PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

  • Thread starter Thread starter Nima
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 
حالا ما که هیتر و تینیجر هستیم، الان خیلی از لایو استریمر ها و ... دارن بازی رو جلو میرن و یا تموم کردن، تا اونجایی که من دیدم همه از دم از داستان و ... ایراد گرفتن :-"
به twitch chat هم که نمیشه اعتماد کرد چون همشون هوموفوبن وگرنه توی چت هم همه میگن این چه داستانیه :|
+
من همچنان میگم به جز ابی و lev، مرگ های بازی هم به شدت آبکی هستن :-" حالا یه عده از دوستان میگن افرین به این شجاعت و ... ، کشتن شخصیت های اصلی کار اصلا سختی نیست، سختیش بعد از مرگ و ادامه داستان میاد که بازی توی این مورد توی دیواره...
 
الان خشم ملت از اون رومنس چیه دقیقا ؟ :D اولین باره همچین چیزی دیدین ؟:D

بزرگترین اشکال بازی همون پایان بندیشه که میزنه کل چیزایی که میخواسته در طول بازی ببافه رو پنبه میکنه...

باو خشم چیه، سکانس رومنس بذارن که بذارن
داریم می خندیم کلا به یه پدیده نادر تو ویدیو گیم :))

کلا آخه بازی های ناتی داگ تو فضایی نیستن که بشه ازشون میم و جوک این جوری ساخت
ولی این سکانس؟
این سکانس محشره :دی Iconic AF
میره کنار بهترین های تاریخ ویدیو گیم :دی

بازی متای 95 شو گرفته
فروش بالای 10 میلیونی شم میکنه
گوتی شم میگیره
ما این جا نشستیم به یه سری ری اکشن و میم هایی می خندیم که اون ور بذاریم یه لشگری شروع به Purge مون می کنن :دی
 
ولی بازم من متوجه مسخره کردن اون صحنه رومنس و کلا بخش داستانی ابی نمیشم ، کجاش ترول داره ؟ :D

قضیه این که چجوری ترول هاش پخش شده رو دو سه صفحه پیش گفتم
عملا اشتباه استراتژیک از طرف سونی بود... به صورت عادی نباید همچین چیزهایی پخش شن :دی
 
حالا ما که هیتر و تینیجر هستیم، الان خیلی از لایو استریمر ها و ... دارن بازی رو جلو میرن و یا تموم کردن، تا اونجایی که من دیدم همه از دم از داستان و ... ایراد گرفتن :-"
به twitch chat هم که نمیشه اعتماد کرد چون همشون هوموفوبن وگرنه توی چت هم همه میگن این چه داستانیه :|
+
من همچنان میگم به جز ابی و lev، مرگ های بازی هم به شدت آبکی هستن :-" حالا یه عده از دوستان میگن افرین به این شجاعت و ... ، کشتن شخصیت های اصلی کار اصلا سختی نیست، سختیش بعد از مرگ و ادامه داستان میاد که بازی توی این مورد توی دیواره...
یک جریان دیگه هم فاصله بین این جریان انتقامه...یعنی بعد شروع برخورد الی و ابی، وقتی بعد قرنی ساید میشن الکی، به خط انتقام برمیگردی همینجوریش خسته شدی... بعد که جریان نیمه تموم شدن اون جریان و مبارزه پیش میاد دیگه بیخیال شدن یکهویی الی قشنگ خود جریان انتقام و عطشش رو از بین میبره.
بعد دیگه دوباره برگرده به این جریان رسما ریتم داستان بهم میخوره تا بعدش بازم نیمه تموم بمونه:|
کلا اگه بخش ابی حداقل اینقدر طولانی نبود خیلی به بخش خط اصلی کمک میکرد، ولی خب اصلا این فواصل Pacing بازی رو از بین برده.
 
باو خشم چیه، سکانس رومنس بذارن که بذارن
داریم می خندیم کلا به یه پدیده نادر تو ویدیو گیم :))

کلا آخه بازی های ناتی داگ تو فضایی نیستن که بشه ازشون میم و جوک این جوری ساخت
ولی این سکانس؟
این سکانس محشره :D Iconic AF
میره کنار بهترین های تاریخ ویدیو گیم :D

بازی متای 95 شو گرفته
فروش بالای 10 میلیونی شم میکنه
گوتی شم میگیره
ما این جا نشستیم به یه سری ری اکشن و میم هایی می خندیم که اون ور بذاریم یه لشگری شروع به Purge مون می کنن :D
کاشکی جایزه Best Narrative هم بگیره... قشنگ من نه ناراحت میشم و نه چیزی فقط از خنده روده بر میشم!
که داستانی بهترین داستان ساله که ذره ایی از منطق درش وجود نداره. :))=))=))=))=))
 
