Ready at Dawn تائید کرد:بازی The Order 1886 روی 1080p و 30fps

من زیاد آشنا نیستم!میشه 6% بیشتر؟


مارو سیاه می‌کنی؟ :d "افشین"ـها کلاً تو کار رزولوشن‌شناسی هستن :d


تقریباً همون 6% می‌شه، در هر فریم با رزولوشن 900*1600، تعداد پیکسل‌ها 94%ـه پیکسل‌های یک فریم با رزولوشن 800*1920 هست.
 
وای وای وای !
اینجا آخرشه !!
تو فریم و .. کم آوردن !!!
گیر دادن به نوار های سیاه !!!!
دمتون گرم بابا شب جمعه خیلی خندیدیم !!!!!

این داستان نوار سیاه دیگه چیه؟؟؟:-w

یکی درست توضیح بده منم بفهمم!8->

رزولیشن استاندارد که نوار سیاه نداره....:-?
 
این داستان نوار سیاه دیگه چیه؟؟؟:-w

یکی درست توضیح بده منم بفهمم!8->

رزولیشن استاندارد که نوار سیاه نداره....:-?


خب رزولوشن بازی مطابق استانداردهای معمول نیست. رزولوشن بازی 800*1920ـه. یعنی دقیقاً همون 1080p که بالا و پایین صفحه با نوار سیاه پوشیده شده باشه. یه چیزی مثل فیلم‌های Blu-Ray.
 
The Order 1886 runs 4xMSAA

04455269109177600337.png
 
Shinobi 602 اون كاربر معروفه گف يه تاپيك زده كه اين قضيه 800 بودن رزولوشن كلا احتمالا منتفي ميشه و حالا يا گزينه تو آپشن ميزارن يا كلا حذفش ميكنن

در ضمن AA هم 4xMSAA اعلام كرده

The Order 1886 runs 4xMSAA; 1920x800 vs 1920x1080 "not set in stone yet" - NeoGAF

اين افشينين( دو افشين) بلاخره كار خودشونو كردن:d
 
آخرین ویرایش:
Shinobi 602 اون كاربر معروفه گف يه تاپيك زده كه اين قضيه 800 بودن رزولوشن كلا احتمالا منتفي ميشه
منظورت اینه که: قضیه 800ـه 100% تایید شده؟:d
جالبه که Andrea Passino نظرش شبیه نظر کرایتکه که میگه 900p با AA قوی بهتره از 1080p بدون AA
در ضمن AA هم
4xMSAA اعلام كرده

The Order 1886 runs 4xMSAA; 1920x800 vs 1920x1080 "not set in stone yet" - NeoGAF

اين افشينين( دو افشين) بلاخره كار خودشونو كردن:d
Ryse از SMAA 1TX استفاده میکنه:d

b7f52435_6f4mqh.jpeg
 
Shinobi 602 اون كاربر معروفه گف يه تاپيك زده كه اين قضيه 800 بودن رزولوشن كلا احتمالا منتفي ميشه و حالا يا گزينه تو آپشن ميزارن يا كلا حذفش ميكنن

در ضمن AA هم 4xMSAA اعلام كرده

The Order 1886 runs 4xMSAA; 1920x800 vs 1920x1080 "not set in stone yet" - NeoGAF

اين افشينين( دو افشين) بلاخره كار خودشونو كردن:d


البته خود Andrea Pessino گفته هنوز قطعی نشده که چه می‌کنیم. بعد گفته که 1080pـه خالی نسبت به 800*1920+4XMSAA پهنای باند کمتری احتیاج داره. ولی اگه بخوان 1080p رو به عنوان آپشن گرافیکی اضافه کنن، احتمالاً 1080p به همراه 4XMSAA نخواهد بود. من ترجیح می‌دم 800x + 4XMSAA باشه تا 1080p و بدون AAـه درست و حسابی. به نظر من IQ خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی مهمه! :d


جالبه که Andrea Passino نظرش شبیه نظر کرایتکه که میگه 900p با AA قوی بهتره از 1080p بدون AA

آقا جان بازم می‌گم، این بازی The Order یه مقدار قضیش فرق می‌کنه. 800x درسته که تمام صفحه نیست، ولی جاهایی که تصویر داره، از نظر تراکم پیکسل دقیقاً مثل 1080pـه! یعنی اگه شما بالا و پایینِ تصویر رو با دست بپوشونید و به بازی Ryse نگاه کنید، از نظر رزولوشن ضعیف‌تر از The Order هست. اون 6%ـی که در موردش بحث کردیم در مورد پیکسل‌های پردازش شده در یک کُلِ فریم بود(یعنی اون قسمت‌های سیاه رنگ که پردازشی براشون صورت نمی‌گیره رو در نظر نگرفتیم)، ولی تراکم پیکسل به ازای واحد سطح، توی 800x خیلی بیشتر از 900pـه. دقیقاً مثه اختلاف 1080p و 900p!
حالا چرا همه نمیان با 6% بار پردازشی بیشتر رزولوشنی با تراکم پیکسلی معادل 1080p تولید کنن؟ علتش اینه که این رزولوشن استاندارد نیست و توی تلوزیون‎های با استاندارد 16:9 به صورت تمام صفحه نخواهد بود! حالا سوال اصلی اینه که این سازنده‌ها کدوم رو ترجیح می‌دن!
 
