Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
TheWhalePoster.jpg



(The Whale (2022​


تلخکامی گم‌گشته را در عمق اقیانوس مشکلات، پی یافتن معنی زندگی نظاره کردن، تراژدیک است.نهنگی در انتظار شکار شدن و مصلوب در احوالات خویش را چاره‌ای جز سازش با امواج سهمگین نیست.آرنوسکی با دنیای معنی گرا و استعاری دیگری بازگشته است، اما غنای این اقیانوس پر از خالی او چقدر است؟!نهنگ داستان مردی با مشکلات بدنی و روحی حاد است که می‌داند پایان داستان زندگیش نزدیک است و یارای اندکی هم برای مواجهه برایش مانده است و سنگین ترین زنجیر متصل به وجودش نیز احساس تقصیر خود بر مسائل پیش آمده است.همانند سایر آثار آرنوسکی، سعی شده که داستانی استعاری به پیشگاه بینندگان تقدیم شود، استعاراتی از جنس مذهبی و حتی فیکشن که واضحا از داستان معروف موبی‌دیک گرفته شده و اسم استعاری فیلم هم نوید این مسئله را می‌دهد.حقیقتا داستان با ژست جدی و جامعی شروع میکند، اما در ادامه از تک و تا می‌افتد و در پروراندن عمق عاجز است.پلات سر راست با شخصیت پردازی ای که در نهایت کاملا پخته نشده، رها می‌شود و پشت استعارات قایم می‌شود و مانع از این می‌شود که با اثری ماندگار روبه‌رو شویم و در نهایت کار خودش را صرفا با زیبنده‌ی واژه‌ی تاثیرگذار بودن تمام می‌کند.در سراسر فیلم اتمسفر و تم رنگی سرد را شاهد هستیم و اصول سینماتوگرافی نیز نمره‌ی قبولی می‌گیرد.استفاده از نسبت تصویر 4:3 به سبب لوکیشن و میزانسن محدود خانه درهم ریخته‌ی شخصیت اصلی، به نظر گام مثبتی بوده است.در بحث نقش آفرینی نیز برندن فریزر سنگ تمام گذاشته و ایفای نقش شایسته ای داشته است.در نهایت نهنگ هم در واقعیت وجودی داستان و هم در عرصه نمایش گم‌گشته است، فیلمی که تاثیرگذار است، اما ماندگار نیست.​


امتیاز:7.5/10
 
آخرین ویرایش:
0873712.jpg
8/10

بنظرم فیلم خوب و مفرحی بود. لحظات طنز خوبی داشت و چون با یه دید کاملا بی طرف فیلم رو دیدم ازش خوشم اومد. قطعاً اگه از دید برنده اسکار و یا اون همه جایزه ای که برد نگاه میکردم شاید کمی تو ذوقم میخورد.
طراحی و تنوع صحنه و ایده پردازی ها رو دوست داشتم و به نظرم فیلم نمیخواست خیلی خودش رو جدی بگیره و تا حدی بین دنیای ابرقهرمانی و نولان در رفت آمد بود. نه به صرفاً پاپکورنی بودن فیلم های ابرقهرمانی بود و نه به جدی و تاریک بودن آثار نولان. برای من که عاشق دیوونه بازی های ریک و مورتی هستم بعضی سکانس ها خیلی جذاب بود.
اون ایده راکون خوب بود و همچنین دو تا تیکه سنگ! اون سنگ ها رو که دیدم خیلی جا خوردم و انصافاً دیالوگ های خوبی هم براش انتخاب کرده بودن.
لحظه ای که بخش اول تموم میشه و اسم کارگردان اومد فکر کنم واقعاً فیلم تموم شده و گفتم همین! ولی‌وقتی با کنترل چک کردم فهمیدم سرم کلاه گذاشتن و تازه وسط داستانیم!
در کل یه بار دیگه هم باید فیلم رو ببینم.

