نسخه جدید بازی پس از سالیان طولانی معرفی شد و در تاریخی نامشخص بازی عرضه خواهد شد.
--------------------------------------------
سازنده: KT Racing
ناشر: Nacon
تاریخ عرضه: 31 شهریور 1401 (22 سپتامبر 2022)
پلتفرم(ها): PC, PS4, PS5, X1, Xbox Series X|S
اطلاعات
بازی توسط استودیو KT Racing سازنده بازیهای WRC ساخته خواهد شد.
تا کنون 2 خوردرو (Range Rover SVR و Aston Martin DB11) در تریلرهای بازی رویت شده اند.
سبک لایف استایل معروف سری همچون کازینوها در بازی حضور خواهد داشت.
خب تعداد ماشینهای تایید شده برای روز انتشار حدود 92تاست تا اونجایی که من شمردم.
اما خب تو ویدئوها میگن بالای 100 تا.
احتمالا چند ورژن از یک مدل پایه رو هم حساب میکنن.
که در چهار کلاس زیر طبقه بندی میشن:
Daily Drivers (جاده ای)
Off-road
Gran Tourer (GT)
Supercars
Hypercars
Abarth 500 Abarth (2008) – Common – D216 – 77,099 – Available immediately – Italian Cars Dealership Wan Chai
AC 427 (1966) – Epic – S481 – Reputation Level 30 – Classic Cars Dealership Central District
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde (2010) – Common – D291 – Available immediately – Italian Cars Dealership Wan Chai
Alpine A110 (1973) – Rare – G301 – 362,000 – Reputation Level 20 – Classic Cars Dealership Western District
Alpine A110 Légende (2018) – Common – D435 – 199,000 (Available immediately, one of your first cars in the tutorial stages, or at the Luxury Cars Dealership Causeway Bay for 204,499
Aston Martin DB11 (2018) – Epic – G611 – 1,265,00 – British Cars Dealership Pok Fu Lam
Aston Martin Vantage (2010 – Rare – G608 – 920,500 – British Cars Dealership Pok Fu Lam
Audi TT RS Coupé (2017) – Uncommon – D498 – 311,874 – Available immediately – German Cars Dealership Chai Wan
Audi R8 Coupé V10 RWS (2018) – Rare – S681 – 1,617625 – Reputation Level 30 – German Cars Dealership Chai Wan
Mercedes-AMG GT R (2016) – Rare – S692 – 1,742,000 – Reputation Level 30 – German Performance Dealership Aberdeen
Mercedes-AMG G65 Final Edition (2018) – Legendary – C457- Available once Reputation Level 15 dealership is unlocked – Dirt & Offroad Dealership Victoria Peak
Mercedes-Benz SLK 55 AMG-Performance Pack (2009) – Uncommon – D423 – 266,000 – Available immediately – German Cars Dealership Chai Wan
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series – Performance Pack (2009) – Epic – G618 – 1,674,000 – Reputation Level 20 – German Performance Dealership Aberdeen
Nissan 370Z (2011) – Common – D438 – 160,000 – Available immediately – Pearls of Asia Stanley
Nissan GT-R (R35) (2009) – Rare – S622 – 852,000 – Reputation Level 30 – Pearls of Asia Stanley
Porsche 911 Carrera Coupe (930) (1986) – Uncommon – G345 – 558,000 – Reputation Level 20 – Classic Cars Dealership Western District
Porsche 911 R (991) (2018) – Epic – S688 – 2,612,000 – Reputation Level 30 – German Performance Dealership Aberdeen
W Motors Fenyr SuperSport (2017) – Legendary – H803 – 4,334,000/4,353,250 – Reputation Level 50 – Pearls of Asia Stanley
===========
نقدهایی هم که اومده و من نگاه گذرا کردم تو مایه های Mostly positive باید ازش انتظار داشت (حول و حوش 70 و خورده ای).
تازه اگه کمتر نشه.
البته شروع انتشار بازیه و خب میتونه به مرور خیلی بهتر بشه.
چون کلی از محتواها و مکانیکهای بازی قراره که در طی سال پیش رو به بازی بیاد ، در واقع بازی هنوز کامل نیست.
از قبل هم مشخص بود چون هدف بازی بلندپروازانست و برای همین نزدیک به 8 ساله که استودیو داره روی بازی کار میکنه (از 2016 پیش تولید شروع شده و 2018 وارد پروسه ساخت شده).
Nacon هم که ناشر خیلی پولداری نیست و خب کاری که کردن این بود که به جای هزینه بیشتر زمان خیلی بیشتری به توسعه اختصاص دادن و این وسط به مرور اسکیل بازی هم بزرگتر شد.
این بازی خیلی خیلی بلندپروازانه تر از طرح ابتدایی استودیو برای این نسخست.
به همین دلیل نقد نسخه انتشار نمیتونه خیلی تعیین کننده کیفیت بازی در بلند مدت باشه چون خیلی از موارد قراره که در ادامه خیلی بهتر بشه.
========
خودم میخواستم بخرم ولی همونطور که تو نقد آلفای بازی نوشتم مثل اینکه بازی واقعا روی PC بهینه نیست و برای اجرای روون مشخصات بالایی میخواد.
