PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 
پایان داستان: اینکه الی در نهایت از کشتن ابی صرف نظر میکنه برای من چیز عجیبی نبود. وقتی ابی و لو رو در اون حالت پیدا میکنه کلا حس انتقامش ضعیف تر میشه و اینو میشد در چهرش دید. شما ممکنه تا دم در یه کاری بری، ولی وقتی میخوای انجامش بدی قضیه فرق میکنه. اینجا هم الی وقتی رسید به اون لحظه گرفتن انتقامش و داشت ابی رو زیر آب خفه میکرد فهمید که از پسش برنمیاد. مطمئن باشید کار ساده ای نیست:D
اره کسی ممکنه منصرف بشه ولی حداقل باید باور پذیر باشه، یک ست اپی پشتش باشه،
نه خیلی رندوم...حالا نه اینکه لشکری آدم بکشی و بطور خیلی غیر قابل باوری یکهو تحول درونی داشته باشی:دی

ابی نه تنها جوئل رو زد جسی هم کشت، تامی هم که نابود کرد.
اصلا برای جوئل فلشبک ناگهانی میخوره، برای جسی چی؟ اون بنده خدا کشته شدنش توسط ابی حلال بود.:))
 
اره کسی ممکنه منصرف بشه ولی حداقل باید باور پذیر باشه، یک ست اپی پشتش باشه،
نه خیلی رندوم...حالا نه اینکه لشکری آدم بکشی و بطور خیلی غیر قابل باوری یکهو تحول درونی داشته باشی:D

ابی نه تنها جوئل رو زد جسی هم کشت، تامی هم که نابود کرد.
اصلا برای جوئل فلشبک ناگهانی میخوره، برای جسی چی؟ اون بنده خدا کشته شدنش توسط ابی حلال بود.:))
من جسی رو دوست داشتم :-w
در کل مشکلم با مرگ ها اینه که هم خیلی زود فراموش میشن هم اینکه بعد از مرگ ها و اتفاقات مهم (به جز مرگ جوئل) ادم بجای اینکه ناراحت باشه میگه ok now what :-j
 
من جسی رو دوست داشتم :-w
در کل مشکلم با مرگ ها اینه که هم خیلی زود فراموش میشن هم اینکه بعد از مرگ ها و اتفاقات مهم (به جز مرگ جوئل) ادم بجای اینکه ناراحت باشه میگه ok now what :-j
بچه خوبی بود والا...اصلا بچه جسی بزرگ شه باید بره دخل آبی رو بیاره!:))
کجا این چرخه شکسته شد؟:دی
 
  • Like
Reactions: Kurt117
اره کسی ممکنه منصرف بشه ولی حداقل باید باور پذیر باشه، یک ست اپی پشتش باشه،
نه خیلی رندوم...حالا نه اینکه لشکری آدم بکشی و بطور خیلی غیر قابل باوری یکهو تحول درونی داشته باشی:D

ابی نه تنها جوئل رو زد جسی هم کشت، تامی هم که نابود کرد.
اصلا برای جوئل فلشبک ناگهانی میخوره، برای جسی چی؟ اون بنده خدا کشته شدنش توسط ابی حلال بود.:))
گفتم که، وقتی به نقطه عمل میرسی قضیه فرق میکنه:دی بعد یه چیز دیگه هم هست، الی نسبت به مردن جوئل احساس گناه میکنه. وقتی که داره ابی رو زیر آب خفه میکنه یه تصویر از جوئل میاد جلو چشمش. بعد تموم شدن این بخش یه فلش بک میبینیم که همون تصویر ذهنی الی رو نشون میده. میبینیم که الی میخواسته با جوئل به صلح برسه و میره که باهاش صحبت کنه و دقیقا فرداش جوئل کشته میشه.... و این برای الی عذاب آوره. برای همینه که توی استبل یهو کابوس میبینه که نمیتونه جوئل رو از پشت در بسته نجات بده و شبا نمیتونه بخوابه. چون خودش جوئل رو انداخته بوده پشت اون در بسته و حالا که میخواسته در رو باز کنه جوئل مرده بوده. در نتیجه در لحظه اوج انتقام از پسش بر نمیاد چون قبل از هر کسی خودش رو مقصر میبینه.
خلاصه بازی ریزه کاری زیاد داره و با خوندن اسکریپت داستان نمیشه خیلی از این نکات رو فهمید:دی نصف این مواردی که گفتم فقط به فیشیال اکسپرشن شخصیت ها بر میگرده که اصلا تا بحال در این سطح در مدیای گیم ندیده بودیم.
 
