Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 


1701464249263.png

May December 2023
-/10

«می دسامبر» فیلم پیچیده‌ای است؛ شاید شما در همان نگاه نخست متوجه کل موضوع و قضایای آن نشوید؛ از سینمای تاد هاینز فیلم تحسین‌برانگیز Safe را به خاطر دارم که آن هم با توجه به سوژه و نقش‌آفرینی بی‌نظیر جولین مور، مخاطب را با شالوده‌ای از سوالات مجهول و فضای محبوس رها می‌کند. البته فیلم مذکور در بخش فیلم‌برداری (به خصوص نوع زوم‌ها) و موسیقی متن از فیلم Safe الهام می‌گیرد. اگر طرفداران فیلم‌های تاد هاینز Fan Theory بسازند؛ شاید فیلم May December را دنباله معنوی از جهان Safe قلمداد کنند.

قصه فیلم چیست؟ زنی که رابطه عاشقانه ممنوعه‌اش به موضوع داغ و جنجالی‌اش برای یک اثر سینمایی بدل شده است و بازیگر اصلی آن (ناتالی پورتمن) برای آماده شدن پیش از نقش‌آفرینی در آن فیلم، به ملاقات زن می‌رود. تقریباً 20 دقیقه از فیلم می‌گذرد و بعد متوجه می‌شوید جریان از چه قرار است. وقتی بعد از 20 دقیقه تازه سوژه برایتان روشن می‌شود، شاید به تعجب فرو رفته و در دل خود یک WTF بگویید؛ تاد هاینز می‌خواهد همچنان پنهان‌کاری و مجهولیت را در فرم اثر نگه‌دارد و از شلوغ‌کاری در قصه دوری کند؛ شلوغ‌کاری را من در ابعادی چون طولانی شدن مدت زمان فیلم و تمرکز روی ایجاد رابطه‌ای عجیب و فرا سایکودرام میان ناتالی و جولین مور، غلظت خیانت میان هر سه شخصیت (با اضافه چارلز منتون) و پرده‌افکنی از دروغ‌ها خلاصه کنم؛ تاد هاینز اصلاً اهل گره‌گشایی تمامی مجهولات فیلم خود نیست؛ می‌گذارد که مخاطب فرضیه و سوال در ذهن خود بسازد و خود فیلم را تحلیل و ارزیابی کند.
آیا شخصیت الیزابت مری (ناتالی پورتمن) گونه‌ای از دوره جوانی شخصیت گریس (جولین مور) است؟ آیا با هرچه جلو رفتن قصه و به‌خصوص در پایان‌بندی متوجه شباهت ذهنی میان آن دو نمی‌شوید؟
آیا گریس با رد ادعای پسرش مبنی بر تعرض برادرانش در زمان کودکی و استفاده از واژه insecurity، می‌شه فهمید که گریس حتی با پسرهای خود نیز رابطه داشته است؟
آیا جو واقعاً مخفیانه با میچلا در رابطه است؟
و ...
 
آخرین ویرایش:
1000044064.png

9/10 Godzilla: Minus One

بازگشت با شکوه Godzilla! فیلم محصول‌ کشور ژاپن و در زمان جنگ‌ جهانی دوم اتفاق میفته. یه داستان احساسی‌ و دارک و ترسناک ترین ورژن Godzilla ی‌ که‌ تا حالا‌ دیدم! CGI و موسیقی فیلم خیلی خوب بود و با‌هر نعره ی 😁 Godzilla تن و بدن ادم میلرزید!

نسبت به فیلم های قبلی تمرکز بیشتری رو داستان انسان ها شده و بیننده بیشتر با اونا و تصمیماشون ارتباط برقرار میکنه. اواسط فیلم داستان اروم تر پیش‌ میره ولی نیم ساعت اخر فیلم به شدت عالی شده‌ و اوج هیجان فیلم هست!

پیشنهاد: این‌ فیلمو حتما با سیستم صوتی خوب‌ ببینین!
 
