Movie Center

SiminSecret

کاربر سایت
pulp-fiction-h_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy My brothers. And you will know I am the Lord when I lay My vengeance upon you​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

 
آخرین ویرایش:
باکس آفیس:

فروش جهانی باربی به 1.279 میلیارد دلار رسید
فروش جهانی فیلم اوپنهایمر به 717.8 میلیون دلار رسید
فروش جهانی فیلم Meg 2 به 316.6 میلیون دلار رسید
فروش جهانی فیلم Mission Impossible DR به 541 میلیون دلار رسید
و فروش جهانی انیمیشن TMNT Mutant Mayhem به 118.4 میلیون دلار رسیده
 
خب منم از اولش گفتم "کسایی که داستان براشون اولویت نداره"
به نظرت این مغلطه نیست وقتی که سینما و ویدیو گیم رو از منظر داستان مقایسه میکنیم بیای بگی چون رمان از فیلم بهتره....

تصویر مهمترین المان سینما هست ولی اینکه گیمپلی مهمترین المان ویدیوگیم هست هم نظر شماست. دقیقا چند درصد از بازیها به درستی از Environmental story telling استفاده کردن که بگیم "بله بدون گیمپلی داستان بازی X هم معنا نداره!؟

اینکه میگی کارگردان های مشهور نتونستن نویسنده بشن باز هم مغلطه ست و بازی باکلمات، خودت هم میدونی :D شما با منبع برای من نشون بده "اسکورسیزی و کوروساوا" میخواستن نویسنده بشن ولی نتوستن و اومدن سمت سینما، ولی Kojima و Levine که در وهله اول نتوستن برن، فکت هستش و فرضیه نیست. ( ویکیپدیا قسمت Early life هردو مطالعه شود)

شما میگی Inside و من هم قبول دارم بازی خاصی هست که بهترین شکل در گیمپلی داستانش رو تعریف میکنه، ولی چند درصد از بازیها به این شکل هستن!؟ چون چند بازی به این شکل داریم پس نتیجه بگیریم بدون گیمپلی بازیها، نمیشه درباره داستان شون بحث و مقایسه کرد!؟ :D

حتی همین Environmental Story Telling که شما میگی تو هیچ مدیومی دیگه ای نمیشه ارائه داد در سینما اسمش Visual narrative هست. که از بدو تولد سینما بوده. از فیلم های جدید میشه A Quiet Place 2018 رو مثال زد از قدیمی ها Eraserhead 1977 حالا باز احتمالا بگی، نه تجربه ویدیوگیمی من Interactive هست برعکس سینما، ولی وسیله انتقالش بازهم تصویری Visual هست مثل یه فیلم. حتی اسم Video-game روشه دیگه این رو نمیشه انکار کرد. خلاصه تفاوتش اینه شما دوتا دکمه فشار میدی اینجا ولی اونجا نه. :D

مردن کرکتر هم بسته به سختی بازی تغیر میکنه، پس جملتون درستی نیست. نمیشه که بگیم "بازیهایی که سخت تر هستن، داستان بهترین هم دارن چون گیمر رو بیش تر درگیر خودش میکنه."
شما دچار مشکل مقایسه سوپر استارها شدی.
مثل این‌هایی که میگن بهترین کار دنیا اینه که فوتبالیست بشی. چرا؟ چون رونالدو فلان قدر دلار در ثانیه درمیاره. و رونالدو رو با کی مقایسه می‌کنه؟ مثلا با متوسط مهندسین.
در حالی که شما وقتی می‌خوای دو سوژه رو مقایسه کنی باید نُرم اونا رو مقایسه کنی.
و وقتی این کار رو بکنی با این حقیقت ضد شهودی مواجه میشی که امید ریاضی درآمد مهندسین از امید ریاضی درآمد فوتبالیست‌ها بالاتره. حتی با این که بالاترین درآمدها در فوتبال از بالاترین درآمدها در مهندسی خیلی خیلی بیشتره.

