اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
با تک تک حرفات موافقم...دقیقا هدف نویسنده همین بوده . این که بدونی جول هم یه ادم عادی بوده که میتونه کشته بشه .و خبری از قهرمان پروری نیست . وقتی میگیم ساختار شکنی کرده منظورمون دقیقا همینه . و ازهمه مهمتر اینکه انتقامشم نمیگیره تا ساختار شکنیش کامل بشه ! نوشتن یه سناریو قهرمان پروری دیگه تا پارت دهم هم کاری نداشته براشون . ولی دقیقا کاری رو کردن که میخواستن بکنن و تاوانشم میپذیرن .
من نمیدونم مشکل از کجاست، اما واقعا نمیتونم بفهمم منظورتون از مثال هایی که زدید چیه.
اتهامی که به اشرف اسماعیل و Avellone وارد شد (چه به حق و چه ناحق) هیچ ربطی به این تاپیک و این بحثمون نداره. Sarkeesian هم همینطور، هر کاری که انجام داده و نداده و ادعاهایی که داشته، چند وقت پیش رسما تایید شد که این آدم هیچ دخالتی توی ساخت پارت 2 نداشته. اگه شما از اعضای استودیوی ناتی داگ بیشتر از این موضوع خبر داری که ما خوشحال میشیم اطلاعات بیشتری رو به دست بیاریم.
خط اول مربوط به همه کساییه که دارن این توئیت رو میخونن. والا چیزی که شما میگید فقط برداشت خودتونه. مگه همین اسکیل آپ با بلدوزر از روی بازی رد نشد؟ مگه گیم اسپات کلی از شخصیت های بازی ایراد نگرفت؟ همین الان به احتمال 99 درصد جفتشون کد Ghost of Tsushima رو از سونی تحویل گرفتن و دارن نقدش رو مینویسن.
من شرمندم اگه موضوع یکم داره آف تاپیک پیش میره. اگه موضوع بحثتون اینه که بازی توی پرداخت به یه سری مسائل داره زیاده روی میکنه که خیلی راحت میشه در موردش صحبت کرد و نظر داد. دیگه این همه تئوری بافتن نداره که. من هیچ ایده ای ندارم که چرا جاینت بامب نقد بازی رو منتشر نکرده ولی اگه اشتباه نکنم نقد FF7 رو هم هنوز نذاشتن... به هر حال ما مثل شما از پشت پرده خبر نداریم و نمیدونیم جریان چیه.
سه هفته گذشته , چرا giant bomb نقد خودش در مورد بازی منتشر نمی کنه ؟
به جز ترس از واکنش سونی و حمله فن ها دلیل دیگه ای داره ؟
منتقد جاینت بمب با بازی ناجور حال کرده بود و اگه نقدی منتشر میکرد به احتمال 99 درصد نمرش 10 از 10 بود دیگه بدترین حالت رو در نظر بگیریم 8 میداد باید خدارو شکر کنی یه سالی میشه دیگه بازیارو نقد نمیکننسه هفته گذشته , چرا giant bomb نقد خودش در مورد بازی منتشر نمی کنه ؟
به جز ترس از واکنش سونی و حمله فن ها دلیل دیگه ای داره ؟
حالا چه جوری میخواید بهش ضربتی نوش کنید ؟ فروش بازی که رویایی بوده . نمراتم که ترکونده . سونی هم همچنان چشم بسته قبولش داره . قصه ممنوع الورود کردن ترامپ به ایرانه ؟به قول معروف
زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن
آخه مشکل اینه که تو نسخه 1 اصلاً جلوه ندادن که جول یه آدم عادی که می تونه به این راحتی کشته شه، قشنگ هیولا بود به هر حال ساختار شکنی هم زمان مناسبش داره هم نوع مناسبش رو و قطعاً هر ساختار شکنی به مذاق همه خوش نمیاد اینو دیگه خود نیل هم گفت که خیلی ها از داستان بازی متنفر میشن و فکر می کنم قصدش هم همین بود. نظر من اینه که کاراکتر جول هنوز جای پرداخت و پختگی داشت و لایق مرگی بود که تو مخاطب اون حس Respect برانگیخته شه!دقیقا هدف نویسنده همین بوده . این که بدونی جول هم یه ادم عادی بوده که میتونه کشته بشه .و خبری از قهرمان پروری نیست . وقتی میگیم ساختار شکنی کرده منظورمون دقیقا همینه . و ازهمه مهمتر اینکه انتقامشم نمیگیره تا ساختار شکنیش کامل بشه ! نوشتن یه سناریو قهرمان پروری دیگه تا پارت دهم هم کاری نداشته براشون . ولی دقیقا کاری رو کردن که میخواستن بکنن و تاوانشم میپذیرن .
