Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:
کوئست لاین درخت توی اتلانتیس که فکر کنم سکنداری هم حتی نیست (Misc) هست ، از کل سری Twilight بهتر بود داستانش :D
کوئست های جانبی عالی طراحی شدن ! در حد ویچر 3 و گاد رگناروک ، چون به نظرم این دوتا بازی بهترین کوئست های جانبی رو داشتن.تا اینجا که عالی بودن :D
 
درمورد انیمیشن صورت اگه دقت کنید حرکت دهن بشدت سینکه با حرفا، بنظرم حداقل بین RPG ها از این نظر جز بهتریناس، چیزی که گند میزنه توش بقیه حرکات صورت و سره :D
یه دفعه ابرو بی دلیل میره بالا، چشما دیوارو نگاه میکنه، سر الکی خم میشه، بدن هیچ حرکتی نمیکنه خیلی وقتا (حداقل تو فالوتای قدیمی مگس میپروندن :p )

خلاصه اگه بتسدا بخواد با این انجین ادامه بده بنظرم یه انقلابی باید تو سیستم خودکارش ایجاد کنه چون قطعا نمیشه واسه بالای 250 هزار لاین دستی انیمیشن ساخت.
 
اینکه بازی کاملا اون تجربه seamless و یکپارچه توی اکتشاف رو که خیلی ها انتظار داشتن اجرایی نکرده و هنوز لودینگ ها مانعش هستند درسته. اینم که نوع گیم دیزاین بازی تغییر گسترده و بنیادین نسبت به عناوین قبلی نداشته و عملا همون فرموله (با بهبودهای ریز و درشت البته) هم درسته. اما موضوع اینه که بازی یه جذبه اعتیادآوری داره که نمیدونم دقیقا چیه، ولی آدمو میکشونه و نگه میداره پاش. درواقع اگه با دید انتقادی بخوای بری سمتش کلی ایراد میتونی دربیاری و بهش گیر بدی، ولی اگه برای تجربه شخصی و لذت بردن صرف بازی رو ادامه بدی بدجور توش گیر میکنی. اگر عناوین بتزدا رو قبلا دوست داشتید که هیچی، اما اگر بار اولتونه باید یکم صبر کنید و ادامه بدید. یه کلیکی داره بازی که وقتی بیفتید روش دیگه تمومه:D
در تکمیل حرفت این رو اضافه کنم که هیچ بازی دیگه ای نمونه استارفیلد نداریم ، به همین راحتی.

بازیهای بتسدا jank همیشه همراهشون هست.
ولی تو مورد استارفیلد شاید کمی بیشتر از قبل باشه.
اگه کسی بخواد بره تو بازی و فقط باگ ، گلیچ ، لودینگ زیاد و مشکلات تکنیکی ببینه میتونه این کار رو بکنه.
اگه هم بیاد بگه بازی یکی از بدترین بازیهای امسالم بود اشتباه نگفته.

از اونطرف یکی بخواد خودش رو تو دنیای بازی غرق کنه ، از لحاظ فضاسازی ، مراحل فرعی خیلی جذاب و داستانکهای فوق العاده ای که گوشه و کنار بازی میتونه تجربه کنه.
شخصی سازی ها ، تاثیراتی که تو دنیای بازی میتونه بزاره و... این بازی روی دیگش رو بهش نشون میده و اگه بیاد بگه این بهترین بازی چند سال اخیرم بود باز هم ایشون اشتباه نگفته.
چون رفته که اون روی بازی رو تجربه کنه.
همه اینها باعث میشه در آخر بازی که کمپین اصلی رو تموم میکنی تجربه جذابتری داشته باشی و به عقبتر که نگاه میکنی یک تصویر کاملتر از دنیای بازی برات ترسیم میشه.

بنظر من این دو نوع نگاه هیچکدوم درست تر نیست و نظرات تو اینترنت هم گواهه.