گفتم که، وقتی به نقطه عمل میرسی قضیه فرق میکنه:D بعد یه چیز دیگه هم هست، الی نسبت به مردن جوئل احساس گناه میکنه. وقتی که داره ابی رو زیر آب خفه میکنه یه تصویر از جوئل میاد جلو چشمش. بعد تموم شدن این بخش یه فلش بک میبینیم که همون تصویر ذهنی الی رو نشون میده. میبینیم که الی میخواسته با جوئل به صلح برسه و میره که باهاش صحبت کنه و دقیقا فرداش جوئل کشته میشه.... و این برای الی عذاب آوره. برای همینه که توی استبل یهو کابوس میبینه که نمیتونه جوئل رو از پشت در بسته نجات بده و شبا نمیتونه بخوابه. چون خودش جوئل رو انداخته بوده پشت اون در بسته و حالا که میخواسته در رو باز کنه جوئل مرده بوده. در نتیجه در لحظه اوج انتقام از پسش بر نمیاد چون قبل از هر کسی خودش رو مقصر میبینه.
خلاصه بازی ریزه کاری زیاد داره و با خوندن اسکریپت داستان نمیشه خیلی از این نکات رو فهمید:D نصف این مواردی که گفتم فقط به فیشیال اکسپرشن شخصیت ها بر میگرده که اصلا تا بحال در این سطح در مدیای گیم ندیده بودیم.
بابا نمیشه یک حرکت مسخره و Unearn کنی بعد یک فلشبک بزنی اوکی شه...اصلا همون جریان فلشبک خنده داره. اینم گفتم، اصلا الی میخواست ابی رو بکشه هیچ احتیاجی نبود بازش کنه و نجاتش بده... اگه هم نمیخواست همونجا میتونست ببخشش.

دقیقا اینجا جریان دنریس و فصل 8 گاته...شخصیت ها یکهویی از این رو به اون رو میشن هیچ، اصلا منطقی توی کار هاشون نیست.

کلا این اسکریپت رو هیچ پرفورمنسی نجات نمیده اصلا بس در بطن اش هیچ بویی از منطق نیاورده.
ماشالا پلات هوله که ازش میباره.
 
بابا نمیشه یک حرکت مسخره و Unearn کنی بعد یک فلشبک بزنی اوکی شه...اصلا همون جریان فلشبک خنده داره. اینم گفتم، اصلا الی میخواست ابی رو بکشه هیچ احتیاجی نبود بازش کنه و نجاتش بده... اگه هم نمیخواست همونجا میتونست ببخشش.

دقیقا اینجا جریان دنریس و فصل 8 گاته...شخصیت ها یکهویی از این رو به اون رو میشن هیچ، اصلا منطقی توی کار هاشون نیست.

کلا این اسکریپت رو هیچ پرفورمنسی نجات نمیده اصلا بس در بطن اش هیچ بویی از منطق نیاورده.
ماشالا پلات هوله که ازش میباره.
خب شاید بنظر شما مسخره بیاد ولی برای من اینطوری نبود:دی من در طول داستان میدیدم که الی یه جور درگیری با خودش داره و اون فلش بک ها هم روی این قضیه تاکید میکردن. وقتی بازی روی رابطه الی و جوئل مانور میده و نشون میده که الی از جوئل متنفر شده و نمیتونه ببخشتش داره هینت میده در مورد احساسات الی. چیزی نبوده که یهو از غیب در اومده باشه. بنظرم خیلی صفر و یکی داری به قضیه نگاه میکنی. احساسات آدمی خیلی پیچیده تر از این حرفاست. الی بعد از قضایای اواخر بازی حتی با اینکه رفته بود سر خونه زندگیش ولی آرامش نداشت و لازم میدونست که بره در اون فضا قرار بگیره. وقتی هم که ابی رو دید میخواست باهاش یه مبارزه تن به تن داشته باشه چون باید وارد درگیری میشد تا بتونه در برابر خودش قرار بگیره. کلا میگم این احساسات خیلی پیچیده تر از این حرفها هستش و اینکه بگیم خب بره بکشه یا بره ببخشه بنظرم ساده انگاریه.
من برام نویسندگی همه بخشهای مرتبط به الی بسیار سطح بالا و با کیفیت بودش ولی متاسفانه بخش ابی بخاطر خود ابی که اصلا کرکتر مناسبی نبود خراب شد.
 
