Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
سلام دوستان. بعد از پلات کردن elden ring هوس کردم برم سراغ بازی های قبلی میازاکی که ناتمام گذاشتم. bloodborne رو به خاطر ۳۰ فریم بودن سردرد و چشم درد گرفتم نتونستم ادامه بدم به خاطر همین رفتم سراغ sekiro. باس gyoubu oniwa رو با deflect کردن و کمی شانس زدم و همینطور elite ashina هم نسبتا آسون بود ولی اینجوری که میگید کل بازی بر اساس deflect و mikiri counter نیست انگار که آسون بشه. مخصوصا سر اکثر مینی باس ها خیلی اذیت کننده میشه. و حملاتشون پشت سرهم نیست که خط postureش رو پر کنم و تا میاد حمله بعدی رو بزنه خالی میشه. خود بازی میگه جون دشمنا رو کم کنید تا زودتر نوار posture پر میشه ولی اصلا نمیشه ضربه زد! :D میخوام بدونم چیزی رو دارم اشتباه میزنم یا کلا بازی همینطوریه؟
 
سلام دوستان. بعد از پلات کردن elden ring هوس کردم برم سراغ بازی های قبلی میازاکی که ناتمام گذاشتم. bloodborne رو به خاطر ۳۰ فریم بودن سردرد و چشم درد گرفتم نتونستم ادامه بدم به خاطر همین رفتم سراغ sekiro. باس gyoubu oniwa رو با deflect کردن و کمی شانس زدم و همینطور elite ashina هم نسبتا آسون بود ولی اینجوری که میگید کل بازی بر اساس deflect و mikiri counter نیست انگار که آسون بشه. مخصوصا سر اکثر مینی باس ها خیلی اذیت کننده میشه. و حملاتشون پشت سرهم نیست که خط postureش رو پر کنم و تا میاد حمله بعدی رو بزنه خالی میشه. خود بازی میگه جون دشمنا رو کم کنید تا زودتر نوار posture پر میشه ولی اصلا نمیشه ضربه زد! :D میخوام بدونم چیزی رو دارم اشتباه میزنم یا کلا بازی همینطوریه؟
تقریباً 85% ضرباتی که از سمت دشمن ها بهت وارد میشه قابل parry کردن هست مابقیشم mikiri counter و جامپ میطلبه، منتهی این وسط با تایپ های مختلفی از دشمن ها روبرو میشی که نیاز به استفاده از آیتم ها و جادوها داری تا بتونی از پسشون بر بیای...بعنوان مثال apparition ها! یادت نره خیلی از مینی باس هارو میتونی با مخفی کاری آروم بری پشت سرشون با بک‌استب یدونه از Health Bar شون رو راحت ازشون بگیری
اگه بتونی یکم اوایل بازی حوصله به خرج بدی و اسکیل هارو باز کنی و روی دشمن های عادی تمرین ها و دکمه زنی هات رو انجام بدی، حافظه عضله ات ساخته میشه و باس فایت های اصلی رو با تکنیک اصولی میزنی نه همینطور شانسی:D

یه نکته ای که ممکنه خیلی از پلیرها ندونن اینه که تو هیچوقت سطح posture ات نمیشکه مادامی که parry موفق انجام بدی! یعنی با اینکه سطح posture ات قرمز شده و فکر میکنی الانه که بشکنه، مادامی که parry موفق انجام بدی به هیچ عنوان نمیشکنه.
 
من الان Isshin Saint Sword (اینو میگفتید سخته؟ :|) و باس های قبلی رو زدم و همینطور ۶ تا لاپیس رو هم گرفتم. فقط مونده باس Owl Father و Isshin Ashina که برای اندینگ شوراست و میدونم چیکار کنم. سوالم برای ۳ تا اندینگ دیگست که کجا باید بکاپ بگیرم از سیو هام و به طور خلاصه باید چیکار کنم و ایا احتمالش هست یکیش از دست بره یا رفته باشه؟ :D
 
  • Poker Face
Reactions: saeedonly
بالاخره فرصت شد سکیرو رو بازی کنم، واقعا عالی بود گرچه به نظرم بسیار ساده تر شده بود، اکثر باس ها رو توی سه تلاش اول میشد زد و هیجانش برای من خیلی کمتر از بلاد و دارک سولز بود، اون حس بعد زدن باس و استرس و تنش زیاد رو تقریبا غیر باس آخر هیچ کجا احساس نکردم. با این حال به طور کلی خیلی خوب بود.
شما حرفه ای اینجوری میگی برا من که اولین بازی سولزم هست سکیرو، سه تلاش اول سلام احوال پرسی هست از تلاش دهم تازه نزدیک میشم به زدن باس ها.