حالا که می‌خوای سوپراستار اون موضوع رو بذاری روی یه کفه ترازو، باید اون طرف کفه ترازو هم سوپر استار بذاری.

وقتی می‌خوای همشهری کین رو مثال بزنی که با قاب‌بندی شاهکاری در داستان‌گویی بوده (من البته همچین ادعایی ندارم چون تخصصی هم ندارم) اون طرف هم باید شاهکار همسنگی رو از صنعت گیم بذاری روی کفه ترازو. میگی چند تا بازی مگه در حد Inside هستن و منم می‌تونم بگم مگه چند تا فیلم در حد همشهری کین هستن؟

و واقعیت اینه که ۹۹٪ فیلم‌های سینمایی داستانشون در حد داستان بازی‌های جان کارمک و حتی پایین‌تره. و البته حتما می‌دونی که جان کارمک در مورد اهمیت داستان توی بازی‌ها چه نظری داره:دی
اگه بگی متوسط کیفیت داستان فیلم‌ها از متوسط کیفیت داستان بازی‌ها بالاتره، ممکنه بتونیم با هم کنار بیاییم. چون وزن داستان توی سینما احتمالا باید بیشتر از وزن داستان توی بازی‌ها باشه.

ولی اگر بگی متوسط کیفیت داستان فیلم‌های داستگو از بازی‌های داستانگو بالاتره، اون وقت یه مقدار دچار مشکل میشیم:دی مثلا من نمی‌تونم بپذیرم در ژانر Sci-fi چندان فیلمی داشته باشیم که داستانی منسجم‌تر و قوی‌تر از ME2 داشته باشن (حتی شاهکار کسالت آور کوبریک!)

در مورد مغالطه کردن من در پست قبلی هم باید بگم بله، مغالطه کردم:دی دقیقاً‌ پست خودت رو برداشتم و فقط جای گیم و سینما و کتاب رو عوض کردم:>
 
این بحثایی که الان اینجا شد یاد این مقاله معروف از مرحوم راجر ایبرت افتادم:
Video games can never be art | Roger Ebert | Roger Ebert

علی‌الخصوص این جمله ازش:

نظرتون چیه؟
در مورد همین جمله آن مرحوم یه مثال خیلی خیلی قدیمی می‌زنم.
ICO
اگر ICO هنر نیست، پس چی در این دنیا هنره؟ آنِ هنری که در مجسه داوود میکل آنژ، در بلندی‌های بادگیر امیلی برونته، در شعر آنابل لیِ ادگار آلن پو یا کودکی ایوان تارکوفسکی هست چیه؟ در ICO نیست؟
اگر هست، کدوم وجه ICO باعث شده اون رو هنر بدونیم؟ آیا اوئدا نمی‌تونست این وجه هنری رو در مدیوم دیگه‌ای انتقال بده؟
اگر ICO رو بازی کرده باشید، برای شما در لحظه‌ای مسجل میشه که با یه اثر هنری روبرو هستید. اون لحظه در خارج از مدیوم گیم معنی نداره. بنابراین به نظر من ICO یه اثر هنریه و لحظه‌ی تجلی هنرش به واسطه گیم بودنش رخ میده.
 
از لحاظ هنر و هنرمند، خیلی از هنرها به ذات به صورت solo هستن. مثلا یک نقاش، یک بازیگر، یک موسیقیدان و.... ولی گیم اینطوری نیست.(البته خود سینما هم عملا سولو نیست) و خیلی گروهی و جمعی هست. توش موسیقی داره، داستان نویس داره، نقاش داره (طراح گرافیکی و هنری بازی)، کارگردان داره، طراح مرحله، طراح گیم پلی و... همشون میتونن به راحتی به تنهایی یک هنر باشن ولی حالا چی میشه که خروجی جمعی این گروه هنر حساب نمیشه، از اون عجایب روزگاره.

