من موندم این Right wing بودن شما توی این موضوع چه نفعی داره برای من گیمر؟
وقتی که هر وقت نسل عوض میشه ممکنه ۱۰ دلار بره روی قیمت بازی. وقتی این فروش بخش خیلی کمیش به استودیو سازنده بازی میرسه. وقتی که ناشرها باعث میشن بازار بازیهای AAA فارغ از هرگونه نوآوری شن.
احتمالاً یک روزی میرسه که دیگه کسی که گیمینگ رو به صورت جدی دنبال میکنه براش این بازیهای ۶۰ دلاری و AAA اهمیتی نداره درست مثل خیلی از کسایی که موسیقی یا فیلم رو جدی دنبال میکنن. چون ناشرها با صنعتی کردن روند ساخت یک اثر هنری و خرد کردن بقیه استودیوها به این سودها میرسن.
امیدوارم نگاهمون به این مسئله فراتر از مسئله داشتن پول یا نداشتن پول باشه. این که ناشرها با رقابت با همدیگه سر سود سالیانه باعث genericتر شدن محتوای بازیها نسبت به نسلهای قبلتر میشن هر نسل فکر کنم چیز خیلی مشخصیه.
--------
در مورد این که چرا بعضیها حس Entitled بودن هم میکنن این کامنت جالبیه. من حوصله ترجمه ندارم.

صرفاً یه چکیدهای از برداشت خودم از این مطلب رو براتون زیرش مینویسم.
[LTR]The gist of the main argument for piracy relies on the fact that most people don't pirate. They do this because it's less user friendly, they don't like to break the law, they don't know about it. Whatever the issue is that keeps the majority of the population from pirating content, is extremely important to any further arguments. Obviously if everyone pirated content that would be a bad thing.
So this argument now relies on the fact that a minority of people pirate content. When you look at the people who pirate content, they are grouped within four main circles: heavy users, cheap skates(teenagers without access to a credit card for instance), cross-region, and on the fencers.
Cheap skates will never give the content creators money. Whether they pirate the content or not has no effect on the cash flow of the content creator. The pro pirate argument is that if they like a product, they will tell their friends about it, and they might be the type to buy it. So from an infinite product point of view, pirating ultimately gains the creators money.
Cross-region pirates WANT to give the content creators money, but the content creators don't want to accept that money. Therefore they look to other avenues to access the product. This is a failure of the content creators markets, and by pirating the product the pirates are signalling to the creators exactly where they should be focusing their product launches on. This is data that is extremely important that will end up yielding the company lots of money, and is therefore a benefit to content creators. Think of Anime where the series that Cartoon Network pickup are the ones that are the highest on the Torrent charts.
And the third category is the heavy users. These users DO buy content from the content creators, in fact several times more than the standard customer, but have such a broad reach that they may not be able to afford everything. They are the people who say "I'm trying it, and if I like it I'll buy it". You don't want to piss this category off, as they are your target audience. Like the cheap skates, there is a social benefit where if they consume a piece of content and enjoy it, it is very likely they will tell their friends to buy that content.
In each of these three main categories of pirates, pirating and allowing users to continue pirating is a net benefit to the content creator.
The last category "on the fencers" as I quickly named, are the ones that will buy the content if they must, but if they can find a free version online, they will instead pirate. This is a net loss for the content producers, and is the main "problem" that content producers want to "solve" to increase revenue against pirates. But it isn't worth solving this case if it hurts the other three cases.[/LTR]
داره میگه ما ۴ مدل داریم به طور کلی که پایرت میکنن.
۱- یوزرهایی که خیلی استفاده میکنن از اون مدل مدیا.
۲- یوزرهایی که پول ندارن.
۳- یوزرهایی که نمیتونن بخرن به صورت معقول (یعنی بازار ایران مثلاً.)
۴- یوزرهایی که اگه بتونن پایرت کنن نمی خرن.
میگه اون افراد اولی چون خیلی پیگیر اون مدیومن و کلی مثلاً کتاب یا فیلم میبینن و اینا, اکثرشون نمیتونن اون قدری که میخوان خرج این کار کنن. اکثرشون جز یوزرهایی هستن که خیلی خرید میکنن ولی بازهم کافی نیست براشون و دست به پایرسی میزنن. قاعدتاً اینا سودشون خیلی بیشتر از ضررشون برای اون مدیوم.
افراد دوم کلاً پول ندارن مثلاً نوجوون ها(مثلاً بابا کف دستش ۵ تومن میزاره برای یه ماه.

) اینا کلاً جز بازار نیستن.

چون اگر نتونن پایرت کنن هم نمیخرن.
افراد سوم هم که کلاً مشکل از تعامل بین خریدارها و کمپانیه به قولی. مثل ایران که ما مجبوریم دست به دامن واسطه و بازار سیاه شیم و هرکسی دوست نداره بازی رو به ۱.۵ برابر ارزشش بخره هفته اول از توپخونه.
افراد چهارم هم اونایین که این قوانین کپیرایت و این نظارتهای اخیر نهادهای مختلف اونا رو هدف داده. کسایی که بتونن پایرت کنن نمیخرن. اینا برای کمپانی ضرر دارن.
-----------------
حالا این تصمیم کمپانیها و نگاهشون رو میرسونه که کدوم دید رو داشته باشن. به نظر من کمپانیهایی که احترام به مشتری براشون فاکتور مهمی باشه واقعاً از پایرتها کمترین ضربه رو میخورن یعنی اقلاً کاری میکنن که درصدی از پایرتها برای خرید بازیاشون ترغیب شن. مثالش مثلاً CDP و مثال عکسش Ubisoft.

چیزی که مشخصه نمیشه جلوی پایرسی رو گرفت و باید باهاش یه جور کنار اومد.
پ.ن: کلاً بیایید به منوپولی از هر تیپی احترام نگذاریم.

چه Apple باشه چه Microsoft چه گلنار.:d