1701935764313.png
The Killers of the Flower Moon 2023
7/10

The Killers of the Flower Moon یکی از نچسب‌ترین فیلم‌های اسکورسیزی است؛ علت آن نمایش گردهمایی شخصیت‌های نه‌چندان جذاب در فرم گانگستری است؛ شخصیت‌هایی که حس سمپاتیک به آن‌ها نداشته باشی، دلیلی پیدا نمی‌کنی که سه ساعت برای تماشای اثر وقت بگذاری؛ حتی اگر موضوع ملتهب و نیاز به روایت در تصویر سینما داشته باشد؛ موضوعی مهم که ناگهان با پایان‌بندی سرسری و شبه‌اگزوتیک، تصویری به‌یادماندنی از تازه‌ترین ساخته اسکورسیزی در ذهن مخاطب ثبت نمی‌کند؛ البته تیم بازیگری گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند.​
 
102348_904.jpg
قاتلان ماه کامل
6/10
عصر وحشت در اوکلاهاما پادکستی چند ساعته از چنل‌بی بود که علی بندری به خوبی آن را روایت می‌کرد.
در واقع این پادکست همان کتاب دیوید گران است که اسکورسیزی فیلم جدید خود را از آن اقتباس کرده.
همان زمانی که این پادکست را گوش می‌دادم، با داستانی خسته کننده طرف بودم. فراز و فرودی نداشت و با خود می‌گفتم آیا اسکورسیزی می‌تواند این داستان جنایی را
بهتر از کلمات روی کاغذ برایمان در قالب هنر هفتم نمایش دهد؟
دیروز که فیلم را دیدم(با وقفه‌های زیاد در هنگام تماشا)، متوجه شدم مشکل واقعاً از منبع اقتباس می‌تواند باشد.
این کتاب به حدی خسته کننده است که حتی اسکورسیزی هم نتوانسته جانی دوباره به آن بدهد.
این روایت می‌توانست در مستندی حداکثر یک ساعته روایت شود اما گویی این موضوع (قتل سرخ پوست‌ها در دهه ۲۰) برای استاد جذاب‌ بوده و
توانسته احساسات او را درگیر کند تا حداقل این حادثه‌ی تلخ را به مخاطبانش در سر تا سر دنیا نشان دهد.
اسکورسیزی ۸۰ ساله هنوز فیلمسازی بلد است، احتمالاً فیلم حداقل در ۶ رشته نامزد اسکار شود،
اما آیا من مخاطب و دوست‌دار اسکورسیزی بعد از دو سال صبر، از تماشای فیلم راضی هستم؟ خیر!
حتی فیلم ؛سکوت؛ را نیز به این اثر آخر ترجیح می‌دهم و گمان نمی‌کنم حداقل تا چند سال آینده وقتی برای تماشای مجدد این اثر داشته باشم.
در این اثر پس از سال‌ها بازی خوبی از دنیرو شاهد بودم و حضور استاد در سکانس آخر نشان می‌دهد این فیلم برای او یک اثر شخصی می‌تواند باشد...​
 
The_Killer_2023_poster.jpg

The Killer
7/10
بعد از نظرات عمدتا منفی دوستان در مورد فیلم فرصت شد تا فیلم رو ببینم. یک درام خطی که هیچ تعلیفی نداره. هیجانی نیست و به شدت قابل پیش بینی. فیلم قبلی فینچر Mank هم چنگی به دل نمیزد و خب بنظر با افول یکی از کارگردان های محبوبم رو به رو هستیم.​
 
1701935764313.png
The Killers of the Flower Moon
9/10
با داستان خیلی ارتباط برقرار کردم بنظرم فیلم قطعا ارزش دیده شدن دوباره رو داره
رابرت دنیرو و لیلی گلدستون خیلی خوب بودن
دیکاپریو باید دوباره ببینم فیلم رو احساس می کنم جزو بهترین بازی هاش نیود یخورده خیلی تکراری بنظرم می رسید
کارگردانی که اصلا جای شک نداره مثله همیشه فوق العاده
موسیقی متن فکر نمیکنم می شد مناسب تر ازین باشه برای فیلم
در آخر واقعا روایت غم انگیزی بود و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم​
 
