PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
تو همون نسخه اول هم همه می دونستن که که joel یک شخصیت خاکستری هست و هیچکسی به عنوان قهرمان نمی دیدش,در واقع همه شخصیت های بازی خاکستری بودن و این نکته از اولین دقیقه بازی اول مشخص بود,دلیل علاقه مخاطب به joel فقط رنج دیده بودن شخصیت نبود,مگر نه باید به تمامی شخصیت های این دنیا حس نزدیکی می کردیم

به همین خاطر نشون دادن رنج های ابی و داستانش,هیچی از ضعیف بودن شخصیت پردازیش کم نمی کنه,حتی جدای از قتل joel

وقتی شما در نسخه اول به طور واضحی این مفهوم را القا می کنی که هیچ خوب و بدی در این دنیا نیست و همه surviver هستن,نمی تونی نسخه دوم را صرف به سزای اعمال رسوندن شخصیت اصلی بکنی,چون مخاطب در نسخه اول به این درک رسیده که هیچ خوب و بدی در کار نیست و پیام سزای اعمال در این دنیا احمقانه هست,من با مرگ joel هیچ مشکلی ندارم,مرگ کاملا حقش بود,ولی نیاز ندارم نصف بازی را با یک شخصیت نچسب رنج دیده بگذرونم که به این برسم که "هیچکسی در این دنیا خوب و یا بد نیست",چون این مفهوم از نسخه اول به طرز واضحی مشخص بود

بعد جدای این حرف ها,هم ابی و هم الی بی نهایت انسان عادی را در بازی سلاخی می کنن,به بدترین شکل ممکن,الی که از بچگی,بعد سر یک سری افراد متفرقه یادشون می آد که این ها هم آدم هستن؟
البته حس انتقام و به سزای عمل رسیدن بنظرم سوژه بدی نیس و برای نسخه دوم هم کشش داشت و خوبم پیادش کردن
ولی مشکل اینجاس از نیمه دوم بازی که روایتا چند تا میشه اون وسواسی که باید برای شخصیت پردازی و باور پذیری ایجاد بشه دچار اختلال میشه
وگرنه تا نیمه اول بازی بنظرم همه چی اوکیه و هیچ مشکلی تو داستان نیس.....بنظرم نیل نتونسته چند تا روایت رو در کنار هم طوری ببره جلو که شخصیت پردازی همچنان قوی و نیرومند بمونه

نیل خواسته به جای روایت سر راست شماره 1 ، چند تا روایت رو با هم ببره جلو و آشفتگی دنیای بازی رو ازچند زاویه نشون بده ولی همین یکم کار دستش داده و پایان بازی هم اونقدری که تو شماره 1 همه چیز دست هم داد تا اون پایان عالی موجه بشه اینجا روایتا و شخصیتا نتونستن خوراک پایان مناسبی برای بازی بشن و پایان هم مثه یک نیست

ولی بازم بد نیس و داستان همچنان قویه.....ولی با یک فاصله داره

.
 

jarrodrandich

کاربر سایت
Oct 5, 2019
86
بحث کردن در موردش بیفایده به نظر میاد. یه جوری باید از همدیگه به فهم رسید که عشاق بعضی وقتا می‌تونن بهش برسن فقط. متاسفانه من اینجا رو کسی کراش ندارم که برای فهم بیشتر پا پیش بذارم(یکم طائل چرا). پس فعلا به یه جمله قصار از خودم بسنده می‌کنم و موضعم رو تعیین می‌کنم:
"کسی نمی‌تونه عاشق شماره اول بوده باشه و با شماره دوم هم اوکی باشه."

