PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
من بازی رو نگه داشتم ولسه کریسمس تا با خاطره خوبی تمومش کنم
نسخه کلاسیک رو روزی تموم کردم که تولدم بود و خاطرات زیبایی باهاش دارم
ـ
میخواستم از استیم بخرمش تو ریجن ترکیه ۳۷ دلار بود نسخه دیلاکس اما دیدم لزومی نداره دیگه بازی خریدن تو این خراب شده اونم یه بازی کرک شده
 
:D یعنی بیمارستان خاتم الانبیا در حد سایلنت هیل ترسناکه؟ :D مثال فوق‌العاده ای بود
منم تازه به هتل رسیدم تا الان خوفناک ترین لوکیشن برام زندان بود.

نصفه شب تو هر بيمارستانى ترسناكه :D
به خصوص اگه بيمارستان قديمى و يكم فرسوده باشه :D
 
این چندش ترین و اعصاب خوردکن ترین انمی تاریخ گیم بوده تا الان برای من

View attachment 353617

رسما دهن منو سرویس کرد بخصوص تو هتل. بخدا دو سه تا سکته رد کردم .

نصف شربتا و سرنگاى منو همينا تموم كردن.
 
این چندش ترین و اعصاب خوردکن ترین انمی تاریخ گیم بوده تا الان برای من

View attachment 353617

رسما دهن منو سرویس کرد بخصوص تو هتل. بخدا دو سه تا سکته رد کردم .
صدای رادیو هم تا بعد از انیمیت شدنش در نمیاد . خیلی بده .
 
اتفاقا این احساس شما و احساسی که خودم هم مثل شما تجربه کردم در برخورد با Mannequin‌ها نشون می‌ده که استودیوی بلوبر چقدر زیبا کار خودش در طراحی مجدد این موجودات انجام داده و نه‌تنها یک الگوی مبارزات جذاب برای مانکن‌ها طراحی کردند بلکه هوش مصنوعی خیلی جالبی هم دارند :D.
نمی‌دونم دقت کردید یا نه، ولی هروقت این عوضی‌ها متوجه حضور جیمز شدن سریع یک کنجی یا سوراخی برای پنهان شدن پیدا می‌کنند تا در زمان مناسب جیمز و پلیر غافلگیر کنند :D.

مانکن‌ها تجلی ضمیر ناخودآگاه جیمز هستند و جزو 9 توهمی هستند که جیمز در طول داستان با آن‌ها برخورد می‌کند (9 مربع قرمز).
به نوعی نماد و مظهر تمایلات و نیازهای طبیعی و غریزی جیمز و خاطراتی که او از بیمارستان دارد.

اسپویل داستانی؛
دلیل این که ظاهر انسانی ندارند به این خاطر هست ذهن جیمز قبول نمی‌کند که این موجودات تجسم چه کسی هستند یا این که با مری چه کاری کرده است.
اما دلیل دیده شدن این موجودات به این شکل توسط جیمز به خاطر خاطرات جیمز از زمان بیماری مری است که در طول این بیماری مری برای راه رفتن نیاز به اُرتِز و زانوبند پیدا کرده بود.
ایده کلی طراحی توسط سازندگان بازی هم براساس الهام گرفتن سازندگان از یکی از نظریات روانکاوی زیگموند فروید بوده به این صورت که مانکن‌ها تحت تاثیر تمایلات جنسی درونی جیمز خواهند گرفت.
 
بخاطر مشغله در روز نهایتا بتونم 2-3 ساعت بازی کنم الانم توی زندانم و عجب عالی در آوردن فضای این زندان رو .
بدون تعصب بازی واقعا عالیه...ببینید داریم در مورد یه ریمیک وفادار صحبت میکنیم.

بجز یه چندتا مشکل فنی که با یه آپدیت و پچ حل شدنیه واقعا نکته منفی ندیدم.(یکی پیش اومده که بعضی مواقع جلوی یه آیتم باید چند بار ضربدر بزنی و یا جابجا بشی و دکمه رو بزنی تا عمل انجام بشه یکی هم گاها جا موندن دوربین حین مبارزه)


این چندش ترین و اعصاب خوردکن ترین انمی تاریخ گیم بوده تا الان برای من

View attachment 353617

رسما دهن منو سرویس کرد بخصوص تو هتل. بخدا دو سه تا سکته رد کردم .

پسر یکی از آزار دهنده ترین و البته نقاط قوت بازی که ترس و استرس رو زنده نگه میداره همین هوش بالا و کمین کردنای این نکبته.
لامصب باعث شده مثل پلیسها پشت هر دیوار و صندلی و سطل و ستون و ماشین و...و.... رو چک کنم...یعنی جوری شده که من بیشتر مچشونو میگیرم تا اینکه اونا منو غافلگیر کنن.:D


نصفه شب تو هر بيمارستانى ترسناكه :D
به خصوص اگه بيمارستان قديمى و يكم فرسوده باشه :D
چیزی که باعث ترسناک بودن یه مکان میشه عقبه و تاریخچه اونه...یعنی میبینی قبل تو سالها افراد این جا اومدن و رفتن چیزی نشده و این باعث میشه ترسی نداشته باشی.
 
