اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
البته حس انتقام و به سزای عمل رسیدن بنظرم سوژه بدی نیس و برای نسخه دوم هم کشش داشت و خوبم پیادش کردنتو همون نسخه اول هم همه می دونستن که که joel یک شخصیت خاکستری هست و هیچکسی به عنوان قهرمان نمی دیدش,در واقع همه شخصیت های بازی خاکستری بودن و این نکته از اولین دقیقه بازی اول مشخص بود,دلیل علاقه مخاطب به joel فقط رنج دیده بودن شخصیت نبود,مگر نه باید به تمامی شخصیت های این دنیا حس نزدیکی می کردیم
به همین خاطر نشون دادن رنج های ابی و داستانش,هیچی از ضعیف بودن شخصیت پردازیش کم نمی کنه,حتی جدای از قتل joel
وقتی شما در نسخه اول به طور واضحی این مفهوم را القا می کنی که هیچ خوب و بدی در این دنیا نیست و همه surviver هستن,نمی تونی نسخه دوم را صرف به سزای اعمال رسوندن شخصیت اصلی بکنی,چون مخاطب در نسخه اول به این درک رسیده که هیچ خوب و بدی در کار نیست و پیام سزای اعمال در این دنیا احمقانه هست,من با مرگ joel هیچ مشکلی ندارم,مرگ کاملا حقش بود,ولی نیاز ندارم نصف بازی را با یک شخصیت نچسب رنج دیده بگذرونم که به این برسم که "هیچکسی در این دنیا خوب و یا بد نیست",چون این مفهوم از نسخه اول به طرز واضحی مشخص بود
بعد جدای این حرف ها,هم ابی و هم الی بی نهایت انسان عادی را در بازی سلاخی می کنن,به بدترین شکل ممکن,الی که از بچگی,بعد سر یک سری افراد متفرقه یادشون می آد که این ها هم آدم هستن؟
دقیقا!عاشق کجا بود بابا!همش بخاطر اینه تو فروم بگن "دیدین بازی کنسول من متاش فلان شد،دیدین گوتی شد فلان بیسار،اگر هم نشه میگن "منتقد ها و گیمرا ارزش این بازیو(مثلا DS) بعد ها خواهند فهمید""،تو BC سونی فنایی هستن که بیشتر از کنسولشون رو PC یا پلتفرم های دیگه گیم میزنن،پس بهتره زیاد جدی نگیرین،بحث کردن در موردش بیفایده به نظر میاد. یه جوری باید از همدیگه به فهم رسید که عشاق بعضی وقتا میتونن بهش برسن فقط. متاسفانه من اینجا رو کسی کراش ندارم که برای فهم بیشتر پا پیش بذارم(یکم طائل چرا). پس فعلا به یه جمله قصار از خودم بسنده میکنم و موضعم رو تعیین میکنم:
"کسی نمیتونه عاشق شماره اول بوده باشه و با شماره دوم هم اوکی باشه."
ویرایش: اون نوار کاست که واقعا روش رنگین کمون داره پشمام ریخت!
واقعا باید از نبوغ دراکمن ده ها مقاله نوشتامروز تا چند روزه آینده... BC به سنگین ترین وزن خودش از بدو تولدش تبدیل میشه...
بالاخره کم کم دارند هر چی مواد لازم دارند رو میارند...کم کم ماله بکشن به داستان بازی و از نبوغ دراکمن بگند...
___
از الانم شروع کردند مغزشون سوت کشیده از داستان...خیلی حرفه با این سطح نویسندگی مغزت سوت بکشه...بعد به دیگران برچسب بچسبونی این داستان بالاتر از درک شماست...
نمیدونستیم لوزر اعظم با اثرش یک اودیسه فضایی جدیدی خلق کرده که تا سی چهل سال بعد هنوز مردم وقتی داستان رو می بینند کف کنند و بگن عجب مغزی...کارگردان تویی کوبریک اداتو در میاورد... اصلا شاعر تویی تارکوسفکی اداتو در میاورد
من الان یه حس دوگانگی توی وجودم هست، میخونم بعضی دوستان مینویسن "شگفت انگیز ترین داستان نویسی در بازی ها که با بهترین های دنیای سینما رقابت میکنه" و یا "من تا حالا همچین داستان پیچیده ای ندیده بودم" ، موندم اینا ترول زیر پوستیه یا دوستان جدی میگن؟از الانم شروع کردند مغزشون سوت کشیده از داستان...خیلی حرفه با این سطح نویسندگی مغزت سوت بکشه...بعد به دیگران برچسب بچسبونی این داستان بالاتر از درک شماست...
من گفتم میترسم این نفوذ دراکمن تا جایی پیش بره...که جای هرمن رو بگیره...واقعا باید از نبوغ دراکمن ده ها مقاله نوشت
شرکتی به عظمت سونی رو راضی کنی بر سر این داستان پوچ و مسخره سرمایه گذاری 150 تا 200 میلیون دلاری کنه
500 نفر از بهترین بازیساز های تاریخ مثل برده در اختیارت قرار بده ( در حدی کرانچ بالا بوده که یه دوره ای کل انیماتور های ناتی داگ فرار کردن و مجبور شدن انیماتور های فیلم های سینمایی رو استخدام کنن )
چنین موجودی به عنوان صداپیشه (lev) استخدام کنی
View attachment 149772
-------------
سونی حتی به چند لحظه در devil may cry 5 هم رحم نکرد (انصافا هیچی نبود ) سانسور کردن , حالا نفوذ دراکمن چقدر که علاوه بر خشونت دیوانه وار و تهوع اور s,x scene هم تو بازی قرار داده
یه استریمیر معروف دیگه از داستان بازی خیلی ناراضی هست
CohhCarnage توی تویچ Lets play هاش خیلی معروف هستن و یه نکته مهم در مورد ایشون اینه که در کل خیلی خیلی ادم مثبتیه، سعی میکنه نکات خوب بازی ها رو ببینه و در کل از همه بازی ها لذت ببره...
بعد از تموم کردن بازی از داستان و مخصوصا pacing یا روند جلو رفتن داستان خیلی انتقاد میکنه
میگه در کل به داستان 5-6 از 10 میده و به pacing هم 2/10