راجر ایبرت حرف زیاد میزده. با همون تعریف هر شاخه هنر، گیم هم باید هنر حساب بشه.

جا دور نمیرم، همین بازی استاروارز جدید، برای منی که فن این سری هستم، از یک سری از فیلمهای سری کیفیت داستانی بهتری داره.(solo , episode 9 و...) یا مثلا اسپایدرمن های اینسومنیاک از کل سری amazing spiderman بهترن. خیلی مثال ها میشه زد که بازیهای فیلمها عالی بودن ولی برعکس اصلا اینطور نیست.
 
در بحث شرایط الان هالیوود این یک خط پایین کافی هست.
وزارت حقیقت (به انگلیسی: Ministry of Truth ) دستگاهی است دولتی که در رمان ۱۹۸۴ نوشته جورج ارول مسئول هرگونه اطلاعاتی است که به مردم در رسانه‌ها مخابره می‌شود. کار این وزارتخانه تغییر و تحریف وقایع تاریخ و ساخت «حقایق» است. این واژه در مکالمات روزمره نیز رواج و استفاده‌هایی پیدا کرده‌است.
دوستان هنر دوست لطفا دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 اگه نخوندید بخونید. جورج اورول از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ بوده.
 
شما دچار مشکل مقایسه سوپر استارها شدی.
مثل این‌هایی که میگن بهترین کار دنیا اینه که فوتبالیست بشی. چرا؟ چون رونالدو فلان قدر دلار در ثانیه درمیاره. و رونالدو رو با کی مقایسه می‌کنه؟ مثلا با متوسط مهندسین.
در حالی که شما وقتی می‌خوای دو سوژه رو مقایسه کنی باید نُرم اونا رو مقایسه کنی.
و وقتی این کار رو بکنی با این حقیقت ضد شهودی مواجه میشی که امید ریاضی درآمد مهندسین از امید ریاضی درآمد فوتبالیست‌ها بالاتره. حتی با این که بالاترین درآمدها در فوتبال از بالاترین درآمدها در مهندسی خیلی خیلی بیشتره.

حالا که می‌خوای سوپراستار اون موضوع رو بذاری روی یه کفه ترازو، باید اون طرف کفه ترازو هم سوپر استار بذاری.

وقتی می‌خوای همشهری کین رو مثال بزنی که با قاب‌بندی شاهکاری در داستان‌گویی بوده (من البته همچین ادعایی ندارم چون تخصصی هم ندارم) اون طرف هم باید شاهکار همسنگی رو از صنعت گیم بذاری روی کفه ترازو. میگی چند تا بازی مگه در حد Inside هستن و منم می‌تونم بگم مگه چند تا فیلم در حد همشهری کین هستن؟

و واقعیت اینه که ۹۹٪ فیلم‌های سینمایی داستانشون در حد داستان بازی‌های جان کارمک و حتی پایین‌تره. و البته حتما می‌دونی که جان کارمک در مورد اهمیت داستان توی بازی‌ها چه نظری داره:D
اگه بگی متوسط کیفیت داستان فیلم‌ها از متوسط کیفیت داستان بازی‌ها بالاتره، ممکنه بتونیم با هم کنار بیاییم. چون وزن داستان توی سینما احتمالا باید بیشتر از وزن داستان توی بازی‌ها باشه.

ولی اگر بگی متوسط کیفیت داستان فیلم‌های داستگو از بازی‌های داستانگو بالاتره، اون وقت یه مقدار دچار مشکل میشیم:D مثلا من نمی‌تونم بپذیرم در ژانر Sci-fi چندان فیلمی داشته باشیم که داستانی منسجم‌تر و قوی‌تر از ME2 داشته باشن (حتی شاهکار کسالت آور کوبریک!)

