Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:
این درسته و تو منظومه ما هم حیات یافت شده فقط رو زمین بوده و بقیه تایید نشده.
ولی هر شبیه سازی که تازه استارفیلد شبیه ساز نیست، نمیاد یه شبیه سازی کامل ارائه بده. شبیه ساز مطلق حوصله سر بر میشه و جامعه این دست بازیها کم هست ولی این یه rpg هست و نباید از تم یه شبیه ساز مطلق پیروی کنه.
اگه قرار باشه یه گاز بدیم سیاره بعدی باشیم که مزخرفه، اگه هم قرار باشه تایم زیاد تو سفر باشیم ایضا.
و نکته بعدی هم کاربرد 990 ساره هست اگه میخواد برهوت باشن بدون استفاده ای، چرا اصلا باید بوجود میومدن.
____________
اینا رو باید تاد هاوارد جواب بده
میدونم چی میگی ولی خب فکر کنم اکثر سیاره ها فقط برای جمع کردن Material باشن کلا. یا فقط از نظر ظاهری قشنگ باشن.
دلیلشم همون جهان سازیه کلا.
 
فضا هست و شهر نیست و خود فاصله سیاره ها هم کم نیست و براحتی تو اون مسیر میشه کلی چالش ایجاد کرد و بر عکس افزایش جزییات منطقی تره تا افزایش وسعت و هیلو که محصول 343 هست کلا رو یه سیاره انجام میشه.
مگه اینکه بخوای وسعت سیارات رو در سطح محله و فاصله سیارات رو در حد کوچه در نظر بگیرید که نیاز به چند ده منظومه پیدا میکنید و اونموقع نیاز نیست به سفینه و میشه با پرش از سیاره ای به سیاره دیگه رفت.
این مدلی ساخت gta تو یه شهر منطقی نیست، ساخت یه شهر برا یه استودیو کوچیک مناسبه، gta باید تو یه قاره انجام بشه.
و دقیقا تو ریج 2 که سپرد به استودیو شهیر اوالانچ، ما وسعت دیدیم ولی یه وسعت مزخرف و بدون جزییات .
خب بزار ریپلای کنم که قایم موشک بازی نکرده باشیم :D

صحبت از GTA یا Halo چه ارتباطی با این بازی داره؟
اهداف ساخت بازی مشخص هست ، سفرهای فضایی ، اکتشاف ، شخصی سازی سفینه ، نژادهای مختلف و...
وسعت بازی از اول بزرگ در نظر گرفته شده ، خودشون یکی 2سال پیش هم گفتن که Procedural Generation در بازیهای آینده ما نقش بزرگی داره (حداقل در مورد TES VI دقیق یادم هست).
اصلا وقتی صحبت از این اعداد میشه نمیشه به طراحی دستی مناطق فکر کرد.
چیز جدیدی نیست که بخوایم در موردش نگران باشیم ، سالهاست تو این صنعت استفاده میشه و در مورد بتسدا برمیگرده به ریشه بازیهای گذشته استودیو و Daggerfall

مهم اون مناطقی هست که جمعیت داره و ماموریت ها درش اتفاق میفته.
مطمئنا نه به تجربه بازی ضربه میزنه و نه وقت زیادی از تولید صرف اون شده.
خیلی از مکانیکهای بازی فقط با وجود همین وسعت بزرگ توجیح پیدا میکنه ، چرا که اگه اینطور نبود خیلی از اونها باید از بازی حذف میشد یا اصلا وجودشون منطقی نمی بود.
مثلا وجود سفینه و شخصی سازی اون ، خیلی راحت میشد fast travel کرد.
اونطور خیلی راحت تر هم بود و البته بازی هرچه بیشتر به سمت Fallout میرفت.
 
