اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
آخه موضوع اینجاست که این مسائلی که میگی بخدا توی بازیهای دیگه ۱۰۰ برابرش بوده و خواهد بود ولی کسی تا حالا نگفته فلان بازی پلات هول داره!! مثلا اینکه میگی Yara از عالم غیب میرسه ! خب مگه قبل از قسمت اسنایپ کردن تامی اینا با هم نبودن ؟! Yara عقب وایساد ، ولی وقتی اسنایپ تموم میشه خب همون مسیر رو میاد ، این چه چیزیش عجیبه ؟ یا اینکه تامی نمرده خب مگه اینا مُنگلن که اونجا تیر تو کله ی تامی خورده باشه و یادشون رفته که تامی مرده ، یهو آخر بازی بگن ولش کن بذار تامی زنده بشه ؟! اگه به اون صحنه دقت کنی کاملا مشخصه تیر به کنار صورتش اصابت میکنه یا ساییده میشه . واقعا اینقدر خنگ و احمق نیستن که یکی رو کشته باشن بعد یادشون رفته باشه !اینجوری که شماها اولا دوما سوما راه میندازید اینگار دارید راجع به جدول مندلیف صحبت میکنید و حتما همینی که شما میگید درسته تنها کسی که من دیدم بیاد قبول کنه ممکنه خیلی ها به صورت کاملا منطقی نتونن با یه سری از بعد های داستان ، پلات ها و شخصیت abby ارتباط برقرار کنن و ضعیف بدوننش همین اریا و یه عده معدود دیگه ای مثل احسان و ... بودن . نمیدونم شما هم تو این دسته هستی یا نه البته و صحبتم کلی هست . واقعا شاید این حرفایی که میزنید برای خیلی ها توجیه پذیر نباشه و نتونن بپذیرن . مثل پلات تیر خوردن تو کله تامی که ممکنه شما یا هر کسی دوست داشته باشه قبول کنید تیر کمونه کرد و واسه این نمرد و کور شد یا پلات تراول کردن از عالم غیب دختر خانمی که باعث نجات جون abby موقع مبارزه با تامی شد . هیچاثری بی نقص نبوده و نخواهد بود ! یه ذره راجع به ضعف های هر اثری صحبت بشه هم بد نیست قطعا ! عدم نگاه صفر و صدی !
کیا زاویه شلیک مهمه ، چطور اینقدر سخته قبولش ؟؟ جسی هم تیر خورد تو لپش ... ولی زاویه شلیک جوری بود که رفت تو مغزش .... زاویه شلیک به تامی جوری بود وقتی تیر خورد به صورتش نمیتونست به مغزش صدمه بزنه ... بعدشم که دوید دنبال الی و فرصت نکرد چک کنه که مغز تامی رو ترکوندم یا نه ...اینجوری که شماها اولا دوما سوما راه میندازید اینگار دارید راجع به جدول مندلیف صحبت میکنید و حتما همینی که شما میگید درسته تنها کسی که من دیدم بیاد قبول کنه ممکنه خیلی ها به صورت کاملا منطقی نتونن با یه سری از بعد های داستان ، پلات ها و شخصیت abby ارتباط برقرار کنن و ضعیف بدوننش همین اریا و یه عده معدود دیگه ای مثل احسان و ... بودن . نمیدونم شما هم تو این دسته هستی یا نه البته و صحبتم کلی هست . واقعا شاید این حرفایی که میزنید برای خیلی ها توجیه پذیر نباشه و نتونن بپذیرن . مثل پلات تیر خوردن تو کله تامی که ممکنه شما یا هر کسی دوست داشته باشه قبول کنید تیر کمونه کرد و واسه این نمرد و کور شد یا پلات تراول کردن از عالم غیب دختر خانمی که باعث نجات جون abby موقع مبارزه با تامی شد . هیچاثری بی نقص نبوده و نخواهد بود ! یه ذره راجع به ضعف های هر اثری صحبت بشه هم بد نیست قطعا ! عدم نگاه صفر و صدی !