و یه نکته جالب دیگه این هستش که واقعا اینقدر درک یک داستان به شدت دارک و تراژدی سخته که شماها اونو پای مشکلات داستانی و عدم شخصیت پردازی مناسب میدونید؟یک نکته ای که برام جالبه و توی صحبت دوستان میبینم اینه که مشکلات داستانی و پرداخت نامناسب شخصیت های بازی رو پای ساختارشکنی میذارن و انگار این بد شدنه پیامد طبیعی این اتفاقه!! یکی از دوستان چند صفحه پیش نوشته بود بازی کاری میکنه که شما ازش بدتون بیاد و اگه از بازی بدتون اومد درنتیجه بازی به هدفش رسیده و موفق بوده! یعنی با اینکه قبول کرده با بازی مشکل داره ولی اینو نکته ی مثبت موضوع در نظر گرفته! عجیب اما واقعی یا این دوستمون @magnolia2016 بالاتر کشتن شدن شخصیت محبوب رو بعنوان ساختارشکنی نوشته درصورتی که کشته شدن جوئل جز حس نارضایتی چیز دیگه ای بدنبال نداره (هرچند که ناتی داگ اولین بازی ای نساخته که شخصیت محبوبش رو حذف کرده که ساختارشکن در نظر گرفته شه!). ساختارشکنی(!) بعدی که دوستان میگن قرار گیری در نقش قاتل شخصیت محبوب بازی و روایت داستان از دید اونه. خب این چجور ساختارشکنی میتونه باشه وقتی تجربه ی رضایتمندی نیست پس یک جای این کار میلنگه! چراییش چندین بار گفته شده اما باز زیرسایه ی ساختارشکنی انکار میشه! و نیل هم با توجیح اینکه بازی قرار نیست همه خوششون بیاد از زیر بار همه نقدها شونه خالی میکنه. من این توهین های اخیر رو به هیچ وجه تایید نمیکنم ولی این خشم ها نشات از نارضایتی ای داره که اتفاق افتاده و میشه ریشه یابی بشه باید بهش توجه کرد نه اینکه صرفا تمام این ها رو کلا منکر شد و طوری رفتار بشه که انگار تمامش بی دلیله!
یک نکته ای که برام جالبه و توی صحبت دوستان میبینم اینه که مشکلات داستانی و پرداخت نامناسب شخصیت های بازی رو پای ساختارشکنی میذارن و انگار این بد شدنه پیامد طبیعی این اتفاقه!! یکی از دوستان چند صفحه پیش نوشته بود بازی کاری میکنه که شما ازش بدتون بیاد و اگه از بازی بدتون اومد درنتیجه بازی به هدفش رسیده و موفق بوده! یعنی با اینکه قبول کرده با بازی مشکل داره ولی اینو نکته ی مثبت موضوع در نظر گرفته! عجیب اما واقعی یا این دوستمون @magnolia2016 بالاتر کشتن شدن شخصیت محبوب رو بعنوان ساختارشکنی نوشته درصورتی که کشته شدن جوئل جز حس نارضایتی چیز دیگه ای بدنبال نداره (هرچند که ناتی داگ اولین بازی ای نساخته که شخصیت محبوبش رو حذف کرده که ساختارشکن در نظر گرفته شه!). ساختارشکنی(!) بعدی که دوستان میگن قرار گیری در نقش قاتل شخصیت محبوب بازی و روایت داستان از دید اونه. خب این چجور ساختارشکنی میتونه باشه وقتی تجربه ی رضایتمندی نیست پس یک جای این کار میلنگه! چراییش چندین بار گفته شده اما باز زیرسایه ی ساختارشکنی انکار میشه! و نیل هم با توجیح اینکه بازی قرار نیست همه خوششون بیاد از زیر بار همه نقدها شونه خالی میکنه. من این توهین های اخیر رو به هیچ وجه تایید نمیکنم ولی این خشم ها نشات از نارضایتی ای داره که اتفاق افتاده و میشه ریشه یابی بشه باید بهش توجه کرد نه اینکه صرفا تمام این ها رو کلا منکر شد و طوری رفتار بشه که انگار تمامش بی دلیله!
"عدم درک یک داستان دارک" جالب بود ولی اصلا موضوع نداشتن فهم برای درک فضای داستانی نیست، نمیدونم چرا همچون برداشتی کردی ولی اینکه خیلی بخاطر مرگ جول خشمگینن یا از اینکه نصف بازی رو مجبور شدن جای شخصیتی بازی کنن که ازش متنفر بودن رو نمیشه پای داستان دارک گذاشت!و یه نکته جالب دیگه این هستش که واقعا اینقدر درک یک داستان به شدت دارک و تراژدی سخته که شماها اونو پای مشکلات داستانی و عدم شخصیت پردازی مناسب میدونید؟
و نکته دیگه کی گفته بازی داره کاری میکنه که ازش بدت بیاد بازی شاهکاره اونم از همه لحاظ مخصوصا داستانش واقعا چرا یکی به خاطر صرفا غمگین بودن یک داستان باید از بازی بدش بیاد؟!!!