ویرایش: اون نوار کاست که واقعا روش رنگین کمون داره پشمام ریخت!
دقیقا!عاشق کجا بود بابا!همش بخاطر اینه تو فروم بگن "دیدین بازی کنسول من متاش فلان شد،دیدین گوتی شد فلان بیسار،اگر هم نشه میگن "منتقد ها و گیمرا ارزش این بازیو(مثلا DS) بعد ها خواهند فهمید":-""،تو BC سونی فنایی هستن که بیشتر از کنسولشون رو PC یا پلتفرم های دیگه گیم میزنن،پس بهتره زیاد جدی نگیرین،
من شخصا تو تاپیک "10 بازی دهه اخیر"اولین بازی که تو لیست نوشتم Tlou بود،بعد تجربه قسمت دوم میشد راحت فهمید بازی مثل قسمت اول نیست،ولی تعصب که چه کارها با آدم نمیکنه!اگه دقت کنی کسایی که میاین تو تاپیک بازی از بازی تعریف میکنن فقط از فیزیک،انیمیشن و گرافیک تعریف میکنن داستانم میگن شاهکاره،
بیای بپرسی آقای ایکس تو فلان سکانس،الی چی گفت منظورش چی بود مطمعن باش هیچکدوم نمیدونن و الکی طفره میرن،یکی از فن های به ظاهر منطقی رو تگ کردم از داستان توضیح خواستم خدا میدونه الان کجاست.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
حالا که فکرش میکنم Heavy Rain هم یکی از کپی های tlou part 2 بوده
یک سوم بازی در نقش origami killer تجربه میکنیم در نهایت بازی با درگیری دو شخصیت اصلی بازی Scott Shelby و Ethan Mars به پایان می رسه
Dishonored و قصه شخصیت Daud هم یه از کپی ایده های کاملا اورجینال و نبوغ امیز دراکمن بزرگ :Praying:
 
آخرین ویرایش:

jarrodrandich

کاربر سایت
Oct 5, 2019
86
وقتی میگیم نویسندگی و شخصیت پردازی بازی مشکل داره نه یکجا،دوجا،سه جا یعنی همین،کسایی که بازی نکردن تو یکی از فلش بک ها یه مردی به الی و دینا گیر میده که اینجا مهمونی خانوادگیه و هرچی زودتر جمع کنین،بعد حرفشون میشه و جول میاد به طرف میگه گمشو بیرون....فردای اون که همون اولین باری هست که شخصیت الی رو به دست میگیریم جسی مارو میبره پیش ماریا(زن تامی)اون مرده صاحب بار از الی معذرت خواهی میکنه و حتی یه ساندویچ میده به الی که الی که اصلا محل سگ نمیذاره و معذرت خواهی شو قبول نمیکنه سندویچ رو هم میده به جسی جلو چشم اون مرده(بی احترامی).درکل کسی که معذرت خواهی کرده و به اشتباهش پی برده رو نمیبخشه ولی قاتل جول رو چرا!وقتی گفته میشه شخصیت های بازی اصلا هیچ منطقی ندارن(درست مثل فن بوی های قسمت دوم)و رفتار هاشون صفر به صد هر لحظه فرق میکنه یعنی این.
149758
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
امروز تا چند روزه آینده... BC به سنگین ترین وزن خودش از بدو تولدش تبدیل میشه...
بالاخره کم کم دارند هر چی مواد لازم دارند رو میارند...کم کم ماله بکشن به داستان بازی و از نبوغ دراکمن بگند... :))
___
از الانم شروع کردند مغزشون سوت کشیده از داستان...خیلی حرفه با این سطح نویسندگی مغزت سوت بکشه...بعد به دیگران برچسب بچسبونی این داستان بالاتر از درک شماست... :))

نمیدونستیم لوزر اعظم با اثرش یک اودیسه فضایی جدیدی خلق کرده که تا سی چهل سال بعد هنوز مردم وقتی داستان رو می بینند کف کنند و بگن عجب مغزی...کارگردان تویی کوبریک اداتو در میاورد... اصلا شاعر تویی تارکوسفکی اداتو در میاورد :))
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
کلا یه رودربایستی خاصی نسبت بقیه کاربرها مخصوصا مایکرو فن ها دارن، دقیقا یادمه زمان فیفا 15 عیوب بازی رو میگفتم یه عده میگفتن جلوی pes فن ها ایراد نگیر زشته، لست 2 هم مهمترین انحصاری سونی هست حتی الی هم بدست آبی کشته میشد شماها مطمئن باشید ماله کشی می‌کردند،
من حقیقتش از این حجم از کالکتابیل ها خسته شدم محیط ها همه جا تا خرخره بزرگ یه سری کالکتابیل برای چی باید توی بازی باشه مثل همون کارتهای پاستور مانند، یه چی دیگه خیلی رو اعصابه وقتی جایی مخفی کاری هست با توجه به اینکه بازی توی این مقوله ضعیف هست و شما لو بری یه لشکر میریزن سرت حالا درجه سختی روی اولین درجه هم باشه مهم نیست میکشنت دوباره باید سعی کنی مخفی کاری کنی که نمیشه مگه شانس بیاری زنده بمونی این خیلی روی اعصابه، در مورد aim و کاورگیری کمبت بنظرم همون نسخه یکه،یه مطلب دیگه هست لوکیشن های بازی بزرگ و گسترده هست ولی نه مپی هست نه مینی مپ همیشه گم میکنی نمیفهمی کجا باید بری، من مایکروفن نیستم ولی اگه این بازی روی اکانت اصلیم پلی نداده بودم تموم هم نمیکردم،
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
امروز تا چند روزه آینده... BC به سنگین ترین وزن خودش از بدو تولدش تبدیل میشه...
بالاخره کم کم دارند هر چی مواد لازم دارند رو میارند...کم کم ماله بکشن به داستان بازی و از نبوغ دراکمن بگند... :))
___
از الانم شروع کردند مغزشون سوت کشیده از داستان...خیلی حرفه با این سطح نویسندگی مغزت سوت بکشه...بعد به دیگران برچسب بچسبونی این داستان بالاتر از درک شماست... :))