فقط یک پیشنهاد به کسی بدم که میخواد شروع کنه یا از بیرون داره نگاه میکنه و فقط کلیپهای گلیچ/مشکل عجیب و غریب AI و... رو میبینه که بچه ها شیر میکنن (که اینها اصلا ممکنه برات تو بازی پیش هم نیاد کما اینکه برای من خیلیهاش نیفتاده).
اینکه دوست من سعی کن خودت رو تو دنیای بازی غرق کنی و از این مسائل تکنیکی بکشی بیرون ، واقعا ارزشش رو داره.

اگه به ستینگ فضا/سایفای علاقه داری مثل این پکیجی که بتسدا ساخته جای دیگه ای پیدا نمیشه و نداریم.

فقط اسکیل بازی و تجربه ای که بتسدا میخواست برات بسازه بقدری بزرگ بوده که خب از توان فنی/مالی/زمانیِ استودیو خارج بوده (با اینکه بالای 200 میلیون دلار هزینه شده).
رو این حساب تو بازی Jank داریم بله ، شما باید ندید بگیری.
وگرنه کسی که ضرر میکنه خود گیمره.
میتونه صبر کنه برای Elite 2 یا استارسیتیزن و... بعد n سال بیان که به هیچ وجه حتی یک دهم یا صدمِ سیستمها/مکانیکها/داستانِ استارفیلد رو هم ندارن.
 
اینکه بازی کاملا اون تجربه seamless و یکپارچه توی اکتشاف رو که خیلی ها انتظار داشتن اجرایی نکرده و هنوز لودینگ ها مانعش هستند درسته. اینم که نوع گیم دیزاین بازی تغییر گسترده و بنیادین نسبت به عناوین قبلی نداشته و عملا همون فرموله (با بهبودهای ریز و درشت البته) هم درسته. اما موضوع اینه که بازی یه جذبه اعتیادآوری داره که نمیدونم دقیقا چیه، ولی آدمو میکشونه و نگه میداره پاش. درواقع اگه با دید انتقادی بخوای بری سمتش کلی ایراد میتونی دربیاری و بهش گیر بدی، ولی اگه برای تجربه شخصی و لذت بردن صرف بازی رو ادامه بدی بدجور توش گیر میکنی. اگر عناوین بتزدا رو قبلا دوست داشتید که هیچی، اما اگر بار اولتونه باید یکم صبر کنید و ادامه بدید. یه کلیکی داره بازی که وقتی بیفتید روش دیگه تمومه:D
دقیقا! بازی ایراد کم نداره، ولی در مجموع تجربه‌ای ارائه می‌ده که برای خیلی‌ها به شدت اعتیادآور و جذابه و برای کسی مثل من، ایرادات بازی رو تا حد زیادی زیر سایه می‌بره.
گذشته از اینکه هر وقت سراغش می‌رم گذر زمان به شکل عجیبی سریع می‌شه و یهو به خودم میام و می‌بینم سه ساعت گذشته، حتی وقتی بازی نمی‌کنم هم دست از سرم برنمی‌داره و مثلا توی دستشویی(!) یا موقع پیاده‌روی، مغزم هنوز درگیر بازیه و دارم فکر می‌کنم دفعه بعد چیکار کنم و به سفینه رسیدگی کنم یا برم فلان سیاره رو اسکن کنم یا یکی از ماموریت‌ها رو ادامه بدم و...
همچین حس و حالی رو خیلی به ندرت توی بازی‌ها دارم، مخصوصا توی سال‌های اخیر که تقریبا به صفر رسیده، ولی Starfield دوباره این حس رو برام احیا کرده. :D
 
دقیقا! بازی ایراد کم نداره، ولی در مجموع تجربه‌ای ارائه می‌ده که برای خیلی‌ها به شدت اعتیادآور و جذابه و برای کسی مثل من، ایرادات بازی رو تا حد زیادی زیر سایه می‌بره.
گذشته از اینکه هر وقت سراغش می‌رم گذر زمان به شکل عجیبی سریع می‌شه و یهو به خودم میام و می‌بینم سه ساعت گذشته، حتی وقتی بازی نمی‌کنم هم دست از سرم برنمی‌داره و مثلا توی دستشویی(!) یا موقع پیاده‌روی، مغزم هنوز درگیر بازیه و دارم فکر می‌کنم دفعه بعد چیکار کنم و به سفینه رسیدگی کنم یا برم فلان سیاره رو اسکن کنم یا یکی از ماموریت‌ها رو ادامه بدم و...
همچین حس و حالی رو خیلی به ندرت توی بازی‌ها دارم، مخصوصا توی سال‌های اخیر که تقریبا به صفر رسیده، ولی Starfield دوباره این حس رو برام احیا کرده. :D

