اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
تفاوته بین چیزی که ضعف هست با چیزی که اونجوری نیست که شما می خواین
پس با این اوصاف داستان Game of Thrones باید کلا ضعیف باشه دیگه؟ چون بعید میدونم کسی خواستار Red Wedding بوده باشه. یا داستان MGS 2، بعید میدونم کسی خواستار تغییر شخصیت اصلی بوده باشه. البته نمیدونم شما دارین سارکستیک صحبت میکنین یا نه، ولی دیدم کسایی که در سطح نت اینطوری ترول کردن بازی روهیچ تفاوتی نیست
بحث در مورد باب میل نبودن نیستچیزی که من از انتقاداتی که به تلوپ 2 خیلی ها وارد می کنن و میبینم اینه که این دسته چیزی که باب میل و شبیه چیزی که می خواستن نیست رو ایراد میدونن
تفاوته بین چیزی که ضعف هست با چیزی که اونجوری نیست که شما می خواین
اینکه چرا جوئل مرد؟چرا الی جایی که می تونست انتقام بگیره نگرفت؟چرا دختر یه npc میشه شخصیت اصلی و کلی گیر های دیگه به هیچ وجه ایراد نیستن صرفا اونچیزی هستن که شما دوست داشتین باشه یا نباشه ولی برعکس علاقه شخصی شما اتفاق افتاده
یه سری ایراد ها هم هستن که صرفا نوشته میشه و گفته میشه ولی وقتی میخوای از طرف که دقیقا این ایراد رو برا من روشن کنن به هیچ وجه نمیتونن قانعت کنن از جمله گیرهایی که به شخصیت پردازی ابی میدادن.
هنوز معتقدم این بازی کم نقص ترین و کامل ترین بازی تاریخه و مرور زمان ارزشهاش رو بیشتر نشون میده!
چیزی که من از انتقاداتی که به تلوپ 2 خیلی ها وارد می کنن و میبینم اینه که این دسته چیزی که باب میل و شبیه چیزی که می خواستن نیست رو ایراد میدونن
تفاوته بین چیزی که ضعف هست با چیزی که اونجوری نیست که شما می خواین
اینکه چرا جوئل مرد؟چرا الی جایی که می تونست انتقام بگیره نگرفت؟چرا دختر یه npc میشه شخصیت اصلی و کلی گیر های دیگه به هیچ وجه ایراد نیستن صرفا اونچیزی هستن که شما دوست داشتین باشه یا نباشه ولی برعکس علاقه شخصی شما اتفاق افتاده
یه سری ایراد ها هم هستن که صرفا نوشته میشه و گفته میشه ولی وقتی میخوای از طرف که دقیقا این ایراد رو برا من روشن کنن به هیچ وجه نمیتونن قانعت کنن از جمله گیرهایی که به شخصیت پردازی ابی میدادن.
هنوز معتقدم این بازی کم نقص ترین و کامل ترین بازی تاریخه و مرور زمان ارزشهاش رو بیشتر نشون میده!
عزیز کجا کارگردان اینکارو کرده؟ اولا اینکه یک چیزی وجود داره به نام عاقبت عمل و جول بدون شک باید عاقبت کارشو میدید. اصا تو اینکه جول باید کشته میشد تقریبا شکی نیست و اگه کشته نمیشد یه چیز فنسرویس بود(از همون اول معرفی هم خیلیها پیشبینی کردن که جول میمیره و چیزی نیس که بگی وای کارگردان چیکار کرده و فلان)بحث در مورد باب میل نبودن نیست
بحث اینه که کلا داستان از بیخ مشکل داره
کارگردانم اومده یه شخصیت محبوب رو فدای این داستانش کرده
حالا بعضیا خیلی خوششون اومده از این داستان ما هم بنظرشون احترام میزاریم
شماها هم یه لطف کنید کسانی که از داستان خوششون نیومده رو این همه سطحشون رو پایین نیارید و موضوعات ناشی از ساخته ذهن خودتون رو به اونا ربط ندید و بنظراتشون احترام بزارین.
انتقادات از داستان رو هم دوستان در موردش این چند صفحه اشاره کردند و کش دادنش بی فایده هست.