جدا از این دشمنای عادی وقتی چند نفر باشند بیشتر نفله میکنن، اون سامورای لاغرا چه نکبتایی هستن داخل آشینا کسل.

واقعا مازوخیسمه این ژانر :D گیم دیزاین فوق العاده ولی مازوخیسم‌.
 
شما حرفه ای اینجوری میگی برا من که اولین بازی سولزم هست سکیرو، سه تلاش اول سلام احوال پرسی هست از تلاش دهم تازه نزدیک میشم به زدن باس ها.

جدا از این دشمنای عادی وقتی چند نفر باشند بیشتر نفله میکنن، اون سامورای لاغرا چه نکبتایی هستن داخل آشینا کسل.

واقعا مازوخیسمه این ژانر :D گیم دیزاین فوق العاده ولی مازوخیسم‌.
نه منم حرفه ای نیستم، بیشتز مقایسه ای مد نظرم بود، به نظرم مثلا تو بلاد، باس ها خیلی وحشی تر عمل میکردن، اینجا یکم انسان وار تر مبارزه میکنن :D
ی فیلم یک دقیقه ای هم گرفتم از یکی از مبارزات (اکس باکس مسخره خیلی محدود رکورد میکنه :/)
فیلم
 
  • Like
Reactions: KingMOE
نه منم حرفه ای نیستم، بیشتز مقایسه ای مد نظرم بود، به نظرم مثلا تو بلاد، باس ها خیلی وحشی تر عمل میکردن، اینجا یکم انسان وار تر مبارزه میکنن :D
ی فیلم یک دقیقه ای هم گرفتم از یکی از مبارزات (اکس باکس مسخره خیلی محدود رکورد میکنه :/)
فیلم
ثانیه 28 که بازدن ضربه معمولی حرکتش رو بریدی خیلی خوب بود.
این بازی عشقه.
نسخه دوم معرفی بشه کارم میکشه به بیمارستان
 
نه منم حرفه ای نیستم، بیشتز مقایسه ای مد نظرم بود، به نظرم مثلا تو بلاد، باس ها خیلی وحشی تر عمل میکردن، اینجا یکم انسان وار تر مبارزه میکنن :D
ی فیلم یک دقیقه ای هم گرفتم از یکی از مبارزات (اکس باکس مسخره خیلی محدود رکورد میکنه :/)
فیلم
من نفهمیدم الان داری Parry میکنی یا همینجوری دیفلکتو نگه داشتی؟
پری کردن که خیلی سخته چون یه ذره اشتباه کنی دمیج میخوری
 
