هر چند در مورد گرافیک صحبت نکردم و منظورم مکانیک های گیمپلی بیشتر بود و سیستم مبارزات ولی حتی از نظر گرافیکی هم پیشرفت چشم گیری نیست اینکه کیفیت تکسچر ها بعد از 15 سال و وضوح تصویر بالا رفته پیشرفت خاصی نیست در مقابل آنریل انجین 3 تا 5الان اینا هیچ پیشرفتی نداشته ؟؟ برای بازی سندباکس با این ابعاد ؟؟ انتظار گرافیک کاد mw دارید که کل دنیاش اندازه یک ستلممنت فالوت 4 نیست ؟
View attachment 259488View attachment 259489View attachment 259490View attachment 259491View attachment 259492View attachment 259493View attachment 259494View attachment 259495View attachment 259496View attachment 259497View attachment 259498View attachment 259499View attachment 259500View attachment 259501View attachment 259502View attachment 259503View attachment 259504View attachment 259505View attachment 259506View attachment 259507View attachment 259508View attachment 259509View attachment 259510View attachment 259511View attachment 259512
انتظار مگه به وسعته . just cause 4 هست 1024 کیلومترخب بحثم همینه دیگه.
منم نمیگم کیفیت مراحل ، طراحی و... در همه این سیاره ها در حد عالی ارائه خواهد شد ، یا بازی بدون ایرادی معرفی کردن.
تمام صحبت من این هست که بتسدا وقتی همچین تمی برای بازی انتخاب کرد، محکوم شد به ساخت یک بازی با همچین وسعتی.
از بتسدا کسی انتظار نداره که وقتی میرن به فضا با رویکرد اکتشاف در سیارات ، وسعت بازیش کمترین بین صنعت باشه ، حتی در مقایسه با استودیوهای ایندی.
اما منم معتقدم که حالا که از این تکنیک استفاده کردن پای لرزش هم بشینن و لااقل این محیط هارو قابل قبول در بیارن.
در مورد گشت و گذار با سفینه و... هم من فکر نمیکنم چیزی مثل استارسیتزن ببینیم ، قطعا محدودیتهایی داره.
شاید حتی فرود و پرواز سفینه در فضای سیاره حالت از پیش رندر شده داشته باشه ، تو نمایش چیزی ندیدیم که خلافش ثابت کنه.
همینطور نمایش خیلی جاهاش کات میشد و نتونستن یک نمایش کامل ارائه بدن.
================
کلا بازی برای من ترکیبی از فالوت + استارسیتزن هست ، با گرایش بیشتر به فالوت.
بد نبود اگه شوتینگ میتونست خیلی بهتر باشه ، فکر نکنم اگه گان پلی بهتری میداشت کسی میمومد میگفت چرا اینکارو کردین؟
بازی که کمبت بهتری 7 سال پیش تو Open-Rpg و هم ژانر خودش ارائه بده سراغ دارید؟اگر اینطور باشه که باید گفت بعد از تجربه شوتینگ دستینی نمیتونی شوتینگ هیچ بازی ای رو تحمل کنی
ولی این ایرادایی که الان میگیرید کاملا بی ربط هستن ها
بگذریم که اون کمبت ویچر 3 که میگی رسما توی دیواره
شما باز میری از بازیهای اپن ورلد دیگه نمونه میاری.انتظار مگه به وسعته . just cause 4 هست 1024 کیلومتر
rdr2 هست 75 زلدا 75 بازی gta v هست 81
چند تا از بازیایی رو نام بردم که محبوبن. کسی میگه ببین اواانچ چقدر ساخته، شما هم باید اینقدر بسازین، راستشو بگو جاست کازو به یکی از اینا ترجیح میدی یا میگی تو این حجم بساز، من میگم ایکاش v کوچکتر میشد.
بعد داگرفال محیطهای الدر چقدر شد، اگه سایز داگرفال رو کسی نمیدونه 161 هزار کیلومتر مربع بود
morrowind شد 24 کیلومتر یا اسکایریم 37 یا oblivion 41
بجاش اومد یه چیز باحال ساخت یه کیفیت داد به بازی تراکم داد به بازی.