خب شاید بنظر شما مسخره بیاد ولی برای من اینطوری نبود:D من در طول داستان میدیدم که الی یه جور درگیری با خودش داره و اون فلش بک ها هم روی این قضیه تاکید میکردن. وقتی بازی روی رابطه الی و جوئل مانور میده و نشون میده که الی از جوئل متنفر شده و نمیتونه ببخشتش داره هینت میده در مورد احساسات الی. چیزی نبوده که یهو از غیب در اومده باشه. بنظرم خیلی صفر و یکی داری به قضیه نگاه میکنی. احساسات آدمی خیلی پیچیده تر از این حرفاست. الی بعد از قضایای اواخر بازی حتی با اینکه رفته بود سر خونه زندگیش ولی آرامش نداشت و لازم میدونست که بره در اون فضا قرار بگیره. وقتی هم که ابی رو دید میخواست باهاش یه مبارزه تن به تن داشته باشه چون باید وارد درگیری میشد تا بتونه در برابر خودش قرار بگیره. کلا میگم این احساسات خیلی پیچیده تر از این حرفها هستش و اینکه بگیم خب بره بکشه یا بره ببخشه بنظرم ساده انگاریه.
من برام نویسندگی همه بخشهای مرتبط به الی بسیار سطح بالا و با کیفیت بودش ولی متاسفانه بخش ابی بخاطر خود ابی که اصلا کرکتر مناسبی نبود خراب شد.


توی اون یکی thread فکر کنم گفتم حالا یادم نیست ، Niel یه اشتباه کرد که اومد کلی character جدید تعریف کرد و سعی کرد سریع تمامی اتفاقاتی که برای این شخصیت ها افتاده را تو 13-12 ساعت جمع کنه که به نظر من براشون کلاً نیاز به یک عنوان stand-alone

جدا نیاز داریم وقتی میای شخصیت جدید میاری تو داستان نیاز به back-story داری تا تمامی نقاط مبهم و plot hole ها رفع بشه ، این چیزی که من دیدم داستان دو بازی هستن که فشرده شدن تو یک part برای شما طرفدارها ، یک نکته ی مهم دیگه باید اضافه کنم این

روند از روایت برای بازی linear مناسب نیست برای بازهایی مثل telltale خوبه که مکانیک C&C دارن تا اگر player تصمیمی گرفت عقوبتش را بچشه به این شکل هم میتونه با شخصیت ها همزاد پنداری کنه و هم اتمسفر بازی قوی تر و در کل داستان immersive تر میشه.
 
  • Like
Reactions: a.messi10
توی اون یکی thread فکر کنم گفتم حالا یادم نیست ، Niel یه اشتباه کرد که اومد کلی character جدید تعریف کرد و سعی کرد سریع تمامی اتفاقاتی که برای این شخصیت ها افتاده را تو 13-12 ساعت جمع کنه که به نظر من براشون کلاً نیاز به یک عنوان stand-alone جدا

نیاز داریم وقتی میای شخصیت جدید میاری تو داستان نیاز به back-story داری تا تمامی نقاط مبهم و plot hole ها رفع بشه ، این چیزی که من دیدم داستان دو بازی هستن که فشرده شدن تو یک part برای شما یک نکته ی مهم دیگه باید اضافه کنم این روند از روایت

برای بازی linear مناسب نیست برای بازهایی مثل telltale خوبه که مکانیک C&C دارن تا اگر player تصمیمی گرفت عقوبتش را بچشه به این شکل هم میتونه با شخصیت ها همزاد پنداری کنه و هم اتمسفر بازی قوی تر و در کل داستان immersive تر میشه.
کاملا قبول دارم. این مشکل شدیدا مربوط میشه به بخش ابی و کرکترهای بیشماری که بهش مرتبط بودن. کلا بیش از حد این بخش شلوغ شد چون نیل میخواسته شما با ابی به زور احساس همزادپنداری کنید. خیلی اشتباه کردن سر ابی. کاش یه شخصیت دیگه انتخاب میکردن با بک استوری ساده تر. مثلا یکی که به مارلین مربوط میشد. حالا خواهرش یا دوس پسر یا بچه اش. اینطوری مخاطب بهتر ارتباط میگرفت باهاش چون با خود مارلین ارتباط گرفته بوده قبلا. انقدر هم کرکتر جدید بهش وصل نمیکردن. چون ایده های بازی خیلی خوبه و اینکه شما رو در نقش قاتل جوئل قرار میده واقعا حرکت هوشمندانه ایه ولی وقتی خود این کرکتر نچسبه، اون ایده ها هم به فنا میره.
 