متاسفانه فک کنم ول کنم بازیو، میگم متاسفانه چون واقعا دوسش داشتم،
بعنوان اولین بازی سولزی که درست مینشستم پاش واقعا فهمیدم چه لول دیزاین معرکه ای دارن این بازیها
اما آخر یاد نگرفتم چطوری پری کنم، موقعی بلاک رو میزنم اکثر مواقع تبدیل به بلاک عادی میشه و پاسچرم به خاک میره
مشکل دیگه این بود که بعضی مواقع اتک های عادی دشمنا رو وقتی بلاک میکنم بازم دمیج میخورم!!
خلاصه که یه پنجاه باری مردم تو lady butterfly و دیگه بیخیال شدم
حیفه یجور حالت آسون تر تعبیه نمیکنن تو این بازی ها،
مثلا به این شکل میتونه باشه که هر نوع اتکی که میخواد طرف بزنه خود بازی بگه مثلا الان باید داج به چپ کنی و... یه چیزی مث سکانس QTE ولی این گیم.
البته میگن دیمون سولز و دارک سولز 1 از این آسون ترن، شاید بعدا اونا رو برم
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud
متاسفانه فک کنم ول کنم بازیو، میگم متاسفانه چون واقعا دوسش داشتم،
بعنوان اولین بازی سولزی که درست مینشستم پاش واقعا فهمیدم چه لول دیزاین معرکه ای دارن این بازیها
اما آخر یاد نگرفتم چطوری پری کنم، موقعی بلاک رو میزنم اکثر مواقع تبدیل به بلاک عادی میشه و پاسچرم به خاک میره
مشکل دیگه این بود که بعضی مواقع اتک های عادی دشمنا رو وقتی بلاک میکنم بازم دمیج میخورم!!
خلاصه که یه پنجاه باری مردم تو lady butterfly و دیگه بیخیال شدم
حیفه یجور حالت آسون تر تعبیه نمیکنن تو این بازی ها،
مثلا به این شکل میتونه باشه که هر نوع اتکی که میخواد طرف بزنه خود بازی بگه مثلا الان باید داج به چپ کنی و... یه چیزی مث سکانس QTE ولی این گیم.
البته میگن دیمون سولز و دارک سولز 1 از این آسون ترن، شاید بعدا اونا رو برم
یه نکته کوچولو در مورد پری کردن اگر در انجامش مشکل دارید بگم
بعضی وقتها که ضربات انمی های قوی مثل باسها خیلی پشت سرهم و سریع میشه طوری که واقعا نمیشه لحظه ضربه زدنشون رو تشخیص داد، میتونید جایی که انمی بهتون نزدیک شده و احتمال میدید ممکنه ضربه بزنه بهتون، یک انگشتتون روی L1 باشه و تند تند پشت سر هم بزنیدش. در این بین اگر اون انمی بهتون ضربه بزنه ضربش پری میشه. من ضربات خیلی از دشمنا و باسها رو اینجور پری میکردم.
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه فک کنم ول کنم بازیو، میگم متاسفانه چون واقعا دوسش داشتم،
بعنوان اولین بازی سولزی که درست مینشستم پاش واقعا فهمیدم چه لول دیزاین معرکه ای دارن این بازیها
اما آخر یاد نگرفتم چطوری پری کنم، موقعی بلاک رو میزنم اکثر مواقع تبدیل به بلاک عادی میشه و پاسچرم به خاک میره
مشکل دیگه این بود که بعضی مواقع اتک های عادی دشمنا رو وقتی بلاک میکنم بازم دمیج میخورم!!
خلاصه که یه پنجاه باری مردم تو lady butterfly و دیگه بیخیال شدم
حیفه یجور حالت آسون تر تعبیه نمیکنن تو این بازی ها،
مثلا به این شکل میتونه باشه که هر نوع اتکی که میخواد طرف بزنه خود بازی بگه مثلا الان باید داج به چپ کنی و... یه چیزی مث سکانس QTE ولی این گیم.
البته میگن دیمون سولز و دارک سولز 1 از این آسون ترن، شاید بعدا اونا رو برم

برای پری کردن این بازی، باید فکر کنی که داری یه بازیه تفنگی اول شخص بازی میکنی که تفنگ دست چپ یاروعه و اون کلید پری کردن رو پشت سر هم باس بزنی ول کنی. نگهش داری دیگه پری نمیشه. معمولا سه چهار ضربه پری میشه و بعد یه قدم عقب و حمله با شمشیر. واسه اتمام بازیای میازاکی باید ذهن رو آروم نگه داری و اجازه ندی هیاهوی باس فایت و انیمیشن های زیاد، آرامش درونیت رو از بین ببره. دقیقا هنر میازاکی در همین هست که همزمان گیمر رو به یک چالش روحی روانی هم دعوت میکنه در بازی هاش. کار دیگری که باید کنی یادگیری الگوهای حمله دشمن هست. فرض رو بر این بزار چند بار اول که بری داخل مبارزه و تا جای ممکن بدون اینکه ضربه ی خاصی بزنی، نگاه کنی ببینی حریف چیکار میکنه. لول آپ کردن آپشن دیگریه که به کارت میاد و یه نکته مهمتر اینکه حتما نقشه بچین که میخوای چیکار کنی. همینطوری کله رو بندازی پایین بری سراغ هر باس فایتی از بازیای میازاکی، دمار از روزگار در میارن.

