Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

1647888587935.png 1647888575466.png 1647888547557.png

The Thing From Another World (1951) - 5/10
The Thing (1982) - 9/10
The Thing (2011) - 8/10


در این ایام، فرصتی برای من مهیا شد تا بتوانم سه اقتباس سینمایی از رمان کوتاه «Who Goes There»، نوشته جان کمپل جونیور را مجدد تماشا کنم. البته واژه «مجدد» تنها برای دو اثر سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۱۱ متکی می‌شود. اکثر بینندگان با تماشای دو اثر کارپنتر و پریکوئل سال ۲۰۱۱، با دنیای عجیب جان کمپل آشنا شدند. مخاطب با داشتن یک پس زمینه مسخ کننده از تماشای دو اثر ۱۹۸۲ و ۲۰۱۱، تصمیم به تماشای نسخه ۱۹۵۱ می‌کند و او چنین انتظاری را دارد که در اثر کریستین نایبی با همان قصه روایت شده یک فرم کلاسیک و با جلوه‌های ویژه مبتدی مواجه شوند. فیلم ۱۹۵۱، آن چنان به سیر روایی رمان کوتاه وابسته نمی‌شود و سعی می‌کند با حفظ ماهیت و فضا، تقابل انسان‌های باهوش با یک موجود بیگانه (تقریبا شبیه پاگنده) را شرح دهد. می‌توام بگویم که هرچه آنکه در نسخه ۱۹۵۱ دیده ام، آغازگر زمینه تولید اثری جاه طلب با عنوان Alien باشد. فیلم ۱۹۵۱ بسیار اورگانیک است، پر از دیالوگ‌هایی شبه رمانی و نقل و قول‌هایی از جنس کتاب‌های آموزشی علمی و فلسفی؛ فیلم در مدت زمان ۸۰ دقیقه زمان را به پراکنده گویی شخصیت های زیاد و همشکل، به جای خلق سکانس‌های ملتهب و اکشن اختصاص می‌دهد.

نسخه ۱۹۸۲؛ اثری که به مرور زمان باز ارزیابی شد و می‌دانیم که «شی» کارپنتر اکنون به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ و بهترین فیلم‌های علمی تخیلی - ترسناک شناخته می‌شود. نکته جالب این است که کارگردان نسخه ۱۹۵۱ در زمان تماشای فیلم کارپنتر، آن را مسخره کرده است و متعقد بود که اثر به روح منبع وفادار نیست. شاید فیلم در همان مقطع مورد توجه قرار می‌گرفت، مسیر فیلم‌سازی کارپنتر متحول می‌شد، حرفی که حتی وی آن را تصدیق می‌کند. فضاسازی به شدت اگروفوبیک و کلاسترفوبیک، تقویت بعد نهیلیسم، به کارگیری عناصر هیچکاکی به نحو احسن اعم از «شک و تردید و تعلیق»، فیلم کارپنتر را به یک اثر جاودانه تبدیل می‌کند.

نسخه ۲۰۱۱؛ شاید اگر فیلم ۲۰۱۱ را ابتدا دیده باشید و بعد به سراع نسخه ۱۹۸۲ بروید، متوجه می‌شوید که پریکوئل سال ۲۰۱۱ آن چنان بد نیست! کارگردان نروژی به خوبی توانسته است جزئیات حوادث پیش از فیلم ۱۹۸۲ را خلق و به تصویر کشاند. پروتاگونیست قصه زن اما نزدیک‌ترین قهرمان به الن ریپلی بیگانه است. حتی اثر مذکور بخش‌های مجهول فیلم کارپنتر را حل می‌نماید. فیلم در دوره‌ای ساخته شده است که سینمای ابرقهرمانی و سینمای علمی تخیلی، بالاترین سطح از جلوه‌های ویژه را به کار می‌بردند. پس کمی جلوه ویژه می‌تواند در ذوق بیننده بزند. پایان فیلم که اتصالی به فیلم کارپنتر است، به خوبی ترسیم شده است. یک اثر متوسط که حداقل یک پایان عالی دارد!

