Movie Center

رکورد منحصر به فرد Oppenheimer: پرفروش‌ترین فیلمی که هرگز پرفروش‌ترین فیلم هفته نشد​

باکس آفیس: فروش ۳.۳ میلیون دلاری Blue Beetle در شب اول؛ Super Mario Bros پرفروش‌ترین فیلم تاریخ یونیورسال در ژاپن​

فرانسیس فورد کاپولا به کارزار حمایت از سعید روستایی پیوست​

انتقاد پسر کارگردان Snow White از بازسازی لایو-اکشن: والت دیزنی در گور می‌لرزد​

بلیت فیلم Coup de Chance وودی آلن در اروپا کمیاب شد.​

 
Last edited by a moderator:
بیاین یکبار برای همیشه، قبول کنیم صنعت سینما فرسخ ها از صنعت بازی جلوتره :D

درسته بخاطر ویدیو گیم اینجا جمع شدیم ولی نمیشه منکر این حقیقت شد. حتی امسال، که یکی از بهترین سال ها برای ویدیوگیم در 10 سال گذشته هستش باز هم در مقابل سینما کم میاره، حالا بقیه سالها بماند.

تقریبا یک ماه و نیم پیش فیلم Troy 2004 رو دوباره بعد چندین سال با پدرم (یادمه اولین بار هم وقتی 6،7 ساله بودم با پدرم دیدم) نشستیم دوباره این فیلم رو دیدیم.
چقدری این فیلم بدون ایراد و خوب درست شده. تقریبا میشه گفت تنها فیلمی هستش که از Mthos یا همون افسانه ها به شکل واقع گرایانه استفاده کرده. داستان درباره Achilles جنگجوی یونانی هستش، مادرش Thetis که الهه هستش و بهش میگه "میتونی به Trova نری و اینجا بمونی و زندگی خوبی داشته باشه (زندگی عادی) ولی اگه بری تو ترووا میمیری ولی در عوض جاودانه میشی و اسمت رو تا هزاران سال همه در یادشون نگه میدارن.

حقیقتا فیلم هر شخصیتی که درش هست، یک نوع شخصیت رو داره به تصویر میکشه. Agamemnon پادشاه یونان که اون هم مثل Achilles میخواد بعد مرگش ازش به عنوان بزرگ و قدرتمند ترین فرمانروا یاد بشه، Agamemnon حتی بعد مرگ برادرش بیشتر خوشحال میشه که بهونه ای هست برای به خاک و خون کشیدن Troy. پاریس، شاهزاده Troy هم عاشق همسر Menelaus و اون رو با خودش به Troy آورده. برادر و پدر پاریس هم چون بالاخره پسر و برادرش هست با کارش مخالفن و خب اون رو نمیتونن تقدیم Agamemnon و Menelaus کنن و طرف پاریس رو میگیرن.
فیلم جزییات زیبایی داره، در آغاز فیلم این Odysseus هستش که Achilles رو متقاعد میکنه تا برای یونان و Agamemnon بجنگه، و همینطور ایده هدیه اسب تروجان رو میده. در آخر فیلم زمانی که Achilles میمیره و میسوزوننش Odysseus میگه:

"If they ever tell my story let them say that I walked with giants."
"Men rise and fall like the winter wheat, but these names will never die."
"Let them say I lived in the time of Hector, tamer of horses."
"Let them say I lived in the time of Achilles. "​

یعنی یکجورایی میدونسته این جنگ و همه کسانی که چه درش کشته و زنده موندن، اسم این افراد ابدی خواهد شد، و از خودش هم به عنوان کسی که در کنار Achilles و Hector جنگیده یاد میکنه.
میخواستم American Psycho رو هم تو این لیست قرار بدم که خیلی طولانی میشد. :D خلاصه اینارو نمیگفتم نمیشد، امیدوارم کرینج یا حوصله سربر نبوده باشه.
با کمال احترام فیلم troy اگه قرار بوده بر اساس داستان اصلی و اشعار یونانی هومر ساخته بشه یکی از بدترین و مسخره ترین adoptation ها هستش x_x
کلا داستان تروی در مورد دخالت خدایان در زندگی انسان ها هستش و اینکه چطور زندگی آدم ها رو به بازی میگیرن و از اون برای درگیری های خودشون استفاده میکنن که این فیلم در عمل هیچ اشاره ای به این موضوع نداره و به طور کلی اشعار هومر پر از استعاره های مختلف هستش در صورتی که هالییود این فیلم رو تبدیل به یک فیلم اکشن معمولی کرد.
 