در مورد مغالطه کردن من در پست قبلی هم باید بگم بله، مغالطه کردم:D دقیقاً‌ پست خودت رو برداشتم و فقط جای گیم و سینما و کتاب رو عوض کردم:>

هر دو طرف ترازو ما سوپراستار هارو مقایسه کردیم، (شما حرف من رو قبول ندارین و بعضی ها این وسط Salty هم شدن، درباره این مقایسه یه سرچ کنین. حتی در کامیونیتی های گیمینگ خود گیمر ها وقتی بگین "داستان بازیها از فیلم ها بهتره" ببین چه جوابی نوشتن. بعدش اگر خواستین، در فروم های مربوط به هنر و غیر رو سرچ کنین، احتمالا به جواب های جالبی میرسین :D این رو چون حرف من رو قبول ندارین میگم)

خب شما بگو دقیقا چه عنوانی از صنعت گیم هم اندازه Citizen Kane هستش!؟ شما میگی "میگی چند تا بازی مگه در حد Inside هستن و منم می‌تونم بگم مگه چند تا فیلم در حد همشهری کین هستن؟" خب باز هم مغلطه، جواب سوال رو نباید با سوال داد، البته اگه جوابی باشه :D

"و واقعیت اینه که ۹۹٪ فیلم‌های سینمایی داستانشون در حد داستان بازی‌های جان کارمک و حتی پایین‌تره." خب اینجاست که وارد دنیای موازی میشیم. :D
نظر جان کارمک رو قبلا خوندم منتهی وقتی طراح گیم دیزاین بوده و کلا رو بازیهای شوتر اول شخص کار کرده که شوتینگ و مراحل در اولویت قرار داره، زیاد دور از انتظار و مهم نیست نظرش. مثلا اگر از سم هاوسر یا نیل دراکمن بپرسین نظر کاملا متفاوتی خواهند داشت.

منم از اول تقریبا همین رو گفتم، اما خب شما و دوستان چون صرفا بخاطر سرگرم شدن اومدین سمت ویدیوگیم و گیمپلی براتون مهمتر هستش، این فکت رو قبول ندارین. صنعت گیم الان مثل زمان سگا جنسیس نیست که صرفا "بزن برو مرحله بعدی" باشه اونوقت دیگه نباید اصلا جدیش گرفت.

ME2 منظورت Mass Effect 2 هستش!؟ قسمت دوم رو خب فنهای سری میگن میشد به عنوان یه DLC عرضه کرد بعد شما میگی "داستان قوی" /:)



میدونین مشکل کجاست شما به 2001: A Space Odyssey میگی کسالت آور. درحالی که این فیلم، "فیلم مورد علاقه ی یه بازیسازی مثل کوجیماست" :D بعد فن های کوجیما زیر پست شما، حرف شمارو قبول دارن :D
یعنی فن بازی در این حد :D

بزار یه مثال دیگه از فنهای متعصب بازیسنتر که چندین سال میشناسیم بزنم:

همین MGS 3 که منبع الهامش فیلم هایی مثل Rambo, James Bond و Escape From New York بوده، یک سکانس/کرکتر یا موضوعی رو همین فنها در اون فیلم ببینن(که حتی بهتر نمایش داده شده) اصلا هیچ اشاره ای نمیشه، ولی لازمه همین موضوع یا شخصیت رو در بازی، بازیساز مورد علاقه شون ببینن. اونوقت چه بزرگنمایی هایی که نمیشه. بماند حتی اسم و ظاهر Snake کاپی از فیلم John Carpenter هستش. اینور یه B-Movie مسخرست، اونور شاهکار خلق شده توسط بازیساز افسانه ای :))

نظر خود John Carpenter درباره این موضوع رو بخون، وقتی rip-off یه فیلم متوسط سینما، تو صنعت گیم این همه ستایش میشه، این سطح ویدیوگیم نسبت به سینما رو نشون میده. :D


حالا همون سوال قبلی که سعی کردین با سوال جواب بدین!؟ چندتا بازی داریم که آیکون صنعت گیم باشن و در حین حال rip-off سینما نباشن، بعدش همین هارو مقایسه کنین با آیکون های سینما.