امیدوارم هشتگ‌های #ReleasePilotVersion پریکوئل «شی» در فضای مجازی جواب دهد تا ما هم شاهد تماشای نسخه بی‌پروای این اثر در آینده نزدیک باشیم.​
 
آخرین ویرایش:
51C7O02ffOL._AC_.jpg

Spiderman no way home
به صورت کلی 5/10
از دیدگاه فیلمنامه ای 1/10​
فیلم ضعف فیلمنامه ای شدید داره و مجبوره که کل بار فیلم رو روی رفرنس ها و نوستالژی بزاره. در یک کلام با یکی از ضعیف ترین فیلم های مارول مواجه هستیم.
با توجه به هایپی که پشتش بود به شدت ناامید شدم.

فیلم هیچ پیامی نداره و تمام مدت سعی داره که cameo های ریز و درشت رو تو حلق بیننده فرو کنه تا اینکه نکنه کسی یه لحظه به احماقه بودن بیس فیلمنامه پی ببره. و خود تام هالند هم که با اختلاف بدترین اسپایدرمن تاریخ (و مغرورترین) هست هم به فیلم کمک نمیکنه. یا خیلی پرانرژی (بخوانید احمق) است یا غرق در ناامیدی و گریه و زاری کردن. انتظار داشتم که بعد از این همه مدت کاراکتر پیتر پارکر یکمی رشد شخصیتی داشته باشه.در کل بعد از اندگیم دنیای مارول دچار تکرارزدگی و افت کیفیت از همه نظر شده است. آخرین پروژه ی اخیر مارول که از اول تا آخر لذت بخش بود loki بود که بین چرت و پرت هایی مثل falcon and winter soldier و یا shang chi و eternals مثل فرشته ی نجاتی برای این فرانچایز بود.

به شدت از ادامه amazing spiderman استقبال میکنم اگر که marvelized (کلمه ی جدید :D ) نشه و پروژه زیر دست سونی باشد.
 
آخرین ویرایش:
Spiderman no way home

اول یه توضیح بدم من کلا فیلم های سوپرهیرویی رو دنبال نمیکنم ولی خب به خاطر نوستالژی همیشه فیلم های بتمن و اسپایدرمن رو دنبال کردم .

چیجوری همچین امتیازی گرفته توی imdb ? اصلا برام مهم نیست بخش فنی و موسیقی و .... چقدر خوب هست ، پلات فیلم گند میزنه به همه چی یه چند مورد رو گلچین میگم همه رو بخوام بگم 10 صفحه باید بنویسم :
من زیاد استرنج رو نمیشناسم ولی اون چیزی من دیدم مسخره بود که تو دنیای خودش شکست میخوره از پیتر حالا باز این خوبه ولی داغون ترین قسمت فیلم که نمیدونستم گریه کنم یا بخندم اینه که 3 تا پیتر در عرض یه زمان کم میان برای 5 تا از بزرگترین ویلن های دنیای اسپایدر من که جهش پیدا کردن پادزهر تولید میکنن یعنی ادم به این سرعت دم نوش درست نمیکنه بعد 2 تا تینیجر یه ادم میان سال که دانش ابتدایی از شیمی دارن توی پشت انباری میان پادزهر تولید میکنن =)) =)) =))
دوست پیتر با تکون دادن انگشتش جادوگر میشه و یهو به صورت شانسی یه پورتال میزنه به جایی که استرنج هست. از حوصله خارج پس اخریشو میگم eddy تام هاردی مگه اصلا توی یونیورسش اسپایدرمن رو میشناخته یا وجود داشته که مولتی ورس کشیدش توی ماجرا اصلا نمیدونست پیتر کی هست چیجوری اومده بود ؟
در کل دوستاداشتم فیلم فقط در مورد گرفتن اون 6 نفر بود نه تغییر دادنشون یه چیز سر راست با دیالوگ های کمتر اکشن بیشتر تنها نکته مثبت فیلم هم اولین مبارزه با octo بود که بنظرم خوب درآموده بود .