ترس بزرگ 1000 تا سیاره هست. اگه نشستن طراحی کردن که به عقلشون باید شک کرد، المانهای مهمتری تو بازی بودن مثل همین شوتینگ و حتی گرافیک که میشد روشون وقت گذاشت.
اگه نشستن و کپی پیست زدن که دیگه واقعا نوفهمن
اگه یکسری سیارک برا منابع زدن که جدا حماقت کردن، که از x برو y ماده فلانو گیر بیار و با grind به بازی گند زده باشن که دیگه هیچی.
__________
ایکاش بجای 100 تا منظومه 1 منظومه میزاشتن با 10 تا سیاره درست و حسابی که هر کدوم یه داستانی پشتش بود، هم تایم کمتری میبرد هم به الدر سریعتر میرسیدن و هم ابعادش کافی بود.
من از تاد هاوارد میترسم تو فال اوت 76 هم خیلی چیز میز میگفت که تهش گند زد. این ایده محیط بزرگتر رو کی راه انداخت، واقعا؟
ایده بازی خوبه، میشه با یکسری ایرادات تا حدی راه اومد ولی وقتتو بزاری پای وسعت و از سایر موارد بگذری، واقعا ته حماقته و جای دفاع نداره.
باید منتظر موند و نمایشهای دیگه و سطح پیشرفت و وضعیت سیاره ها رو دید.
هر چقدر همه به هیلو میتوپیدن و میگفتم بازی خوبی در میاد، از این میترسم، یا شاهد یه شاهکار خواهید بود یا سلامی باید کرد به یه فاجعه.
یه رمان داره بلودر به نام great gamble,at what price
باید از تاد هاوارد پرسید چرا دست به یه همچین قماری زدی، نه کسی اینو میخواست و نه بتسدا نیاز به اثبات تواناییاش داشت.هزینه چنین قماری بسیار بالاست.
چیزی که میفرمایید امکان پذیر نیست، یه منظومه نمیتونه ۱۰ تا سیاره قابل سکونت همزمان داشته باشه. همشون سیاره های گازی دارن، سیاره های زیادی نزدیک به ستاره دارن، سیاره های دور و سرد دارن و هزاران بحث دیگه.
 
  • Like
Reactions: richard92 and Hodor
دقیقا creation engine 2 تو این تریلر ها نشون داد که پیشرفتی خاصی نداشته و من نگران آینده و دیگر عناوین بتسدا هم هستم مثل The Elder Scrolls VI که قرار با این انجین ساخته بشن
بعد از ترجبه عناوین مثل ویچر 3 شما نمیتونی دیگه برگردی به کمبت اسکایریم بعد از تجربه شوتر دستینی نمیتونی شوتر استارفیلد(حداقل اون چیزی که در تریلر دیدیم) را تحمل کرد
الان اینا هیچ پیشرفتی نداشته ؟؟ برای بازی سندباکس با این ابعاد ؟؟ انتظار گرافیک کاد mw دارید که کل دنیاش اندازه یک ستلممنت فالوت 4 نیست ؟

32.png 30.png 29.png 27.png 26.png 24.png 23.png 22.png 21.png 20.png 19.png 18.png 16.png 14.png 13.png 12.png 11.png 9.png 8.png 7.png 6.png 5.png 4.png 3.png 1.png
 
جالبه طرف تنها چیزی که از تاریخ بستزدا میدونه فالوت 76است که اونم الان دو ساله درست شده و کامیونیتی قوی داره و من مقدار زیادی بازی کردم مشکلات نت نمیزاره در کل بدون کوچ ترین مشکلاتی میشه بازی کرد .
چند تا dlc عالی داره .

روز لانچ بازی های اونلاین باگ همیشه هست در mmo ها یا همه نمونه های اونلاین منتهی چون اسم فالوت بزرگه میزارن تو بوق و کرنا مثل قضیه سایبرپانک. 76 رو چند تا استودیو جانبی بتسزدا ساختن بازی هاوارد نیست که وصلش میکنن بهش .

