Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
The killer 2023
به طور کلی فیلم سرگرم کننده بود ولی انتظارم از فینچر خیلی بیشتر بود خصوصا در مورد داستان ، داستان کلیشه ای بود و تکراری ، فقط روایت یکم فرق داشت با بقیه فیلمای اکشن ، اگر نمیگفتن کارگردان فینچره فکر میکردم یه فیلم نتفلیکسی با بودجه پایین هستش ، بازیگری مایکل فسبندر خوبه و رفته تو نقش ولی شخصیت پردازی ضعیفه ، صحنه های اکشن خوب و در اخر پایان کلیشه ای فیلم رو به یک تجربه سرگرم کننده پاپکرنی برای اخر هفته تبدیل میکنه .
نمره من : 8/10 با ارفاق برای صحنه های اکشن خوب و فیلمبرداری خوب و احترامی که برای فینچر قائلم :D
 
oppenheimer
جدید ترین اثر نولان فیلمی خوشساخت و جذابه و به نظرم قدمی رو به جلو برای نولانه
-در بخش روایت داستان نولان تا حد زیادی موفق شده با حفظ ریتم درست بخش های مهم زندگی اپن هایمر رو پوشش بده . هرچند بعضی جاها حس میشه که سرعت ورود اطلاعات جدید و خرده پیرنگ ها بالاست و حتی بین حوادث gap حس میشه و یک سری از اتفاق ها افتاده که نمایش داده نشده .
به خصوص درهم تنیده بودن تایملاین های روایت ممکنه کمی باعث پیچیده نمایی و ارتباط سخت تر بشه . کمی پرش های زمانی فیلم در 1 ساعت اول باعث گیج شدن و فاصله گرفتن بیننده باهاش میشه اما رفته رفته بیننده انسجام و تایملاین ها دستش میاد (البته سیاه سفید کردن بخشی از فیلم باعث ایجاد تمایز تایملاین ها میشه اما خب در اوایل فیلم تشخیص اینکه این بخش چه کارکردی داره و در کجای پازل روایی فیلم قرار داره کمی سخته )

-با وجود تلاش نولان برای تقویت وجهه انسانی فیلم و روایت مسائل شخصی زندگی کاراکتر اما همچنان بر یک نکته تاکید میکنه و اون هم اینه که نولان مرد درام سازی نیست . کارگردانی توانا در ساخت تعلیق و روایت بر پایه حوادثه و در بخش نمایش درونیات انسان ها . زندگی شخصی اپن هایمر در اینجا صرفا به صورت ژورنالیستی و با اشاره مختصر به برخی اتفاق های کلیدی زندگی اش روایت میشه که به نظرم خیلی ماشینی بود و هیچ حسی بر نمی انگیخت و مثلا نولان برای اولین بار در این فیلم یک المان رو وارد اثرش کرده بود و قبل اکران فیلم درباره اش حرف هایی زده بود و از حذف اون المان در نسخه سانسور شده اش برای برخی کشور ها انتقاد کرده بود و گفته بود این بخش مهمی از داستانه .اما عملا من متوجه اهمیت اش نشدم . این سکانس و کارکردش در فیلم قشنگ به من فقط حس زورچپونی بودن و عدم شناخت درست نولان از این نوع المان ها میداد. شخصیت های همسر اپن هایمر و معشوقه اش با وجود تلاش درخشان بازیگران تواناش اضافی هستن .

-همان طور که گفتم فیلم با این که بر پایه یک پدیده علمیه اما مثل تنت بیننده رو وادار به دست به کتاب شدن و نظریه خوندن نمی کنه و مسائل علمی رو روشی ساده و در خدمت فیلم ارائه می کنه . بیننده در هیچ سکانسی حس نمی کنه کاراکتر شروع به پرزنت و نطق علمی در مقابل دوربین می کنه و دیدنش رو برای قشر های مختلف مخاطب ها ساده می کنه و این همان نقطه قوت و ارزشمندیه که برای من نولان رو جزو کارگردان های تاثیر گذار کرده بود . ساختن فیلمی قابل قبول چه برای مخاطب های جدی سینما چه برای مخاطب هایی که دنبال یک رویات سرگرم کننده و کشش دار هستن

-نولان در این فیلم رویکرد هوشمندانه ای به این کاراکتر که به خصوص در این سال ها اعمال اش و میراثش بیش از همیشه مورد سوال و بدبینی قرار گرفته داره . نه این شخصیت رو می ستایه و نه با رویکرد آرون سورکین در روایت نقطه عطف زندگی چهره هایی مثل استیو جابز و مارک زاکربرگ به سلاخی اپن هایمر می پردازه . بلکه تا جای ممکن سعی می کنه ضمن نمایش نبوغ کاراکتر در درک و استفاده از دانشی عظیم بر تاثیرات مخرب اون دانش هم تاکید کنه و نگاهی بی طرفانه داشته باشه

