کل تعامل با NPC ها چقدر ؟توی همین تریلر هم محیط های متنوعی نشون دادن. همونطور که بچه ها گفتن هم تمام سیاره ها مطمئنا استیشن و خونه و کارخونه غیره با جزییات نمیتونه داشته باشه. احتمالا یک درصدی از اینها فقط فضاهای بزرگ با یک سری منابع قابل کشف و لوت باشن.
در مورد گرافیک هم به نظر من هرچند کمی پالیش و کار لازم داره ولی تو سبکی که ارائه میکنه خوبه. دغدغه اصلی فریم ریت و باگ هست که امیدوارم کم داشته باشه.
در ضمن گرافیک این بازی را با یک سری بازی های خطی یا نمیدونم دمو گرافیکی فلان موتور گرافیکی نمیشه مقایسه کرد. این یک بازی کامل با قابلیت تعامل بسیار بالا به صورت جهان باز با کلی npc و جزییات هست. اینجا میتونی بری داخل فلان سیاره و فلان اتاقت دونه به دونه وسایل داخل اتاق را جابجا کنی فرق میکنه با یک بازی خطی با چندتا محیط کوچیک
۱- یک حالت هست که بازی ۱۰ تا سیاره درست حسابی داره و حسابی روی اون ده تا سیاره کار شده محیطهای زنده سازه های پیچیده و …
۲- یک حالت هست که در بازی ۱۰۰۰ تا سیاره وجود داره و هیچکدوم عمق ندارند و رندم generate شدند.
اگر اشتباه نکنم شما حالت اول رو ترجیح میدی. سوالم اینجاست که چرا فکر میکنی این دوتا مجموعه از هم جدا هستند و حالت سومی نمیتونه وجود داشته باشه که:
۳- بازی ۱۰ تا سیاره درست حسابی داره و حسابی روی اون ده تا سیاره کار شده محیطهای زنده سازه های پیچیده و…+ ۹۹۰ سیاره که عمق ندارند و صرفا برای کسانیس که عشق اکسپلور هستند در فضا.
؟
۱- یک حالت هست که بازی ۱۰ تا سیاره درست حسابی داره و حسابی روی اون ده تا سیاره کار شده محیطهای زنده سازه های پیچیده و …اهم...
من لازم دیدم 2 تا از انتظاراتم در مورد بازی قبل از معرفی کاملش رو بگم. و در کل این انتظارات فقط از استارفیلد نیست و در کل انتظارهایی هست که به نظرم باید از یه بازی نقش آفرینی بزرگ و نسل بعدی داشت.
اول ماموریت ها و داستان های بهتر، پیچیده تر و گسترده تر هست، و برای عنوان کاملا جدیدی مثل استارفیلد، ساخت یه دنیای جذاب با Lore قوی. در این مورد هنوز چیزی نشون ندادن پس در موردش نمیشه بحث کرد فعلا، ولی انتظار داشتم به عنوان یه بازی نقش افرینی، توی معرفیشون خیلی خیلی بیشتر به جزئیات مثلا داستان و ... بپردازن (یا حداقل یکم بیشتر به اون فکشن هایی وقت بدن که خیلی در موردشون صحبت شد توی بلاگ ها و ... توی این چند سال اخیر)
دوم، پیچیدگی دنیا. سایرپانک چندسال پیش اومد و وعده ی شهر تو در تو، شلوغ و گشت و گذار عمودی (چند طبقه بودن ساختمان ها و کلا خود شهر) رو داد مثلا و تقریبا به هیچ وجه به وعده هاشون عمل نکردن. ولی این هنوز یکی از ارزو ها و انتظارات من هست، که توی یه بازی نقش آفرینی واقعا دنیا و شهر های پویا وجود داشته باشه و دلیل خرده گرفتنم از معرفی الان استارفیلد اینه که تقریبا اصلا به این مورد نپرداختن. خوب اکثر سیارات میدونیم خالین و این تعداد سیاره ها به نظر من نباید تمرکز معرفی و کلا بازی باشه. من الان اتومات فکر میکنم حتی سیاره هایی که توشون زندگی و شهر و کشور وجود داشته باشه خیلی کوچیک تر باشن در حدی که بزور بشه بهشون سیاره گفت.
مواردی مثل گرافیک، فیزیک، هوش مصنوعی هم بماند.