فیلم دومی که چند هفته پیش دیدم Bedazzled 2000 هستش. این فیلم رو هم بیشتر از 10 سال پیش دیده بودم ولی اسمش یادم نبود.
بنده فیلم Bedazzled 2000 رو چک کردم اصلا اثری نیست که بهش بگیم متوسط و مطلقا فیلمی نیست که کنار troy بزاریش یا باهاش بزنی تو سر صنعت بازی.

1692460955177.png
 
  • Like
Reactions: Arios 22
والا قبلا حدود(حدود 20 سال پیش) از روی فیلم ها بازی می ساختن ولی الان بر عکس شده. سازندگان ماموریت غیر ممکن بار ها گفتن از بازی های آنچارتد الهام گرفتن. تو تاپیک تلو هم بحث کردیم(الان دیدم پاک شده) گفتی از بازی های مثل زلدا و بالدر خوشت نمی آد. اگه اشتباه نکنم از اکثر عناوین شرقی خوشت نمی آد و عناوین نوبتی هم دوست نداری. سبک اشاره و کلیکو نمی دونم ولی visual novel هم فکر نمی کنم اصلا خوشت بیاد چون خیلی شرقیه. نتیجه که من می گیرم اینه که شما از یه سبک هایی خوشت نمی آد و بازی هاشونو بازی نکردی ولی همین آثار شامل داستان های بسیار قوی و زیادی می شن ولی شما چون علاقه ای بهشون نداری حسابشون نکردی و اینجا قیاست اشتباس و ناقصه. بهتر بود می گفتی بر اساس بازی هایی که من تجربه کردم داستان فیلم ها از بازی ها بهتره.
امتحان کردن سبک های مختلف، چیزی نیست که خودم نتونم بفهمم و امتحان نکنم. تقریبا از زمان Genesis و میکرو تا امروز هرچی بازی مهم بوده رو تو زمان خودشون تجربه کردم. Visual Novel نه ولی Point N Click مثل Monkey Island یا سری Runaway رو من 15 سال پیش بازی میکردم که الان این سبک مثل اوایل 2000 طرفدار نداره. حالا بماند بهتره وقتی کسی رو نمیشناسی سعی نکنی حدس بزنی بقیه از چی خوششون میاد یا طرف چرا عکس پروفایلش اینه، شما درباره چیزی که من پست دادم بحث کن نه قوه تخیل خودت.

صفحه پیش چند مثال زدی که جای تعجب داشت، مثل سری بایوشاک که خود Ken Levine گفته منبع الهامش از فیلمهای Coen Brothers بوده.
خود Uncharted منبع الهامش از سری Indiana Jones و National Treasure بوده.
فیلم Jacob's Ladder 1990 منبع الهام Silent Hill بوده حتی خیلی از سکانس ها. )و همینطور رمان Desperation 1996 که قبل قسمت اول سایلنت هیل خیلی مشهور بوده)
یه سری دیگه لیست کردی اصلا در حدی نیستن که درباره شون اصلا بحث کرد. با اینحال میشه گفت از کدوم فیلمها الهام گرفتن ولی مهم نیستن. خوبه خودم به Uncharted 4 و The Last of Us 2013 اشاره کردم که فقط اینها از نظر کیفیت میشه نماینده صنعت بازی دونستشون. یه سری دیگه رو باز هم اسمش رو بردی به غیر از گیمر ها کسی اسمشون رو نشنیده. (منظورم این نیست من بازی نکردم، منظورم اینه به قدری قدرتمند نبودن یا چیز جدیدی برای ارایه نداشتن که سر و صدا کنن :D)

ببین وقتی کسی که فن MGS و کوجیماست، مخالف این موضوع هستش، در حالی که منبع الهام MGS سری فیلم James Bond بوده ولی جواب طرف فقط یه کلمه "نه" هست نشون میده طرف حتی از سلیقه خودش هم شناخت نداره :D و نمیخواد حقیقت رو قبول کنه و فقط میخواد ساز مخالف بزنه.

درکل من نظرم رو گفتم و دقیقا هم میدونم چی گفتم.
صنعت سینما وقتی میخواد یک کتاب یا رمان رو از لحاظ داستان و پیامی که داره رو به تصویر بکشه، اینکار رو چندین برابر بهتر از ویدیوگیم انجام میده. حالا باز یکی میخواد ساز مخالف بزنه مهم نیست.