81lZ+eQKhgL._SL1500_.jpg
5/10

به دعوت دوستی نشستم این فیلم رو دیدم!(فکر کنم ازم انتقام گرفت! چون بهش یک فیلم صربی رو پیشنهاد کردم و رفت دید!)
فیلم کاملاً پاپکورنیه و اصلا نباید جدی گرفت. اگه چند تا رفیق دارین که اهل فیلم های جدی‌نیستن و با فیلمهای هندی و سریع و خشن حال میکنن میتونین دور همی این فیلم رو ببینید.
شروع فیلم خیلی خوب بود، با دستگیری ناگهانی جاسوس های سیا در روسیه فیلم یه شوک به مخاطب میده ولی در ادامه به شکل مسخره ای هم سیا و هم کا گ ب رو زیر سوال برد!
اصلا به فکر منطق تو فیلم نباشید! یه دختر که خودش جاسوس هست به راحتی رئیس کا گ ب رو میکشه و خیلی ساده از ساختمان مرکزی خارج میشه!
مأمور اصلی سیا هم خیلی بی منطق دور و بر دختره میپلکه و اصلا احتمال نمیده که کا گ ب دختره رو زیر نظر داشته باشه یا این رو بشناسن!
 
dressed to kill 1980.png

Dressed to Kill 1980

6.5/10

فیلم قشنگ 40 دقیقه اول فکر کنم 30 تا دیالوگ داشت
علاقه شدید دی پالما به نودیسم برام جالبهه و سبک کاریش
مونده فقط Blow out رو ببینم
فکر کنم من اگه کارگردان میشدم سبک کاریم میشد چیزی شبیه به هیچکاک ، دی پالما ، فورد کاپلو , و Color Grading تو سبک و مایه های مایکل بِی

Bad Lieutenant Port of Call New Orleans 2009.jpg

Bad Lieutenant Port of Call New Orleans 2009

5.5/10

سراسر هیچ

 
1678997249764.png
Luther: The Fallen Sun 2023
7/10

«لوتر: سقوط خورشید» بزرگ و پرسروصداتر از سریال خود است اما این به معنای پیشرفت تلقی نمی‌شود. «نیل کراس» در سریال «لوتر»، ابعاد روحی و روانی کارآگاه قصه را در طول حل پرونده معمای قتل آزمایش و ادغام می‌کند. او جاذبه پلیسی و کارآگاهی را حفظ و رابطه میان کاراکترها را معنادار می‌کند. در فیلم «سقوط خورشید» هیچ یک از موارد فوق دیده نمی‌شود؛ فیلم می‌خواهد زیرکانه عمل کند که هم می‌خواهد Holiday Special باشد و هم دنباله مستقیم سریال؛ این ترفندِ مولف ضرر بزرگی به مخاطب سریال و مخاطب عام می‌زند. شاید به همین دلیل باشد من تماشای این فیلم را به کسانی که سریال را تماشا نکرده‌اند، پیشنهاد نمی‌دهم. «لوتر: سقوط خورشید» از کالبد خود فاصله می‌گیرد و تمام زور خود را می‌زند تا «ادریس آلبا» را به عنوان جیمزباند بعدی انگلیس به مخاطب نشان دهد؛ حال آنکه یک بدمن دیوانه هم قرار است «لوتر» را به چالش بکشاند؛ البته بازی غیر CGI «اندی سرکیس» و انگیزه او برای بریز و بپاش زیادی تو ذوق می‌زند. به نظر می‌رسد دیگر خبری از ساخت سریال نباشد و «کراس» و «البا» ترجیح می‌دهند «لوتر» را به عنوان جیمزباند «نتفلیکس» معرفی کنند. امیدوار هستم در فیلم بعدی قصه منطقی‌تر و متمایل با شرایط سریال روایت شود.