یکی از چیزایی که من به شخصه معیار قرار میدم برای خودم برای اینکه یک بازی چقدر خوبه ، دقیقا همین قضیه فکر کردن بهش توی طول روزه :D یعنی زمانی که پایه بازی نیستی و داری به بقیه کارات میرسی ولی باز ذهنت درگیر بازیه ... و به قول شما دقیقا استارفیلد همینطوریه :D
من که قبلشم گفتم آخر هفته ها فقط وقت می کنم بازی کنم ، ولی تو طول هفته همش دارم ویدئو میبینم از بازی :D اینقدر که همکارمم مشتاق شده این چیه ، بازی رو گرفته ... :D

@m.d.makan

من این مادرو ریختم ، عالی شد.حداقل یکم کمتر صحنه های عجیب غریب پیش میاد :D
اره BG3 میره باسه چند وقت دیگه ، حتی بعد از DLC که قراره باسه سایبر بیاد :D
 
در تکمیل حرفت این رو اضافه کنم که هیچ بازی دیگه ای نمونه استارفیلد نداریم ، به همین راحتی.

بازیهای بتسدا jank همیشه همراهشون هست.
ولی تو مورد استارفیلد شاید کمی بیشتر از قبل باشه.
اگه کسی بخواد بره تو بازی و فقط باگ ، گلیچ ، لودینگ زیاد و مشکلات تکنیکی ببینه میتونه این کار رو بکنه.
اگه هم بیاد بگه بازی یکی از بدترین بازیهای امسالم بود اشتباه نگفته.

ببین تو این مورد ، کاملا موافقم ، فقط قضیه اینکه الان به دوتا دلیل ، اول اینکه دیگه سال 2023 هستیم و اینطور لودینگ ها و .... قابل قبول نیست ، دو اینکه با توجه به توقعی که داریم از بتسدا باز این قضیه قابل قبول نیست ، در نتیجه به نظرم این قضایا بیشتر به چشم میاد.مثلا این بازی اگر روی کنسول های نسل قبل میامد ، یا حتی اوایل این نسل ، به نظرم خیلی از نکات منفیش به چشم نمیامد و دیده نمیشد ، ولی خوب الان واقعا این مقدار لودینگ ، این انیمیشن صورت ها ، این مدل بیلد آپ آروم و کلا چیزهایی که بچه ها بهش اشاره کردن ، واقعا قابل قبول نیست !
به شخصه با تمام مشکلات ، که البته تمام اینام توی تمام بازی های قبلی بتسدا بودن و دیدیمشون و میتونم بگم الان کمتر هم شدن ، ولی دیگه الان نمی تونم این رویه رو قبول کنم و کمی ازار دهنده شده ، هر چند تا اینجا بازی برام 9.5-10 هستش (اگر بخوام صرفا با عدد بگم) و حتی به نظرم داره جایه اوبلیوین و نیووگاس هم برام میگیره :D ولی خوب باید بیشتر بازی کنم.این بازی اگر بخوای نیمه خالی لیوانشو ببینی بهت حق میدم ازش خوشت نیاد ، اگرم بخوای نیمه پرشو ببینی مطمین باش خیلی خوشت میاد :D
در کل اینکه بازی کنین ، به بازی یه فرصتی بدین ، حداقل 40-50 ساعت ، با بخش های مختلف بازی درگیر بشین.
 