اینجوری که من فهمیدم داستان بازی میخواد تم انتقام رو به تصویر بکشه (که یه چیز کلیشه ای هست ولی انتخاب این تم به خودی خود مشکلی نداره منتها انتظار میره پرداخت خوبی داشته باشه) و در این حین هم میخواد به زور عقاید یه سری رو به بازیکن قالب کنه. یه جورایی نمیدونه به کدوم سمت باشه و در نتیجه هر 2تا رو خراب کرده. تم انتقامش که به واسطه اون پایانش عملا زیر سواله و از اونور انتخاب شخصیت هایی مثل ابی که بازیکن ازشون متنفر هست کاملا در تضاد با اون چیزیه که سعی دارن بولدش کنن. یه قسمت هایی از بازی هم که عملا بود و نبودشون فرقی نمیکنه و فقط در راستای همون قالب کردن یه سری عقاید به بازیکن هست و اگر حذفش کنی، هیچ لطمه ای به بازی نمیخوره. اون پایان خصوصا بعد از اون همه کاری که در طول بازی میکنی، یه افتضاح به تمام معناست (فقط سر کشتن ابی به این نتیجه رسید انتقام بده؟ سر بقیه آدمایی که میکشت این منطقش خاموش بود؟ تازه انتظار میره اینجور مواقع دشمن طرف با 4تا دیالوگ درست و حسابی شما رو متوجه کارتون بکنه و از انتقام بیزارتون کنه ولی اینجا نه تنها این قضیه نیست، که طرف مقابلت هم یکی بدتر و نچسب تر از خودته) و سطح پایین ترین چیزی بود که میشد برای ادامه داستان بازی پیدا کرد. کاش هیچوقت ساخته نمیشد این بازی. تنها کاری که کرد این بود که یه شخصیت عالی (جوئل) رو بیخود و بی جهت نابود کرد و ضربه وحشتناکی به پیکره این سری زد. واقعا هیچ دلیلی نبود شماره دوم ساخته بشه. هیچ دلیلی.
ببین یکم میری جلو تو بازی همون اوایل یهو بازی میزنه فاز یهودیا و ... اینجوری میشه که wtf ؟ این دیگه از کجا اومد:D اصلا چه ربطی داره و دوباره wtf ؟ :D
 
خب خب خب :D اینجا رو نخوندم ولی میشه حدث زد که چرا خیلی ها از داستان بدشون اومده باشه. به ترتیب سعی میکنم بگم
اولیش مرگ جوئل: مشکلی که مرگ داشت برای شخص من تریلری بود که به دروغ نشون میداد جوئل زنده هست و من تا چند دقیقه بعد مرگش هنوز فکر میکردم زندس که دیگه قبرش رو نشون دادن همه چی مشخص شد. بنظرم این یه مورد حس مرگش رو خراب کرد برای چند لحظه. حالا ایراد دیگه که ممکنه یه سری بگن اینه که چرا انقد زود کشته شد و پورتاگونیست نباید انقد زود بمیره. دو مورد. اول اینکه ما قبلا یه بازی کامل با جوئل داشتیم و کرکتری هست که از قبل باهاش آشنا بودیم پس از این نظر قابل قیاس با جان مارستن و امثالهم که بالا اشاره شده نیست:D دو اینکه در ادامه بازی تعداد زیادی فلش بک داره که نشون میده در این چهار سال بین الی و جول چی گذشته و این فلش بک ها با مرگ زودهنگام جول همخونی دارن و بار احساسیش رو بیشتر میکنه.

مورد بعدی شخصیت ابی: برای من بدترین بخش بازی بود. بیش از حد کش اومد و بدتر از اون خود شخصیت اصلا جالب نیست. موتیویشناش جدا از گرفتن انتقام پدرش اصلا معلوم نیستش و تا آخر بازی خیلی نمیتونیم بگیم ابی اصلا چطور آدمیه. بنظرم اصلا انتخاب مناسبی نبود که دختر یه رندوم دکتر رو بزارن به عنوان نقطه مقابل الی. میشد کرکترهای دیگه ای هم برداشت که مخاطب بیشتر حس انتقامشون رو درک کنه. چون به خودش اهمیت نمیدادم در نتیجه به بقیه شخصیتهایی هم که باهاش ارتباط داشتن مثل اوِن هم اهمیت نمیدادم.

داستان لو و خواهرش: در ابتدا خیلی بی ربط بودن به داستان و حضورشون بی معنی و وقت تلف کنی بود. ولی بخش نهایی داستانشون بنظرم نه تنها اوکی بود که به تم داستان هم میخورد. در واقع وجود این دوتا برای نمایش درگیری بین دو گروه بزرگتر که ولف ها و اسکارها باشن بودش و اینکه چطور این دو گروه حرف همدیگه رو نمیفهمن و فقط دنبال نابودیه همدیگه هستن و حتی براشون مهم نیست که این وسط دوتا بچه کشته بشه. در واقع داستانشون همون داستان چرخه خشونته ولی در ابعاد خیلی بزرگتر و جنگ بین دو گروه مختلف. چیزی که کار رو خراب میکنه باز هم کرکتر ابی و عدم ارتباط گرفتن مخاطب با شخصیتشه که باعث میشه تاثیر این آرک داستانی هم روی آدم کمتر بشه.

پایان داستان: اینکه الی در نهایت از کشتن ابی صرف نظر میکنه برای من چیز عجیبی نبود. وقتی ابی و لو رو در اون حالت پیدا میکنه کلا حس انتقامش ضعیف تر میشه و اینو میشد در چهرش دید. شما ممکنه تا دم در یه کاری بری، ولی وقتی میخوای انجامش بدی قضیه فرق میکنه. اینجا هم الی وقتی رسید به اون لحظه گرفتن انتقامش و داشت ابی رو زیر آب خفه میکرد فهمید که از پسش برنمیاد. مطمئن باشید کار ساده ای نیست:D


در کل داستان بازی برای من پکیجی از نقاط قوت و ضعف بودش. تم های داستانی، فلش بک های الی و جوئل و پایان بندی رو من نکته مثبت میدونم و 90 درصد بخشهای مرتبط به ابی بنظرم نکته منفی بودش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or