آخرین ویرایش:
این 4xMSAA خیلی به کیفیت تصاویر کمک میکنه.در کل MSAA کارش مربوط به کیفیت لبه ها هست و تجریه ی و شفاف کردن اونا رو برعهده داره.حالا x2 با رزولوشن دوبرابر بهتر این کار رو میکنه و تصویر رو دوباره باتوجه به صفحه نمایش Rescale میکنه. x4 ـش رو دیگه خودتون حساب کنین:دی!کیفیت 4 برابر,دندونه های کم تر برروی اشیا 3 بعدی که همین باعث پایین اومدن فریم ریت یا حتی رزولوشن میشه.
ولی ملت اکثرا راضین از این تصمیم.
 
آخرین ویرایش:
آقا جان بازم می‌گم، این بازی The Order یه مقدار قضیش فرق می‌کنه. 800x درسته که تمام صفحه نیست، ولی جاهایی که تصویر داره، از نظر تراکم پیکسل دقیقاً مثل 1080pـه! یعنی اگه شما بالا و پایینِ تصویر رو با دست بپوشونید و به بازی Ryse نگاه کنید، از نظر رزولوشن ضعیف‌تر از The Order هست. اون 6%ـی که در موردش بحث کردیم در مورد پیکسل‌های پردازش شده در یک فریم بود، ولی تراکم پیکسل به ازای واحد سطح، توی 800x خیلی بیشتر از 900pـه. دقیقاً مثه اختلاف 1080p و 900p!
حالا چرا همه نمیان با 6% با پردازشی بیشتر رزولوشنی با تراکم پیکسلی معادل 1080p تولید کنن؟ علتش اینه که این رزولوشن استاندارد نیست و توی تلوزیون‎های با استاندارد 16:9 به صورت تمام صفحه نخواهد بود! حالا سوال اصلی اینه که این سازنده‌ها کدوم رو ترجیح می‌دن!
من زیاد آشنا نیستم! مثل اینه که Ryse رو توی TV کوچکتر بازی کنی که تراکم پیکسل بیشتر شه؟:d
منظور من این بود که این ها هم مثل کرایتک 50% بار پیکسل پردازشی رو کم کردن بجاش یه AA جون دار گذاشتن!شاید تا انتهای نسل اکثر سازنده ها این راه رو پیش گرفتن؟
اینجوری به نظر میاد بستگی به ذوق و استایل سازنده, تراکم پیکسلی بیشتر باشه یا کل صفحه پیکسل داشته باشه:-?
 
این 4xMSAA خیلی به کیفیت تصاویر کمک میکنه.در کل MSAA کارش مربوط میشه به کیفیت لبه ها هست و تجریه ی و شفاف کردن اونا رو برعهده داره.حالا x2 با رزولوشن دوبرابر بهتر این کار رو میکنه و تصویر رو دوباره باتوجه به صفحه نمایش Rescale میکنه. x4 ـش رو دیگه خودتون حساب کنین:دی!کیفیت 4 برابر,دندونه های کم تر برروی اشیا 3 بعدی که همین باعث پایین اومدن فریم ریت یا حتی رزولوشن میشه.
ولی ملت اکثرا راضین از این تصمیم.

4XMSAA+800x یعنی عملاً چیزی به اسم Aliasing شما نمی‌بینید! مگر این که با سر تشریف ببرید توی حلق تلویزیون :d

من زیاد آشنا نیستم! مثل اینه که Ryse رو توی TV کوچکتر بازی کنی که تراکم پیکسل بیشتر شه؟:d
اینجوری به نظر میاد بستگی به ذوق و استایل سازنده, تراکم پیکسلی بیشتر باشه یا کل صفحه پیکسل داشته باشه:-?

نه بیشتر نمی‌شه! به رزولوشن بستگی داره نه سایز، تلویزیون شما یه رزولوشنی داره، اگه رزولوشن تلویزیون شما بالاتر از رزولوشن Nativeـه بازی باشه، One خودش رزولوشن بازی رو یه جوری Upscale می‌کنه تمام پیکسل‌های تلویزیون 1080pـه شما تصویر داشته باشن و چیزی رو از صفحه از دست ندید، ولی این معنیش این نیست که رزولوشن خلق شده توسط بازی تغییر کرده.
در مورد مقابلش اگه تلویزیون شما رزولشونش کمتر از 900p باشه، خروجی اصلی بازی با توجه به رزولوشن تلویزیون Downscale می‌شه و شما اون طوری که باید کیفیت واقعی بازی رو نمی‌بینید.

