PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
از دوستان اگر کسی حوصله دارد در حد ۱۰ ۱۵ خط حداقل داستان بازی سایلنت هیل ۲ رو برام در پیام خصوصی تعریف کند . اسپویل ایرادی ندارد .
 
از دوستان اگر کسی حوصله دارد در حد ۱۰ ۱۵ خط حداقل داستان بازی سایلنت هیل ۲ رو برام در پیام خصوصی تعریف کند . اسپویل ایرادی ندارد .
به نظرم این کارو نکن، نسخه pc ش هست دانلود کن بزن هیچی تجربه خود بازی نمیشه.
رو هر سیستمی هم اجرا میشه چون بازی قدیمیه
 
نمی‌دونم ایتو دخالتی در مورد این مسئله داشته یا نه :D، قبلا گفته شد مشاوره میده به تیم طراحی و به شکلی روی پروژه ساخت ریمیک نظارت میکنه تا از اسکلت بازی اصلی خارج نشه. ولی همون‌طور که شما گفتید نقش اصلی ایتو Creature Designer ریمیک هست.
در مورد اتفاقات گذشته هم که گفتید فکر نکنم دلیل اصلی این مسئله این باشه که ایتو برای خودش ارزش قائل نیست... بلکه دلیل اصلی بنظرم عشقی که این مرد به سری SH داره. نمی‌دونم به خاطر دارید یا نه، سال 2012 تا شایعات ساخت نسخه جدید سایلنت هیل توسط کوجیما پخش شد، ایتو سریعا رفت سراغ کوجیما و پیشنهاد همکاری داد :D.
در مورد MGS هم میتونم بگم که ایتو در اونجا بازم نقش Creature Designer بازی برعهده داشت و همه ما میدونیم این مسئله باعث شکست اون پروژه نشد :D.
در هر صورت بدون ایتو و تفکرات مریض این آدم سری SH به این شکلی که الان وجود داره، وجود نداشت...
سال ۲۰۱۲ کوجیما هنوز تو (شرکت منحوس) کونامی بود، ایشون اگه واقعا پایه همکاری با کوجیما بود مثل اون دو نفر عضو دیگه تیم سایلنت به کوجیما پروداکشنز ملحق میشد.
تو یه بازی شکست خورده دیگه که متای ۴۰ گرفت هم حضور داشته که اسمشو یادم نیست.
تاثیرگذار بود ولی سایلنت هیل۱ تا ۴ کارای تیمی بودن تیمی که کونامی منحل کرد
ضمنا نقش ایشون تو شماره ۴ که بازی خاصی بود برای خیلیا در حد special thanks بود که این باز نشون میده اون key ممبرهای دیگه (نه نفر دیگه جز ایشون) هم مهم بودن که الان خب جز این و یامائوکا جاهای دیگه هستن.
 
  • Like
Reactions: Taha75
به نظرم این کارو نکن، نسخه pc ش هست دانلود کن بزن هیچی تجربه خود بازی نمیشه.
رو هر سیستمی هم اجرا میشه چون بازی قدیمیه
خیلی بازیش قدیمی و گرافیک داغونی داره . دستم به تجربه اش نمیاد . گرافیک بازی های قبل از سال ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ منسوخ هست . نصف تجربه لذت بخش بازی به گرافیک و کیفیت طبیعی بافت ها هست . نصف دیگه پختگی داستان و گیم پلی و لول دیزاین مراحل
 