خب ببینین، حتما بچهها قبلا این رو گفتن، ولی هدف سازنده این بوده که یه داستان کاملا دو طرفه روایت کنه و آخرش هم کاملا به این میرسه. تقارن عالی بین ماجرای دو شخصیت، گواهی بر این حرفه. حقیقتا خیلی جرات میخواست که این مسیر رو برن و برخلاف آنچارتد یا همین GoW از شخصیتای ثابت شده قبلی استفاده نکنن، در حالی که اونطوری هم همه رو خوشحال و راضی نگه میداشتن.مشکل این بازی اینه که شخصیتی که به مراتب گیرا تر محبوبتر و جذاب تر هست میکشه تا با یه شخصیت به مراتب ضعیفتر از هر نظر بازی کنی مخصوصا شخصیت سوم که کمترین جاذبه ای برای من نداشت
مثل این میمونه که گاد آف وار دو کریتوس بمیره و اترئوس بره انتقام کریتوس بگیره و سی درصد بازی رو با سیندری پیش ببریم
اختلاف نظر همینهعزیز کجا کارگردان اینکارو کرده؟ اولا اینکه یک چیزی وجود داره به نام عاقبت عمل و جول بدون شک باید عاقبت کارشو میدید. اصا تو اینکه جول باید کشته میشد تقریبا شکی نیست و اگه کشته نمیشد یه چیز فنسرویس بود(از همون اول معرفی هم خیلیها پیشبینی کردن که جول میمیره و چیزی نیس که بگی وای کارگردان چیکار کرده و فلان)
کل داستان بازی هم حول جول و تصمیمش میچرخه و سکانس اول با جول شروع میشه و سکانس آخر هم با جول تموم میشه که ما به نوعی رستگاریش رو میبینیم و دراکمن درنهایت، نهایت احترام رو به جول میزاره و توسط الی بخشیده میشه. من نمیفهمم این فدا کردن ینی چی؟ اصلا شما بیا بگو اگه شخصیتپردازی جول چطور پیش میرفت شما تاییدش میکردی؟ شخصیت محبوب باید تا ابد زنده باشه و هیچوقت کشته نشه که شما لذت ببری ازش؟ هر کارکتری که کشته بشه کارگردان اومده فدای داستانش کرده که پیش ببره؟
دقیقا کارگردان همین کار رو کرد چون میخواست به اهدافش داخل داستان برسه،برنگیخته کردن احساسات گیمر هدفش بود.عزیز کجا کارگردان اینکارو کرده؟
لزوما خیرهر کارکتری که کشته بشه کارگردان اومده فدای داستانش کرده که پیش ببره؟
نخیرشخصیت محبوب باید تا ابد زنده باشه و هیچوقت کشته نشه که شما لذت ببری ازش؟
شما اینو بگو که چرا جول نباید عاقبت عملش رو ببینه؟ ببینید ما به جول حق میدیم درمقابل فایرفلایها ولی این دلیل نمیشه کار این کارکتر صحیح باشه. در نهایت این فرد چندین "انسان" رو کشته که شاید هدفشون احیای بشریت بوده و کاری ندارم به اینکه از الی قبلش امضا گرفته بودن یا نه. تو گات هم مثلا شخصیتها عاقبت اشتباههاشون رو میدیدن مثلا راب چرا اعتماد کرد. اینکه شما دوست داری عاقبت نبینه و کار جول رو به طور صددرصد درست میبینی نظر شخصی شماست ولی هر قضیهای چند ساید مختلف داره مسلما و این قضیه هم تکبعدی نیست. و اینو بگو ابی هم به خاطر لو اون همه کار رو کرد ولی مگه عاقبتش رو ندید؟ چندماه بهش تجاوز کردن و ازش بیگاری کشیدن ولی خب تهش یجورایی به رستگاری رسید مثل جول و اون دیالوگ طلایی آخر. ابی هم حق داشت و اگه نمیکشت، میکشتنش و حتی میخواست جلوی آیزاک تسلیم بشه و اسلحهاش رو بزاره کنار ولی اونا بهش حمله کردن و مجبور شد. هر داستانی یک جرقه نیاز داره برای کشش و پیش برده شدن و مرگ جول هم جرقهاش بود و اینکه احساسات مخاطب رو برمیانگیزه نمیتونی ایراد بگیری یا بگی نقصه. یعنی چیز با از پیش بردن داستان توسط قاتل میفهمیم هدف کارگردان چیه؟ هر کارگردانی از قصهگویی هدفی داره و با قصهاش به هدفش میرسه.اختلاف نظر همینه
چرا جول باید و حتما از نظر شما عاقبت عملش رو ببینه؟
جول سر قضیه بیمارستان و درگیری با فایر فلای کامل حق داشت و داشت مقابل یه سری افراد که جرم مرتکب شده بودن میجنگید،توضیحاتشم دوستان دادن.