من این چیزی که میگی رو قبول دارم ، صحنه سازی تیر خوردن تامی میتونست خیلی بهتر باشه و این شک و شبهه هارو به وجود نیاره ، فکر کنم صرفا به خاطر اون غافلگیری بعدش چنین کاری کردن ، اما خب راه های بهتری هم بود که این همه اما و اگر به وجود نیاره .@Dinosaur و @Nima
این که شلیک شدن تیر از فاصله نیم متری تو سر تامی رو کمونه کردن تیر تشخیص دادید و رفتید سراغ محالات قطعا برداشت درست نیست ! تصویر زیر کاملا مشخصه :
View attachment 153489
تیر مستقیم برخورد میکنه به مغز تامی و حجم خونی که رو زمین پخش میشه به شدت زیاده . ۱۰۰ درصد هدف نویسنده و کارگردان هم اینه که اینجا تصور کنی تامی کشته شده . حالا اگر فرض به محال رو به کمونه کردن تیر هم بدیم این حجم از جراحت نیازمند یه تیمپزشکی اماده داره که مورد رو در عرض زیر ۱۰ دقیقه برسونه بیمارستان که با توجه به کتف شکسته الی ، جنازه هد شات شده جسی ، دینا حامله ، زخمی و این دنیای اخرالزمانی در ادامه زنده موندن تامی کاملا غیر منطقی هست . اونم تیری که به مغز انسان و با این فاصله برخورود میکنه و دقیقا یعنی پلات هول و هندی بازی ! بازی های دیگه هم اگه چنین پلات هولی داشتن و کسی اشاره کرده یا نکرده دلیل نمیشه که این پلات هول نیست .
در رابطه با یارا هم همینطور ، دقیقا محیط تعقیب و گریزی که اینا با تامی طی میکنن یه مسیر طولانی که همه چیز در عرض چند دقیقه اتفاق داره می افته و تو جایی که داستان میخواد بهت شوک و هیجان بده مجبور میشه مثل صحنه تامی از یه پلات هول دیگه استفاده کنه و یارا از غیب میرسه .
p.s : این که یه سری با قصد و غرض دنبال مسخره بازی و ترول کردن بازی هستن که هدفشون و حالشون مشخصه و نیازی به بحث نداره . ولی این که فکر کنیم داستان ، پلات ها و شخصیت پردازی ها به هیچ وجه مشکلی نداشته یا بهتر بگم هر کسی نگاه صد بهش نداشته باشه و بخواد به داستان ۸۰ بده اشتباه فنی رخ داده . سطحی نگاه کرده یا هر چیز دیگه ای کاملا یک دید اشتباه و متعصبانه است ! حالا چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد کلا ترول کنه و مسخره بازی در بیاره . چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد فقط دفاع کنه و کوچکترین روزنه نفوذ و ایرادی به داستان و پلات و شخصیت پردازی ها رو نپذیره . چیزی که پر واضحه خیلی از فن های نسخه اول بازی که نه هیتر هستن ، نه لیک شدن و نه گیمر یکی دو ساله هستن ! با بخش هایی از داستان و پلات ها مشکل دارن و این ایراد ها کاملا وارده .
البته به نظرم فقط هم برای غافلگیری نبود. یجورایی تامی با کور شدن چشمش تاوان تیر زدن به چشم manny رو پس داد. یجورایی بالاخره باید عاقبت گرفتن انتقام از منی رو هم پس میداد دیگهمن این چیزی که میگی رو قبول دارم ، صحنه سازی تیر خوردن تامی میتونست خیلی بهتر باشه و این شک و شبهه هارو به وجود نیاره ، فکر کنم صرفا به خاطر اون غافلگیری بعدش چنین کاری کردن ، اما خب راه های بهتری هم بود که این همه اما و اگر به وجود نیاره .
من خودم وقتی تامی رو دوباره زنده دیدم به جای اینکه بگم ایول زنده است ، کاملا تو ذوقم خورد .
ولی به نظرم اینجور مسائل خیلی تو تجربه و حس بازی لطمه وارد نمیکنه هرچند امیدوارم ND تو ساخته بعدیش موردهای این شکلی دیگه نداشته باشه ، لامصبا آنقدر خوبن که آدم ناخواسته توقع بالایی ازشون داره .
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
@Dinosaur و @Nima
این که شلیک شدن تیر از فاصله نیم متری تو سر تامی رو کمونه کردن تیر تشخیص دادید و رفتید سراغ محالات قطعا برداشت درست نیست ! تصویر زیر کاملا مشخصه :
View attachment 153489
تیر مستقیم برخورد میکنه به مغز تامی و حجم خونی که رو زمین پخش میشه به شدت زیاده . ۱۰۰ درصد هدف نویسنده و کارگردان هم اینه که اینجا تصور کنی تامی کشته شده . حالا اگر فرض به محال رو به کمونه کردن تیر هم بدیم این حجم از جراحت نیازمند یه تیمپزشکی اماده داره که مورد رو در عرض زیر ۱۰ دقیقه برسونه بیمارستان که با توجه به کتف شکسته الی ، جنازه هد شات شده جسی ، دینا حامله ، زخمی و این دنیای اخرالزمانی در ادامه زنده موندن تامی کاملا غیر منطقی هست . اونم تیری که به مغز انسان و با این فاصله برخورود میکنه و دقیقا یعنی پلات هول و هندی بازی ! بازی های دیگه هم اگه چنین پلات هولی داشتن و کسی اشاره کرده یا نکرده دلیل نمیشه که این پلات هول نیست .
در رابطه با یارا هم همینطور ، دقیقا محیط تعقیب و گریزی که اینا با تامی طی میکنن یه مسیر طولانی که همه چیز در عرض چند دقیقه اتفاق داره می افته و تو جایی که داستان میخواد بهت شوک و هیجان بده مجبور میشه مثل صحنه تامی از یه پلات هول دیگه استفاده کنه و یارا از غیب میرسه .
p.s : این که یه سری با قصد و غرض دنبال مسخره بازی و ترول کردن بازی هستن که هدفشون و حالشون مشخصه و نیازی به بحث نداره . ولی این که فکر کنیم داستان ، پلات ها و شخصیت پردازی ها به هیچ وجه مشکلی نداشته یا بهتر بگم هر کسی نگاه صد بهش نداشته باشه و بخواد به داستان ۸۰ بده اشتباه فنی رخ داده . سطحی نگاه کرده یا هر چیز دیگه ای کاملا یک دید اشتباه و متعصبانه است ! حالا چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد کلا ترول کنه و مسخره بازی در بیاره . چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد فقط دفاع کنه و کوچکترین روزنه نفوذ و ایرادی به داستان و پلات و شخصیت پردازی ها رو نپذیره . چیزی که پر واضحه خیلی از فن های نسخه اول بازی که نه هیتر هستن ، نه لیک شدن و نه گیمر یکی دو ساله هستن ! با بخش هایی از داستان و پلات ها مشکل دارن و این ایراد ها کاملا وارده .
ببین نحوه ی اجرای اون صحنه میتونست بهتر باشه . درست میگی بالاخره تامی هم باید یه تاوانی این وسط میداد همونجوری که همه تاوان دادن از الی بگیر تا بقیه ولی انگار که خیلی سرسری خواستن از تامی رد شن و حوصله طراحی بهتری واسه اون سکانس تیر خوردن تامی رو نداشتن . در کل به نظرم داستان بازی تو اکثر موارد و نقاط اصلی خیلی قدرتمند عمل میکنه ولی یه جاهایی هم براشون خیلی اهمیت نداشته و ازش رد شدن .البته به نظرم فقط هم برای غافلگیری نبود. یجورایی تامی با کور شدن چشمش تاوان تیر زدن به چشم manny رو پس داد. یجورایی بالاخره باید عاقبت گرفتن انتقام از منی رو هم پس میداد دیگه
من حقیقتش جسی رو به شدت دوست داشتم و باهاش ارتباط گرفتم ولی از Manny زیاد خوشم نیومد فقط و لهجهاش هم دوس نداشتم اصا. یکی دوجا با اسپانیایی حرف زدنش کلا بار دراماتیک صحنه رو خراب میکنه(مثل سکانسی که ابی و نورا راجب کشتهها حرف میزنن) ولی بودنش نیاز بود چون جدا از کمکایی میکنه به ابی، باید یجورایی آینهای میبود برای جسی. حتی طرز مردنشون هم کاملا شبیه هم و یهوییه و دقیقا تیر به یک جا میخوره. هردو هم خوب بهشون میپردازه ها، مثلا حتی سر کتابهای بچگی جسی و اینکه الی روش کراش داشته یا نه هم بحث میشه که بامزن یا انیمه دیدن Manny ولی درکل من Manny رو دوس نداشتم.ببین نحوه ی اجرای اون صحنه میتونست بهتر باشه . درست میگی بالاخره تامی هم باید یه تاوانی این وسط میداد همونجوری که همه تاوان دادن از الی بگیر تا بقیه ولی انگار که خیلی سرسری خواستن از تامی رد شن و حوصله طراحی بهتری واسه اون سکانس تیر خوردن تامی رو نداشتن . در کل به نظرم داستان بازی تو اکثر موارد و نقاط اصلی خیلی قدرتمند عمل میکنه ولی یه جاهایی هم براشون خیلی اهمیت نداشته و ازش رد شدن .
یکی دیگه از ایراداتی که خودم به بازی وارد میدونم شخصیت پردازی بعضی از کاراکترهای فرعی هم جای کار بیشتری داشت . برای مثال حس میکنم جسی فقط بود که ما یه جاهایی از بازی یه یار همراه داشته باشیم و خیلی نمیشد باهاش ارتباط گرفت . اگه یه مقدار بیشتر روش کار میکردن اون سکانس کشته شدنش تاثیر عمیقتری میذاشت .
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ببین من هر وقت به داستان ، شخصیت پردازی و پلات های این بازی نگاه میکنم نا خوداگاه با نسخه اول قیاسش میکنم و این یه اتفاق طبیعی . کاری به بازی دیگه ای ندارم . نسخه اول به قدری توقعات رو بالا برد و مسیر داستان و کلیت پلات ها رو واقع گرایانه و ملموس نشون داد که من نوعی پلات های این چنینی نسخه دوم تو ذوقم میخوره . مثلا یه قیاس کنیم با پلات زخمی شدن جول تو نسخه اول و مسیری که طی میکنه و اتفاقاتی که باعث زنده موندنش میشه . همونجایی که میله میره توی پهلوش و کم کم خونریزی میکنه و نهایتا سوار اسب که میشه از درد و خونریزی غش میکنه.من این چیزی که میگی رو قبول دارم ، صحنه سازی تیر خوردن تامی میتونست خیلی بهتر باشه و این شک و شبهه هارو به وجود نیاره ، فکر کنم صرفا به خاطر اون غافلگیری بعدش چنین کاری کردن ، اما خب راه های بهتری هم بود که این همه اما و اگر به وجود نیاره .
من خودم وقتی تامی رو دوباره زنده دیدم به جای اینکه بگم ایول زنده است ، کاملا تو ذوقم خورد .
ولی به نظرم اینجور مسائل خیلی تو تجربه و حس بازی لطمه وارد نمیکنه هرچند امیدوارم ND تو ساخته بعدیش موردهای این شکلی دیگه نداشته باشه ، لامصبا آنقدر خوبن که آدم ناخواسته توقع بالایی ازشون داره .
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
قبل از شلیک شدن هر گلوله بسمت یکی از کرکترهای بازی , ناتی و کارکنانش هفته ها و ماها پای فیلم های واقعی خودکشی هایی که موفق یا ناموفق بودن و نحوه اثرشون روی بدن و صورت انسان نشستن. اینو بارها اشاره کردن که برای واقع گرایی بیشتر مجبوریم دیدن این صحنه های دلخراش رو به جون بخریم تا اثری که میسازیم قابل باور تر از هر اثر دیگه ای بیاد.@Dinosaur و @Nima
این که شلیک شدن تیر از فاصله نیم متری تو سر تامی رو کمونه کردن تیر تشخیص دادید و رفتید سراغ محالات قطعا برداشت درست نیست ! تصویر زیر کاملا مشخصه :
View attachment 153489
تیر مستقیم برخورد میکنه به مغز تامی و حجم خونی که رو زمین پخش میشه به شدت زیاده . ۱۰۰ درصد هدف نویسنده و کارگردان هم اینه که اینجا تصور کنی تامی کشته شده . حالا اگر فرض به محال رو به کمونه کردن تیر هم بدیم این حجم از جراحت نیازمند یه تیمپزشکی اماده داره که مورد رو در عرض زیر ۱۰ دقیقه برسونه بیمارستان که با توجه به کتف شکسته الی ، جنازه هد شات شده جسی ، دینا حامله ، زخمی و این دنیای اخرالزمانی در ادامه زنده موندن تامی کاملا غیر منطقی هست . اونم تیری که به مغز انسان و با این فاصله برخورود میکنه و دقیقا یعنی پلات هول و هندی بازی ! بازی های دیگه هم اگه چنین پلات هولی داشتن و کسی اشاره کرده یا نکرده دلیل نمیشه که این پلات هول نیست .
در رابطه با یارا هم همینطور ، دقیقا محیط تعقیب و گریزی که اینا با تامی طی میکنن یه مسیر طولانی که همه چیز در عرض چند دقیقه اتفاق داره می افته و تو جایی که داستان میخواد بهت شوک و هیجان بده مجبور میشه مثل صحنه تامی از یه پلات هول دیگه استفاده کنه و یارا از غیب میرسه .
p.s : این که یه سری با قصد و غرض دنبال مسخره بازی و ترول کردن بازی هستن که هدفشون و حالشون مشخصه و نیازی به بحث نداره . ولی این که فکر کنیم داستان ، پلات ها و شخصیت پردازی ها به هیچ وجه مشکلی نداشته یا بهتر بگم هر کسی نگاه صد بهش نداشته باشه و بخواد به داستان ۸۰ بده اشتباه فنی رخ داده . سطحی نگاه کرده یا هر چیز دیگه ای کاملا یک دید اشتباه و متعصبانه است ! حالا چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد کلا ترول کنه و مسخره بازی در بیاره . چه اونی که تعصب داره تا اسم nd میاد فقط دفاع کنه و کوچکترین روزنه نفوذ و ایرادی به داستان و پلات و شخصیت پردازی ها رو نپذیره . چیزی که پر واضحه خیلی از فن های نسخه اول بازی که نه هیتر هستن ، نه لیک شدن و نه گیمر یکی دو ساله هستن ! با بخش هایی از داستان و پلات ها مشکل دارن و این ایراد ها کاملا وارده .
جسی رو در حال دویدن و بلافاصله بعد از خروج از اتاق و حداقل فاصله 4 5 متری هدشات میکنهقبل از شلیک شدن هر گلوله بسمت یکی از کرکترهای بازی , ناتی و کارکنانش هفته ها و ماها پای فیلم های واقعی خودکشی هایی که موفق یا ناموفق بودن و نحوه اثرشون روی بدن و صورت انسان نشستن. اینو بارها اشاره کردن که برای واقع گرایی بیشتر مجبوریم دیدن این صحنه های دلخراش رو به جون بخریم تا اثری که میسازیم قابل باور تر از هر اثر دیگه ای بیاد.
پاشیدن مغز روی دیوار بعد از شلیک , پخش شدن خون روی سطح های مختلف هر کدام با فیزیک متفاوت .قطع شدن پا و دست بعد از هر شلیک از فاصله نزدیک و دور و طراحیشون ملزم ساعت ها وقت گذاشتن برای دیدن وحشتناک ترین فیلم های واقعی از صحنه هاست.
داریم در مورد ND صحبت میکنیم.مطمئن باش نحوه برخورد گلوله به تامی رو هفته ها روش وقت گذاشتن و با مقایسه به مستند های واقعی برخورد گلوله رو شبیه سازی کردن.
این چیزایی که شما میگید کاملا درسته و در رابطه با ساخت گیمپلی ، مبارزات و خشونت استفاده شده در بازی هست . ولی هیچ ربطی به مشکلات پلات هولی که اشاره کردم نداره . قطعا nd یه تیمتوانمند و خاص که هر کاری رو با بیشترین جزییات ممکن انجام میده . اما این که کارگردان برای نشون دادن یه شوک ولیو یه صحنه اغراق امیز خلق کنه ( کشته شدن تامی ) که در ادامه شما رو سورپرایز کنه(زنده موندن تامی) ربطی به این دقت در جزئیات نداره . خون پاشیده شده روی زمین و فاصله شلیک شده به سر تامی یه شوک ولیو برای مخاطب که مرگ تامی رو باور کنه و در ادامه سورپرایز بشه مثلا که زندست هنوز !قبل از شلیک شدن هر گلوله بسمت یکی از کرکترهای بازی , ناتی و کارکنانش هفته ها و ماها پای فیلم های واقعی خودکشی هایی که موفق یا ناموفق بودن و نحوه اثرشون روی بدن و صورت انسان نشستن. اینو بارها اشاره کردن که برای واقع گرایی بیشتر مجبوریم دیدن این صحنه های دلخراش رو به جون بخریم تا اثری که میسازیم قابل باور تر از هر اثر دیگه ای بیاد.
پاشیدن مغز روی دیوار بعد از شلیک , پخش شدن خون روی سطح های مختلف هر کدام با فیزیک متفاوت .قطع شدن پا و دست بعد از هر شلیک از فاصله نزدیک و دور و طراحیشون ملزم ساعت ها وقت گذاشتن برای دیدن وحشتناک ترین فیلم های واقعی از صحنه هاست.
داریم در مورد ND صحبت میکنیم.مطمئن باش نحوه برخورد گلوله به تامی رو هفته ها روش وقت گذاشتن و با مقایسه به مستند های واقعی برخورد گلوله رو شبیه سازی کردن.