 

1679147602158.png
برادران لیلا 1401
6.5/10

مرثیه‌سرایی سعید روستایی؛ دوری او از اتمسفر ملتهب «متری شیش‌ونیم» و بازگشت به متریال تله‌تئاتری «ابد و یک روز»؛ نمایش روی دیگری از کاراکترهای فیلم اول «روستایی»؛ لیلا نقش وجهه تاریک سمیه را ایفا می‌کند و «نوید محمدزاده» عقل کل خانواده محسوب می‌شود؛ من «متری شیش‌ونیم» روستایی را می‌ستایم؛ ژانر پلیسی را در سینما ایران متحول کرد و به جایگاه ژانریک در بدنه سینمای پس از انقلاب اهمیت داد. «برادران لیلا» مستندرئالیتی‌شو طولانی از زندگی امروزه ایران است؛ همان‌چیزهایی را در این فیلم می‌بینیم که هر روز با آن از خواب بلند می‌شویم و شب با آن دوباره به خواب می‌رویم. پس قصه کجاست؟! در «قهرمان» فرهادی بدبختی را احساس می‌کنیم ولی قصه‌ای هم کنار آن تعریف می‌شود تا مخاطب پیگیر ماجراجویی‌های شخصیت شود. «برادران لیلا» نسخه فقیرانه سریال Succession است؛ نقد روستایی به زبان تلخ از فرهنگ پوسیده «پدرسالاری» قوی است اما این هرگز به داستان شکل نمی‌دهد؛ در آن سریال شخصیت‌ها به اندازه این فیلم نخ‌نما هستند اما زورش را می‌زند تا رقابتی بر سر عقاید کهنه و مدرن به وجود آورد. هرچند تیم بازیگری فیلم خوب است؛ سعید پورصمیمی عالی است، پیمان معادی حدش را می‌داند، علیدوستی همان قبلی است اما «محمدزاده» نسبت به «شش‌ونیم» پسرفت کرده است. سکانس اوج و سقوط پدر داستان در مراسم عروسی عالی است؛ اکت بی‌نظیر «پورصمیمی» با قاب‌بندی درست دوربین بهمنش، بهترین لحظه فیلم را به وجود می‌آورد.​
 
آخرین ویرایش:
1679147602158.png

برادران لیلا : 6/10

نسبت به دو فیلم قبلی روستایی اثر ضعیفی بود اما اکت خوب بازیگرها و یک سری اتفاقات جامعه ما وجودداشت که باعث میشد فیلم برا آدم اون پختگی رو داشته باشه.
داستان خوب بو و یک سری جاها واقعا از این که سکانس بعدی چه اتفاقی قرار بیوفته تن و بدن آدم میلرزید اما متاسفانه فیلمنامه اوج نمیگیره، رو چرخه تکرار باقی میمونه.
+
کاش ترانه علیدوستی زنم بود. :-<
 
t2 trainspotting 2017.jpg

T2 Trainspotting 2017

7/10

The Whale 2022.jpg

The Whale 2022

6/10

به نظرم داستان باید شکل دیگه ای نوشته میشد.
انتظار داشتم مثله بقیه کارهای آرنوفسکی یکم با روح و روان مخاطب بازی کنه ( پوستر بالا یکم شبیه به یکی از پوستر های requiem for a dream بود)
File:Kronos requiem.jpg - Wikipedia
mother رو ندیدم ( به خاطر اینکه کلا از جنیفر لارنس بدم میاد کاراشو نمیبینم )
ولی هنوز تحت تاثیر requiem for a dream هستم​
 
طی هفته گذشته رفتیم سراغ یه سری فیلم های استاد wong kar wai که قبلا ندیده بودیم :-"