در کل اگه فیلم بعد از همون 1 ساعت اول تموم میشد بهش 6/10 میدادم .
امتیاز
1/10 فقط به خاطر اولین صحنه اکشن فیلم .
 
deep water
فیلمی با یک ترکیب بسیار هیجان انگیز که ناامید کننده از آب در اومد . بازگشت کارگردان توانا و موفق آدریان لاین پس از 20 سال به فیلم سازی و ژانری مشابه با آخرین فیلم اش یعنی بی وفا و بر اساس رمانی از نویسنده ی مشهور پاتریشیا های اسمیت که نویسنده کتاب مورد اقتباس در فیلم آقای ریپلی با استعداد بود و با بازی آنا در آرماس و بن افلک نوید یک اثر جذاب و دیدنی رو میداد که متاسفانه نقش بر آب شد .
فیلم از نظر داستانی ایده جالبی داره اما نمی تونه این ایده رو به درستی بسط بده و بیننده رو درگیر کنه . روابط شخصیت ها گنگ و غیر منطقیه . داستان هم به یکباره از میانه لحن عوض می کنه و سرسری جلو میره . فیلم چرایی های بسیاری رو مطرح می کنه که بهشون نمی تونه هیچ پاسخی بده
از طرفی فیلم سعی کرده با سکانس های نسبتا اروتیک ضعف هاش رو جبران کنه که از اون نظر هم موفق نیست و بر خلاف آثار قبلی سازنده اش که این المان یکی از بخش های مهم فیلم بود در این جا به نظر زورکی و فقط برای جذب مخاطب اضافه شده و کارکردی در داستان نداره . پایان فیلم هم بسیار غیر منطقی و سرسریه
فیلم ترکیبی از تمام المان های موفق آثار قبلی کارگردانش اعم از بی وفا - پیشنهاد بی شرمانه - 9 و نیم هفته و جاذبه مرگباره . اما ذره ای از حس و حال و تاثیرگذاری اون ها رو نداره
بازی بن افلک و آنا د آرمس هم نمی تونه فیلم رو نجات بده با این که نسبتا شیمی بین این دو در آمده اما شخصیت پردازی گنگ کاراکترا باعث شده بیننده باهاشون ارتباط نگیره
نکته جالب دیگه اینجاس که حتی این فیلم در بخش موسیقی هم مثل فیلم نامه اش در حد صفره در حالیکه آثار قبلی کارگردان از نظر موسیقی جزو کارهای مطرح زمان خودشون بودن .
در پایان باید بگم فیلم دیپ واتر و شکست اش اختتامیه و وداعی نه چندان باشکوه با آدریان لاین کارگردان تواناست و دیگر نباید امیدی بهش داشت . ای کاش که رکورد 20 ساله اش رو حفظ می کرد و فیلم جدیدی نمیساخت.
امتیاز 5 از 10
 
1648273339099.png

Croupier 1998
10/10

فیلم «کروپیر» هوشمندانه است؛ مولف می خواهد یک شغل وِیژه را به یک شخصیت پیوست دهد و این پیوستگی تا حدی پیش رود تا شخصیت چه از نظر درونی و چه از نظر بیرونی، تغییر یابد. چیزی که در فیلم «راننده تاکسی» در حد یک معرفی باقی می ماند و تکامل هرگز شکل نمی گیرد. فیلم «کروپیر» برای من اثری چندوجهی است و این مورد اثر مذکور را ویژه می کند. مخاطب باید برای شناخت بهتر قصه، هم گوش تیزی داشته باشد و هم تصویر را دنبال کند. کاری که یک سال بعد فینچر در «باشگاه مشت زنی» انجام داد. عدم اعتماد و ضدیت درونیات/باطن (که قرار است تبدیل به یک رمان شود) با ظاهر و کنترل آن بدون آشفتگی، کاربلدی کارگردان را ثابت می کند. کلایو اوون بی نظیر است. او به خوبی در شغلش فرو رفته است، خشک، جدی، هدف گرا و جذاب (چه بیانی و چه ظاهری!). مجموعه ای از ویژگی های فوق، یک فیلم را عالی جلوه می دهد و به همین علت «کروپیر» ارزش نمره 10 را دارد.
 

Can't Buy Me Love 1987​

7.5/10​


Untitled.jpg

یه کمدی نوستالژیک با موضوع Nerd و اینها که به قول یکی از دوستان نگاه فوق کلیشه ای هم داره نسبت به این گونه دسته بندی منتها برای پر کردن اوقات فراغت دوستان علاقه مند به کمدی های دبیرستانی دهه هشتاد میلادی، دیدن این فیلم خالی از لطف نیست.
عنوان اولیه فیلم "Boy Rents Girl" بوده که برای اینکه این عنوان قبلا برای یک آهنگ از گروه بیتلز استفاده شده بوده، عوامل فیلم اسم فیلم رو تغییر میدن.
شخصیت دختر این فیلم هم زندگی پرحاشیه ای داشته...