  • Like
Reactions: Masoud20R
Killers of the Flower Moon

10\3

سه ساعت و نیم تلف کردن وقت
یک داستان معمولی با پرداخت بسیار بد
شروع فیلم خوب اما دقیقه به دقیق بدتر میشه و در نهایت یک پایان مزخرف
موسیقی هیچ ربطی به متن نداره هیچ کدام از صحنه های فیلم حسی رو که باید منتقل نمیکنن.
حتی ارزش یکبار دیدن هم نداره
 
1701935764313.png
The Killers of the Flower Moon
6.5/10
فکر میکردم با یه شاهکار طرفم ولی اشتباه فکر میکردم
برای یکبار دیدن خوبه ولی در حد نام کارگردان و عوامل فیلم به هیچ عنوان نبود
یک و نیم ساعت فیلم عملا اضافه بود و فقط باعث خستگی بیننده میشد
مضمون فیلم هم کاملا یکنواخت و بدون هیچ هیجان خاضی تا اخر ادامه داشت​
 
1702131890162.png
Leave the World Behind 2023
5.5/10

Leave the World Behind یک فیلم به‌جامانده از سینمای 2020 و تحت‌تاثیر فضای آخرالزمانی آن مقطع زمانی است؛ جهان پساکرونا هم حالت آخرالزمانی ندارد که فیلم مذکور در جایگاه هشدار و ضرورت قرار گیرد؛ با این وجود، فیلمِ سم اسماعیل ملتهب است و تنش را خیلی خوب برای مخاطب به وجود می‌آورد؛ البته Leave the World Behind به شدت اتمسفریک است و مخاطب انتظار دارد با دریافت پاسخ‌های علت و معلول، کمی از این شلوغ‌کاری‌های آخرالزمانی بیرون بیاید؛ متاسفانه هرچه به پایان نزدیک می‌شوید، علت و معلول‌ها رنگ‌و‌بوی مشمئزکننده سیاسی می‌گیرد؛ اینجاست که فیلم Leave the World Behind تبدیل به یک بیانیه سیاسی می‌شود؛ در آستانه انتخابات آمریکا و تصویرسازی مجدد از اتفاقات سال 2020 که ترامپ و دارودسته‌اش آمریکا را نابود کردند؛ دیالوگ‌های کوین بیکن، تئوری‌های توطئه ماهرشالا علی و ترس کامیک ایتان هاوک، پیاز داغ بحران را بیشتر می‌کند و فیلم قاعدتاً از فرم خود بیرون می‌رود؛ سم اسماعیل برای چاره‌گزینی از این فضا، نجات‌یافتگان را به تماشای آخرین قسمت از سریال «فرندز» دعوت می‌کند؛ شوخی که حتی می‌توانست با ذکر عبارت Dedicated to Mathew Perry به پایان برسد.

پ.ن: سکانس داد زدن جولیا رابرتز سر گوزن‌ها یکی از بدترین لحظات سینمایی سال 2023 است!
 
آخرین ویرایش:


TOMCATS 2001.png


Tomcats 2001

1/10

آشغال ، فقط به خاطر بانو Jaime Pressly دیدم


All the Boys Love Mandy Lane 2006.png
All the Boys Love Mandy Lane 2006

0/10

فراتر از آشغال ، واقعا نمیفهمم این امبر هرد چرا فیلم آشغال بازی میکنه

Endless Love 1981.jpg

Endless Love 1981

8/10

یک فیلم رومانتیک و زیبا با بازی Brooke Shields زیبا و دوست داشتنی
داستان فیلم روایت 2 نوجوان عاشق هست که به خاطر نزدیکی بیش از اندازه هر و
خانواده دختر سعی در دور نگه داشتن دختر خود از پسر عاشق پیشه را دارند
در این بین پسر عاشق پیشه به علت عشق زیاد و با ایده یکی از همکلاسی های خود با بازی تام کروز که به صورت کوتاه و در حد یکی دو صحنه در فیلم وجود دارد دست به حرکت اشتباهی زده که باعث اتفاقات ناگواری میشود