درکل فکر نکنم به نتیجه ای برسیم :D
 
  • Like
Reactions: Mreza_Dex
من بهترین و تاثیرگذارترین و متفاوت ترین تجربه های داستانی رو در بازی ها تجربه کردم
سینما و تلویزیون دیگه خیلی به ورطه تکرار افتادن واقعا کار متفاوت خیلی کم دیده میشه
هرچند من خودم همچنان خیلی فیلم و سریال میبینم ولی آینده ویدیوگیم به نظرم به مراتب بزرگتر و بهتر از سینما خواهد بود
و درنهایت میگم باید از هردو لذت برد
 
  • Like
Reactions: ce7en44 and rpg321
هر دو طرف ترازو ما سوپراستار هارو مقایسه کردیم، (شما حرف من رو قبول ندارین و بعضی ها این وسط Salty هم شدن، درباره این مقایسه یه سرچ کنین. حتی در کامیونیتی های گیمینگ خود گیمر ها وقتی بگین "داستان بازیها از فیلم ها بهتره" ببین چه جوابی نوشتن. بعدش اگر خواستین، در فروم های مربوط به هنر و غیر رو سرچ کنین، احتمالا به جواب های جالبی میرسین :D این رو چون حرف من رو قبول ندارین میگم)

خب شما بگو دقیقا چه عنوانی از صنعت گیم هم اندازه Citizen Kane هستش!؟ شما میگی "میگی چند تا بازی مگه در حد Inside هستن و منم می‌تونم بگم مگه چند تا فیلم در حد همشهری کین هستن؟" خب باز هم مغلطه، جواب سوال رو نباید با سوال داد، البته اگه جوابی باشه :D

"و واقعیت اینه که ۹۹٪ فیلم‌های سینمایی داستانشون در حد داستان بازی‌های جان کارمک و حتی پایین‌تره." خب اینجاست که وارد دنیای موازی میشیم. :D
نظر جان کارمک رو قبلا خوندم منتهی وقتی طراح گیم دیزاین بوده و کلا رو بازیهای شوتر اول شخص کار کرده که شوتینگ و مراحل در اولویت قرار داره، زیاد دور از انتظار و مهم نیست نظرش. مثلا اگر از سم هاوسر یا نیل دراکمن بپرسین نظر کاملا متفاوتی خواهند داشت.

منم از اول تقریبا همین رو گفتم، اما خب شما و دوستان چون صرفا بخاطر سرگرم شدن اومدین سمت ویدیوگیم و گیمپلی براتون مهمتر هستش، این فکت رو قبول ندارین. صنعت گیم الان مثل زمان سگا جنسیس نیست که صرفا "بزن برو مرحله بعدی" باشه اونوقت دیگه نباید اصلا جدیش گرفت.

ME2 منظورت Mass Effect 2 هستش!؟ قسمت دوم رو خب فنهای سری میگن میشد به عنوان یه DLC عرضه کرد بعد شما میگی "داستان قوی" /:)



میدونین مشکل کجاست شما به 2001: A Space Odyssey میگی کسالت آور. درحالی که این فیلم، "فیلم مورد علاقه ی یه بازیسازی مثل کوجیماست" :D بعد فن های کوجیما زیر پست شما، حرف شمارو قبول دارن :D
یعنی فن بازی در این حد :D

بزار یه مثال دیگه از فنهای متعصب بازیسنتر که چندین سال میشناسیم بزنم:

همین MGS 3 که منبع الهامش فیلم هایی مثل Rambo, James Bond و Escape From New York بوده، یک سکانس/کرکتر یا موضوعی رو همین فنها در اون فیلم ببینن(که حتی بهتر نمایش داده شده) اصلا هیچ اشاره ای نمیشه، ولی لازمه همین موضوع یا شخصیت رو در بازی، بازیساز مورد علاقه شون ببینن. اونوقت چه بزرگنمایی هایی که نمیشه. بماند حتی اسم و ظاهر Snake کاپی از فیلم John Carpenter هستش. اینور یه B-Movie مسخرست، اونور شاهکار خلق شده توسط بازیساز افسانه ای :))

نظر خود John Carpenter درباره این موضوع رو بخون، وقتی rip-off یه فیلم متوسط سینما، تو صنعت گیم این همه ستایش میشه، این سطح ویدیوگیم نسبت به سینما رو نشون میده. :D


حالا همون سوال قبلی که سعی کردین با سوال جواب بدین!؟ چندتا بازی داریم که آیکون صنعت گیم باشن و در حین حال rip-off سینما نباشن، بعدش همین هارو مقایسه کنین با آیکون های سینما.

درکل فکر نکنم به نتیجه ای برسیم :D
در مورد ME2 اولین باریه که چنین عبارتی رو میشنوم:D تا حالا همیشه اوج بازی های فضایی و اینا ازش یاد میشده(حالا من موافقم یا نه بحث دیگریست:دس )

اون بخش کپی و ریپ آف و اینا حقیقتا خیلیییی جاده خاکیه!
اینکه یک موضوع، یک طراحی یا هرچیزی اولین جا کجا استفاده شده نه اینکه اصلا مهم نیست، ولی همه چیز هم نیست!

نمونه واضحش همین ایندیانا جونز ، اینکه آنچارتد تو اون سبک و سیاقه، یعنی سطحش پایین تره؟
نه حقیقتا! چه تو صحنه هایی که ارائه میدن ، چه داستان و کاراکترها اصلا مقایسه مسخره ایه:D

همین مورد در مورد طراحی اسنیک که گفتی هم هست! اصلا اسنیک کپی برابر اصل ، ولی این وسط داستانی هم وجود دارد، شخصیت پردازی هایی هم وجود دارد و ... ، به صرف شبیه بودن یک کاراکتر نمیتونیم بگیم چون اون فیلمه، فیلم لهی بوده و MGS طراحیش رو از اون الهام گرفته ، پس در نتیجه MGS سطح پایین تری حتی از اون فیلم دارد:D

خلاصه چیزی که میگی به نظر من که منطقی نیست و صرفا نظر شخصی میتونه باشه
وگرنه چندین مثال از بازی ها هم زده شد که فقط داستان و روایت تنها تو همین مدیوم بازی میشه در اورد یا بهتر میشه در اورد که صحبت خاصی در جوابش نداشتی

---

بزار یک مورد دیگه هم بگم از نقاط قوتی که تو بازی ها هست و فکر نمیکنم چندان تو فیلم بشه بهش پرداخت

توی یک سری بازی ها (احتمالا نمونه بارزش کارهای میازاکی ولی مثال من از گنشینی هست که خودم زدم:دی ) تو وارد یک محیط جدیدی میشی ، که حالا مخروبه و ایناست و شاید خالی از سکنه یا حالا خیلی له و درب و داغون یه عده باشن
به هر حال این محیط داستانی برای گفتن داره ، که چرا و چگونه اینجوری شده

تو این اطلاعات رو از خود محیط ، از آیتم های دراپ ، از صحبت با NPCها ، ماموریت های اصلی و فرعی و ... میگیری
کسی نمیاد تو دو خط بهت بگه آره اینجا این بوده و الان این شده به فلان دلیل(البته تو دو خط میگن ولی داستان کامل رو نمیتونند بگن:دی ) ...تجربه ای از داستانه که فقط میتونی از بازی بگیری
داستان به صورت تکه های پازل وجود داره و باید بچینی کنار هم و ببینی عجب!
توی گنشین مثلا محیطی داشتیم به نام انکانومیا

اطلاعات اولیه ت فقط اینه که یه تمدنی اینجا بودن
تو با گشتن تو محیطه که میفهمی این تمدن چرا اونجان ، چجور به وجود اومدن ، چجوری زندگی میکردن ک چه اعتقاداتی داشتن ، فلان سازه ای که وسط مپ وجود داره چرا ساخته شده و استفاده ش چی بوده ، چجوری از بین رفتن و ...