1679352534742.png


اول اینکه دیدن این فیلم الان و تو زمانی که ترند های هالییودی دوروبر lgbt و اقلیت ها و ... میچرخه واقعا جالب بود.
فیلم محصول سال 1997 از hong kong هست و کلا این مسائل توی اسیا به ازادی یا عادی بودن غرب نیستن، ولی خوب داستان فیلم در مورد یه زوج همنجنسگرا هستن که رفتن آرژانتین و اونجا هم مشکلاتی دارن.
من وقتی بحث استفاده از اقلیت ها توی فیلم ها میشه همیشه میگم این موارد تا وقتی که به خود فیلم و داستان ضربه نزنن مشکلی ندارن، فرقی نداره نقش اصلی رنگ پوستش چی باشه، گی باشه یا ....، تا وقتی این موارد بزور تو فیلم اضافه نشده باشن و فیلم فقط رو این موارد زوم نکنه، مشکلی نداره. بعد از دیدن این فیلم میتونم بگم مثال بهتر از این فیلم برای این مورد نمیشه پیدا کرد!
شخصیت های اصلی گی هستن ولی این شخصیت ها فقط به عنوان یه زوج نوشته شدن، جنسیت و ... ـشون نه بهش پرداخت میشه و نه تمرکز اصلی فیلمه. طوری که هیچ فرقی نمیکرد اگه یه زن و مرد شخصیت های اصلی بودن.

از این موارد بگذریم، خود فیلم به شدت خوش ساخته و اگه بقیه فیلم های این کارگردان رو دیده باشید، از اینم خوشتون میاد. یه داستان به قولی moody، غمناک و ... با شخصیت پردازی های عالی. یه موردی هم که انتظارشو نداشتم وجود صحنه ها و دیالوگ های کمدی تو فیلم بود که خیلی هم خوب و بجا بودن :-"



1679353177177.png 1679353217346.png 1679353974772.png 1679354085490.png



خلاصه اینکه، داستان و سناریو و ... رو همه رو کنار بزاریم، فیلم های ایشون فقط بخاطر فیلم برداری، شات های زیبا و موسیقیشون هم ارزش دیدن دادن و پیشنهاد میشه :-"

9.5/10

+

در کل برای من رفت بقل دست in the mood for love و fallen angels، از بهترین فیلم های wong kar wai.
 
آخرین ویرایش:
Dune 9.5/10
داستان مرموز و ستینگ ترسناک و خارق‌العاده همراه با موزیک بی نظیر . واقعا حرف نداشت .


The Last Duel 10/10
واقعا ریدلی اسکات استاد فیلم‌های تاریخیه . کست فوق‌العاده خفن و بازی‌های زیباشون همراه با کارگردانی و فیلمنامه خفن ، واقعا میخکوب فیلم بودم از ثانیه اول تا آخر . بی‌نظیر بود .


The Northman 7/10
برام معمولی بود و زیاد نتونستم جذبش بشم با اینکه خیلی هایپ بودم براش .


Batman 8.5/10
فیلم رو دوست داشتم فقط به نظرم زیادی کاراگاهی بود یکم کامیک تر میبود شاید بهتر بود.


Everything Everywhere blah blah blah 0/10
اگه چاقو بذارن زیر گلوم بگن پنج دقیقه دوباره این آشغال رو ببینم میگم بکشیدم خلاص شم . اینجا نمیتونم راحت فحش بدم به هالیوود و منتقدهای سگ پدرش برا همین به همین امتیاز بسنده میکنم .
 
آخرین ویرایش:
photo_2023-03-17_12-23-24.jpg

برادران لیلا

فیلم عجیبی بود ، نمیدونم هنوز این داستان های تخیلی هنوز تو خانواده های ایرانی هست یا نه
ولی به نظرم بی منطقی بود داستان
من به نظرم پدر خانواده حقش بود یه کشیده بخوره ، خودم جای لیلا بودم 2 تا میزدم مردک بی مغز
همین نسل بی سواد 57 ریدن تو زندگی جوون ها
هنوز هم این نسل با بی مغزی و گوه کاریش ریدن تو زندگی جوون های این مملک
من ریدم تو رسم های بی منطق نسل قدیم
حالا گیرم بزرگ فامیل شدی پیرمرد پر حاشیه مثل نقی معمولی تو پایتخت هد فامیل شدی
میخوان بهت دی *ل*دو تمام طلا بدن؟
از این بازیگرای که اتهام تجاوز بهشون خورده خوشم نمیاد یکی همین پیررده یکی هم اصلانی
سینما ایران خلاصه شده در فیلم های طنز یا اجتماعی ، نمیدونم کدوم فیلم ایرانی نمره 10/10 میگیره که بخوام معیار قرارش بدم و بر اساس اون نمره منطقی بدم
به حساب ایرانی بودن فیلم و موضوعیتش میشه نمره 7 - 7.5 در نظر گرفت برای این فیلم.