 
آخرین ویرایش:
killers of the flower moon
th.jpg
آخرین اثر کارگردان بزرگ سینما مارتین اسکورسیزی . فیلمی که از زمان تایید خبر ساختش هایپ اش بالا بود و انتظارات ازش بالا بود . به عنوان فیلمی 3 ساعته شخصا انتظار داشتم کند و خسته کننده باشه اما نبود .فیلمی خوش ساخت که با دیدنش کاملا میشه حس کرد یک کارگردان کارکشته و استاد پشت ساختش هست .
فیلم همه چیز رو برای یک شاهکار بودن داره . مدت زمان طولانی که میتونه فرصتی برای پرداختن به همه جنبه های اثر بشه و در اشل فیلم های حماسی سینماست. داستانی جذاب از یک برهه تاریخی که کمتر بهش پرداخته شده و تیم بازیگری جذاب و قوی . اما متاسفانه نتونسته از تمام پتانسیل هاش به درستی استفاده کنه
مشکل اصلی فیلم اینه که به نظرم پرسپکتیو درستی براش انتخاب نشده بود
اسکورسیزی داستان رو از نقطه نظر کاراکتر های منفی و نفرت انگیز فیلم نشون میده و در آخر براشون حکم صادر می کنه . اما مشکل اینجاست که بیننده به خاطر پرداخت نه چندان مناسب کاراکترها از اونا متنفر میشه و این کاملا در مقابل سبک کاری اسکورسیزی قرار داده . آثار استاد همیشه شخصیت محور بودن و فرقی نداشت این شخصیت در چه جایگاهی قرار داره . می خواد یک راننده تاکسی جامعه ستیز باشه یا جوانی عشق گانگستر بودن یا راننده آمبولانسی مشکل دار و حتی یک دلال حریص . سینمای استاد همیشه به شخصیت های اصلی جذاب و به یادماندنی اش مشهوره . اما این جا هیچ کدام از کاراکتر ها به عمق نمیرسن .
کاراکتر ارنست رسما رو هواست . فیلم سعی می کنه بر روی بی ثبات بودن شخصیت ارنست و ضعیف النفس بودنش مانور بده اما زیاده روی میکنه و بیننده رسما تکلیفش نه با شخصیت نه با کارهایی که میکنه مشخص نیست . شخصیت مالی با بازی لیلی گلدستون فاجعه است . در آغاز فیلم به نظر میاد با کاراکتری باهوش و قوی طرف هستیم اما در طول فیلم شخصیتی احمق و مطیع ازش می دیدیم که منفعل بود و خیلی دیر وارد گود میشه و تاثیرگذار میشه . شاید بشه گفت تنها کاراکتر کینگ هیل با بازی رابرت دنیرو واقعا شخصیت پردازی داره . کاراکتری که در ظاهر مردی خیر خواه و یک فرشته نجات است اما در باطن هیولایی حریص و بی رحم است . کاراکتری که من رو یاد ناکی تامسون در سریال بوردواک امپایر (که اسکورسیزی تهیه کننده و کارگردان 2 قسمت ابتدایی اش بود ) می اندازه . اما همین کاراکتر هم در 20 دقیقه پایانی فیلم به لجن کشیده میشه و تبدیل به کاریکاتور میشه .
بماند که فیلم یک سری شخصیت مسخره هم داره که واقعا بود و نبودنشون فرقی نداره . مشکلی که بنده تا حدی با اپن هایمر دیگر فیلم مهم امسال هم داشتم. مثلا شخصیت وکیل با بازی برندان فریزر فاجعه است و خنده داره .و واقعا لزومی نبود از بازیگر مهم براش استفاده بشه . حداقل اگه یک بازیگر ناشناس بود بیننده حواسش به سمتش جلب نمیشد اما الان کاملا بیننده روش زوم میکنه و متوجه ضعف هاش میشه
و بزرگترین مشکلی که من با کلیت داستان داشتم اینه که خیلی تابلو بود کی پیشت این جنایت هاست و هر آدم نسبتا عاقلی با یکم 2 2 تا 4 تا می تونست بفهمه که چه کسی از این جنایات نفع میبره .اما شخصیت های به خصوص سرخپوست این فیلم رسما ابله بودن
همان طور که گفتم مشکل فیلم انتخاب روایت از نقطه نظر اشتباهی بوده . به نظرم اگر فیلم به صورت دنبال کردن یک پرونده جنایی از دید مامورین فدرال نیمه دوم فیلم دنبال میشد و نقشی که دیکاپریو بازی کرده با جسی پلمونز عوض میشد و در عین حال نقبی هم به جنایت ها از دید قاتلین میزد با فیلمی جذاب تر طرف بودیم . هرچند ساختار کلیشه ای داشت و به خصوص ممکنه بود با آثاری مثل میسی سی پی می سوزد مقایسه بشه اما حداقل نتیجه ای بهتر رو در پی داشت
فیلم از 1 ساعت آخر کمی ریتمش تند تر میشه و حوادث بیشتری اتفاق می افتند .اما حجم حوادث زیاده و بیننده فرصت هضم درست اون هارو پیدا نمی کنه .
رویکرد اسکورسیزی برام جذاب بود . در این فیلم بر خلاف آثار قبلی اش که شخصیت ها بی محابا دست به جنایت می زدن جانیانی رو نمایش میده که در کمال خونسردی و با صبر و حوصله برای طعمه اشون کمین می کنن و در طول زمان اون رو آروم آروم به سمت مرگ هدایت می کنن