-فیلم کاملا جولانگاه کیلین مورفیه . بازی فوق العاده مورفی از همان لحظه اول این کاراکتر نسبتا سرد رو برای بیننده جذاب و باورپذیر میکنه . رابرت داونی جونیور هم درخشانه هرچند فیلم خیلی به کاراکترش نمی پردازه . دیگر بازیگران مطرح فیلم هم مجالی برای نمایش توانایی اشون ندارن و صرفا یک چرخ دنده در کل ساختار فیلم هستن . اما هر کردام در نقش کوتاه خود قابل قبول هستن

در کل اپن هایمر به عنوان دومین اثر تاریخی /بر اساس داستان واقعی نولان فیلم بهتری نسبت به اثر قبلی اش یعنی دانکرکه . و از اثر قبلی نولان هم خیلی بهتره . اما نمی تونه تبدیل به نقطه عطف دیگری در کارنامه نولان بشه .

امتیاز 8 از 10
 
killer خیییییییییلی آبکی بود :|

اکثر دیالوگ ها و ... هم انگار سعی کردن خیلی با معنی و خفن باشه ولی یه همش یه حالت cringe شده بود :| گوش دادن یارو به smiths هم اوضاع رو این وسط بدتر کرده بود.

همون 3/10 اونم بخاطر مایکل فاسبندر و تیلدا سوینتون :|
 

1699729024064.png
The Killer 2023
9/10

عده‌ای گمان می‌کردند «آدم‌کش» فینچر می‌بایست مخلوطی از جَست‌وخیزهای دنزل واشنگتن فرتوته در «اکولایزر» و افسارگسیختگی ریوز در چهارگانه «جان ویک» باشد؛ اگر به دنبال تجربه مجدد اکشن‌‌های بی‌امتداد هالیوود هستید، «آدم‌کش» گزینه ایده‌آل شما نخواهد بود؛ فیلم فینچر نمایشی از دفترچهِ خاطرات یک «آدم‌کش» است؛ مردی که در عمل حرف نمی‌زند و ترجیح می‌دهد عقاید خود را از طریق وویس‌اور به گوش مخاطبان برساند؛ بنابراین، «فینچر» به مانند «پاول شریدر» از ثبت پلان‌های نویسندگی «آدم‌کش» قصه جلوگیری می‌کند؛ از سوی دیگر، اگر شما نتوانستید با «فاسبندر» همذات‌پنداری کنید؛ یعنی «فینچر» در ترسیم یک آدم‌کش ترسناک و نیمه‌حرفه‌ای موفق شده است؛ جرقه اول فیلم لازم است که «آدم‌کش» خودش را به مخاطب ثابت کند که همچنان حرفه‌ای است و تا انتها به من خیره شوید که چگونه طعمه‌هایم را شکار می‌کنم؛ این مقصود تصویر «فینچر» است؛ پیروزی نهایی «آدم‌کش» نشان می‌دهد که ترسناک‌ترین آدم روی کره زمین هستم و اگر مانعی برای من ایجاد کنید، هر جای که باشید، دخلتان را می‌آورم؛ فرض کنید که به «مایکل مایرز» مقداری فلسفه زندگی و دغدغه همسرداری یاد بدهید، در نهایت چیزی در حد «آدم‌کش» فاسبندر تحویل می‌گیرید!

 
آخرین ویرایش:
اوپنهایمر
مرثیه ای برای یک رویا
رویای ساخت هولناک ترین و مخوف ترین سلاح نابودگر بشر و دنیا
یادآور حرکات دیوانه وار انسانهای اولیه در سکانس های ابتدایی ادیسه فضایی 2001
... و اینگونه بود که انسان مرگ خویش را پایه ریزی کرد.
رقص انسانها بر لحظه شکست علم در پیشگاه بشر.
امتیاز 9
 

oppenheimer-min-jpg.png

Oppenheimer | 2023

8/10

اوپنهایمر فیلم خوبی هست ولی عالی نیست.
روایت فیلم تکه پاره ست و کارگردان هم هیچ تلاشی برای انسجام بخشی بین سکانس ها انجام نمیدهد، ذهن بیننده در طول فیلم بیشتر درگیر چسباندن این پازل بهم ریخته است و فرصتی زیادی برای درک اتفاقات ندارد. نولان اگر تمرکز بیشتری برروی پروژه منتهن و اتفاقات لوس الاموس می‌کرد با فیلم بهتری مواجه می‌شدیم. اوپنهایمر یک شخصیت بشدت کارزماتیک و پرتلاش بود که متاسفانه ما فقط گوشه ای از آن را در این فیلم مشاهده می‌کنیم. ای کاش نولان کمی کمتر به خلوتگاه های اوپنهایمر سر میزد و بیشتر برروی شخصیت علمی این فرد تمرکز می‌کرد. ولی ما همچنان با فیلم خوبی مواجه هستیم، بازی ها عالی هستند و غیر از فلورنس پیو که اثربخشی زیادی در تزریق درام به فیلم ایفا نمی‌کند مابقی بازیگران و خصوصا کیلین مورفی و رابرت جونیور متحیر کننده بودند. مابقی بازیگران مثل امیلی بلانت و مت دیمن نیز عالی هستند. لودویگ گورانسون در بخش موسیقی کارش را خوب انجام می‌دهد و آن حس غوطه ور شدن در دنیای نشاخته ها که اوپنهایمر تلاش می‌کند رازی را از دل این جهان پیچیده که همان بمب اتم است کشف کند را با موفقیت به مخاطب القا می‌کند. شاید موسیقی ها در حد کارهای هانس زیمر نیستند ولی باز هم تاثیرگذار بودند.