بعد اینا رو نمیگه از تاریخ یک شرکت بازیسازی که هیچ کسی اندازش گوتی نبرده بعد میاد هی میگه 76----پدر rpg غربی هستند اینا خط دادنه به همه بازیها

444.JPG 333.JPG 2.JPG 1.JPG
 
شوتینگ بازی از نظرم خوب بود واقعا نمیدونم چه انتظاری دارین از یه بازی جهان باز. هر بازی رو با سبک خودش مقایسه میکنن.
مهندسا اومدن بازی های سندباکس خطی رو با جهان باز مقایسه میکنن این نشون میده واقعا قدرت تشخیص سبک ها مختلف رو ندارن.
NPC ها حین دیالوگ و حرف زدن عکس العمل هاشون واقعا شبیه شخصیت های Oblivion بود.
من بعد از دیدن عکس های 4k تازه فهمیدم کیفیت تکسچر ها خوب بوده. عکس ها رو باید با وضوح بالا دید بعد قضاوت کرد نه با کیفیت 140p
 
خب بزار ریپلای کنم که قایم موشک بازی نکرده باشیم :D

صحبت از GTA یا Halo چه ارتباطی با این بازی داره؟
اهداف ساخت بازی مشخص هست ، سفرهای فضایی ، اکتشاف ، شخصی سازی سفینه ، نژادهای مختلف و...
وسعت بازی از اول بزرگ در نظر گرفته شده ، خودشون یکی 2سال پیش هم گفتن که Procedural Generation در بازیهای آینده ما نقش بزرگی داره (حداقل در مورد TES VI دقیق یادم هست).
اصلا وقتی صحبت از این اعداد میشه نمیشه به طراحی دستی مناطق فکر کرد.
چیز جدیدی نیست که بخوایم در موردش نگران باشیم ، سالهاست تو این صنعت استفاده میشه و در مورد بتسدا برمیگرده به ریشه بازیهای گذشته استودیو و Daggerfall

مهم اون مناطقی هست که جمعیت داره و ماموریت ها درش اتفاق میفته.
مطمئنا نه به تجربه بازی ضربه میزنه و نه وقت زیادی از تولید صرف اون شده.
خیلی از مکانیکهای بازی فقط با وجود همین وسعت بزرگ توجیح پیدا میکنه ، چرا که اگه اینطور نبود خیلی از اونها باید از بازی حذف میشد یا اصلا وجودشون منطقی نمی بود.
مثلا وجود سفینه و شخصی سازی اون ، خیلی راحت میشد fast travel کرد.
اونطور خیلی راحت تر هم بود و البته بازی هرچه بیشتر به سمت Fallout میرفت.
خب. بیا گرگم به هوا بازی کنیم، حالا. :D
اولا بحث ما سیاره هست و فواصلی در این سطح نمیشه دو دقیقه ای رفت و اومد، منطقیه که فاصله سیارات با هم بیش از یک ربع طول بکشه که بدین شکل میشه هر چی مکانیک میخوای توش پیاده کنی
و وقتی مبارزه تو مسیر پیاده کنی زمان سفر از اینم رد میکنه و نیازی به افزودن یه همچین تعدادی نیست
و دث استرنیدینگ اگه خیلیا بهش توپیدن، برا اینه که میگفتن شبیه سازی پیاده رویه و اگه قرار بشه اینم بشه شبیه ساز سفینه نوردی تا بتونن کارهایی که میخواستن رو ، توش انجام بدن، واقعا که
این بازی نکات بسیار مهمتری توش وجود داشت که تو همین تریلر تو ذوق میزد و اگه میخواستن جایی رو درست کنند اونا واجبتر بود تا بقول شما بخوان وسعت بودن تا مکانیک های سفینه هاشون رو زمین نمونه.
چیزی که میفرمایید امکان پذیر نیست، یه منظومه نمیتونه ۱۰ تا سیاره قابل سکونت همزمان داشته باشه. همشون سیاره های گازی دارن، سیاره های زیادی نزدیک به ستاره دارن، سیاره های دور و سرد دارن و هزاران بحث دیگه.
ما داریم بازی میکنیم، مگه تا الان حیاتی غیر از انسان پیدا کردیم.این مدلی بخوای نگاه کنی، که خیلی از بازیها نادرست ساخته شدن.
میدونم چی میگی ولی خب فکر کنم اکثر سیاره ها فقط برای جمع کردن Material باشن کلا. یا فقط از نظر ظاهری قشنگ باشن.
دلیلشم همون جهان سازیه کلا.
دقیقا منم از همین میترسم که بخاطر یه ماده باید کلی پرواز کنم تا یه ماده ای گیر بیارم. اگه کم باشه میشه تحمل کرد ولی اگه زیاد بشه، گند زده میشه به بازی
و اگه همه سیاره ها دکورین. مگه شبیه ساز فضاست که نیاز به شبیه سازی باشه
______________
این کمیت الکی قشنگ میتونه بازی رو یه تنه به گند بکشه و حوصله سربرش کنه، امیدوارم یه فکر درسست و حسابی براش کرده باشن.
شاید بعد سه شنبه بشه بهتر نظر داد که در مورد این موارد چیکار کردن ولی اینکه وسعت برا شبیه سازی و سایرموارد اینقدر بالا بردن، برا من منطقی نیست.
 