با کمال احترام فیلم troy اگه قرار بوده بر اساس داستان اصلی و اشعار یونانی هومر ساخته بشه یکی از بدترین و مسخره ترین adoptation ها هستش x_x
کلا داستان تروی در مورد دخالت خدایان در زندگی انسان ها هستش و اینکه چطور زندگی آدم ها رو به بازی میگیرن و از اون برای درگیری های خودشون استفاده میکنن که این فیلم در عمل هیچ اشاره ای به این موضوع نداره و به طور کلی اشعار هومر پر از استعاره های مختلف هستش در صورتی که هالییود این فیلم رو تبدیل به یک فیلم اکشن معمولی کرد.
اینو میدونم بر اساس اشعار و دقیق نیست، بماند خیلی مواردش درست هستش. برای همین گفتم، یکی از دلایلی که باعث میشه Troy یه اثر خاص باشه اینه که از Mythos یا همون افسانه ها در حدی استفاده شده که داستان تخیلی نیست. مثلا ما تو صنعت گیم God of War رو داریم با اینکه اپیک هست ولی دوز تخیلش شدیدا بالاست و هر اتفاق بی اساسی ممکنه بیوفته و شما نمیتونی زیر سوال ببریش.

درباره اون قسمت خدایان که زندگی آدم هارو به بازی میگیرن، یجورایی Agamemnon همچین نقشی داره، یه پادشگاه قدرتمند که حتی مرگ برادرش زیاد مهم نیست و یه جاهایی از ابدیت حرف میزنه و خودش رو مثل خدا میدونه.
 
الا بماند بهتره وقتی کسی رو نمیشناسی سعی نکنی حدس بزنی بقیه از چی خوششون میاد یا طرف چرا عکس پروفایلش اینه، شما درباره چیزی که من پست دادم بحث کن نه قوه تخیل خودت.
ولی حدسم درست بود از visual novel خوشت نمی یاد و راجب اشاره و کلیک گفتم نمی دونم شما خوشت میاد یا نه .
حه پیش چند مثال زدی که جای تعجب داشت، مثل سری بایوشاک که خود Ken Levine گفته منبع الهامش از فیلمهای Coen Brothers بوده.
خود Uncharted منبع الهامش از سری Indiana Jones و National Treasure بوده.
فیلم Jacob's Ladder 1990 منبع الهام Silent Hill بوده حتی خیلی از سکانس ها. )و همینطور رمان Desperation 1996 که قبل قسمت اول سایلنت هیل خیلی مشهور بوده)
همه این فیلم هایی که گفتی خودشون از آثار دیگه الهام گرفتن.کلا آثار هنری از هم دیگه الهام میگیرن و این اصلا عجیب نیست(جیمز باندم رمان داره و منبع الهام آنچارتد تام رایدره و تام رایدر هم ایندیا جونز).
یه سری دیگه رو باز هم اسمش رو بردی به غیر از گیمر ها کسی اسمشون رو نشنیده. (منظورم این نیست من بازی نکردم، منظورم اینه به قدری قدرتمند نبودن یا چیز جدیدی برای ارایه نداشتن که سر و صدا کنن :D)
دلیل معروف نبودنشون خاص بودن شونه که هر کسی باهاش ارتباط بر قرار نمی کنه. و معروف نبودنش هم دلیل بر در نظر گرفتنشون در این مقایسه نمیشه. خیلی از فیلم های کلاسیک و یا جدید خوب رو هم عامه مردم نمی شناسن یعنی چیزی برای ارایه نداشتن؟!
 
بنده فیلم Bedazzled 2000 رو چک کردم اصلا اثری نیست که بهش بگیم متوسط و مطلقا فیلمی نیست که کنار troy بزاریش یا باهاش بزنی تو سر صنعت بازی.