برعکس ابی بخاطر lev حاضر شد به تمام دوستاش و همکاراش خیانت کنه و همه رو بکشه بخاطر lev .
دقیقا کارگردان همین کار رو کرد چون میخواست به اهدافش داخل داستان برسه،برنگیخته کردن احساسات گیمر هدفش بود.
لزوما خیر
ولی از پیش بردن بازی توسط قاتل معلومه هدف کارگردان چی بوده.
نخیر
هر چند شخصیت اصلی هر گیمی خیلی مهمه مثل سری انچارتد با Nathan Drake یا گاد اف وار با کریتوس
شما این صحبتت:شما اینو بگو که چرا جول نباید عاقبت عملش رو ببینه؟ ببینید ما به جول حق میدیم درمقابل فایرفلایها ولی این دلیل نمیشه کار این کارکتر صحیح باشه. در نهایت این فرد چندین "انسان" رو کشته که شاید هدفشون احیای بشریت بوده و کاری ندارم به اینکه از الی قبلش امضا گرفته بودن یا نه. تو گات هم مثلا شخصیتها عاقبت اشتباههاشون رو میدیدن مثلا راب چرا اعتماد کرد. اینکه شما دوست داری عاقبت نبینه و کار جول رو به طور صددرصد درست میبینی نظر شخصی شماست ولی هر قضیهای چند ساید مختلف داره مسلما و این قضیه هم تکبعدی نیست. و اینو بگو ابی هم به خاطر لو اون همه کار رو کرد ولی مگه عاقبتش رو ندید؟ چندماه بهش تجاوز کردن و ازش بیگاری کشیدن ولی خب تهش یجورایی به رستگاری رسید مثل جول و اون دیالوگ طلایی آخر. ابی هم حق داشت و اگه نمیکشت، میکشتنش و حتی میخواست جلوی آیزاک تسلیم بشه و اسلحهاش رو بزاره کنار ولی اونا بهش حمله کردن و مجبور شد. هر داستانی یک جرقه نیاز داره برای کشش و پیش برده شدن و مرگ جول هم جرقهاش بود و اینکه احساسات مخاطب رو برمیانگیزه نمیتونی ایراد بگیری یا بگی نقصه. یعنی چیز با از پیش بردن داستان توسط قاتل میفهمیم هدف کارگردان چیه؟ هر کارگردانی از قصهگویی هدفی داره و با قصهاش به هدفش میرسه.
داره این روعزیز کجا کارگردان اینکارو کرده؟
نقض میکنه.هر داستانی یک جرقه نیاز داره برای کشش و پیش برده شدن و مرگ جول هم جرقهاش بود و اینکه احساسات مخاطب رو برمیانگیزه نمیتونی ایراد بگیری یا بگی نقصه.
بحث من اینه که بایدی وجود نداره.شما اینو بگو که چرا جول نباید عاقبت عملش رو ببینه؟
کارش دقیقا صحیح بود و با یه سری مجرم درگیر شده بود که به زور میخواستن یه بچه رو بکشن.ببینید ما به جول حق میدیم درمقابل فایرفلایها ولی این دلیل نمیشه کار این کارکتر صحیح باشه
در نهایت این فرد چندین "انسان" رو کشته که شاید هدفشون احیای بشریت بوده و کاری ندارم به اینکه از الی قبلش امضا گرفته بودن یا نه
تو گات هم مثلا شخصیتها عاقبت اشتباههاشون رو میدیدن مثلا راب چرا اعتماد کرد.
ابی هم حق داشت و اگه نمیکشت، میکشتنش و حتی میخواست جلوی آیزاک تسلیم بشه و اسلحهاش رو بزاره کنار ولی اونا بهش حمله کردن و مجبور شد.