آخرین ویرایش:
خب. بیا گرگم به هوا بازی کنیم، حالا. :D
اولا بحث ما سیاره هست و فواصلی در این سطح نمیشه دو دقیقه ای رفت و اومد، منطقیه که فاصله سیارات با هم بیش از یک ربع طول بکشه که بدین شکل میشه هر چی مکانیک میخوای توش پیاده کنی
و وقتی مبارزه تو مسیر پیاده کنی زمان سفر از اینم رد میکنه و نیازی به افزودن یه همچین تعدادی نیست
و دث استرنیدینگ اگه خیلیا بهش توپیدن، برا اینه که میگفتن شبیه سازی پیاده رویه و اگه قرار بشه اینم بشه شبیه ساز سفینه نوردی تا بتونن کارهایی که میخواستن رو ، توش انجام بدن، واقعا که
این بازی نکات بسیار مهمتری توش وجود داشت که تو همین تریلر تو ذوق میزد و اگه میخواستن جایی رو درست کنند اونا واجبتر بود تا بقول شما بخوان وسعت بودن تا مکانیک های سفینه هاشون رو زمین نمونه.
خب بحثم همینه دیگه.
منم نمیگم کیفیت مراحل ، طراحی و... در همه این سیاره ها در حد عالی ارائه خواهد شد ، یا بازی بدون ایرادی معرفی کردن.
تمام صحبت من این هست که بتسدا وقتی همچین تمی برای بازی انتخاب کرد، محکوم شد به ساخت یک بازی با همچین وسعتی.
از بتسدا کسی انتظار نداره که وقتی میرن به فضا با رویکرد اکتشاف در سیارات :)) ، وسعت بازیش کمترین بین صنعت باشه ، حتی در مقایسه با استودیوهای ایندی.

اما منم معتقدم که حالا که از این تکنیک استفاده کردن پای لرزش هم بشینن و لااقل این محیط هارو قابل قبول در بیارن.

در مورد گشت و گذار با سفینه و... هم من فکر نمیکنم چیزی مثل استارسیتزن ببینیم ، قطعا محدودیتهایی داره.
شاید حتی فرود و پرواز سفینه در فضای سیاره حالت از پیش رندر شده داشته باشه ، تو نمایش چیزی ندیدیم که خلافش ثابت کنه.