آخرین ویرایش:
نمی‌دونم دقت کردید یا نه، ولی هروقت این عوضی‌ها متوجه حضور جیمز شدن سریع یک کنجی یا سوراخی برای پنهان شدن پیدا می‌کنند تا در زمان مناسب جیمز و پلیر غافلگیر کنند :D

اوناييم كه اواخر بازى ميان و قابليت بالا رفتن از ديوار دارن از همشون بدتر.
واقعا دونه دونه اينارو با يه حرص خاصى ميكشم :D
 
البته دست یه ناشر حسابی مثل سونی باشه خوب هم میشه که اون شماره ها تکرار شن.
کاش سونی حداقل ریمیکها رو فعلا به عهده بگیره بده BP یه جوری انحصاری کنه با حفظ حق کونامی عین MGS4

بعد، اگه مشکل شما بحث تجاریش هست، باز سونی دخیل باشه میتونه همراه هر ریمیک مثلا یه سریال درست و حسابیم هم عرضه کنه بترکونن. مگه برای درآمدزایی حتما باید gaas ازش دراورد؟:دی

والا با کونامی که باید دشمن بود:دی
ولی بلوبر فقط فکر کنم در اون حدیم که بالا میبرن نباشه وگرنه دشمنی ای باهاش ندارم
سونی الان رو موارد کم ریسک تر از اینم وارد نمیشه چه برسه بیاد ناشر این سری بشه. زمانه تغییر کرده و مجددا تاکید میکنم باید واقع بین بود.
برای همین میگم که چون کونامی اوکی داده بلوبر این ریمیک خوب رو بسازه جای تقدیر داره و مهم اینه که بعد سالها تونستیم دوباره از حضور تو شهر سایلنت هیل لذت ببریم.
بقیه مسایل که فلانی خوبه فلانی بده واقعا تو صنعت بازی امروز جایی نداره و منه مشتری صرفا دنبال تجربه بهترین بازیای موجودم.

.
 
در مورد پازلهای بازی شاید این حرفم کمی انپاپیولار باشه ولی قشنگ "سه به هیچ" پازل های سری رزیدنت اویل رو میزنه. حداقل از نظرمن و در مقایسه با رزیدنت های جدید و ریمیک های این چندسال اخیر‌ کپکام.
یکی از پازل محور ترین رزیدنت ها تو نسخه هایی که بازی کردم ،نسخه سوم اوریجینال بود که کپکام تو ریمیک اون خیلی بد گند زد و بنظرم اون ریمیک رسما توهین بود با اون حذفیات عجیبی که کردند.
برگردیم سراغ سایلنت و باید بگم واقعا چقدر این پازلها خوبن. شاید به جرات یکی از معدود بازیهایی هست که دائم مجبورم نقشه رو نگاه کنم. فقط مشکل این پازل ها اینه که حل اونها در خدمت خود جیمز هست . یعنی منظورم اینه حل اونها فقط یک مسیری رو باز میکنه تا بتونی از اون منطقه عبور کنی . ولی مثلا برخی پازلهای معروف سری رزیدنت به این دلیل محبوبن که شما با حل اون مثلا کسی رو نجات میدی یا مثلا واکسنی رو بدست میاری که باهاش بتونی یکی و کسانی رو خوب کنی‌ یا باعث میشه یک اسلحه خاص رو بدست بیاری واسه همین تو ذهن آدم بیشتر می مونن اون پازلها.

خلاصه پازلهای جذابی داره سایلنت و نمیدونم آیا بقیه نسخه ها هم همینطورن یا فقط این نسخه هست که انقدر خوبه پازلهاش.
هنوزم باورم نمیشه بلوبر چجوری اینکارو کرده. قشنگ بازی از خیلی جهات تنه میزنه به عناوین کپکام یا حتی عناوین سونی . بعضی وقتا یه چیز خفن که تو بازی میبینم که سطح کیفی بالایی داره حالا یه محیط زیبا یا انیمیشن و صداگذاری با خودم میگم اینها همون بلوبر هستن که یه سری بازی معمولی میساختن؟ مطمئنی این ریمیک رو بلوبر ساخته؟ چجوری انقدر جزئیات گذاشتن تو بازی شما غیر ممکنه عاشق این بازی باشی و تمام سوراخ سمبه های بازیو نگردی. یعنی اصلا یکی از تفریحات من همینه تمام درها باید چک بشن، همه شیشه ها را بشکنم، تمام کشوها را بگردم، بل اینکه تهش شاید یه مقدار تیر و جون بهم میده ولی بازم جذابه و نمیخوام جایی از بازی باشه که از دست داده باشم

View attachment VID_20241016_084107_882.mp4


خلاصه که کار بلوبر واقعا عجیب و محشر بود:
ویژوال فوق العاده، طراحی محیط و آرت دایرکشن عالی ، واقعا چجوری تونستن انقدر تمیز در بیارن. پازلها ، کات سینهای خوب ، حس ترس، صداگذاری پرفکت ، انمیشنهای خوب و... شما حتی این note هایی که پیدا میکنی انقدر با کیفیت طراحی شدند از دیدنشون لذت میبری.