چنتا کانال و گروه تلگرامی دارم که واسه خرید بازی ان و بخش کامنت هم دارن
فضای این کانالها به شدت سمیه و مرد ۵۰ ساله هم در حد بچه های ۱۰ ساله ترول میکنه

نکته ای که برام جالب بود اینه که برای اولین بار دیدم چند نفر داشتن بقیه رو به بازی کردن استارفیلد تشویق میکردن.
صحبتهاشون هم این بود که چند ساعت اول رو حتی خوشتون نیومد هم بازی کنید بعدش دیگه نمیتونید از پای بازی بلند شید.

یه کانال فارسی تو یوتیوب هم از همه جای بازی ایراد گرفت ولی تهش گفت که بازی به شکل عجیبی لذت بخشه و فعلا قصد نداره بیخیال بازی شه.
 
آقا یه سوال ، من الان یک نفر استخدام کردم که اسکیل Chemistry داره ، حالا میشه اینو ازش استفاده کرد و مثلا توی Research ها بریم و چیزایی که چمستری 1 میخوان رو ریسرچ کنیم ؟؟
چون هرجا هم که Assign ـش کردم فایده ای نداشت ! اگر اینطور اسکیل ها فقط شخصین باسه چی یک سری از کامپنین ها دارن ؟!
 
  • Like
Reactions: Natural Killer
خودمونیم مگه فالوت ۳ و اسکایریم تو زمان خودشون کم مشکل داشتن؟ مثلا نواقص تکنیکی اسکایریم یا داستان گوییش، گرافیکش و حتی شخصی پردازیش رو بزارید کنار ویچر ۲ که همون سال عرضه شد. اسکایریم ۳ هیچ میبازه. ولی تجربه اسکایریم چیزی بود که خود سازنده ویچر ۲ عاشقش شد و ویچر ۳ رو جوری ساخت که قشنگ مشخصه منبع الهامشون چیه. یا ابلیوین که شاید بشه گفت اولین true open world rpg بود که ساخته شده بود و همه بازیهای این سبک الان وام دار اون بازی هستن.

استارفیلد هم همینطوره یه عالمه نکته مثبت داره که مجموعشون رو در بازی دیگه‌ای نمیبینید و یه عالمه نکته منفی یا بهتر بگم چیزایی که میتونست مثبت باشه ولی نشد. هرچند بنظرم نکات منفی بازی به معنای واقعی کلمه minor هستن و ته اش پکیجی که ارائه شده خیلی خاص هست و به قول فلان سایت که به بازی ۷.۵ داده بود، فنداسیون عالی برای آینده این سری ایجاد شد. این بازی منو یاد morrowind میندازه. از لحاظ جایگاهی که کسب کرده.

در کل این داستان گویی، توی این سبک، این اسکیل، این آزادی عمل رو من جای دیگه سراغ ندارم. همونطور که gta توی سبک خودش بی رقیبه و مثلش نیست، یا tlou توی سبک خودش، یا bg3 و یا حتی gow، استارفیلد هم بنظرم فلگ شیپ سبک sci fi rpg هست.

من کجا میتونم شیپ رو بردارم ببر منظومه خیام، توی یه سیاره خوشگل شبیه زمین، یدونه outpost یسازم، همراهام رو اسکان بدم، همه وسایل موردنیاز برای کرفتینگ و ریسرچ و... رو فراهم کنم، جای خواب، storage، استخراج منابع و ...... لابه لاش ماموریت بگیرم مثل یه mercenary بابتشون پول بگیرم یا اینکه برم یه سیاره رو کشف کنم و از این راه پول دربیارم؟ قاچاق و دزدی و .... هم بماند. من نمیدونستم که همچین چیزایی میخوام تا اینکه استارفیلد اومد و الان دیگه نمیتونم دل بکنم.
 
این Colonist ها هستن وسط ناکجا آباد فرود میان میگن ما بدبختیم بهمون یه ship parts بده یا آب. امروز همینجوری یواشکی رفتم تو سفینشون دیدم ده.. سرویسا خودشون 4 تا از همون شیپ پارتا تو cargo سفینه جاساز کردن
 
چون خودم چند ساعتی درگیرش بودم،گفتم اینجا بگم که بقیه راحت تر انجامش بدن.