منم که PCام دیگه وارد دوره میانسالی/کهنسالی شده و برای همین بیخیال شدم.
بازی همیشه آنلاینه و یک MMO ، بنابراین کرک هم نمیشه که بخوایم تست کنیم.
برای همین به نظرم اصلا تو روز انتشار بهش فکر نکنین ، مخصوصا اگر روی PC بازی میکنین.
من میخوام 3 تا 6 ماه زمان بدم ببینم باهاش چیکار میکنن.
=========
الان منتظرم ببینم JDM: Japanese Drift Master چیکار میکنه.
خوب یک مشت بچه نشتن پای این بازی ها کسی که یک عمر رانندگی کرده پشت ماشین های مختلف نشسته می دونه که فیزیک AC فوق فاجعه هست اصلا باورم نمی شه به فیزیک این بازی بگی خوب باید یک کلیپ ازش بگیرم یکم بخندیم
زمانی که می ره شونه خاکی جاده ماشین عین تخته چوب بالا و پایین می پره
بعدشم از کسی که هزاران ساعت گنشن ایمپکت زده و می گه صدای برخورد ماشین ها توی فرزا عین برخورد سفینه های فضایی توی فضا هست(که البته اونجا جو و صدا وجود نداره) انتظار نقد منطقی ندارم
این سبک گیم ها کار دیگران هست کار تو نیست
خوب یک مشت بچه نشتن پای این بازی ها کسی که یک عمر رانندگی کرده پشت ماشین های مختلف نشسته می دونه که فیزیک AC فوق فاجعه هست اصلا باورم نمی شه به فیزیک این بازی بگی خوب باید یک کلیپ ازش بگیرم یکم بخندیم
زمانی که می ره شونه خاکی جاده ماشین عین تخته چوب بالا و پایین می پره
بعدشم از کسی که هزاران ساعت گنشن ایمپکت زده و می گه صدای برخورد ماشین ها توی فرزا عین برخورد سفینه های فضایی توی فضا هست(که البته اونجا جو و صدا وجود نداره) انتظار نقد منطقی ندارم
این سبک گیم ها کار دیگران هست کار تو نیست
میدونم از این بحث بی نتیجه هاس که آخرش نه تو قانع میشی و نه من.
فقط جهت اینکه نکته آموزشی هم داشته باشه و اطلاعات غلط نداده باشیم کمی در مورد تفاوت سیستم تعلیق ماشینهای جاده ای و ریسینگ مثل GT و... بخون.
اون ماشینها اینقدری suspension سفت و چقری دارن که راننده تمام دست اندازها و پیچ و خم جاده و مسیر رو از طریق فرمان ، نشیمنگاه و... احساس کنه.
خب اینطور میشه که وقتی میری حاشیه پیست همین تجربه ای رو خواهی داشت که تو AC تجربه کردی.
تازه تو واقعیت خیلی بدتره ، تو AC حتی ساده سازی شده.
اصلا این که هیچی.
یکدونه ریس تو عمرت دیده باشی که درش تصادف و خارج شدن از پیست داشته باشه هیچوقت این حرف رو نمیزدی.
===========
غیر از این امیداورم که آخر هفته خوبی داشته باشی و همینطور حالت خوب بمونه
صحبت شما در ابتدا حداقل خیلی کلی گویی و مقایسه دو تا مسئله هست که تا حدود ربطی ندارند.
Test Drive اگر قرار هست با نسخه از Forza مقایسه بشه سریه Horizon هست که simcade هست و بیشتر متمایل به بازی های Arcade میشه. با توجه به صحبت شما هم به نظرم پایه مقایسه شما با Asseto Corsa همین سریه Horizon هستش. در اینجا باید بگم منم بالای شاید 1500 ساعت تو سه نسخه آخر Horizon تجربه بازی دارم و سبک مورد علاقه من هست، ولی حتی تو همین سبک بیشتر متمایل به آرکید به نظرم مثلا سری Grid حس خیلی بهتری برای بازی داره که بسیار هم Underrated هست. ولی یک مشکلی که اخیرا سریه Horizon داره فضا رو برای خودش هم اشباع کرده و به نظرم نقطه اوج سری شماره 4 بوده. تو سبک اینا فعلا Crew تا حدودی تونسته خودش رو از زیر سایه Horizon بیرون بکشه و امیدوار بودم Test Drive هم تنوع خوبی با منتشر شدنش اضافه کنه که فعلا به نظر جای کار داره و شاید من بعد یک سال دوباره بیام سمتش.
Motorsport در مقابلش simcade هست که متمایل به simulation ها. AC: competizione در مقابل همه اینا یک بازی Simulation حساب میشه که فقط رو یک سبک خیلی خاص از مسابقات GT3 تمرکز داره و بهترین بازی شبیه ساز منجمله فیزیک تو سبک خودش هست.