فیلم از نظر ساختار قویه . فیلم برداری و موسیقی در سطح بالایی قرار دارن. اسکورسیزی نماهای جذابی رو در طول فیلم گرفته و تجربه بصری جذابی برای بیننده به ارمقان اورده

در کل killers of flower moon شاید در کارنامه کاری اسکورسیزی اثر رو به جلویی حساب نشه اما 10 هیچ از خیلی از آثار مدعی این سال ها جلو تره

امتیاز 7.5 از 10
 
آخرین ویرایش:
6655.jpg

Leave the World Behind | 2023

3/10

فیلمی سراسر شعار و حرف مُفت.
مثل اینکه بعد از کرونا باید منتظر حوادث آخرالزمانی جدید دیگه ای باشیم.

تهیه کنندگانش هم نام آشنا هستن: باراک اوباما و همسرش میشل اوباما...
 
The killer
بهترین تجربه های فیلم من تو زندگیم کارای fincher بوده.باورم نمیشه تصمیم گرفته همچین شتی بسازه.به خودم اومدم دیدم دارم زور میزنم فیلم رو تموم کنم.دیالوگ های سطحی بازیگر اصلی از همه چی برام خنده دار تر بود.انگار میخواسته یه فیلم عام پسند ساده بسازه ولی دیگه زیادی ساده سازی شده.
۳/۱۰ همین ۳ رو هم نمیدونم رو چه حساب دارم میدم چون نکته جذابی نداشت.😐
 

1702671100637.png
Chicken Run 2000 9.5/10
Chicken Run: Dawn of the Nugget 2023 5.5/10

به خاطر می‌آورم که انیمیشن «فرار مرغی» را در سال 1386 تماشا کردم؛ نمی‌دانم دوبله صداوسیما بود یا گلوری؛ اما فکر کنم از آن دوبله‌های قدیمی و همزمان «شرکت هیولاها» تلقی می‌شد؛ «فرار مرغی» کمی از فضای خوش ‌رنگ‌و‌لعاب «دیزنی» به دور بود؛ اما در همان گل و لای خمیری، قصه‌ای بدیع، جذاب و هیجان‌انگیزی را روایت می‌کرد؛ سکانس فرار از ماشین کیک پزی یکی از بهترین سکانس‌های تاریخ سینما است؛ قطعاً هرکسی دوست دارد دنباله‌ای از انیمیشن مورد علاقه‌اش را ببیند؛ «فرار مرغی» از این قاعده مستثنی نبود؛ اما واقعاً بعد از 23 سال «فرار مرغی: طلوع ناگت» یک دنباله درخور برای طرفداران انیمیشن مذکور تلقی نمی‌شود؟ قطعا خیر! مشکل از کجاست؟ این همان مشکلی است که دنباله‌های «شرکت هیولاها» و «شگفت‌انگیزان 2» داشتند؛ روایت داستانی کهنه و تاریخ مصرف گذشته که با حال و هوای کارتون‌های امروزی و ذهنیت مخاطبان همخوانی ندارد؛ یک ریسکایل از داستان فیلم اول؛ شوخی‌های دِمُدِه و ست‌پیس‌های تکراری؛ این چیزی نبود که مخاطب پس از 23 سال انتظار داشته باشد​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or