کاملا قبول دارم. این مشکل شدیدا مربوط میشه به بخش ابی و کرکترهای بیشماری که بهش مرتبط بودن. کلا بیش از حد این بخش شلوغ شد چون نیل میخواسته شما با ابی به زور احساس همزادپنداری کنید. خیلی اشتباه کردن سر ابی. کاش یه شخصیت دیگه انتخاب میکردن با بک استوری ساده تر. مثلا یکی که به مارلین مربوط میشد. حالا خواهرش یا دوس پسر یا بچه اش. اینطوری مخاطب بهتر ارتباط میگرفت باهاش چون با خود مارلین ارتباط گرفته بوده قبلا. انقدر هم کرکتر جدید بهش وصل نمیکردن. چون ایده های بازی خیلی خوبه و اینکه شما رو در نقش قاتل جوئل قرار میده واقعا حرکت هوشمندانه ایه ولی وقتی خود این کرکتر نچسبه، اون ایده ها هم به فنا میره.
دقیقا منم مشکلم همین ابیه. همین مشکل که میخواستن به زور به توی بازیکن قالبش کنن. یه لحظه فکر کن مثل هدایت یه شخصیت مثل اسنیپ توی هری پاتر رو در دست میگرفتیم و قضایا رو از یه دید دیگه نگاه میکردیم و از زوایای مختلف شخصیتش خبردار میشدیم و آخرش با یه جمله خفن یا یه اتفاق خفن، متوجه میشیم که چقدر اشتباه میکردیم در موردش و واقعا فر میخوردیم و کیف میکردیم از این شخصیت پردازی بی نظیر. ولی ابی نه تنها اینجوری نیست، که کمکی هم به بهبود این قضیه نمیکنه. ابی یه شخصیت بدون پشتوانه و پرداخت هست (ای کاش فقط همین میبود) و از اونطرف با کارهایی که میکنه، بیشتر و بیشتر بازیکن رو زده میکنه. منم موافقم که ایده خوبیه در نقش قاتل بازی کنی ولی وقتی تهش این میشه، نه تنها احساس پوچی و مسخرگی میکنی به خاطر تمام این مدتی که بازی کردی، که حس میکنی یه شخصیت عالی مثل جوئل بیخود و بی جهت نابود شد این وسط. این درد داره واقعا.

باور کن اگر شخصیت ابی اینقدر افتضاح و بیخود نبود و تهش به یه چیزی میرسیدیم، این قضایا و حواشی برای بازی پیش نمیومد.
 
باور کن اگر شخصیت ابی اینقدر افتضاح و بیخود نبود و تهش به یه چیزی میرسیدیم، این قضایا و حواشی برای بازی پیش نمیومد.
بار کمدی بازی وقتی سنگین تر میشه که میخوان "بزور" و با صحنه های چیپ به بازیکن بگن "ابی رو باید دوست داشته باشی و درک کنی".
مثالشم نجات دادن گورخر و یا اون سگه که با دوستای ابی هست و 10 بار به بازیکن نشونش میدن (سگه توسط الی کشته میشه :-" )

کلا شخصیت پردازی ها خیلی خیلی سطحی و مسخره ان و حتی میشه گفت قابل مقایسه با بازی قبلی هم نیستن.
جدی من نمیفهمم اونایی که میگن داستان و شخصیت ها خییلی بهتر از tlou 1 هست :| (از جمله منتقد ها)
 
کلا شخصیت پردازی ها خیلی خیلی سطحی و مسخره ان و حتی میشه گفت قابل مقایسه با بازی قبلی هم نیستن.
جدی من نمیفهمم اونایی که میگن داستان و شخصیت ها خییلی بهتر از tlou 1 هست :| (از جمله منتقد ها)
اسکیل اپ دیشب خوب در مورد این موضوع توضیح داد.
از 11:10 نگاه کن.
قشنگ این بازی لست جدای گیمینگه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or