صحبت شما بیشتر میشه محدود به نظر شخصی. اینکه یک بازی که کلی سبک مختلف ماشین های شهری رو داره با این بازی مقایسه بشه و بالاتر هم قرار بگیره که تمرکز خاصی روی شبیه سازی یک سبک خاص داره، Fact نیست، فقط به درک بهتر دیدگاه شما و سلیقه شما کمک میکنه. بعدش میشه لحن صحبت کردن که افرادی که پای یک سبک وقت میزارن بچه هستن و پشت فرمون نبودن و کسی که پشت فرمون نشسته باشه میدونه AC فاجعه هست و Forza Horizon احتمالا عالی. در کل در یک تبادل نظر منطقی اینجور Fact دادن ها خیلی چیز جالب نیست. حالا خود منم خیلی ACC رو بازی نکردم و خیلی نمیشه مقایسه کنم اینجا ولی حداقل قبول میکنم که منم که با اون سبک حال نکردم، نه اینکه مشکل اون شبیه ساز خاص هست و فیزیک Horizon بهتره.
میدونم از این بحث بی نتیجه هاس که آخرش نه تو قانع میشی و نه من.
فقط جهت اینکه نکته آموزشی هم داشته باشه و اطلاعات غلط نداده باشیم کمی در مورد تفاوت سیستم تعلیق ماشینهای جاده ای و ریسینگ مثل GT و... بخون.
اون ماشینها اینقدری suspension سفت و چقری دارن که راننده تمام دست اندازها و پیچ و خم جاده و مسیر رو از طریق فرمان ، نشیمنگاه و... احساس کنه.
خب اینطور میشه که وقتی میری حاشیه پیست همین تجربه ای رو خواهی داشت که تو AC تجربه کردی.
تازه تو واقعیت خیلی بدتره ، تو AC حتی ساده سازی شده.
اصلا این که هیچی.
یکدونه ریس تو عمرت دیده باشی که درش تصادف و خارج شدن از پیست داشته باشه هیچوقت این حرف رو نمیزدی.
===========
غیر از این امیداورم که آخر هفته خوبی داشته باشی و همینطور حالت خوب بمونه
حقیقتش تفاوتی ندارن.
اگه ACC رو گفتم که نهایتا همیشه یدونه آپدیت عقبه.
نسخه اول هم فقط UI و چیزهایی مثل این متفاوت بود.
پرشیا مثل خودم پی سی باز قهاره
موردی که اشاره کرد خیلی پایه ای و از تفاوتهای ابتدایی بین شبیه سازها و سیم کید/آرکید ها بود.
که خب خیلی عجیب نیست ، دلیلی نداره همه در مورد ریسینگ اطلاعات کافی و یا بهش اصلا علاقه داشته باشن.
خلاصه اینکه روی کنسول اصلا سمتش نرین.
گرافیکی و مود 60 فریمش که بازی بدون اغراق میشه نسل هفت ، رزولوشن 1080 میشه.
30 فریمش هم که خب میشه 1440p و تا حدی بگی نگی نسل هشتی میشه ولی آدم عالق و باغل ریسینگ رو 30 فریم بازی میکنه؟
بهترین نسخه طبق معمول پی سیه که واقعا اگه سیستم خوبی داشته باشیم خروجی خیلی زیبایی رو میشه گرفت ولی خب اینجا هم بهینه نیست اصلا و مشخصات به نسبت بالاتری از حد نرمال میخواد که فریم خوبی بگیریم.
لوپ گیم پلی بازی واقعا فانه و خب همین من رو قلقلک میده که بیگیرمش
اینطور مواقع ضعف جزییات گرافیکی برام پشیزی ارزش نداره.
خلاصه دچار اختلال داخلی شدم
خلاصه که اگه گرافیک براتون مهمه و روی کنسولید فعلا بیخیالش بشین ، شاید کنسولهای پرو.
در حال حاضر دقیقا حالت ACC رو روی کنسولهای پایه داره که اذیت میکرد ولی روی PRO میشد بالای 50-40 فریم گرفت که خیلی تجربه بهتری بود.
ببینیم بعدا چطور بهینش میکنن که خروجی گرافیکیش هم درخور باشه.
بازی خب طبق معمول زود داره منتشر میشه ، مثل 90 درصد بازیهای دیگه تو این سالها و مشکلات داره.
البته چند روز دیگه میاد ولی خب معجزه که نمیشه.
ولی عجب صداگذاری خفنی دارن ماشینها:
جزییات در این حده که تو نمای داخل اگه سقف رو بردارید هم صدای ماشین تغییر میکنه.
تیم صداگذاری پولی که گرفته حلالش باشه.
بعضی ماشینها جای کار بیشتری دارن ولی این بهترین صداگذاری ماشینها تو یک بازی آرکیده که تو 15-10 سال اخیر دیدم.
یعنی قشنگ صداگذاری فوق العاده PGR4 رو برام زنده کرد.
با این آپدیتی که دو روز مونده به انتشار بازی استودیوی ivory برای کرو موتورفست منتشر کرد عملا آفتابه گرفتن به هیکل TDU با سیستم همیشه آنلاینش.
خود بازی هم که مشکلات و باگ ریز و درشت کم نداره.
یه جورایی من دردم گرفت به جای Kylotonn