SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
بحث Northman چقدر طولانی شد :-" اخرین بار یادم نیست کی سر یه فیلم انقدر بحث ایجاد شد و در از این بحث های ایجاد شده و اختلاف نظر به شدت استقبال میشه :-"

اول در مورد مقایسه Northman و lighthouse، برای منم لایت هوس یه سر و گردن از northman بالاتر هست، از معدود فیلم هایی که به نظرم خیلی خیلی کم میشه بهش ایراد گرفت و به قولی به شدت پولیش شده هست.
حالا دلایل بهتر بودنش هم بماند ولی وسعت خیلی کوچیکتر فیلم + وجود فقط 2 بازیگر که هر دوتاشونم به شدت کاربلد بودن تاثیر زیادی داشتن.

در مورد مشکلات northman، من همون دفعه اولم که فیلم رو دیدم اومدم گفتم از مشکلات فیلم یه سری از کات های عجیب بود + مدت زمان فیلم، انگار فیلم میخواست موارد خیلی زیادی رو نشون بده (مخصوصا توی 1/3 ابتدایی فیلم) ولی به دلایلی فیلم رو کوتاه تر کردن.
حالا شاید یکم این چیزی که میگم شبیه تئوری توطئه و .... باشه :-" ولی به نظر میاد استدیو نقش زیادی توی تدوین و احتمالا مدت زمان فیلم و ... داشته و دست کارگردان این دفعه به اندازه قبل باز نبوده. (کربلایی اگرز یه مصاحبه طولانی در این مورد با new yorker داشته)
در کل اگه فیلم مقدرای طولانی تر بود و به یه سری از مسائل بیشتر پرداخته میشد این مشکلات هم حل میشد ولی خوب اگه از داستان کلی خوشتون نیومده باشه این مورد کمکی به فیلم نمیکنه.

ولی با وجود مشکلاتش همچنان فیلم خیلی خوبی بود و در کل فیلم وایکنیگی به این وسعت و با انقدر توجه به جزئیات نداشتیم تا حالا :-"



+

باز اشاره شد به فیلم green knight که بنده خدا خیلی کم دیده شد :(

از نظر داستان پردازی و روند داستانی از northman بهتر هست (و هر دو تاشون هم داستان های به شدت ساده ای دارن)
از نظر وجود موارد عجیب غریب هم میشه گرین نایت و نورثمن رو با هم مقایسه کرد.
من زیاد نمیخوام مقایشون کنم چون هر دو فیلم رو خیلی دوست دارم و هردوتشاون نقاط مثبت خودشون رو دارن ولی اون حس و حال تنهایی + نامطئمن بودن از اینده که توی Green knight هست رو کمتر میشه توی فیلم ها دید.

خلاصه اینکه این فیلم هم به شدت پیشنهاد میشه هرچند احتمالش هست که دوباره فحش بخوریم بخاطر پیشنهاد دادنش :-" :-" :-"

Dev patel هم توی نقشش عالی بود و از بهترین مثال های استفاده از یه بازیگر رنگین پوست برای یه نقش تاریخی ( که انتظار میره سفید پوست باشه) بود :-"

View attachment 255044

View attachment 255048 View attachment 255049
این شاید دومین صحبت راجع به گرین نایت بعد از انتشارش توی انجمن باشه، حتی نمره هم ندادن بچه ها به خود فیلم! شدیدن فیلم غیر قابل تحملی بود ینی شاید 4 بار فیلم رو پلی کردم ولی هر بار یه قسمت خاموش کردم و رفتم سراغ یه عنوان دیگه، بیش از حد آهسته بودن روایت داستان و حرکات دوربین بدجوری روی فیلم تاثیر گذاشته بود و در نهایت تا قسمت کلیسا دیدم و تموم نشده فیلم رو دراپ کردم.
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
653
واقعا اینکه میگن هرکسی در جایگاه نقد کردن نیست درسته. داستان Prince amleth براساس Folklore یا همون Folk-tale ها نوشته شده، یعنی داستان هایی که از قدیم مردم برای همدیگه تعریف میکردن و تا امروز ادامه داشته. یعنی شما نمیتونی بگی این قسمت داستان چرا منطقی نبود. نقطه پیک Northman اتمسفر، فضا سازی و بعد داستانش بود که نشون داد همه چیز اونجور که در دید اول به نظر میاد نیست. شخصیت پردازی Gertrude مادر شخصیت اصلی از همه بیشتر جالب بود و جای بحث داره. اینکه مثلا در زمان قدیم به "سرنوشت" از قبل تایین شده اعتقاد داشتن، الانم خیلی ها دارن موضوع پیش پا افتاده ولی در حین حال جذابیه که خیلی خوب در طول فیلم بهش اشاره میشد.
خیلی موارد حالت سمبلیک داشت که بیننده برای درک بهتر باید از قبل شناخت داشته باشه، اگه بیننده در افسانه های Celt معنی کلاغ سیاه یا Raven رو بدونه دیگه نمیگه شخصیت اصلی چرا یهویی یادش افتاد که بره انتقامش رو بگیره یا سرنوشتش رو دنبال کنه. یا مثلا اگه بدونین Laignech Fáelad کی بود اون سکانس های زوزه کشیدن مثل گرگ واستون عجیب به نظر نمیاد، مثلا در افسانه های Norse اومده که جنگجو ها مشخصه هایی مثل گرگ ها داشتن. اگه دقت کنین بعد جنگ صحنه به شکلی Amleth رو نشون میده که انگار از قتل و تجاوز بعد جنگ خوشش نمیاد، پس درست نیست بگیم یهویی پسر خوبی شد و رفت دنبال انتقام پدرش. خلاصه Northman تو چهارچوب خودش فیلم بی نقضی هستش، اگه از افسانه ها یا تم باستانی خوشتون نمیاد خب واضحه که جذب فیلم نمیشین. هدف فیلم هم این نیست که شمارو با صحنه های اکشن خفن سرگرم کنه، از فیلمای قبلی اگرز میشه اینو فهمید که سبک فیلمایی میسازه. اگه صرفا بخاطر ژانری که فیلم باهاش توصیف شده ( Action/Adventure) میخواین فیلم رو بکونید راحت باشین.:D برای من فیلم یه سکانس نداشت که بگم زود تموم شه اتفاق بعدی رو نشون بده، این خودش نشون میده با فیلم بی نقضی طرفیم.
اگرز تا حالا فیلم بد نداشته، شدیدا منتظر Nosferatu هستیم.
 

