نقد کردن یه فیلم مستند فوق العاده کار بی معنی ای فقط تنها چیزی که می شه گفت اینه که با کدوم جنبه بحثی که تو فیلم مطرح شد موافقی
من نظرم با "ویتوریو استورارو" هست که گفت باید همه بیان تو پروسه و اگر فکر می کنن ایرادی هست درستش کنن
آدم هایی مثل نولان واقعا خنده دارن چون نشستن یه گوشه و هی چس ناله می کنن که وای که صنعت سینما داره به نابودی میره و ... در حالیکه پیشرفت سینمای دیجیتال تو 10 سال گذشته فوق العاده بوده (مگر اینکه مایکل مان بیاد فیلم بسازه و تر بزنه تو همه چی کیفیت افتضاح فیلمبرداری فیلماش بشن پیراهن عثمان)
وقتی که هیچ شرکتی دیگه دوربین فیلمبرداری غیر دیجیتال نمی سازه (بیشتر از یک ساله) و اینکه کوداک اعلام کرده که از 2014 دیگه فیلم تولید نمی کنه (فوجی هم همین رو گفته ولی هنوز تاریخ دقیقی اعلام نکرده) واقعا فایده مقاومت در برابر فیلمبرداری دیجیتال چیه؟ همین زمانی که بعضیا دارن صرف مخالفت باهاش می کنن رو اگه صرف تبدیل کردنش به اون چیزی که می خوان کرده بودن الان چند سال هم جلوتر بود این قضیه
مایکل چپمن حرف خوبی زد که گفت 20 سال دیگه کسی نمی گه داشتی فیلم می ساختی یا دیجیتال، می گن چیزی که ساختی خوب بوده یا نه ؟
من فیلمساز نیستم ولی دیجیتال رو پروسه خوبی می دونم چون هم تو هزینه و وقت صرفه جویی می کنه هم راه هایی جدیدی برای فیلمسازی بوجود میاره هم خیلی انعطاف پذیرتره
وقتی "لورنزو دی بوناونچورا" داشت می گفت تعداد فیلمای بد زیاد شد چون همه می تونن فیلم بسازنن و کسی نیست که رو کارشون نظارت می خواستم پاشم بزنمش چون خودش یکی از آدم هایی که داره تو سیستم هالیوود کار می کنه با بودجه بزرگ و پیش خودش فکر می کنه همه فیلماش حرفه ای هستن در حالیکه غیر از زباله چیزی نساخته تا الان (منهای Stardust البته)
در ضمن حضور لنا دانهام و گرتا گرویگ رو اصلا درک نمی کنم واقعا نامربوط بودن به کل فیلم
به همه کسایی که سینما رو به شکل حرفه ای دنبال می کنن پیشنهاد میشه