Untitled.jpg

این چهره معصوم یعنی خانم "آماندا پیترسون" خیلی زود و در سن 24 سالگی صنعت سرگرمی رو کنار گذاشت و به گفته پدرش مسیر جدیدی رو در زندگیش انتخاب کرد...
ایشون متاسفانه درگیر مواد شده بوده و 5 بار تحت جرایم مختلف بازداشت شده بوده.
ایشون سرانجام در سن 44 سالگی فوت کرد...O:-)به گفته والدینش مرگ ایشون ربطی به مواد نداشته و توی سال های آخر زندگیش ترک کرده بوده هرچند توی سه سال آخر از بی خوابی، ذات الریه و سینوزیت رنج میبرده

روحش شاد و یادش گرامی

.......................................................

Tomorrow, When the War Began​

8/10​

Untitled.jpg

فیلم در سبک Adventure/Action هست و بنظرم یکی از نکات خوبش انفجارهای واقعی ـش هست هر چند از لحاظ داستانی یه مقدار لنگ میزنه...مثلا:
اینکه یک شبه یک کشور مورد حمله قرار بگیره، مخصوصا با توجه به شرایط امروز و جنگ روسیه و اوکراین که یک آماده سازی چندین ماهه رو شاهدش بودیم!
و اینکه چرا ارتش متخاصم میفته دنبال چندتا نوجوون بدون دلیل خاصی!

فیلم قرار بوده دنباله داشته باشه ولی ساخته نشده فلذا ته این فیلم بازه :D
یدونه مینی سریال شش قسمتی هم بعد این فیلم ساختن که اون رو ندیدم و نمی دونم ریبوته یا سیکوئل.
 
the-outsiders-poster.jpg

The Outsiders 1983

6/10

به صورت خلاصه وقتی فورد کاپولا فیلمی تو مایه های The Warriros 1979 برای تینیجرها میسازه
پاتریک سویزی , تام کروز , مت دیلون بعضی از بازیگران فیلم بوده , عجیبه که تام کروز از اون زمان تا الان رسما تکون نخورده حتی دماغش تو فیلم بزرگ تر از الانشه , مت دیلون هم کلا ازش خوشم نمیاد.

تنها نقطه ضعف فیلم به نظرم داستان فیلم بود , خیلی داستان بی خودی داشت به صورتی که اصلا جذابیت داستانی برای من نداشت که اونم تنها دلیلش بیس داستانه فیلمه که واقعیه و بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده
https://fa.wikipedia.org/wiki/بیگانگان_(رمان)
فقط کارگردانی و تصویربرداری فیلم منو جذب کرد , شاید هم برای قشر تینیجر فیلم جذابی باشه . نمیدونم قدیم دعوای بین محلات چقدر جدی بوده ولی به نظرم داستان زیاد چنگی به دل نمیزنه , البته فیلم مربوط به 39 سال پیشه و باید براساس اون سال و رمان ساخته شده نظر داد.
اما یه نکته جالب در مورد این فیلم اینه که کاپولا و هینتون به عنوان کارگردان و نویسنده فیلمی به اسمه Rumble Fish درست همون سال 1983 میسازن و دوباره با بازی مت دیلون و دایان لین (دایان لین تو فیلم The Outsiders هم بازی کرده) و نیکولاس کیج و لارن فیشبر و....


 
Death on the Nile
5/10

اصلا جالب نبود. قاتل هم همونی بود که حدس میزدم، نه به این خاطر که مثلا فیلم سرنخی چیزی میده، بلکه فیلم سعی داره خودش رو با جریانات جدیدی که توی سینما راه افتاده هماهنگ کنه و نمیخواد لطمه ای به محبوبیت اون قشر خاص وارد کنه. خلاصه حیف دو ساعت وقت که هدر رفت :D
 