همین مورد رو مثلا ما توی U4 هم چنین چیزی داشتیم و مقایسه U4 با بازی های قبل کاملا مشخصه ...
اون مدینه ی فاضله ی دزدان دریایی رو از ایده اولیه ش، تا لحظه ترکیدنش رو نه به عنوان یک داستان/بازی/فیلم مستقل، که با خود نیت از اول تا آخر تجربه کردیم، کدوم فیلم برای داستان یک گنج یاب میاد چنین کاری رو برات بکنه؟ نمیتونه بکنه! چون کسی نمیشینه 20 ساعت پای یک فیلم:دی

این مورد حتی توی کتاب و رمان هم قابل گفتن نیست توی خود داستان اصلی عموما ، نتیجه ش میشه خوب حالا بریم یک کتاب Lore بنویسیم براش!
 
آخرین ویرایش:
مشکل این بحث اینه که این دوستمون یه سری پیش فرض برای خودش در نظر گرفته که فلان فیلم چون در سینما خیلی خوب و خفنه پس در بازی ها چنین چیزی نمیشه داشته باشیم. خبر بد اینه که این حرف صرفا نظر شماست و اصلا و ابدا نمیشه به عنوان یه فکت جهانی حتی با مقبولیت عمومی قابل توجه در نظر گرفتش. از نظر من مدل داستان سرایی سولز لایکها خودش یه انقلاب در روایته داستانه، حالا شما بگو همشهری کین تاثیرگذار بود منم میگم دارک سولز هم تاثیرگذار بوده. کیه که تعیین کنه کدومش بزرگتر از اونیکیه؟ هر کدوم در مدیوم خودشون درخشیدن به طوری که نمیشده جاشون رو با هم عوض کرد.
بحثی هم که در مورد کتاب و سینما شد کاملا درسته. اگه به مقایسه موردیه ما هم از هری پاتر مثال میاریم که چقدر فیلم هاش به نسبت کتاب هاش افتضاح بوده یا حتی ارباب حلقه ها که فیلم هاش محبوبیت بسیار زیادی داره باز هم نسبت به عمق کتاب هاش خیلی ناقصه و هیچوقت نمیتونه تجربه کتاب رو به طور کامل بهت انتقال بده. خب الان باید نتیجه بگیریم که مدیوم سینما همیشه نسبت به کتاب عقب موندس و هیچوقت نمیتونه بدرخشه و ریده؟:D
حالا نکته باحال گیم ها اینه که اکثر داستان های خفن گیمی اتفاقا برداشت از کتاب و فیلم نبودن بلکه آثاری اورجینال محسوب میشدن که اتفاقا از این نظر به سینما برتری داره بنظر من. مثلا اسکورسیزی که به عنوان یکی از خفن ترین کارگردان های تاریخ سینما شناخته میشه خیلی از کارهاش بر اساس رمان ساخته شده (من جمله همین فیلم آخرش که هنوز نیومده) ولی چنین چیزی رو در بازی ها شاهد نیستیم که بنظر من نکته مثبته. عموما هم بازی هایی از نظر داستانی ماندگار شدن که مخصوص این مدیوم بودن و هیچ جور دیگه ای نمیشده در سینما یا کتاب اون مدل داستان سرایی رو ارائه داد. یعنی داستانی که کاملا خاصه این صنعت هستش.
راجع به ریپ آف سری متال گیر از بی مووی هم که واقعا بحث مسخره ای بودش. اینکه کوجیما عاشق سینما بوده و بجاش اومده بازی ساخته و از یه سری بی مووی الهام گرفته باید این نتیجه استخراج شه که سینما از گیم بالاتره؟! این دیگه چجور استدلالیه؟:D اصلا مگه کوجیما نماینده صنعت گیمه؟ بعدم شما با مبحثی به اسم ادای دین آشنایی دارید انشالا؟ یعنی شما اگه از یه سری المان بی مووی الهام بگیری یا ادای دین کنی نتیجه کارت ضعیف تر از اون آثار میشه اوتومات؟ سر و ته حرفاتون کلا اتصال درستی نداره و از یه سری موارد رندوم دارید نتیجه گیری بی ربط میکنید و حس خفن بودن هم گرفتید تازه:D الان تو همون MGS3 که ذکر شدش میشه بگید در کدوم یکی از اون فیلمهایی که به عنوان منبع الهام نام بردید صحنه ای تاثیرگذار تر از لحظه خداحافظی اسنیک و باس میتونید نام ببرید؟ اصلا ایجاد اون صحنه در مدیوم دیگه ای امکان پذیره؟
حالا بگذریم که همین الان هم سینمای هالیوود تحت تاثیر گیم قرار گرفته و میتونیم تاثیرات روایی و سینماتوگرافیش رو در خیلی از فیلم های امروزی مشاهده کنیم.
خلاصه که بحث شما بشدت شخصیه و استدلال هاتون اصلا بیس خوبی نداره و این اصراری که بر مقبولیت عمومی حرفاتون دارید حقیقتا عجیب و حتی خنده داره....
 