+
راستی یکی از دوستان گفت بازی رو باید با استار سیتیزن، elite dangerous و ... باید مقایسه کنیم، این بزرگترین ترس منه. که المان های نقش افرینی، شهر ها و ماموریت های پیچیده و ... کنار گذاشته بشن و تمرکز رو گذاشته باشن روی صرفا گشت و گذار توی مناطق خالی. استارفیلد به عنوان بازی نقش افرینی معرفی شد و مواردی مثل سفینه سواری اضافی هستن به نظر من، اونم وقتی که نصفه نیمه به بازی اضافه بشن. (منظورم این هست که اگه قراره سفینه وجود داشته باشه، ولی قابل پرواز توی جو سیاره ها نباشن و کاملا ازاد نباشن، انگار که نصفه نیمه به بازی اضافه شدن )
+
خلاصه اینکه، این وسعت بالا، اتکا به اعداد و ... برای هایپ کردن دودیه که برمیگرده میره تو چشم خود بازیکن بدبخت و استدیو
+
خلاصه اینکه، این وسعت بالا، اتکا به اعداد و ... برای هایپ کردن دودیه که برمیگرده میره تو چشم خود بازیکن بدبخت و استدیو
اصلا اینکه هیچ اشاره ای به داستان و شخصیت ها نشد در صورتی که نقطه قوت بتزدا داستان ه خیلی نگران کننده س. (من خودم عاشق فال آوتم و همه سری هاشو چن بار تموم کردم +عاشق سینه چاک فال آوت ۷۶) به نظرم کلا مسیر رو اشتباه رفتن. هیچ کس باور نمیکرد مس افکت اونجوری بشه عاقبتش ولی شد. این هم بهتر نخواهد شد سرنوشتش. لامصب این سونی و ژاپنی ها خوب میدونن چیکا کنن. هیچوقت رو اسب بازنده شرط نمیبندن. میخوام یه مرجع تقلید ژاپنی انتخاب کنم هر کاری کرد منم بکنم ببینم چی میشه. لامصبا خدای هوش و تصمیم گیرین.دقيقا درسته اين اعداد مثله اندازه مپ تو خيلي از اوپن ورلدهاست
كه مثلا فلان كيلومتر مربع ابعاد مپ بازيه
كه هيچ نشونه خاصي نيست كه بازي قراره خوب باشه يا بد
اون طراحي مراحل اصلي و گرافيك و طراحي هنري و عناصر گيم پلي بسيار مهم تر هستن
راستم میگی سونی میخواسته این بازی رو انحصاری کنهلامصب این سونی و ژاپنی ها خوب میدونن چیکا کنن. هیچوقت رو اسب بازنده شرط نمیبندن. میخوام یه مرجع تقلید ژاپنی انتخاب کنم هر کاری کرد منم بکنم ببینم چی میشه. لامصبا خدای هوش و تصمیم گیرین.
اصلا اینکه هیچ اشاره ای به داستان و شخصیت ها نشد در صورتی که نقطه قوت بتزدا داستان ه خیلی نگران کننده س. (من خودم عاشق فال آوتم و همه سری هاشو چن بار تموم کردم +عاشق سینه چاک فال آوت ۷۶) به نظرم کلا مسیر رو اشتباه رفتن. هیچ کس باور نمیکرد مس افکت اونجوری بشه عاقبتش ولی شد. این هم بهتر نخواهد شد سرنوشتش. لامصب این سونی و ژاپنی ها خوب میدونن چیکا کنن. هیچوقت رو اسب بازنده شرط نمیبندن. میخوام یه مرجع تقلید ژاپنی انتخاب کنم هر کاری کرد منم بکنم ببینم چی میشه. لامصبا خدای هوش و تصمیم گیرین.
اصلا خوندی ؟RDR رو با استارفیلد مقایسه میکنین ؟
شما توی RDR یه مامورت رو یه سی سانت جا به جا برو ببین چی میشه
View attachment 259589
بعد میاین اینو با استارفیلد مقایسه می کنین ؟
چه ربطی به هم دارن اصن
----
الان داشتم دوباره می دیدم نمایش بازی رو
View attachment 259590
این تیکه منو گرفت
ساختن فضا پیما و کاستومایز کردنش هم جالب بود
از شرکتای مختلف قطعه فضا پیما میشه گذاشت
View attachment 259591
در نهایت من رو PC خواهم زد بازیو
بشدت منتظرم ببینم عزیزان تو nexsus mods چه بلاهایی قراره سر این بازی در بیارن