7/10

What Lies Beneath 2000.jpg

What Lies Beneath 2000

7/10

فیلم هیجان انگیز و جذاب از زمکیس
تا 1 ساعت ابتدای فیلم مخاطب حس میکنه داره فیلم ضعیفی رو تماشا میکنه ولی بعد از 1 ساعت داستان جذابتر میشه ولی به نظرم 2 ساعت 20 قیقه خیلی زیاد بود برای این فیلم ، کوتاه تر از این هم میشد به قصه پرداخت
در نهایت 40 دقیقه آخر جذابت فیلم به اوج میرسه
این فیلم رو میشه تا حدودی با خانواده دید و صحنه مورد داری نداشت.
شخصیت اصلی فیلم میشل فایفر و کنجکتوی زنانش هستش که باعث شده بیشتر یک نوع فیلم هیجان انگیز ترسناک زنانه باشه
یه جاهای به نظرم تو داستان بخش های تخیلیش اضافه و غیر منطقی بود که باعث مصنوعی شدن فیلم شده بود​
 
john-wick-4-poster-keanu-reeves-hd-wallpaper-uhdpaper.com-877@1@j.jpg
این جان ویک 4 عجب شاهکاری بود! خود صحنه های اکشن معرکه فیلم به کنار اینجا نویسنده رو عوض کردن چقدر داستان بهتری رو تحویل دادن.(حداقل برای این سری خیلی خوب بود.) همه شخصیت ها هم عالی بودن.خیلی از قسمت های فیلم قشنگ مشخص بود از گیم ها الهام گرفتند. دیگه داستان ویک رو تمام کردند دوست دارم بدونم این اسپین افف ها قراره چه مسیری رو برند.
از اون فیلما بنظرم میشه که فیلم های اکشن آینده رو با الهام از این میسازن!
10/10
 
leilasbrothersaffiche.jpeg

برادران لیلا

خب دیگه اینقدر بعضی ها تعریفش رو کردن و تو بوق و کرنا شده بود این فیلم بالاخره نشستم دیدمش. اول از همه باید بگم داستان فیلم پیرامون بزرگ خاندان و رقابت درون فامیلی بزرگان خاندان خیلی بزرگ نمایی شده بود . شخصیت پردازی ها زیاد خوب نبود
خیلی دوست داشتم زوایای بیشتری از شخصیت علیرضا (نوید محمد زاده) رو ببینم. اصلا زیاد در مورد گذشته اشون و اینکه چطور به اینجا که الان هستن رسیدن پرداخته نمیشه. البته درک میکنم که ساختار داستانی فیلم رو کارگردان میخواست به نحوی استعاره ای از
وضعیت جامعه باشه و فریادهای لیلا سر پدرش حکم فریاد سر پدر سالاری، مردسلاری و حکومت هم میشه ازش تعبیر کرد. از نظر بازی های بازیگران هم من مشکل خاصی توی فیلم ندیدم. اینجا چند نفر بازی نوید محمد زاده رو ضعیف می دونستن
ولی به عقیده من شخصیتش که یک فرد دچار کمبود اعتماد به نفس و شاید تا حدی تو سری خور بود، خوب به تصویر کشیده بود. مخلص کلام اینکه صدای فریاد و بغض برادر ها و لیلا رو میشه درک کرد و جنس این فریاد برای نسل ما آشناست
اما از طرفی خود فیلم به نظر بنده حقیر اغراق زیاد داشت.

