یه Daedric bow رو مثلا تا legendary آپگرید کنین و marksmanship هم رو صد باشه فکر کنم 300-400 بره دمیج ( فکر کنم اصطلاح هست مطمعنم :دی)

البته برا یه ضربه کردن همه بالا 10 هزار تا دمیج میخواهین :دی
 
مال من الان
اگهSmithing رو 100 صد باشه، Enchanting هم رو صد 100 باشه، چهار تا زره رو Enchant کنین که Smithing قوی تر داشته باشن، اونارو بپوشین و یه Daedric bow رو مثلا تا legendary آپگرید کنین اینایی که گفتی رو 100 هست و انجام دادم روی 110 هست
این چیه ؟
و marksmanship هم رو صد باشه فکر کنم 300-400 بره دمیج ؟؟؟ marksmanship ؟؟ یعنی این یه دونه میخواد این همه ببره بالا ؟؟

 
مال من الان
اگهSmithing رو 100 صد باشه، Enchanting هم رو صد 100 باشه، چهار تا زره رو Enchant کنین که Smithing قوی تر داشته باشن، اونارو بپوشین و یه Daedric bow رو مثلا تا legendary آپگرید کنین اینایی که گفتی رو 100 هست و انجام دادم روی 110 هست
این چیه ؟
و marksmanship هم رو صد باشه فکر کنم 300-400 بره دمیج ؟؟؟ marksmanship ؟؟ یعنی این یه دونه میخواد این همه ببره بالا ؟؟

من امتحان کردم، تا 300 میبره :دی. احتمالا درصد‌ Enchantment ها کم هست.از این معجون‌ها که Smithing رو به مدت محدود بالا میبرن هم بخور :دی.

Marksmanship همون Archery هست.
 
یه عذر خواهی بزرگ :دی من اینو رو کنسول تموم کردم حالا pc ـیشو گرفتم. اول میشه لطف کنید بگین همه dlc ـاشو از کجا باید دان کنم ؟ + ماد تغییر گرافیکم داره ؟ کلا کجا همه ماداشو میذاره ؟
+ من تو کنسول با دارک برادر هود بودم یه زمانیم استورم کلُک ها. کودوم تیم بهترینه و ماموریتاش جذاب تره ؟ این ماموریت رو با هر تیمی برم بهش میرسم ؟ :
همون که باید وارد مهمونی بشی و مخفیانه خودتو به اتاق یه نفر برسونی یه کلیدیو بدزدی و مخفیانه یکیو از زندان ازاد کنی
+ با هر تیمی برم میتونم قلعه ها رو تصرف کنم یا نه ؟ فقط ماله استورم کلک هاست ؟
یه مشکلم دارم : اول بازی که اسم میخواست من هرچی زبون کیبوردو عوض کردم بازم مربع مربع میشد و مجبور شدم عدد وارد کنم. نمیشه عوضش کرد ؟ راه حلش چیه پون همون اوایلم هنوز
 
دوستان من هم اگه وفت داشتم حتما کمک میگیرم یه چیزایی خیلی کم راجه به CK میدونم حتی فیلم هاشم دارم ولی زیاد وقت نکردم ببینمشون ول برنامه نویسی هیچی حالیم نیست
حالا کدومشون بیشتر مهمه برنامه نویسی یا CK؟

واسه ساختن اشیا مثل همین طناب مثلا، نیاز به برنامه های 3بعدی مثل مایا و غیره نیست!؟؟

مرسی

خو میتونید تو طراحی مپ ها کمک کنید. فیلم هاشو اگه دارید که خیلی خوبه. مثلاً من بهتون یه مپ ساده میدم و شما باید با اشیا و... پرش کنید. یا من مپ آماده میدم و شما براش اتاق فرعی بسازید.
CK خودش همونطور که گفتم یه "چیز" نیست که بشه گفت مثلاً "بلدمش!". CK همونطور که از اسمش پیداس یه کیت هست و بعضی جاها مستقیم استفاده میشه و بعضی جاها واسط بین ماد ساز و مادش هست.
ما بیشتر سعی میکنیم اشیا پیچیده (مثل طناب که مجموع چندین کلوژن وصل به هم هست) رو نسازیم و از خود بازی بگیریم. چون هم زمانبر هست و هم بیهوده. ولی مثلاً آیتم ها و آبجکت های استاتیک که یونیک باشن رو سعی میکنیم در صورت نیاز خودمون بسازیم. (چه mesh و چه texture)

من یه کمک نیاز دارم
من الان کمانم 86 این حدودا دمیج داره تیرمم 24 میخوام به جایی برسه که با یه تیر نهایتا با دوتا تیر بشه همه رو زد
مدی چیزی نیست باید چکار کنم ؟؟
مثلا میشه دمیج رو برد تا 150 یا ین حدودا راهنمایی کنید مرسی

اخه مثلا میخوای به طور مخفی یه یارو رو با تیر بزنی میزنی نمیمیر لو هم میری با کنترلم که چند برابر میشه نمیشه D:

از اونجایی که همه موجودات توی بازی به دو بخش سر و تن تقسیم میشن (توی فال‌اوت سر و تن و دست‌ها و پاها بودن)، پیشنهاد میکنم دنبال یه ماد برای هدشات بگردی... پیدا نکردی خودت بساز! :دی (تمرین در منزل!!)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or