View attachment 304950
بزرگوار هر وقت بدون نفرت و جبهه گیری این فیلم رو دیدی منم نظرت رو میخونم. ولی درکل بیخیال شو، بیا نه من شمارو ریپلای کنم و شما منو، اگه منم ریپلای کردم برای بحث یا شفاف سازی پستم بود تا برداشت دیگه ای نشه.
وگرنه من خودم خیلیارو اینجا میشناسم موقع تجربه یه بازی، به غیر از پلات کردن بازیها چیزی دیگه ای درگیرشون نمیکنه. برای همین این رو نگفتم که بقیه تایید کنن، فقط خواستم نظرم رو گفته باشم.
مثلا Fury Road بهترین فیلم اکشن 20 سال گذشته (فقط من نمیگم، درباره این ده ها مقاله نوشته شده) ولی همین دوستان گیمر به این فیلم حوصله سر بر میگفتن. lol :D پس مطمعن باش نظر خیلیا ها از رو معدست و فقط چشم بسته میخوان ساز مخالف بزنن.
Bedazzled هم در چهارچوب خودش چیزی کم نداره و در اون پیامی که میخواد به مخاطب برسونه فیلم کاملی هست،فیلم درباره خود شناسی و اینکه خودت رو برای رضایت دیگران تغیر ندی، چیزی که جامعه ما کم داره. تو همین انجمن هم خیلیارو دیدم از روز اولی که عضو شدم برای رضایت دیگران به شکل خاصی رفتار میکنن. با مثلا برای اینکه کاربر محبوب باشن از هیچ چیزی انتقاد تند نمیکنن. :D

درباره ریپلای آخرت هم باز بگم، امیدوارم برای بار سوم قابل درک باشه اینبار.
"صنعت سینما وقتی میخواد یک کتاب یا رمان رو از لحاظ داستان و پیامی که داره رو به تصویر بکشه، اینکار رو چندین برابر بهتر از ویدیوگیم انجام میده. حالا باز یکی میخواد ساز مخالف بزنه مهم نیست."
این رو میدونیم حتی فیلم ها از رمان یا کتاب ها الهام گرفتن یا حتی مستقیم همون داستان رو شرح دادن، من دارم درباره به تصویر کشیدنش حرف میزنم، و کیفیت اون چیدمانی که ساخته میشه. حالا یکی میگه بخاطر دلیل "اکس" بازیها نمیتونن فلان شکل باشن که من کاری به اون ندارم.
بدرود.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
خیلی از کسایی که برتر بودن سینما نسبت به ویدیوگیم رو قبول ندارن موقع تجربه بازی براشون "گیم پلی" اولویت بیشتری داره تا داستان و شخصیت پردازی، و بعد تجربه بازی واقعا اگه از طرف درباره داستان بپرسی توضیحی نداره و کلا به کلمه "خیلی خفن" بود بسنده میکنه.
حذف گیم پلی از بازی‌ها و بعد مقایسه داستان بازی‌ها با داستان فیلم‌ها مثل اینه که بگی سینما رو باید بدون تصویرش باید با رادیو مقایسه کرد. بعد هم نتیجه بگیری نمایش‌های رادیویی تجربه خیلی غنی‌تری هستن.
 
بیشتر منظور من از بعد داستان، شخصیت پردازی و اون موضوعی که میخواد به مخاطب برسونه هستش.
خیلی از کسایی که برتر بودن سینما نسبت به ویدیوگیم رو قبول ندارن موقع تجربه بازی براشون "گیم پلی" اولویت بیشتری داره تا داستان و شخصیت پردازی، و بعد تجربه بازی واقعا اگه از طرف درباره داستان بپرسی توضیحی نداره و کلا به کلمه "خیلی خفن" بود بسنده میکنه.
تقریبا آخرین ویدیو گیم با داستان ترس روان شناختی واقعا تو مدیوم تاثیرگذار بوده باشه Silent Hill 2 هستش که ازش 22 سال گذشته. از آخرین ویدیو گیم با تم کمدی هم GTA V که برمیگرده به 10 سال پیش. آخرین بازی Action Adventure که واقعا شمارو میخکوب کنه Uncharted 4 (2016) برمیگرده به نسل پیش. در 10 سال گذشته هم صرفا دو بازی بوده که باعث شده کسایی که گیمر نیستن صنعت بازی رو جدی بگیرن (RDR2 و TLoU).
یک مثال دیگه من اواخر سال پیش Knives Out 2019 و Glass Onion: A Knives Out Mystery 2022 رو دیدم و هردو تو سبک جنایی،معمایی/ کمدی با یه عالمه Twist داستانی که بیننده رو درگیر میکنه. با خودم گفتم چقدر خوب میشد ما بازی با این حجم از Production value تو صنعت بازی داشتیم.
درکل به نظرم صنعت بازی هیچوقت "از منظر داستان و روایت" به سینما نمیرسه. یادمون هم نره این صنعت بازی هستش که یه نگاهش همیشه به سینماست نه برعکس.
شاید در مورد چند سال قبل حرفت درست باشه اما این چند ساله که اب سینما بد قطع بوده و اگه منبع اقتباسو از سینما بگیریم اکثرا تو دیوار هستند اما چقدر بازی با داستان و شخصیت پردازی خوب داشتیم از hell blade بگیر تا رد دد و گات و تلو و journeyو... اما اینکه گیم پلی رو از بازی حذف کنیم مثل اینه که داستان رو از فیلم حذف کنیم شما بازی رو برا گیم پلیش اول بازی میکنی در درجه بعد داستان گرافیک و... بخاطر همین مقایسه شما کاملا اشتباه هست چون رکن اساسی یکیو حذف کردی
 