خیلی بازیش قدیمی و گرافیک داغونی داره . دستم به تجربه اش نمیاد . گرافیک بازی های قبل از سال ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ منسوخ هست . نصف تجربه لذت بخش بازی به گرافیک و کیفیت طبیعی بافت ها هست . نصف دیگه پختگی داستان و گیم پلی و لول دیزاین مراحل
درمورد این دیگه یه ضرب المثل هست میگه هر که را طاووس خواهد جور هندوستان کشد
خود من Chrono Trigger رو با این که از نظر اکثریت منتقدا بهترین JRPG تاریخ هست تا الان بازی نکردم و به امید ریمیکش نشستم. البته اون خیلی قدیمیه، من بازیهای PS1 به بعد رو اوکیم کاملا هنوزم بازی میکنم.
نسل شش به نظرم اصلا قدیمی نیست برای یه آدم بیست و خرده ای ساله، اینم ریمستر اچ دیش باز هست. ولی همون نسخه نسل 6 شش واقعا عالیه به چشم یه بازی با گرافیک سل شید یا کلاسیک بهش نگاه کن. تکسچر پک و اینام شاید باشه براش بگردی
گرافیک بهتر رو هوم کامینگ هم داشت. به لطف فیزیک نسل هفت و موتور هاوک میشد درای چوبی و ... رو شکست اما چه فایده داستانش تو دیوار بود. همین به اصطلاح ریمیک گرافیک خوبی داره ولی این کجا سایلنت هیل 2 ارجینال کجا. هر سکانس و هر بگم محیطش آدمو غرق میکرد. اون گیم پلی و لول دیزاین هم مطمئن باش یادت میره بس که تو اتمسفر بازی غرق میشی.
یه نکته دیگه ش دوربین ایزومتریک بازیه، اصلا نباشه لذت و حس و حال خیلی سکانسای بازی میپره. دقیقا مثل همون بازی ای که من تا الان امتناع کردم از بازیش همه میگن لذتش به همون گرافیک دو بعدیه... و برای همینم پلن دارم یه ایپد از یکی بگیرم رو اون برمش (اون بهترین گرافیک رو داره و صفحه هم تا حدی جمع و جوره تو ذوق نمیزنه)
به نظرم بزرگترین اشتباهو کردی فقط داستانو بخونی یا ریمیکشو بازی کنی. البته اینم مثل هوم کامینگ و داونپور خودشون میدونن چی درست کردن، یهو هم بازی رو میدن سیل نمرات زرد سرازیر میشه:D تنها تفاوتش با داونپور اینه که ایتو سمتش از طراح باکس آرت نسخه ژاپنی شده طراح مانسترها و یکم نقشش تو ساخت بازی ارتقا پیدا کرده:D
فوقش نسخه اچ دی نسل هفتش رو بگیر با امولاتور اجرا کن ولی ریمیک یا اسپویل داستان هرگز، خصوصا جوک ریمیک بار اول فکر کردم پارودی ای چیزیه قیافه جیمزو دیدم چطور ساختن:D
 
آخرین ویرایش:
داستان و تاریخچه سایلنت هیل 2 - بازی سنتر
+
البته که به گفته دوستمون هیچ چیزی تجربه نسخه اصلی نمیشه.
نمیدونم با چی گرافیک سایلنت هیل۲ مشکل دارن:دی
بازیای اون زمان مثل مکس پین۱ یا رزیدنت اویل ۰ و ۱ ریمیک و همین سایلنت هیل۲ به واسطه استفاده از تکنیکهای جدید و خفن اون زمان از لحاظ گرافیک هنوزم واقعا عالین.
فقط کافیه همون نسخه PC رو با رزلوشن اچ دی به بالا اجرا کنه، پچ رزولوشن بالا مثل 4K یا تکسچر پک و مادهای گرافیکی دیگه هم احتمالا براش هست بگیره از ریمسترش هم ده مرتبه بهتر:دی
 
از دوستان اگر کسی حوصله دارد در حد ۱۰ ۱۵ خط حداقل داستان بازی سایلنت هیل ۲ رو برام در پیام خصوصی تعریف کند . اسپویل ایرادی ندارد .
حتما بشین خودت بازی تجربه کن تا با تمام وجود داستان و روایت شاهکار این بازی مزه کنی. کلا اگه اسپویل بشی خیلی ناجور بازی از چشمت می افته.
من خودم برنامه دارم وقتی تاریخ دقیق ریمیک مشخص شد دوباره با همون گرافیک قدیمی بشینم بازی اورجینال برم.
 
اکشن فیگور جدیدی از Pyramid Head در دست ساخت که مربوط به پروژه ریمیک با تاریخ عرضه تخمینی سه ماهه سوم سال 2023 \m/.
در توضیحات این اکشن فیگور به توانایی های Pyramid Head هم اشاره شده، ولی هنوز مشخص نیست این توضیحات در رابطه با تغییرات ایجاد شده در گیم پلی هست یا خود اکشن فیگور.
می‌ذارم داخل اسپویلر:
 
دوستان بازی واسه اکس باکس هم رلیز میشه ؟
یا باید رو پی اس بزنیم ؟
نسخه اکسباکس نداره. شاید انحصار زمانی باشه ولی معلوم نیست چه مدت.
اگه رو PS نمیتونی بازی کنی رو PC بزن.