همینطور نمایش خیلی جاهاش کات میشد و نتونستن یک نمایش کامل ارائه بدن.
================
کلا بازی برای من ترکیبی از فالوت + استارسیتزن هست ، با گرایش بیشتر به فالوت.
بد نبود اگه شوتینگ میتونست خیلی بهتر باشه ، فکر نکنم اگه گان پلی بهتری میداشت کسی میمومد میگفت چرا اینکارو کردین؟ :D
 
هر چند در مورد گرافیک صحبت نکردم و منظورم مکانیک های گیمپلی بیشتر بود و سیستم مبارزات ولی حتی از نظر گرافیکی هم پیشرفت چشم گیری نیست اینکه کیفیت تکسچر ها بعد از 15 سال و وضوح تصویر بالا رفته پیشرفت خاصی نیست در مقابل آنریل انجین 3 تا 5

این ویدیو فن مید را ببینید که با آنریل انجین 5 ساخته شده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: bezad
خب بحثم همینه دیگه.
منم نمیگم کیفیت مراحل ، طراحی و... در همه این سیاره ها در حد عالی ارائه خواهد شد ، یا بازی بدون ایرادی معرفی کردن.
تمام صحبت من این هست که بتسدا وقتی همچین تمی برای بازی انتخاب کرد، محکوم شد به ساخت یک بازی با همچین وسعتی.
از بتسدا کسی انتظار نداره که وقتی میرن به فضا با رویکرد اکتشاف در سیارات :)) ، وسعت بازیش کمترین بین صنعت باشه ، حتی در مقایسه با استودیوهای ایندی.

اما منم معتقدم که حالا که از این تکنیک استفاده کردن پای لرزش هم بشینن و لااقل این محیط هارو قابل قبول در بیارن.

در مورد گشت و گذار با سفینه و... هم من فکر نمیکنم چیزی مثل استارسیتزن ببینیم ، قطعا محدودیتهایی داره.
شاید حتی فرود و پرواز سفینه در فضای سیاره حالت از پیش رندر شده داشته باشه ، تو نمایش چیزی ندیدیم که خلافش ثابت کنه.

همینطور نمایش خیلی جاهاش کات میشد و نتونستن یک نمایش کامل ارائه بدن.
================
کلا بازی برای من ترکیبی از فالوت + استارسیتزن هست ، با گرایش بیشتر به فالوت.
بد نبود اگه شوتینگ میتونست خیلی بهتر باشه ، فکر نکنم اگه گان پلی بهتری میداشت کسی میمومد میگفت چرا اینکارو کردین؟ :D
انتظار مگه به وسعته . just cause 4 هست 1024 کیلومتر
rdr2 هست 75 زلدا 75 بازی gta v هست 81
چند تا از بازیایی رو نام بردم که محبوبن. کسی میگه ببین اواانچ چقدر ساخته، شما هم باید اینقدر بسازین، راستشو بگو جاست کازو به یکی از اینا ترجیح میدی یا میگی تو این حجم بساز، من میگم ایکاش v کوچکتر میشد.
بعد داگرفال محیطهای الدر چقدر شد، اگه سایز داگرفال رو کسی نمیدونه 161 هزار کیلومتر مربع بود
morrowind شد 24 کیلومتر یا اسکایریم 37 یا oblivion 41
بجاش اومد یه چیز باحال ساخت یه کیفیت داد به بازی تراکم داد به بازی.
__________
اینکه nms اومده 31,7000,000,000,000,000,000,000 کیلومتر مربع ساخته، پس نباید ازش کم بیارم 18 کنتیلیون سیاره ساخته یا 317 سیکستیلیون کیلومتر مربع هست چه افتخاری داره
 
تعداد سیارات بازی نو منز اسکای 18,446,744,073,709,551,616 هستش که قابل گشتن هست :D
حالا نمیدونم چرا فکر میکنید بتسدا نمیتونه ۱۰۰۰ تا سیاره رو در بازی خودش بگنجونه!
اصلا این بازی میخواد یک سبک متفاوتی از RPG جدا از بازی هایی مثل الدر اسکلرولز و فالوت و ویچر ارائه بده ، مشکل اصلیمون اینه که ما با دید به اون بازی ها میخوایم استارفیلد رو حکم بدیم.
هنوز جزئیات بیشتری باید بیاد ، من به طور کامل منتظر یک چیز متفاوت و جدیدم ، چیزی که بعد ها صدتا نمونه ازش ساخته خواهد شد…
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or