و در آخر اینکه اگر دیدی بازی برات ملال آور شده، بیخیالش شو. واقعا تو این دوره زمونه حوصله پری کردن نیست :D
 
یه نکته کوچولو در مورد پری کردن اگر در انجامش مشکل دارید بگم
بعضی وقتها که ضربات انمی های قوی مثل باسها خیلی پشت سرهم و سریع میشه طوری که واقعا نمیشه لحظه ضربه زدنشون رو تشخیص داد، میتونید جایی که انمی بهتون نزدیک شده و احتمال میدید ممکنه ضربه بزنه بهتون، یک انگشتتون روی L1 باشه و تند تند پشت سر هم بزنیدش. در این بین اگر اون انمی بهتون ضربه بزنه ضربش پری میشه. من ضربات خیلی از دشمنا و باسها رو اینجور پری میکردم.

برای پری کردن این بازی، باید فکر کنی که داری یه بازیه تفنگی اول شخص بازی میکنی که تفنگ دست چپ یاروعه و اون کلید پری کردن رو پشت سر هم باس بزنی ول کنی. نگهش داری دیگه پری نمیشه. معمولا سه چهار ضربه پری میشه و بعد یه قدم عقب و حمله با شمشیر. واسه اتمام بازیای میازاکی باید ذهن رو آروم نگه داری و اجازه ندی هیاهوی باس فایت و انیمیشن های زیاد، آرامش درونیت رو از بین ببره. دقیقا هنر میازاکی در همین هست که همزمان گیمر رو به یک چالش روحی روانی هم دعوت میکنه در بازی هاش. کار دیگری که باید کنی یادگیری الگوهای حمله دشمن هست. فرض رو بر این بزار چند بار اول که بری داخل مبارزه و تا جای ممکن بدون اینکه ضربه ی خاصی بزنی، نگاه کنی ببینی حریف چیکار میکنه. لول آپ کردن آپشن دیگریه که به کارت میاد و یه نکته مهمتر اینکه حتما نقشه بچین که میخوای چیکار کنی. همینطوری کله رو بندازی پایین بری سراغ هر باس فایتی از بازیای میازاکی، دمار از روزگار در میارن.

و در آخر اینکه اگر دیدی بازی برات ملال آور شده، بیخیالش شو. واقعا تو این دوره زمونه حوصله پری کردن نیست :D

راستش دلیل دیگه ای که ولش کردم این بود که دکمه RB دستم خراب شد سر همین بازی :D با کیبورد هم اصلا خوب نیستم سعی کردم برم ولی دیدم حتی سخت تر میشه.
بعدا اگه دسته سالم گیرم اومد دوباره میرم سراغش. موندم الدن رینگ چیه که میگن ازین سخت تره، من که بعید میدونم البته.
 
  • Smile
Reactions: DoReMi
راستش دلیل دیگه ای که ولش کردم این بود که دکمه RB دستم خراب شد سر همین بازی :D با کیبورد هم اصلا خوب نیستم سعی کردم برم ولی دیدم حتی سخت تر میشه.
بعدا اگه دسته سالم گیرم اومد دوباره میرم سراغش. موندم الدن رینگ چیه که میگن ازین سخت تره، من که بعید میدونم البته.
این بازی تنها بازی میازاکیه که قلق داره یعنی تا شما دیفلکت کردن رو یاد نگیری نمی تونی بازی کنی شاید به هر زوری شده تا گنجیرو بری ولی از اونجا به بعدش بدون دیفلکت غیر ممکنه ولی اگه تایمینگ درست رو یاد بگیری می بینی چقدر این بازی راحت و البته لذت بخش میشه
الدن رینگ هم یه نسخه پیشرفته دارک سولزه و گیم پلیش شبیه سولز هاست و جالب اینجاست که راحت ترین عنوان میازاکی هم همین الدن رینگه از نظر سختی محیطی و لول دیزاین و البته مکانیک های بازی ، بازی های جدید میازاکی (از بلادبورن به بعد) مقابل یه بازی مثل دارک سولز 1 شوخی هم به حساب نمیان فقط باید بهشون وقت داد و سعی کرد مکانیک بازی رو خوب یاد بگیری
پیشنهاد من اینه تا وقتی حوصلتون نکشیده سراغ سری سولز و سکیرو نرید صبر کنید زمانی که حوصله دارید سراغش برید و بعد از یه مقدار بازی کردن دیگه ولش نمی کنید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or