IMG_20230918_091824_455.jpg

احتمال نمایش ریمیک Silent Hill 2 در توکیو گیم شو هم هست، بنر قرارگرفته در صفحه‌ی استیم بازی Silent Hill 2 Remake باعث شده که طرفدارها فکر کنن شرکت کونامی می‌خواد تریلر جدید آن را در نمایشگاه Tokyo Game Show امسال نمایش بده .استودیو Bloober Team از مدت‌ها قبل مشغول بازسازی Silent Hill 2 هستش و گزارش‌ها قبلا به این اشاره کرده که این ریمیک در مراحل پایانی توسعه قرار داره.
 
من با کلی شوق و ذوق نشستم Silent Hill The Short Message تموم کردم و گفتم بیام نظر کوتاه خودمو در موردش اینجا بگم. (بدون اسپویل)

اول از همه داستان بازی روایت گر زندگی یک دختر تینیجر که کودکی سختی داشته و حالا به این نتیجه رسیده که زندگی اون معنی و مفهوم خاصی نداره و وقتش رسیده تا به اون پایان بده. اما بعد از پایان دادن به زندگی خودش وارد یک محیط عجیب میشه و ادامه داستان... .

روند پیشروی، لول دیزاین، گرافیک و... بازی به شدت به عنوان Layers of Fears (نسخه آخری) شباهت داره. اصلا میشه گفت این یک نسخه جدید از Layers of Fears.
داستان تنها بخشی که گویا از فصل اول Life is Strange اومده و سازنده ها از اون الگو گرفتن.
روایت داستان مثل LoF از روی دست نوشته ها دنبال میشه. هر نوشته توسط شخصیت های مختلف نوشته شده و یا بخشی از یک روزنامه داخل محیط قرار داده شده تا داستان رو پیش ببره.
حتی به بخشی میرسیم که بازی به نقطه اول خودش برمیگرده (دقیقا LoF) و حالا ادامه با دست نوشته های جدید دنبال میشه.
ما هم در بخش وسیعی از بازی در حال قدم زدن در محیط و پیدا کردن این دست نوشته ها و کاغذ ها هستیم. در محیط های تاریک هم از نور گوشی استفاده میکنیم تا محیط رو برامون روشن کنه.

جریان کلی بازی هم داخل یک ساختمون در حال تخریب که به خاطر کرونا تخریبش متوقف و رها شده دنبال میشه. البته بخش هایی از بازی داخل محیط های دیگست اما در کل جریان اصلی داخل این ساختمون دنبال میشه.
یک عنوان شبیه ساز پیاده روی که بازیکن از این اتاق به اون اتاق می‌ره و با پیدا کردن دست نوشته ها داستان رو پیش می‌بره.
تو کل بازی هم یک دونه پازل (اگر اسمش رو بذاریم پازل) وجود داره که در عرض کمتر از دو دقیقه میشه حلش کرد.


طراحی هیولا بازی با این که نسبتا جالب از آب دراومده و از دل داستان بیرون اومده اما کاملا محدود شده به یک سری سگمنت اعصاب خورد کن که برای چند دقیقه پلیر باید از دست این هیولا تو محیط های تنگ و باریک فرار کنه. عملا بازی اصلا ترسناک نیست و تنها ترس رو همین هیولا تو بخش های خودش سعی می‌کنه به ما منتقل کنه که خب برای من اصلا جذاب نبود. (دوباره بگم مثل LoF).

بازی با موتور آنریل ۵ ساخته شده و از این لحاظ خیلی خوبه و دوباره به شدت به LoF آخری شباهت داره. اینجا ری تریسینگ هم داریم و البته افت فریم هم در بعضی از صحنه ها که با هیولا مواجه میشیم به چشم میخوره. ولی در کل از لحاظ بصری عنوان چشم نوازی محسوب میشه.

در کل از نظر من اگر با نام Silent Hill عرضه نشده بود، عنوان قابل احترامی بود که از لحاظ داستانی هم پیام خودش رو به خوبی منتقل می کرد. اما حالا که با نام سایلنت هیل منتشر شده باید بگم من اصلا خوشم نیومد ازش.
بازی هم سه تا چپتر داره که حدود ۲ ساعت زمان می‌بره برای اتمامش.

اینم فراموش کردم اضافه کنم. کوچک ترین شباهتی به PT نداره‌.

1000020891.jpg 1000020880.jpg 1000020881.jpg

پ.ن: این که بازی رو استودیو bloober نساخته جای تعجب داره چون دقیقا کپی کار های خودشون در اومده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or