و در مورد جمله دوم، دقیقاً همینه که گفتی. کلاً به ذوق و استایل سازنده بستگی داره.
 
آخرین ویرایش:
منظورت اینه که: قضیه 800ـه 100% تایید شده؟:d
جالبه که Andrea Passino نظرش شبیه نظر کرایتکه که میگه 900p با AA قوی بهتره از 1080p بدون AA

Ryse از SMAA 1TX استفاده میکنه:d

b7f52435_6f4mqh.jpeg
عه زرنگي؟

مياي SMAA رو با يه دونه MSAA مقايسه ميكني نه داداش گلم MSAA رو در 4 ضرب كن

بعد هم اين Ryse يهو از كجا پيداش شد؟ مگه ما از رايز صحبتي به ميون آورديم؟:d

- - -ویرایش - - -

البته خود Andrea Pessino گفته هنوز قطعی نشده که چه می‌کنیم. بعد گفته که 1080pـه خالی نسبت به 800*1920+4XMSAA پهنای باند کمتری احتیاج داره. ولی اگه بخوان 1080p رو به عنوان آپشن گرافیکی اضافه کنن، احتمالاً 1080p به همراه 4XMSAA نخواهد بود. من ترجیح می‌دم 800x + 4XMSAA باشه تا 1080p و بدون AAـه درست و حسابی. به نظر من IQ خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی مهمه! :d

صحبتي نشده كه اگه رزولوشن رو بالا ببرن لزوما AA رو دست ميزنن اون كاربر مورد نظر گفته MSAA4X قطعيه رزولوشن فعلا مشخص نيست حتي شايعاتي هست كه از اول هم حق انتخاب وجود داشته و اگه اون نوارها رو بزاري يا برداري فرقي نميكنه يعني به بيان ساده تر بازي واقعا 1080 نيتيوه فقط در صورت نياز نوار اضافه ميشه
 
عه زرنگي؟

مياي SMAA رو با يه دونه MSAA مقايسه ميكني نه داداش گلم MSAA رو در 4 ضرب كن

بعد هم اين Ryse يهو از كجا پيداش شد؟ مگه ما از رايز صحبتي به ميون آورديم؟:d
همه چیو دیگه VS نکنیم:dگفتم که جالبه راه حلشون شبیه کرایتک (AA قوی و رز پایینتر) هست!
شات از 4xMSAA vs SMAA 1TX ندارم ولی میشه 4xMSAA رو با FXAA مقایسه کرد بعد نتیجرو با SMAA vs FXAA مقایسه کرد:d اون 1tx هم گذاشت کنار!
55169805198083232348.jpg
95542229695203494966.png
 
عه زرنگي؟

مياي SMAA رو با يه دونه MSAA مقايسه ميكني نه داداش گلم MSAA رو در 4 ضرب كن

بعد هم اين Ryse يهو از كجا پيداش شد؟ مگه ما از رايز صحبتي به ميون آورديم؟:d



صحبتي نشده كه اگه رزولوشن رو بالا ببرن لزوما AA رو دست ميزنن اون كاربر مورد نظر گفته MSAA4X قطعيه رزولوشن فعلا مشخص نيست حتي شايعاتي هست كه از اول هم حق انتخاب وجود داشته و اگه اون نوارها رو بزاري يا برداري فرقي نميكنه يعني به بيان ساده تر بازي واقعا 1080 نيتيوه فقط در صورت نياز نوار اضافه ميشه

اگه اون نوارا رو برداری، و بخوای تصویر تمام صفحه بشه با ابعاد مناسب نه این که کش بیاد! یعنی باید برای اون 280*1920 پیکسلی که قبلاً سیاه بودن تصویر تولید کنی که این بار پردازشی رو زیاد می‌کنه. اصلاً واسه همین هم طرف گفته 1080ـه خالی نسبت به کاری که ما داریم می‌کنیم پهنای باند کمتری رو می‌طلبه، یعنی گفته ترجیح می‌دیم رزولوشن 800*1920 باشه ولی در ازاش 4XMSAA اضافه کنیم. مطمئن باش 1080p بشه، نمی‌تونن 4XMSAA رو حفظ کنن. مگر این که بخوان از جای دیگه بازی بزنن.


در مورد مقایسه با SMAA:
SMAA یه نوع AAـه post-process هست که خیلی کمتر از MSAA به قدرت احتیاج داره و دقت بسیار پایین‌تری هم داره. SMAA مثل یک فـــــیلــــتر عمل می‌کنه، Aliasing رو تشخیص می‌ده و برطرفش می‌کنه. اما MSAA در حال رندر کردن این کارو می‌کنه که قدرت خیلی بیشتری احتیاج داره و در مقابل IQـه بهتری هم خواهد داشت. خلاصه این که اگه بحث مقایسه SMAA و 4XMSAA باشه، شک نکنید که IQ توی 4XMSAA خیلی بهتره و تصویر به مراتب شارپ‌تر هست و مثل SMAA حالت Blurry پیدا نمی‌کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or