چون تو واقعیت یکسری افراد وجود دارن که با وجود جرمهای زیادی که کردن خوش و خرم زندگی میکنن پس باید قانون یک ویدیوگیم رو هم بر اون اساس قرار بدیم؟ شما تعیینکننده قوانین داخلی آثار هنری هستی؟ این همه فیلم و کتاب و ... وجود دارن که داستانهاشون بر اساس تاوان دادن نوشته شدن که اتفاقا اثار فاخری هم هستن ولی یهویی سر تلو تبدیل میشه به نقطه ضعف و اینکه نباید همه داستانها شبیه هم باشن؟ این دنیا مثل دنیای خیلی از داستانهای دیگه بر اساس تاوان نوشته شده و واقعا خیلی مضحکه که اینو شما نقص در نظر بگیری و درنهایت بگی همشون نباید شبیه هم باشن. هرچقدر که نگاه اون افرادی که میگی میخوان جول رو قاتل نشون بدن سطحیه، نگاه شما هم سطحیه که صددرصد کار جول رو صحیح میبینی و صددرصد کار فایرفلایهارو غلط میبینی و تازه "مجرم" هم خطابشون میکنی. بر این اساس خب جول هم مجرمه چون اون همه آدم رو کشته و تازه قاچاقچی اسلحه هم هست. لطفا سعی کنین از چند ساید به قضیه نگاه کنین. خود الی هم میخواست فدا بشه که یکاری برای دنیا کرده باشه. شما خودت رو قرار بده جای فایرفلایها، چندین میلیون زامبی در دنیا وجود داره و نسل بشریت درحال انقراضه و همه دارن همدیگه رو برای غذا میکشن و شما راهحل احتمالی رو توی واکسن گرفتن از یه بچه میبینی، اون لحظه حاضری خودتو مجرم خطاب کنی و بگی وای من نباید ازین واکسن بگیرم چون اشتباه پزشکیه؟ مسئله اینجاس که خودتو جای جول میزاری ولی جای فایرفلای نه.شما این صحبتت:
داره این رو
نقض میکنه.
بحث من اینه که بایدی وجود نداره.
این همه ادمکش تو دنیا هست از سران حکومتها تا ادمهای تو کوچه و خیابون همه حتما و باید عاقبت کارشون رو ببینند؟ بعضیاشون دارن با خوشی و خرمی زندگی میکنن و عمر طبیعی میکنن.
کارش دقیقا صحیح بود و با یه سری مجرم درگیر شده بود که به زور میخواستن یه بچه رو بکشن.
نه باید کار داشته باشی، چون تو لست پارت2 اینطور که متوجه شدم و از پیامهای کاربرها برداشت کردم دارن جول رو مقصر جلوه میدن و ازش یه قاتل ساختن .
قرار نیست داستانها همه یه شکل باشن.
کسی کاری به ابی نداشت یه مسئله نافرمانی بود که به سادگی قابل حل بود،lev سرباز دشمن بود و ازش خواستن بره کنار تا بکشنش.
با این توجیه تو جبهه جنگ یه سرباز بره دوستش که سرباز دشمن هست رو بیاره تو خاکریز و کسی تهدیدش کرد رو به رگبار ببنده اشکالی نداره.
بماند که این داستان دل بستن ابی به lev هم بسیار سطحی و چرت بود.
هدف مثلا چی بود؟
مثلا پایان چرخه انتقام!!
الی این همه هزینه داد برای انتقام،، از دادن دو تا انگشت و کشته شدن دوستش و ناقص شدن یکی دیگه و کشته شدن این همه انسان برای رسیدن به ابی
اخرش ابی رو در حال مرگ پیدا میکنه و میخواد بکشتش ولی دلش نمیاد خفش کنه
بیچاره اون همه ادم که کشته شدن
این وسط یه تفکر اشتباهی هم وجود داره که خیلیها (از جمله خودم تا مدتی پیش) فکر میکنن بروس استریلی توی داستان نسخه اول خیلی نقش مهمی داشته و مثلاً اون بوده که کمک کرده داستان انقدر خفن بشه و با جدایی بروس از ناتی داگ، نیل دراکمن پلید گند زده به داستان!اصن درک نمی کنم چرا اینقدر اعصاب خودتونو خراب میکنید آخه..... وظیفه نویسنده این نیس که داستان رو مطابق میل مردم ببره جلو اینطوری پسندیده و برده جلو داستان بازی رو .........اگر حال میکنیم که اوکی اگر نمی کنیم هم ولش میکنیم میره دیگه
این همه بازی مگه داستان همشون باب میل ماست؟
انگار همه جمع شدن به نویسنده پول دادن که باید داستانت فلان جور میرفت جلو ولی چون جور دیگه ای رفته جلو باید بمیری.....انگار به ما مدیونه دراکمن