بزرگوار هر وقت بدون نفرت و جبهه گیری این فیلم رو دیدی منم نظرت رو میخونم. ولی درکل بیخیال شو، بیا نه من شمارو ریپلای کنم و شما منو، اگه منم ریپلای کردم برای بحث یا شفاف سازی پستم بود تا برداشت دیگه ای نشه.
دوست عزیز اتفاقا من از این جور فیلم ها خوشم می یاد. اون فیلم هایی که شما می دونید من ازشون نفرت دارم هیچ کدوم از ویژگی ها شون توی این فیلم نیست(ووک اصلا سال 2000 نبوده) .این بحث سینما و گیم کدوم بهتره اگه بخوایم خیلی تخصصی باشیم نه من نه شما نمی تونیم راجبش نظر بدیم چون سواد خیلی زیادی راجب فیلم ها و بازی ها می خواد. بنده هم با شما موافق هستم ادامه بحث فایده نداره هرکی بر اساس تجربیات و سلایقش حرف می زنه.
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou
حذف گیم پلی از بازی‌ها و بعد مقایسه داستان بازی‌ها با داستان فیلم‌ها مثل اینه که بگی سینما رو باید بدون تصویرش باید با رادیو مقایسه کرد. بعد هم نتیجه بگیری نمایش‌های رادیویی تجربه خیلی غنی‌تری هستن.
من میگم داستان سریال The Last of Us از 90% داستان بازیهای صنعت گیم بهتره! این رو قبول داری یا نه!؟

قبول ندارین چون میگین "گیمپلی" مهمترین المان بازیها هستش. خب بازی Last of Us وجود خارجی داره، با همون پلات و داستان. یعنی ضعیف بودن داستان و پلات، ربطی به بازی یا فیلم بودنش نداره.

امثال Kojima و Levine که "مثلا" نماینده صنعت بازی هستن قبل از ویدیوگیم، میخواستن وارد سینما شن که نتونستن برای همین اومدن سمت ویدیوگیم که پیش پا افتاده تر بود. خودتون خواستین درباره این موضوع سرچ کنین.

درباره این مقایسه قبلا تو فروم های خارجی هم زیاد بحث شده یا وبسایت ها مقاله زیاد نوشتن، نتیجه اش هم موجوده، فقط یه عده نمیخوان درباره اش حرف زده بشه که دلیلش مشخصه.
 
من میگم داستان سریال The Last of Us از 90% داستان بازیهای صنعت گیم بهتره! این رو قبول داری یا نه!؟

قبول ندارین چون میگین "گیمپلی" مهمترین المان بازیها هستش. خب بازی Last of Us وجود خارجی داره، با همون پلات و داستان. یعنی ضعیف بودن داستان و پلات، ربطی به بازی یا فیلم بودنش نداره.

امثال Kojima و Levine که "مثلا" نماینده صنعت بازی هستن قبل از ویدیوگیم، میخواستن وارد سینما شن که نتونستن برای همین اومدن سمت ویدیوگیم که پیش پا افتاده تر بود. خودتون خواستین درباره این موضوع سرچ کنین.