میدونید که یکی از راه های عالی کسب درآمد یا XP زدن اوت‌پست تو سیارات، استخراج منابع، ساخت محصولات با منابع و فروششونه. ابتدایی ترین روش اینکار همون ساخت یه industrial work bench و ساخت دستی یکی از محصولات ابتدایی و انبار کردن و فروشش هست. و فکر کنم تو مراحل بعد با باز کردن پرک های مربوطه و یه سری ریسرچ میشه اوتپست های مختلف رو به هم وصل کرد و خط تولید های صنعتی زد و ...

ولی یه نکته مهم اینه که تو سیاره مورد نظر دقیقا کدوم نقطه رو به عنوان outpost انتخاب کنیم.

از بالا وقتی سیاره رو اسکن میکنید، می‌بینید چه منابعی داره. همینجا سعی کنید سیاراتی انتخاب کنید که اقلا ۴ منبع مهم داشته باشن.
بعد عموما سطح سیارات با biome های مختلف که رنگ های مختلفی دارن نشون داده میشن در حالت اسکن. هر بایوم هم معمولا یه عنصر غالب داره.

سعی کنید نقطه نشست رو جایی انتخاب کنید که دقیقا در مرز و تلاقی ۲ یا ۳ بایوم مختلف باشه. وقتی پیاده میشید، اگه برید تو بخش ساخت outpost، همون بیکن اولیه اوت‌پست رو هرجا بخواید بزارید میگه محدوده اوت‌پست اگه اینجا احداث بشه شامل چه عناصریه(بالا سمت چپ‌مینویسه). اگه به افق نگاه کنید، حتی رو سطح زمین هم معمولا مرز بین بایوم ها با رنگ های مختلف مشخصه. سعی کنید از جایی که فرود اومدید به سمت مرز دیده شده برید(اگه مرزی نمیبینید، یه landing spot دیگه انتخاب کنید) و همزمان تو بخش ساخت outpost باشید تا ببینید در هر لحظه حین حرکت، چه منابعی جلو روتون هست.

وقتی به مرز رسیدید یهو ممکنه ببینید عناصری که میتونید استخراج کنید تغییر میکنه. این ینی بایوم داره عوض میشه.
حالا همون ناحیه با شعاع چند صد متر رو جوری بگردید که تعداد عناصری که تو محدوده اوت‌پست احتمالی میتونن قرار بگیرن سه یا چهار تا باشن.
همون جا احداث کنید outpost رو.

و برا هر عنصر سه یا چهار تا استخراج کننده و ۲ برابر این تعداد انبار بزنید. و به مقدار مورد نیاز هم برق تامین کنید.

این سیاره برا شروع عالیه چون هم هلیوم داره، هم برلیوم هم آهن و هم آلومینیوم. حتی یه فلز خاص هم داره:
قمر Andrphion
برا سیاره Sumati
برا منظومه Narion

من خودم اینجا بعد یک ساعت گشتن، نقطه ای پیدا کردم که هر ۴ تا عنصر رو میشه استخراج کرد.
محدودیت وزنم ۲۵۰ واحده ولی وقتی کارم تموم شده بود، با ۲۰ هزار واحد وزن رفتم سمت سفینه ام و رفتم NA تو چندین مرحله فروختم منابع رو.
ولی بیشتر برا XP انجام دادم چون ۵ تا اسکیل پوینت جدید گرفتم همینجا.
 
کوئست لاین درخت توی اتلانتیس که فکر کنم سکنداری هم حتی نیست (Misc) هست ، از کل سری Twilight بهتر بود داستانش :D
کوئست های جانبی عالی طراحی شدن ! در حد ویچر 3 و گاد رگناروک ، چون به نظرم این دوتا بازی بهترین کوئست های جانبی رو داشتن.تا اینجا که عالی بودن :D
من اینو رفتم ولی تهش دیتا هارو دادم به یارو و دیگه اتفاقی نیفتاد‌. ادامه داره؟ منتظر چیزی باشم؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or