mahdi-xbox

کاربر سایت
Dec 24, 2010
1,603
نام
Leo Fitz
موسسه های دوبله هم گاهی دست به ابتکارات خلاقانه ای میزنن...

زبان اصلی :
Stacy Butt Stuff
دوبله :
استیسیِ گلِ قالی ببین :|:|:|:|:|

دوبله زیرزمینی هم نیستن و از دوبلورهای معروفی استفاده میکنن.
 
آخرین ویرایش:

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,050
نام
حامد
خوبی green knight این بود که همون اول تکلیف خودشو مشخص کرد. و نکته مثبت دیگه ش اینه که خیلی خوب تونسته بود بالانس رو بین واقعیت و رویا ایجاد کنه.
دیالوگ ها همه پخته بودن و رو فیلم نامه کار شده بود.
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
477
نام
Sera
می خواهم ببینم آیا فیلمی هست که بتواند The Northman را کنار بزند.آیا در این سالی که گذشت بهتر از آن داشته ایم.The Northman به راحتی در لیست 10 فیلم برتر دهه قرار می گیره.موسیقی،فیلم برداری،و طراحی صحنه به طرز عجیبی بی نقصند.اتمسفر فیلم کلاس درس است.green knight فیلم خوبی است اما از آن دسته آزمون و خطا هایی است که رها می شوند و گسترش نمی یابند.شیوه روایی فیلم در تطابق با جهان بینی اش قرار دارد،مرز جادو و واقعیت مبهم است،فیلم یک انتظار به تماشاگر می دهد و انتظار تماشاگر را ناکام نمی گذارد، فیلم آغاز انتقامیست و هیچ پایانی هم نمی توانست اینچنین به آغاز نزدیک باشد.سادگی داستان را ندید بگیرید و چرا که نیاز بی پیچیدگی های خاص نیست. حتما فیلم می توانست برای تمام اتفاقات پاسخ داشته باشد اما بی اعتنایی فیلم به روشن کردن بعضی اتفاقات باعت راز آلود بودن روایت فیلم و ایجاد تخیل در تماشاگر شده است.و این اصلا بد نیست چرا که سروشکل انکارناپذیر فیلم بخاطر جادوی راز آلودگی آن است که در تار و پود آن حضور دارد.
-آري
در مرگ آورترين لحظه هاي انتظار
زندگي را در روياهاي خويش دنبال مي گيرم
در روياها و
در اميد هايم.
 
آخرین ویرایش:

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
این دادگاه جانی دپ و امبر هرد فکر می کنم رکورد بیشترین دروغ های گفته شده در یک دادگاه رو در تاریخ زده :D

Asmongold یه نظر سنجی جالبی گذاشته زده کدوم قابل باورتره. صاف بودن زمین ها حرف های امبر هرد که در حال حاضر از حدود 32 هزار رای 90% اعتقاد دارن زمین صاف قابل باورتر از حرف های امبر هرد اه.
 

MAKAV3LI

کاربر سایت
Sep 30, 2011
1,925
نام
آن مرد !
Northman یک مزخرف به تمام عیار
داستان مزخرف، روایت داستان هم فاجعه، خسته کننده ، پر از سکانس های وقت پرکن و زجر آور
اکشن ضعیف، کاراکتر های بیخود فراوان
تو یه جمله، یک فیلم فوق العاده بیخود در تم به شدت تاریک !
4/10
جلوه های بصری رو بگیری از کسایی که از فیلم تعریف میکنن، چیزی ندارن بگن :D
هی جلوه های بصری، شات های زیبا:D موسیقی پشم افکن:D ولمون کنید بابا:D
 

rpg321

کاربر سایت
May 27, 2021
1,031
تازه green knight دیدم
بابا عجب چیزی بود فضاسازی و اتمسفر فیلم بی نظیر بود دیالوگ ها عالی و داستان بسیار بسیار زیبا
فیلم بسیار عجیب بود و ذهن رو پر از سوالات بی جواب می ذاشت و مخاطب خودش باید دنبال جواب می گشت و فیلم آرامش خاصی داشت
بهترین بخش فیلم به نظر من پایانش بود.. فقط نمی دونم چرا imbd این فیلم اینقدر پایینه !؟ و امیدوارم از اینجور فیلم ها بیش تر بسازن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر