Splinter Cell Conviction | X360 پست اول حتمآ خوانده شود

صدرا بازی یه دور تا حدودی ساخته شد و چون فن های بازی خیلی خوششون نیومد یوبی بی خیالش شد و از اول شروع به ساختن بازی کردن....

چی میگی؟ :دی اصلا نمیدونستما جون تو :دی

اسم این قضیه کنسل شدن نیست!

-------------------------------------------

در کل اینکه میخواین قبول کنید یا نه بازی حداقل از نظر من اون چیزی که انتظار داشتم نبود! (شاید انتظار من زیادی بالا بوده!)
 
بكس گرامي !! بالاخره منم تونستم بازي رو تجربه كنم . حداقل براي من راضي كننده بود. كسايي كه ميگن بازي اكشن شده و از اين دست " دري وري " ها بيان دقيقا بگن كجاي بازي رو ميشه به صورت اكشن پيش برد؟!!؟ درست مايه هاي مخفي كاري كمتر شده ولي بازي اكشن نشده و باز هم همون استايل خاص سم رو ميبينيم (حتي در مرحله ي عراق كه وجودش زياد مهم نبود و شايد فقط به نظر من ضرب آهنگ بازيرو گرفت) , سبك بازي به شدت راضي كننده بود هر چند برگشتن به زمان PTو CT رويايي بيش نيست .

در مورد داستان هم چيزي نميگم, ولي داستان هم حتي جذاب تر از قبل شده با شيوه ي جديدي از روايت داستاني با چند تا SP جالب...

در مورد گرافيكم, كيفيت تكسچر ها بعضي جاها واقعا عالي و بعضي جاها ضعيف هست (مخصوصا موهاي شخصيت ها) ولي از طرف ديگه انيميشن ها فوق العاده و يك مقدار صحنه هاي سينمايي كه آدم رو ياد بورن و جك ميندازه. هوش مصنوعي (realistic؟) ميشه گفت تقريبا بي نقص هست و همچنين قسمت co-op بازي ارزش بازي رو چند برابر كرده. و نميدونم كسايي كه به زمان بازي گير ميدن (البته اگه بازي كرده باشن !!؟) فقط مي خواستن بازي رو بگيرن روي آسون ترين درجه سختي بازي رو تموم كنن ,همين؟!!

در كل اگر فن اين سري بوديد يا حداقل يكي دو قسمت از اين سري رو بازي كرده بوديد, مطمئنا راضي بوديد, در ضمن چيزي كه اين سري رو تعريف ميكنه, گرافيكش نيست ...
1- اصلا جالب نیست که نظر بعضی هارو اگر قبول نداری اسمشو "دری وری" بزاری. احترامه که احترام میاره رفیق
2- هوش مصنوعی بازی حداقل روی حالت معمولی که غالب بازی کننده ها با اون شروع میکنن اصلا تعریفی نداره ( به نظر من )
3- در اینکه گیم پلی بازی هم در حالت SP و هم Co-op فوق العادست هیچ شکی نیست
با باقی نظرات شما هم به شدت موافقم.
 
آخرین ویرایش:
1- اصلا جالب نیست که نظر بعضی هارو اگر قبول نداری اسمشو "دری وری" بزاری. احترامه که احترام میاره رفیق
1'. منظور از "دري وري" نظرات بچه ها نبود , منظور تخريب بازي بود كه بعضيا با ديدن 2 تا امتياز 8 و اينا جوگير شدن ....
 
فصل الخطاب

خب منم بازی رو تموم کردم. متاسفانه اصلا نظرم تغییری نکرد.
باید بگم که واقعا ناامید کننده بود. من اگه یه سایت معتبر گیم داشتم از همین الان به عنوان "Most Disappointing Game" ِ سال انتخابش میکردم! چون واقعا ناامیدم کرد.

در صفحات قبل هم گفتم، توضیحاتم رو هم دادم. من فن درجه یک بازی هستم (Conviction نه، منظورم سری هست چون Conviction رو جزیی از SC نمیدونم.) و الان از این بازی (Conviction) شدیدا ابراز نارضایتی میکنم.

بازم میگم، بازی به خودی خود بازی خوبی بود ولی شباهت زیادی به SC نداشت. تغییرات بسیاری توش داده بودن، دیگه فکر اینو نکرده بودن که ممکنه بقیه خوششون بیاد یا نه.

بزرگترین مشکل بازی حذف دوربین دید در شبش بود، واقعا نمیدونم چه دلیلی داشته که اینکارو بکنن؟ وزنش زیاد بود؟ جای کسی رو تنگ کرده بود؟ به کار نمیومد؟ n تا از این سوالات رو تو ذهنم مرور کردم ولی جوابی براشون پیدا نکردم.

دوربین دید در شب نماد و نشان سری SC هست، چرا نباید توی این بازی وجود میداشت؟ به جاش یه Sonar Goggle مسخره گذاشته بودن که فقط کمک به راحت تر شدن بازی میکرد و بس! زیاد هم ازش استفاده نمیکردم، جز چند مورد که اون دوربین ها به سمتمون شلیک میکردن و "مجبور" میشدم ازش استفاده کنم. یکی هم حذف چاقو از بازی بود، چطور ممکنه یه بازی Stealth باشه و چاقو نداشته باشه؟! اصلا با عقل جور در نمیاد. چطوری میشه یه نفر رو با یک یا نهایتا دو ضربه ی دست کشت؟! با تفنگ کشتنش رو کار ندارم، لطفا نیاید بگید با تفنگ که با عقل جور در میاد.

دیگر ایراد بزرگ بازی این بود که بعضی مراحل توی روز انجام میشدن، مگه PT و CT که مراحلشون همگی توی شب بودن مشکلی پیش اومد؟!

گرافیک بازی به معنای حقیقی "ناامید کننده" بود. واقعا گرافیک بازی قدیمی و بد بود، البته نباید از طراحی چهره ی بسیار خوب سم گذشت. ولی بعضی جاها انصافا من تفاوتی بین DA و C در گرافیک ندیدم! سایه زنی بازی هم چندان دلچسب نبود ولی نورپردازی به نظرم خوب بود. افت فریم هم از مشکلات دیگه ی گرافیک بود که مخصوصا توی اون مرحله ی فوق العاده مزخرف و مسخره و بیخود عراق خیلی به چشم میومد.

بازی بسیار بسیار کوتاه بود! منظورم بخش Singleـش هست، دارم با بازی های قبلی مثل PT و CT مقایسش میکنم و فقط چون بخش Single اون بازیا مد نظرم هست اینم فقط بخش Singleـش رو میگم. واقعا کوتاه و بی سر و ته بود. تا اومدم بفهمم بازی چی شد یهو Credit جلوی چشمام ظاهر شد! تازه من روی Realistic میرفتم و خیلی زور زدم که طولانیش کنم ولی بازم نشد. این همه سال انتظار بکشیم برای یه بازی با این میزان ساعت گیم پلی؟! (بازم میگم منظورم Singleـش هست.)

ایراد دیگه ی بازی که خیلی هم بزرگ هست اینه که به سمت شوتر شدن پیش رفته، البته من تا جایی که امکان داشت بازی رو مخفی کاری میرفتم. ولی جدی بعضی جاها شوتر ِ شوتر بود! مراحل آخر هم که الا ماشاءالله همه اکشن و شوتر! در مراحل آخر حتی فاصله ی بین یک چک پوینت تا چک پوینت بعدی رو هم نمیشد به صورت مخفی کاری رفت! خب اگه اینطوریه میرفیتم GeoW بازی میکردیم، چه احتیاجی به SC: C بود؟!:) جالب ایجاست که با اینکه تاکید بازی در مراحل آخر بر شوتر شدن بود، خیلی قسمت Shooting فوق العاده ای هم نداشت.

هوش مصنوعی گاهی خیلی بد دشمنان، تکراری شدن بازی، طراحی و حرکات و دیالوگ های بد و مسخره ی دشمنان + نکات دیگه ای که توی این پست و صفحات قبلی گفتم و خیلی موارد دیگه از نقاط ضعف این بازی بود، واقعا و جدا نا امید شدم.

البته نکات مثبت هم زیاد داشت، ولی انقدر نکات منفیش زیاد بود که دیگه اسم ازشون نبردم.

پ.ن: یوبی سافت اخیرا خوب گند زدن به عناوین محبوبش رو خوب یاد گرفته! اون از افتضاحی به نام POP 2008 ، اون از FarCry 2 و اینم از SC.

پ.ن 2: به نظرم SC در نسخه ی سوم یعنی CT به انتها رسید، PT و CT اوج شکوه SC بودن، DA تلاش زیادی کرد تا احیاش کنه ولی بازم با این حال از Conviction بهتر بود. منتظر بودم تا C این بازی رو به اوجش برگردونه ولی کاملا اشتباه کردم، حیف از این همه انتظاری که برای این بازی کشیدم.

اینم بگم که دلیلی نداره صورت خودمون رو با سیلی سرخ نگه داریم، باید قبول کنیم که Conviction شایسته ی نام SC نبود و نیست. حداقل من که اینطوری فکر میکنم...

==========

كسايي كه ميگن بازي اكشن شده و از اين دست " دري وري " ها بيان دقيقا بگن كجاي بازي رو ميشه به صورت اكشن پيش برد؟!!؟
شما مطمئنی Splinter Cell: Conviction رو تموم کردی؟!؟ مراحل آخر اگه اکشن نبود پس چی بود؟ نکنه مخفی کاری مطلق بود؟!
 
ببین آرش اول اینکه خُب این نظرت بود در مورد بازی بعد از اینکه تمومش کردی.حرفی نیست.نظرت محترمه.این حرفایی هم که میخوام بزنم ربطی به این نداره که بخوام از حرفات انتقاد کنم.ولی چون گفتی:
اینم بگم که دلیلی نداره صورت خودمون رو با سیلی سرخ نگه داریم، باید قبول کنیم که Conviction شایسته ی نام SC نبود و نیست. حداقل من که اینطوری فکر میکنم...
و یه جورایی همه رو مخاطب قرار دادی دارم میگم.
اول بگم که بر خلاف تو که Conviction رو جزء خوانواده ی Splinter Cell حساب نمیکنی,من حساب میکنم.
دوم اینکه بارها گفتم,استایل مخفی کاری تو بازی عوض شده(هیچ گونه دفاعی از این کار نمیکنم.فقط دارم واقعیات رو میگم)و نباید با استایل شماره های قبل مقایسه بشه!اگه این جا بیافته نصف مشکلاتمون حله!نبود دوربین دید در شب و چاقو هم به این بخش مربوطه.خدایی به من بگو واقعا کجا احساس کردی که الان به دوربین دید در شب احتیاج داری!!؟من که جایی چنین حسی بهم دست نداد!(نمیگم نبودش خوبه.میگم با این Level Designـی که اینا کردن بهش احتیاج نبود.)در ضمن آرش,نماد SC هیچ وقت Night vision نبود بلکه اون Goggle بود که میتونست Night vision,Thermal vision و همین Sonar vision goggle باشه که تو این قسمت این آخریش بود!
همین طور نصف ایرادایی که از گیم پلی میگیری رو میشه تو "بخشیدن سرعت" به گیم پلی توجیه کرد.این بخشیدن سرعت هم خودش عاملش,داستان بازی هست که این اجازه رو نمیده که بازی به همون سبک سیاق سابق باشه!
به عنوان مثال مثلا تو میخواستی وقتی که به کاخ سفید حمله شده و میخوان رئیس جمهور رو بکشن و یکی دیگه رو بزارن جاش,ما یک ساعت تو تاریکی منتظر بشیم تا یکی رو از پشت بگیریم...

دیگر ایراد بزرگ بازی این بود که بعضی مراحل توی روز انجام میشدن، مگه PT و CT که مراحلشون همگی توی شب بودن مشکلی پیش اومد؟!
این به خودی خود ایرادی نداره ولی ایرادشو تو شماره ی بعدی نشون میده!"تکرار".شاید منو تو از بازی کردن هزار باره ی شماره های قبلی خسته نشیم ولی خیلی ها براشون تکراری میشه.خُب مسلما Ubisoft باید به فکر تغییر باشه!(کاری ندارم که این تغییری که داده مفید بوده یا نه!)
آرش منظورتو از شوتر شدن واضح تر بگو.یعنی تو میگی بازی طوری شده که اسلحه دست میگیری و همه رو میبندی به گلوله یا میتونی اسلحه هم دست بگیری و همه رو ببندی به گلوله! این دو تا خیلی با هم فرق میکنن.این یکی از نکات قوت بازیه که به شما این حق انتخاب رو میده که هم بازی رو به صورت مخفیانه برین هم اکشن(یا به قولی شوتر).و حتی به کسایی که مخفیانه میرن هم این اجازه رو میده در صورتی که تو مخمصه گیر افتادن بتونن از مهلکه نجات پیدا کنن به جای اینکه با جملات گه گاه تمسخر آمیز لمبرت مواجه بشن(مثال آوردم...اونایی که باید بفهمن مثل آرش, میفهمن!)والله آرش من هیچ فرقی بین مرحله ی آخر و مراحال میانی بازی از نظر روند گیم پلی احساس نکردم که میگی تاکیدش رو شوتر هست!تاکید رو شوتر رو باید بگی تو مرحله ی عراق(:evil:)هست!
باز هم میگم,نباید Conviction رو با شماره های قبلی مقایسه کرد از نظر المانهای به کار رفته!Conviction یه Reboot از Splinter Cell هست به نظرم که باید به عنوان یه بازی مستقل بهش نگاه بشه!وگرنه در مقایسه با شماره های قبل,همون بهتر که اصلا بهش نگاه نشه!این تغییراتی بود که به نظر لازم میومد.کاری ندارم به اینکه این تغییرات رو Ubisoft خوب پیاده کرده یا نه ولی من فقط دارم سعی میکنم خودمو باهاش وفق بدم.
پ.ن1:آرش اصلا منظورم متقاعد کردنت نیست.یه جورایی تو نظرت رو گفتی,من هم نظرم رو در مورد نظر تو گفتم!:biggrin1:
پ.ن2:به عنوان حرف آخر,باید بگم Ubisoft دو تا اشتباه کرد تو ساخت Conviction. ایرادات جزئی بازی رو بزارین کنار.2 تا اشتباه کرد.
1.استفاده از یک Main Engineـه قدیمی.که هر چقدرم آپدیتش کنن باز همون Unreal Engine 2.5 هست!
2.Iraq Mission.it Sucks!!!!:evil:q شاید اگه این مرحله نبود اینقدر همه نمیگفتن بازی شوتر شده!
 
شما مطمئنی Splinter Cell: Conviction رو تموم کردی؟!؟ مراحل آخر اگه اکشن نبود پس چی بود؟ نکنه مخفی کاری مطلق بود؟!
من با خوندم همین پست آرش دیگه تا آخر قضیه رو رفتم.... آرش هر کی هم که میگفت به کنار اما دیگه با دیدن این پست تو واقعا هنگ کردم. شما راست میگی اکشن بود. من مشکل مغزی دارم که حتی یه نفر هم منو ندید (realistic) :laughing:
انگار ملت مجبورن برن بازی کنن. بابا برین بشینین نوب کمپرتون رو بازی کنید دیگه چه گیری دادید به SC. جدیدا کلاس داره هر کی بگه من SC باز بودم :laughing:

من دیگه توی این تاپیک نمیام چون به غیر از چرت و پرت های پراکنده چیز دیگه ای عایدم نمیشه.
 
سلام به نظر من این بازی یه افتضاه کامل بود..هر کسی از این بازی خوشش اومده بهتره بره Diablo مسخره رو بازی کنه..یه بازی شوتر محض با المانهای نقش آفرینی ضعیف..من که آخر نفهمیدم سبک بازی چیه...من خودم یه sc باز بودم اما بعد این بازی......اگه این بود منم یه موتو گرافیکی داشتم یه بازی می ساختم خیلی بهتر از این....در هر صورت امیدوارم شماره بعدی این بازی به نام time machine همون جور که گفتن بره زمان جنگ های صلیبی و گرافیکشم بهتر شه..مخصوصا اون مرحله عراقش..ادم یاد 24و لاست می افتاد
 
خب منم یه چیزایی بگم! :biggrin1:
با بعضی از حرفای آرش یه جورایی موافقم. مثلا از نظر من یکی از شیرین ترین چیزایی که به CT اضافه شده بود چاقوی سم بود. من خودم به شدت از حذف این چاقو ناراحتم.
مورد بعدی که نایت ویژن هستش کسایی که سری های قبل رو تموم کردم میدونن که بعضی جاها از شدت تاریکی مجبور بودیم از نایت ویژن استفاده کنیم! ولی تو کانوکشن استفاده از نایت ویژن میتونست واقعا لذت بخش باشه تا بین سیاه و سفیدی و دید سبز انخابمون رو بکنیم و بعدش جلو بریم.
کوتاهی کمپاین رو خب کوتاهه ولی ارزشمنده MW2 هم خیلی کوتاه بود ولی هر گلولش لذت بخش بود!
گرافیک رو درسته کمه ولی افتضاح هم نیست. (حالا این دیگه کاملا سلیقه ای هستش من که به همین گرافیک هم راضیم.)
حمل جسد اگه بود یه جورایی مسخره بود. همونطور که دوستان قبلا هم اشاره کردن تو سری قبل کسی نمیدونست ما پیششون هستیم ولی اینبار میدونن!
به هر حال منم سم فیشر 3 اسپلینتر سل اول رو دوست دارم و شاید اینبار داستان رو بتونن بهانه کنن ولی اگه قراره اسپلینر سل جدیدی ساخته بشه من که چیزی مثل CT میخوام.
 
سلام رفقا!

اول از همه من یه سوال بپرسم: از اونجایی که حوصله ندارم برم اون سر شهر بازی بخرم و اوضاع مالی هم خرابه ،من میگم کجای بازیم شما بگین چقدر دیگه مونده تا آخرش که من خیلی بازی نکنم. :laughing:

من Third Achelon رو تقریبا تموم کردم و به جایی رسیدم که با اون زنه حرف میزنه و بعدش میگه فرار کن از ساختمون. زنه میگه برو اون یدونه EMP که نزدیکه محل سکونت دختره سام هست رو از کار بنداز.

چقدر دیگه مونده به آخرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



حالا منم بعنوان یک SC باز تازه کار نظرم رو میگم بزرگان ببخشن:

1- سبک بازی هم تو Conviction هم تو DOuble Agent سرگردان بود !!! یعنی تو Da قرار بود که بازیکن مخفی کاری کنه اما اگه نمی کرد هم اگه یه ذره تیز می بود هیچ مشکلی واسش پیش نمیومد (در اکثر بخش ها) .

این یکی (Conviction) که اصلا المنت خاصی واسه مخفی کاری نداشت به جز چندتا چیز فوق العاده ابتدایی!!! میشه سبک این بازی رو یه شوتر بسیار ساده نام گذاشت.

2- من نرمال بازی کردم چون فکر می کردم خیلی سخت باشه!! چون SC بود دیگه به هر حال!! اما هوش مصنوعی دشمنا خیلی کم بود یعنی تقریبا بز بودن!! تو تاریک می رفتی طرف از دو قدمیت رد می شد نمی دیدت!!!!!!!!!!!!!!!!
یا مثلا با هفت تیر چراغ هارو می زدی صدا هم می داد اما چون سلاحت صدا خفه کن داشت کسی چیزی نمی فهمید! یا نهایتا یکم کولی بازی در میاوردن بعد بیخیال می شدن!!!
یا اصلا می زدی یکیشون رو می کشتی بقیه بیخیال بودن! نهایتا می گفتن کو و کجا بود این نامرد! :cheesygri


3- فکر کنم کمتر کسی به دیالوگ های احمقانه دشمنا دقت کرده باشه!!! وقتی تو Third Achelon اون یارو مرده رو می گرفتی می زدی ازش اعتراف می گرفتی ، بعدش که سربازای معمولی میومدن اگه یه مدت نمی دیدنت می گفتن :: "" هیچ اثری از سام نیست ، اصلا اینجا نیست مگه دیوونس!!! بیاین بریم شرکت تعطیل شده!!! """" خدایی از این احمقانه تر هم میشه!؟!؟! (یاد سال های دور بازی های PC افتادم! :cheesygri )


4-گرافیکش که عین AC2 بود یکم از اون کیفیتش کمتر!


5- مشکل بزرگ این بازی که آبروی Splinter Cell هارو برد اینه که من!! من !!! تونستم بازی رو خیلی سریع پیش ببرم و هیچ مشکلیم نداشته باشم!!! منی که اولین Splinter Cell ام رو تجربه می کردم ( قبلیاش رو خیلی کم بازی کرده بودم! )
 
به نظر من این سری نیاز به یکسری تغییرات داشت که اونا هم به خوبی از پسش بر اومدند.دیگه بعضیا دارن ایرادای بنی اسرائیلی رو بازی میذارن.اخه شما که میگی چاقو حذف شده و با دو ضربه دست نمیشه ادم کشت اینم شد دلیل برا بد بودن؟؟؟:confused:اتفاقا برای کشتن یه ادم دو ضربه هم زیاده! با یه ضربه هم میشه یه نفر رو کشت! و اتفاقا فنون سم بسیار جالبم بود.
ولی مهمترین نکته همونیه که دوستان هم بهش اشاره کردن اونم ازادی عمل شما و حق انتخاب شما برای اکشن یا مخفی بازی کردن sc بود..
 
میبینم که موجی از نارضایتی از بازی جدید یوبی به وجود اومده.ولی قبول کنید خداییش pandora tomorrow کچا این کجا:sick:
ای آقا چه حرفی میزنی :دی
Conviction تا این لحظه نمادی از تحول در سبک مخفی کاری بوده :دی
البته فکر کنم همه میدونن تحولش از دنده عقب صورت گرفته xD
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or