امتیاز 6/10
 
برادران+لیلا+3.jpg
۷.۵/۱۰
برادران لیلا

فیلم رو بدون هیچ پیش داوری و توقع خاصی نگاه کردم و اصلا تحت تأثیر تعریف هایی که ازش شد نبودم. بیشتر خودم رو آماده کرده بودم که یه فیلم با پایان کاملاً باز ببینم.
همه تیم بازیگری به خوبی تو نقش خودشون فرو رفته بودن و دیالوگ ها اگه گاهی کمی زیادی شعاری میشد ولی نحوه ادای کلمات و لحنشون عالی بود. معدود تیکه ها و لحظه های طنز داستان هم بنظرم به جا و کافی بود. البته سکانس دختران لندکروزر سوار یکم بنظرم سطحش پایین تر بود ولی باقی سکانس ها خوب بودند.
در مورد صحبت های سیاسی و خطوط قرمزش که خب بنظرم تا حد زیادی میشه به کارگردان حق داد. بلاخره در چارچوبی که براش در نظر گرفتن قرار داره و نمیشه بیشتر از این از سینمای ایران و خطوطِ قرمزِ تنگش توقع داشت. مثل این میمونه توقع داشته باشیم تو سینمای کره جنوبی بیان و از کره شمالی و سیاست هاش دفاع کنند. بلاخره محدودیت های آزاردهنده سینمای ایران رو همه میشناسیم.
فیلم نگاهی اغراق آمیز به وقایع داره ولی در بسیاری از موارد اگه این رسوم،اقتصاد و سیستم فرهنگی خانواده ها رو نگاه کنیم تقریباً با چنین اتفاقاتی روبرو میشیم.
متاسفانه تمام رویدادهای فیلم رو توی زندگیم تجربه کردم و مطمئن هستم همه چنین تجربیاتی داشتند.
همه ما به نحوی درگیر چنین رسم و رسومات غلطی در روابط فامیلی و اجتماعی هستیم. عروسی های الکی گرون و جهیزیه های بیخود همه بخاطر اینه که تعریف و تمجید فامیل رو بدست بیاریم. جدیداً تو اینستاگرام یه چیزایی از مراسم خواستگاری و بریز و بپاش هاش میبینم که واقعاً خجالت میکشم. تو عروسی خودم کسایی بودن که عمرا اصلا ندیده بودمشون و دوباره هم نخواهم دید مگه عروسی پسرم!
فقط چون پدرم و ... میخواستن اون رسم و رسوم رو به جا بیارن.
یا ماجرای دلار که یادمه از ۱۲۰۰ یهو رسید به ۳۵۰۰ تومن. اون موقع منم پول نقد داشتم و باید یه سری وسیله میخریدم ولی هی پولم آب میرفت و اون حباب گنده تر میشد و آخر هم نترکید و منم نصف اون چیزی که میخواستم هم بدستم نیومد.
یا موقعی که یورو در یک روز از ۱۰۵۰۰ به ۱۴ هزار تومن رسید و من یک روز زودتر پولم رو تومن کردم و در همین فاصله کوتاه ۵ میلیون ضرر کردم.
تو سرنوشت منوچهر که با شاهکار گولدکوئیست و بورس و ارزهای دیجیتال همه تجربه های تلخی دارن. خیلی ها دوست دارن یک شبه بدون زحمت به ثروت های افسانه ای برسند و در نهایت جز بدهی و افسردگی چیزی نصیبشون نشد.
رفتارها و احترام های الکی به خانواده خیلی خوب به تصویر کشیده شده بود و من چندین بار بین لیلا و علیرضا و پدر خانواده در حال سُر خوردن بودم! گاهی این سمتی و گاهی اون سمتی. شاید خودم بیشتر علیرضا باشم ولی به لیلا حق بیشتری میدم. سیستم خانواده ما هم دقیقاً جوریه که سن و احترام و رسومات بر اشتباهات میچربه و حتی خودم با اینکه میدونم کاملاً اشتباهه ولی بازم روی سود،خودم و خواسته های منطقی پا میذارم تا مثلاً پدر یا مادرم یا بقیه ناراحت نشند.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or