یه سری نکته دیگه هم لازمه اضافه کنم.
1. سینما بالای 100 سال هست که وجود داره، صنعت گیم نصف اون هم هنوز نیست. همون همشهری کین بعد 50 سال از شروع سینما سر و کلش پیدا شد. گیم هنوز به 50 سال نرسیده کلی دستاورد داشته در مدیوم خودش در حد همون همشهری کین.
2.سینما بشدت وابسته رمان بوده همیشه، برعکسش گیم که شاید در ظاهر به قول دوستمون از سینما ریپ آف میکرده ولی اتفاقا مسیر خودشو رفته و در خلق داستان اورجینال خیلی توانمند تر از سینما بوده در همین مدت محدود. باز هم از همین سری متال گیر مثال بزنیم که رفرنس به فیلم های زیادی داره ولی شما در هیچ فیلم بلاک باستری هیچوقت نبیبینی 2 تا پیرمرد وسط قبرستون 45 دقیقه در مورد نانو ماشین با هم صحبت کنن:دی این یعنی گیم کار خودشو داره میکنه و وامدار سینما هم نیست.
3. با این مدل استدلال ها میشه نتیجه گرفت که چون جان ویک 4 از Hotline Miami ریپ آف کرده پس سینما زیر گیمه:دی یا چون در سینما فیلم های سوپرهیرویی و کامیک بوکی داریم پس سینما زیر کامیک بوکه!!
 
بزارید خنده دار ترین نقدی که تا به حال دیدمو براتون بزارم .داستان این فیلمو کلا میگه و بگم کلشو اسپویل می کنه اگه کسی خواست ببینش بنظر من اینو ببینه چون هم 11 دقیقه می خندی هم حجم و وقتتو هدر نمی دی.

Peter Pan And Wendy - It's Awful​




یعنی توی این چند ماهه این قدر نخندیده بودم
نکته غم ناکش اینه که کار گردانش کارگردان فیلم green knight هست David Lowery. اینکه فیلم این قدر حفره داستانی و غیر منطقی داره که طرف 11 دقیقه باهاش جک می سازه بنظر من دیزنی اسلحه گذاشته روی سرش که اینو بسازه مگر نه امکان نداره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • S@nic
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or