این مقایسه هم جالب بود دوس داشتید ببینید:

 
آخرین ویرایش:
دوستان در جریان هستند که سایلنت هیل چقدر روی صنعت گیم تاثیر گذار بوده و پایه گذار سبک psychological horror هست ؟ حتی اگر گیمر جدید هم باشی باید حداقل یکبار اسم سایلنت هیل به عنوان یه بازی ترسناک به گوشتون خورده باشه اصلا این مقایسه های عجیب که کپکام فلان بوده اینجا چقدر خفنه و دم بلوبر گرم رو درک نمی کنم بلوبر صرفا یه ریمیک خوب بدون تغییرات زیاد ساخته از همون شماره اول سایلنت هیل توی اتمسفر و پازل و مپ و داستان اصلا قابل مقایسه با سری رزیدنت اویل نبود همون معمای پیانو توی سایلنت هیل 1 از تمامی پازل های سری اویل سر جمع بهتره رزیدنت اویل همیشه محبوب تر بوده چون کاملا عامه پسندتره .
دوستان این سایلنت هیله احتمالا یکی سه عنوانی که عناوین ترسناک رو معرفی می کنن من اصلا از ری اکشن یک سری از دوستان تعجب می کنم .
 
دوستان در جریان هستند که سایلنت هیل چقدر روی صنعت گیم تاثیر گذار بوده و پایه گذار سبک psychological horror هست ؟ حتی اگر گیمر جدید هم باشی باید حداقل یکبار اسم سایلنت هیل به عنوان یه بازی ترسناک به گوشتون خورده باشه اصلا این مقایسه های عجیب که کپکام فلان بوده اینجا چقدر خفنه و دم بلوبر گرم رو درک نمی کنم بلوبر صرفا یه ریمیک خوب بدون تغییرات زیاد ساخته از همون شماره اول سایلنت هیل توی اتمسفر و پازل و مپ و داستان اصلا قابل مقایسه با سری رزیدنت اویل نبود همون معمای پیانو توی سایلنت هیل 1 از تمامی پازل های سری اویل سر جمع بهتره رزیدنت اویل همیشه محبوب تر بوده چون کاملا عامه پسندتره .
دوستان این سایلنت هیله احتمالا یکی سه عنوانی که عناوین ترسناک رو معرفی می کنن من اصلا از ری اکشن یک سری از دوستان تعجب می کنم .
شاید دلیلش اینه من هیچ سایلنت هیلی رو تموم نکردم. صرفا قدیما یکساعت نسخه ۴ و کمی داون پور بازی کردم و of course که تو اون لحظه احتمالا با خودم گفتم اخه این چه بازی بی هیجانیه و همونجا دراپش کردم. پس یکجورایی رسما خالی خالیم از این سری :D
خودمم نمیدونم چرا. چون تا اونجایی که یادمه تقریبا اکثر رزیدنت ها از زمان PS1 تا الان رو بازی کردم و واقعا نمیدونم چرا هیچ وقت نرفتم سراغ سری سایلنت شاید به همون دلیل عامه پسندتر بودن اویل و اون هیرویی بودن کرکترهاش .
الانم باورت نمیشه ولی دارم دعا میکنم ریمیک نسخه های یک و سه رو هم بسازن چون راجبشون خوندم و فهمیدم اونها هم شاهکارین برای خودشون.
این قضیه منو راجب یه موضوعی انداخت. همه سبک ریسینگ اکشن آرکید که میگن یاد سری Need For Speed میفتن ولی کمتر کسی هست که سری Midnight Club راکستار رو بازی کرده باشه که تو زمان خودشون قشنگ سری NFS رو میکرد تو جیبش ولی همیشه سری NFS بود که محبوب بود. اینو چون خودم تجربه کردم الان حس میکنم خیلی شبیه به ماجرای سایلنت و رزیدنت
 
در زمان ps2 بازی کردن خیلی ارزون تر از الان بود
هر هفته میرفتم توپخونه و بازی ps2 شیش تا میگرفتم میشد 3000 تومن
برام عجیبه چرا هیچ موقع سراغ سایلنت هیل نرفتم
احتمالا چون اینترنت مثل الان فراگیر نبود و بازی ها رو نمیشناختم و فقط عکس روی جلد رو نگاه میکردم تصمیم میگرفتم اون عنوان رو بخرم یا نه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or