__________
اینکه nms اومده 31,7000,000,000,000,000,000,000 کیلومتر مربع ساخته، پس نباید ازش کم بیارم 18 کنتیلیون سیاره ساخته یا 317 سیکستیلیون کیلومتر مربع هست چه افتخاری داره
منظورت از گان پلی بهتر چیه ؟خب بحثم همینه دیگه.
منم نمیگم کیفیت مراحل ، طراحی و... در همه این سیاره ها در حد عالی ارائه خواهد شد ، یا بازی بدون ایرادی معرفی کردن.
تمام صحبت من این هست که بتسدا وقتی همچین تمی برای بازی انتخاب کرد، محکوم شد به ساخت یک بازی با همچین وسعتی.
از بتسدا کسی انتظار نداره که وقتی میرن به فضا با رویکرد اکتشاف در سیارات ، وسعت بازیش کمترین بین صنعت باشه ، حتی در مقایسه با استودیوهای ایندی.
اما منم معتقدم که حالا که از این تکنیک استفاده کردن پای لرزش هم بشینن و لااقل این محیط هارو قابل قبول در بیارن.
در مورد گشت و گذار با سفینه و... هم من فکر نمیکنم چیزی مثل استارسیتزن ببینیم ، قطعا محدودیتهایی داره.
شاید حتی فرود و پرواز سفینه در فضای سیاره حالت از پیش رندر شده داشته باشه ، تو نمایش چیزی ندیدیم که خلافش ثابت کنه.
همینطور نمایش خیلی جاهاش کات میشد و نتونستن یک نمایش کامل ارائه بدن.
================
کلا بازی برای من ترکیبی از فالوت + استارسیتزن هست ، با گرایش بیشتر به فالوت.
بد نبود اگه شوتینگ میتونست خیلی بهتر باشه ، فکر نکنم اگه گان پلی بهتری میداشت کسی میمومد میگفت چرا اینکارو کردین؟
من مثال مشابه زدمشما باز میری از بازیهای اپن ورلد دیگه نمونه میاری.
من دارم در مورد بازیهای که تم اکتشافی/علمی تخیلی در فضا دارن صحبت میکنم.
اینکه بعد Daggerfall استودیو روی آورد به طراحی دستی دلیلی نمیشه که این تکنیک دلیل ضعف بازی باشه، میدونیم که یکی از بهترین نسخه های سری هست.
برای من که جزو 3تای برتر هست.
چرا صحبت از RDR/TES میشه؟
چرا با NMS ، Elite , StarCitizen, Eve و... که در حالت کلی تو یک سبک هستن مقایسه نمی کنی؟
این تعدد سیارات تو این سبک یک استاندارد هست ، بتسدا باید همچین کاری میکرد ، نمیگم 1000 تا ولی از یک رقمی به بعد دیگه فرقی نمیکنه.
چون با دست طراحی نمیشه.
حالا شما ماشین حساب بیار جمع و ضرب کن ولی فکر کنم خودم تکرار میکنم اگه بیشتر بنویسم.
فقط این بگم که اگه استارفیلد چیزی غیر این میبود دیگه کاملا باید بهش میگفتیم Fallout.
بنظر من ته این بحث میرسیم به اینکه اصلا چرا باید استارفیلد ساخته میشد ، چرا مثل Outer Worlds همون Fallout رو با این تم نساختن؟
اگه قراره این انتظار باشه، پس باید همین انتظارو از بقیه هم داشت که وقتی اوپن ورلد میسازن برن به اندازه وسعت حداقل جاست کاز بسازن.نمیشه گفت انتظار فقط از همین سبک و فقط هم از بتسداست، چرا از بقیه انتظار ندارید.از بتسدا کسی انتظار نداره که وقتی میرن به فضا با رویکرد اکتشاف در سیارات ، وسعت بازیش کمترین بین صنعت باشه ، حتی در مقایسه با استودیوهای ایندی.
یعنی داستان و شخصیت پردازی بهتر.منظورت از گان پلی بهتر چیه ؟
البته جان لینمن موضع خودش رو مشخص کرده:
elden ring ?بازی که کمبت بهتری 7 سال پیش تو Open-Rpg و هم ژانر خودش ارائه بده سراغ دارید؟