نمیدونستیم لوزر اعظم با اثرش یک اودیسه فضایی جدیدی خلق کرده که تا سی چهل سال بعد هنوز مردم وقتی داستان رو می بینند کف کنند و بگن عجب مغزی...کارگردان تویی کوبریک اداتو در میاورد... اصلا شاعر تویی تارکوسفکی اداتو در میاورد :))
واقعا باید از نبوغ دراکمن ده ها مقاله نوشت
شرکتی به عظمت سونی رو راضی کنی بر سر این داستان پوچ و مسخره سرمایه گذاری 150 تا 200 میلیون دلاری کنه
500 نفر از بهترین بازیساز های تاریخ مثل برده در اختیارت قرار بده ( در حدی کرانچ بالا بوده که یه دوره ای کل انیماتور های ناتی داگ فرار کردن و مجبور شدن انیماتور های فیلم های سینمایی رو استخدام کنن )
رسما به فن های بازی فحش بدی (صحبت های قبل از انتشار و نحوه کشته شدن جول )
چنین موجودی به عنوان صداپیشه (lev) استخدام کنی
149772

-------------
سونی حتی به چند لحظه در devil may cry 5 هم رحم نکرد (انصافا هیچی نبود ) سانسور کردن , حالا نفوذ دراکمن چقدر که علاوه بر خشونت دیوانه وار و تهوع اور s,x scene:-& هم تو بازی قرار داده :-??
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
از الانم شروع کردند مغزشون سوت کشیده از داستان...خیلی حرفه با این سطح نویسندگی مغزت سوت بکشه...بعد به دیگران برچسب بچسبونی این داستان بالاتر از درک شماست... :))
من الان یه حس دوگانگی توی وجودم هست، میخونم بعضی دوستان مینویسن "شگفت انگیز ترین داستان نویسی در بازی ها که با بهترین های دنیای سینما رقابت میکنه" و یا "من تا حالا همچین داستان پیچیده ای ندیده بودم" :|، موندم اینا ترول زیر پوستیه یا دوستان جدی میگن؟ :-"
+
البته برای من ویدیوگیم به یه سرگرمیه سطحی و بچه گانه خلاصه میشه. متاسفانه این بازی فراتر از سطح درک من و خیلیاست و من بسیار احساس بدی دارم که جزء این دسته از افراد سطحی نگر هستم و نمیتونم از این داستان خاص و منحصربفرد لذت ببرم :(
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
واقعا باید از نبوغ دراکمن ده ها مقاله نوشت
شرکتی به عظمت سونی رو راضی کنی بر سر این داستان پوچ و مسخره سرمایه گذاری 150 تا 200 میلیون دلاری کنه
500 نفر از بهترین بازیساز های تاریخ مثل برده در اختیارت قرار بده ( در حدی کرانچ بالا بوده که یه دوره ای کل انیماتور های ناتی داگ فرار کردن و مجبور شدن انیماتور های فیلم های سینمایی رو استخدام کنن )
چنین موجودی به عنوان صداپیشه (lev) استخدام کنی
View attachment 149772

-------------
سونی حتی به چند لحظه در devil may cry 5 هم رحم نکرد (انصافا هیچی نبود ) سانسور کردن , حالا نفوذ دراکمن چقدر که علاوه بر خشونت دیوانه وار و تهوع اور s,x scene:-& هم تو بازی قرار داده :-??
من گفتم میترسم این نفوذ دراکمن تا جایی پیش بره...که جای هرمن رو بگیره...
اونوقته که باید فاتحه تمام استدیو های سونی رو یکجا خوند...