The-Exorcist-Believer.jpg

The Exorcist: Believer | 2023

5/10

نیمه اول فیلم که شکل گیری داستان را شاهد هستیم قابل تحمل بود ولی کم کم تبدیل شد به غذایی که نه رنگ خوبی دارد و نه طعم خوبی تا جایی که فیلم به سطح یکی از اپیزودهای سوپرنچرال تنزل پیدا می‌کند ( گرچه سوپرنچرال به مراتب بهتر بود) و در ادامه هرج و مرج و درماندگی در داستان جای تعلیق را میگیرد و به نقطه پایانی میرسیم که اثرگذاری خاصی مشاهده نمیشود.


0 mkycSxWxyxNGKdn6.jpg

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One | 2023

8/10


تقریبا همان چیزی هست که از سری فیلم های ماموریت غیر ممکن انتظار داریم، فرمول تکراری در فیلم های اکشن در این فیلم هم قابل مشاهده است ولی جذابیت بصری و بازی های قابل قبول و داستان مناسب، فیلم را چند پله بالاتر از رقیب های خود قرار می‌دهد. صحنه های مبارزه از نظر من در بعضی مواقع مشکل طراحی دارند و مصنوعی جلوه می‌کنند مانند صحنه مبارزه روی پل. زمان فیلم مناسب و متناسب با نوع روایت داستان است و کشش لازم را نیز دارد.​
 
آخرین ویرایش:
Oppenheimer
فک میکنم ذوق و استعداد نولان ته کشیده و بعد interstellar یک فیلم در خور اسم نولان ندیدم
فیلم نه میتونه نبوغ اوپنهایمر رو نشون بده نه عذاب وجدانشو و نه قدرت بمب اتم و نه بعد سیاسی قضیه را و نه میتونه زندگی شخصی اوپنهایمر رو به تصویر بکشه فیلم میخواد همه این موارد را به نمایش بگذارد که در تمام موارد شکست میخورد
6/10
 
The Killer 5/10

فک کنم آدمکش واقعا برای آدمکش ها ساخته شده و قطعا اونا از دیدنش لذت میبرن؛ فقط کاش فینچر میومد توضیح میداد که این حجم از دیالوگ کرینج چه کمکی به فیلم میکرد که من بعنوان یه "آدم معمولی" قادر به درکش نبودم!
 

1699886334203.png
آهو 1402
2/10

هوشنگ گلمکانی ثابت کرد که آن تئوری معمول در سینما هنوز زنده است؛ اینکه «منتقد» نمی‌تواند «فیلم‌ساز» شود؛ اگر «آهو» تنها بهانه‌ای است که گلمکانی یک فیلم در کارنامه خود ثبت کرده باشد، می‌توانم بگویم که حداقل در این مورد موفق شده است؛ اما «آهو» نشان می‌دهد منتقد کارکشته سینما، فیلم‌سازی را در مقیاس مبتدی بلد است؛ تدوین ماقبل فرم سینما است؛ اسلوموشون تکنیکی سرطانی برای سینمای مدرن محسوب می‌شود؛ کلوزآپ‌های غیر حرفه‌ای و نورپردازی در حد آثار تلویزیونی؛ قصه وصله و پیله «آهو» غیرقابل درک است؛ هویت شخصیت زن داستان مجهول است؛ دلیل حضورش در جنگل‌های شمال مجهول است؛ روابط او با مردان داستان خشک و درنیامده است؛ هویت فرهاد (دوست پسر اصلی زن با صداپیشگی نوید محمد زاده) پوچ و مجهول است؛ فرم فیلم در وضعیت مجهول‌الحالی قرار دارد و تنها چیزی که عریان است، طبیعت فیلم است؛ البته عنصر طبیعت تا زمانی که در کنش داستان تاثیر نگذارد، حالت خنثی و جلب‌توجه نمایان می‌شود؛ ترکیب بد تیم بازیگری «آهو» را یک شکست در سینمای درام ایران تبدیل می‌کند.

پ.ن: آیا گلمکانی، چند تا فیلم پست‌مدرن دیده‌اید تا به شکل‌گیری تصویر «آهو» برسید؟ چون بارها اعلام می‌کنم کتاب‌خوانی و قصه‌خوانی سینما نمی‌سازد؛ سینما «هنر» تصویر است و بس!​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or