حالا سوال بزرگتری که این وسط پیش میاد اینه که چطور با این حجم از مشکلات فنی در داستان چیزی نزدیک به ۱۰۰ تا منتقد از طرف press های معتبر این مشکلاتو نفهمیدن و فقط یه سری یوزر متوجه این مشکلات شدن ؟ عجیب اما واقعی ! یوزرهایی که نصفشون دشمنان قسم خورده و فعال تو تاپیک vs هستن و دارن شمارو لایک میکنن الان یعنی چون بازی کنترل قاتل جول رو به دستان شما میده و شما نمیتونی ارتباط برقرار کنی مشکل فنی وجود داره و ساختار شکنی نیست ؟ یا چون قهرمان نسخه قبل رو کشتن و شما نارحت شدی داستان مشکلات فنی داره ؟ خوب مشکل افکاریتون دقیقا همینجاست . تو یه داستان تراژدی بی رحمحال مخاطب خوب نیست قطعا .قرار نیست حالش خوب باشه و اینو تو مدیوم سینما توفرمت های مختلف بارها تجربه کردیم .در ویدیو گیم هم من مشابه اتفاقی که در اخرینما ۲ افتاده سراغ ندارم . اگه ساختار شکنی نمیکرد که شما باید طبق روال عادی این سال ها همه چیزو تو بازی گل و بلبل تجربه میکردی و اخرم همه به به و چه چه میکردید . من خودم بارها گفتم قطعا بازی تو یه سری از شخصیت پردازی ها و پلات ها ضعف هایی داره . میشد استراکچر رو مقداری تغییر داد و ... ولی همه این ها تاثیری بر موفق بودن ، تاثیر گذار بودن و خاص بودن داستان نداره .یک نکته ای که برام جالبه و توی صحبت دوستان میبینم اینه که مشکلات داستانی و پرداخت نامناسب شخصیت های بازی رو پای ساختارشکنی میذارن و انگار این بد شدنه پیامد طبیعی این اتفاقه!! یکی از دوستان چند صفحه پیش نوشته بود بازی کاری میکنه که شما ازش بدتون بیاد و اگه از بازی بدتون اومد درنتیجه بازی به هدفش رسیده و موفق بوده! یعنی با اینکه قبول کرده با بازی مشکل داره ولی اینو نکته ی مثبت موضوع در نظر گرفته! عجیب اما واقعی یا این دوستمون @magnolia2016 بالاتر کشتن شدن شخصیت محبوب رو بعنوان ساختارشکنی نوشته درصورتی که کشته شدن جوئل جز حس نارضایتی چیز دیگه ای بدنبال نداره (هرچند که ناتی داگ اولین بازی ای نساخته که شخصیت محبوبش رو حذف کرده که ساختارشکن در نظر گرفته شه!). ساختارشکنی(!) بعدی که دوستان میگن قرار گیری در نقش قاتل شخصیت محبوب بازی و روایت داستان از دید اونه. خب این چجور ساختارشکنی میتونه باشه وقتی تجربه ی رضایتمندی نیست پس یک جای این کار میلنگه! چراییش چندین بار گفته شده اما باز زیرسایه ی ساختارشکنی انکار میشه! و نیل هم با توجیح اینکه بازی قرار نیست همه خوششون بیاد از زیر بار همه نقدها شونه خالی میکنه. من این توهین های اخیر رو به هیچ وجه تایید نمیکنم ولی این خشم ها نشات از نارضایتی ای داره که اتفاق افتاده و میشه ریشه یابی بشه باید بهش توجه کرد نه اینکه صرفا تمام این ها رو کلا منکر شد و طوری رفتار بشه که انگار تمامش بی دلیله!
حرفامونو اینجا بارها زدیم و بارها هم راجع بهش صحبت کردیم . ولی قسمت جالبه ماجرا اینه که ما باید کلی نکته مثبت از فروش بسیار عالی گرفته تا متا و ... رو بذاریم کنار . بیایم همه اینجا عزاداری کنیم چرا جول کشتن و انتقامشو نگرفتن هیهات من الذله جول رو کشتن انتقامشم نگرفتن همه همجنس گراها هم زنده موندن خوب ؟ به من و شما ربطی داره که تو کار نویسنده دخالت کنیم ؟ دیدم تو تاپیک امتیازات گفتی باید جلوی این سیستم داستان نویسی گرفته بشه هر چه زودتر ! چشم جناب سرهنگ نذاریم امثال نیل دراکمن ساختار شکنی کنن و خزعبلات میکامی که شیطان درون میسازه رو فقط گیم بدونیم ؟ چون شما اینطوری دوست داری ؟ ببخشید! فقط همون کسی که نسخه ۱ رو برات نوشته حالا نسخه دومم نوشته . خالق شخصیت خودش بوده دوست داشته بکشتش ! انتقامشم نگیره ، به اینا نمیگن ایرادفنی . مختاری کاملا از لحاظ سلیقه ای شما باهاش ارتباط برقرار نکنی و خیلی های دیگه هم همینطور و بیان بگن با داستان ارتباط نگرفتیم .بابا ول کنید این Press و متا و اینارو. اگه داستان براتون engaging بوده بیاید توصیف کنید شاید ما واقعا به این نتیجه رسیدیم کم هوشیم که تحت تاثیر قرار نگرفتیم. Press رو چیکار دارید. اون تو نت هست میرم میخونم حرفی از خودت داری بیا بزن.