Death on the Nile
5/10

اصلا جالب نبود. قاتل هم همونی بود که حدس میزدم، نه به این خاطر که مثلا فیلم سرنخی چیزی میده، بلکه فیلم سعی داره خودش رو با جریانات جدیدی که توی سینما راه افتاده هماهنگ کنه و نمیخواد لطمه ای به محبوبیت اون قشر خاص وارد کنه. خلاصه حیف دو ساعت وقت که هدر رفت :D
از دید من هیچ بازیگری مثل دیوید سوشی یازیگر سریال پواروی اصلی نمیتونه این تقش رو خوب اجرا کنه و حتی این اقتباسهای جدید هم حال و هوای رمز الود اون سریال رو نداره
سریال اورجینال دوبله خوبی داشت و فصل‌های اخرش رو هم شبکه منوتو خیلی خوب دوبله کرده بود اگر علاقمند هستید ببینید
درباره این فیلم جدید هم چون قبلا داستانشو رو میدونستم و تو سریال اصلی دیده بودم سورپرایزی برام نداشت ولی باز هم به دلیل علاقه زیادم به اگاتا کریستی و هرکول پوارو دیدم

Death on the Nile 2022
6.5/10
 
1648545017634.png
مرد بازنده 1400
4/10

«مرد بازنده» مانند یک پروژه سرسری و بی‌دقت دانشجویی است، ایده جذاب برای نوپاسازی ژانر جنایی در سینمای ایران را دارد اما بی‌دقتی و شتاب‌زدگی - حتی در تدوین و اصلاح مجدد برای اکران نوروزی - به کلیت فیلم آسیب می‌رساند. اینجانب با جواد عزتی در نقش جدی غریب نیستم، بازی او در فیلم «شنای پروانه» را می‌ستایم اما در «مرد بازنده» عزتی فرصت کافی پیدا نمی‌کند که باشخصیت متن انس گیرد. گویا فاصله فشرده تولید فیلم و هماهنگ‌سازی با شخصیت، در بازی جواد عزتی اختلال ایجاد کرده است. امیدوار هستم که واکنش‌های ضدونقیض به «مرد بازنده» مهدویان را به فکر استراحت موقت از فیلم‌سازی بیندازد. (مطالعه کامل متن در سلام سینما - تکلیف پایان ترم)
 
Death on the Nile 2022

3/10

متاسفانه مرگ روی نیل تمام اون چیزی که تو ذهنم خودم رو برای یک ماجرای شرلوک گونه و پرده از قتل برداشتن آماده کرده بودم بهم ریخت! من که بازیگرهاشو نشناختم به جز گال گدوت، رز لزلی و البته بازیگر شخصیت پوآرو اما نمیدونم چیش پر ستاره یا پر خرج بود! حقیقت اصلا در حد و اندازه قتل در قطار سریع السیر شرق ظاهر نشد با اینکه کارگردان و بازیگر هرکول پوآرو در هر دو فیلم یکی بودن. داستان به شدت آبکیه و قابل قبول نیست و مشابهش رو بارها دیدیم. مخصوصا اگر بحث یک آدم پولدار وسط باشه که خب مشخصه انگیزه همه رسیدن به پوله. در صورتی که فیلم قبلی واقعا معرکه بود، چه شروعش چه پایان شام آخر گونه ش...

Deep Water 2021

4/10

من فیلم بی وفا رو ندیدم و تازه از روی کامنت دوستان فهمیدم کارگردان ها یکی هستن. اما فاز فیلم چی بود؟ حقیقت به خاطر تعریف از نودیتیش نگاش کردم که اونم در حد یکی دو سکانس بود و باقیش تیزینگ بود! همش با خودم میگفتم فاز این خانواده چیه؟ چرا دختره داره این کارو میکنه؟ چرا مرده اینقدر آرومه؟ چرا نمیره اصل قضیه رو حلش کنه؟ فقط چون فرهنگ ها متفاوته اینقدر روابط هم متفاوته؟! چرا آخرش جنایی شد! فیلم انگار یک چیزی کم داشت یک چیزی که 6 نمره ای بود! حقیقت بهترین بازیگر فیلم دختر این خانواده بود که هم خوشگل صحبت میکرد هم مخش کار میکرد... سه امتیاز دیگه هم به خاطر بازی خوب بن افلک، ترانه خوندن و لحجه قشنگ آنا دی آرماس و هیکل فوق العاده ش بهش دادم :) اما خودمونیم ... تو مسیر کوهستانی یارو با دوچرخه تو با ماشین... اونجوری مثل دیوانه ها رانندگی نمیکنن پیر خرفت!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or