درباره این مقایسه قبلا تو فروم های خارجی هم زیاد بحث شده یا وبسایت ها مقاله زیاد نوشتن، نتیجه اش هم موجوده، فقط یه عده نمیخوان درباره اش حرف زده بشه که دلیلش مشخصه.
خب همه بازی ها که داستان محور نیستن. داستان محور هم باشن لزومی نداره اندازه میانگین داستان های صنعت فیلم قوی باشن. وظیفه بازی کلا انتقال روایت و داستان نیست در وهله اول. بازی کردن با فیلم دیدن متفاوته به لحاظ نوع سرگرم شدن (اگر وظیفه اصلی هر دو صنعت رو سرگرم شدن بدونیم). صد سال دیگه هم ممکنه باز همین قضیه توش صدق کنه. یعنی ارتباطی به عقب تر بودن نداره که در آینده جبران بشه. انتخاب هست.
الان قدرت پردازش گرافیکی و هوش مصنوعی و... رفته بالا. بازی هایی میشه ساخت که به لحاظ روایت داستانی و عمیق بودن شون میتونن قابل مقایسه تر باشن با فیلم. (منظورم بهتر بودن نیست، چون قبلش هم موفق بودن در هدفی که داشتن) ولی اصلا لزومی نداره که به اون سمت کشیده بشن همه بازی ها. کلی ژانر متفاوت و جذاب داره صنعت بازی.
 
سال دیگه از لحظ فیلم و سریال کویر کویره.
به خاطر اعتصاب بازیگر ها و نویسنده ها همینجوری همچی داره قطاری تاخیر می خوره.
خیلی از سریالا دارن کنسل می شن. فیلم گلادیاتور 2 ساختش متوقف شده میگن هر روز هزاران دلار ضرر می کنه.
..............
مراحل ساخت Extraction 3 بعد از تمام شدن اعتصابات شروع میشود و نتفلیکس برنامه ریزی کرده که این فیلم اواخر 2025 یا تابستان 2026 پخش شود!

چندی پیش کارگردان فیلم هم اعلام کرده بود که اسپین آف های زیادی از این دنیا ساخته خواهد شد.
 
  • Like
Reactions: D@SHR3ZA
من میگم داستان سریال The Last of Us از 90% داستان بازیهای صنعت گیم بهتره! این رو قبول داری یا نه!؟

قبول ندارین چون میگین "گیمپلی" مهمترین المان بازیها هستش. خب بازی Last of Us وجود خارجی داره، با همون پلات و داستان. یعنی ضعیف بودن داستان و پلات، ربطی به بازی یا فیلم بودنش نداره.

امثال Kojima و Levine که "مثلا" نماینده صنعت بازی هستن قبل از ویدیوگیم، میخواستن وارد سینما شن که نتونستن برای همین اومدن سمت ویدیوگیم که پیش پا افتاده تر بود. خودتون خواستین درباره این موضوع سرچ کنین.

درباره این مقایسه قبلا تو فروم های خارجی هم زیاد بحث شده یا وبسایت ها مقاله زیاد نوشتن، نتیجه اش هم موجوده، فقط یه عده نمیخوان درباره اش حرف زده بشه که دلیلش مشخصه.
نه قبول ندارم چون کلا از تلوپ و این تیپ داستان‌ها خوشم نمیاد:دی
ولی فرض کنم قبول دارم. پس تو هم قبول داری خوشه‌های خشم از ۹۰٪ فیلم‌های سینمایی داستان بهتری داره؟ پس نتیجه میگیریم کتاب از سینما خیلی بهتره. و تا روز قیامت داستان فیلم‌ها به داستان کتاب‌ها نمیرسن

اما قبول نداری چون میگی «تصویر» مهم‌ترین المان فیلم‌های سینمایی ـه.

اسکورسیزی و کوروساوا هم اگر تواناییش رو داشتن می‌رفتن نویسنده می‌شدن اما اومدن سمت صنعت سینما که نسبت به ادبیات پیش پا افتاده تره.

سینما بسته‌ای از داستان، بازیگری، فیلمبرداری، موسیقی، تبلیغات و ... است. همون طور که بازی‌ها هم بسته‌ای از گیم‌پلی، ارائه تصویری، موسیقی، داستان و ... هستن.
به نظر من داستان Inside از ۹۰ درصد سریال‌ها از جمله سریال The Last of Us بهتره و اصلاً امکان نداره بشه اون داستان رو در مدیومی غیر از گیم ارائه داد.
هر باری که کاراکتر می‌میره و تقلایی که گیمر در پیش برد بازی انجام میده هم بخشی از داستان اونه. اصلا خود گیمر هم بخشی از داستان بازی ـه. چه طور میشه چنین چیزی رو در یه مدیوم غیر تعاملی نشون داد؟
حتی نمیشه داستانش رو بدون این که چیزی ازش کم بشه روی کاغذ نوشت.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or