اوضاع اونجا هم یکجوریه این بشر رو اگه اخراجش کنند...اونقدر که لوزر تشریف داره به تک تک اعضای ps یک برچسب میزنه!
---
یکی مثل کوجیما چند دهه mgs ساخته... کاری با رفتار های خوب و بدش ندارم بالاخره هرکی یک اخلاقی داره...
با اینکه عملا همه کاره بازی خودش بود...در نهایت بازی برای کونامی بود نه کوجیما...
این بشر چقدر پررو هست که میگه بازیه خودمه میخوام اینکارو کنم... اخه ریاکار، سونی بندازتت بیرون کجا بهت این آزادی عمل رو میدن؟کجا این همه استعداد زیر دستت هستند؟
خودمونیم سانتا سر کنسلی بازیش عملا نزدیک بود درش تخته بشه... معلوم نبود اون همه ادم داشتن چیکار میکردند که چنین ضرر بزرگی به سونی زدند و در نهایت کلی خروجی داشتند!...و وقتی gow لانچ شده اینا تقریبا دویست نفر بودند و اصلا از نظر تعداد نیرو و آزادی وقت و بودجه سونی شرایطی مثل ND برای سانتا محیا نکرد... و اینکه کوری استعداد های ND زیر دستش نبودند! حالا بازی اومد موفق شد و ریسک پذیری رو به همه نشون داد...!

ولی سوالی که اینجا مطرح میشه...با این سطح نویسندگی نیل... خارج از ND که اون همه استعداد تو استدیو نیست در نهایت چیکار میتونه بکنه؟
اصلا ارزش بزرگ کردن این شخص وجود داره؟ که بعضیا ایشون رو اسطوره کردند؟
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
یه استریمیر معروف دیگه از داستان بازی خیلی ناراضی هست :-"


CohhCarnage توی تویچ Lets play هاش خیلی معروف هستن و یه نکته مهم در مورد ایشون اینه که در کل خیلی خیلی ادم مثبتیه، سعی میکنه نکات خوب بازی ها رو ببینه و در کل از همه بازی ها لذت ببره...
بعد از تموم کردن بازی از داستان و مخصوصا pacing یا روند جلو رفتن داستان خیلی انتقاد میکنه :-"

میگه در کل به داستان 5-6 از 10 میده و به pacing هم 2/10 :|
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
یه استریمیر معروف دیگه از داستان بازی خیلی ناراضی هست :-"

CohhCarnage توی تویچ Lets play هاش خیلی معروف هستن و یه نکته مهم در مورد ایشون اینه که در کل خیلی خیلی ادم مثبتیه، سعی میکنه نکات خوب بازی ها رو ببینه و در کل از همه بازی ها لذت ببره...
بعد از تموم کردن بازی از داستان و مخصوصا pacing یا روند جلو رفتن داستان خیلی انتقاد میکنه :-"

میگه در کل به داستان 5-6 از 10 میده و به pacing هم 2/10 :|

وایسا دارم از اون تاپیک امتیازات یه نتیجه تحقیقاتی میگیرم

ببینیم آخرش استریمرها هم هیتر و سطح پایین اند یا نه :D
فعلا داره خوب پیش میره :D
 

pedram13

کاربر سایت
Jul 5, 2015
252
سلام، من چندان طرفدار بازی‌های داستانی نیستم، شماره اول رو بازی نکردم و پارت دوم هم احتمالا نمیخرم. اما خب به‌عنوان یک گیمر در تمام سالها با کمیونیتی لست آو آس و همه‌چیزش آشنا بودم. حتی داستان شماره اول هم با اینکه بازی نکردم، خونده بودم. اما حالا پارت دوم انقدر سروصدا کرده این چند روز که رفتم ردیت و یوتیوب و چک کردم و فهمیدم چه اتفاقاتی افتاده.
ببینید من سری رو بازی نکردم و حقی ندارم که بخوام نقد و تحلیل کنم اینجا اما به عنوان کسی که از بیرون شاهد ماجراست، حذف کردن جوئل به این شکل برام کاملا عجیب و حتی زننده بود! به‌نظرم به اون دسته هواداران بازی که الان ناراحتن باید رسما توضیح داده بشه که فلسفه پشت این تصمیم چی بوده؟ بعدش روایت داستان از دید ابی رو اصلا درک نمیکنم. یعنی وقتی این پلات رو توسعه دادن یک نفر تو ناتی داگ نبوده که مخالفت کنه؟؟ فارغ از بحثایی که راجب جنسیت و گرایش کاراکترها هست، بازهم میگم چیزی که برای من عجیبه نحوه حذف شدن جوئل و روایت داستانه.
 
  • Like
Reactions: maxlife

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر