اکثرا شرقی پسند بودن کسایی که پریدن و بیشترش از فشار قلبی، وقتی خودت رو میزنی به ندونستن، الان باید برای اثباتش بیام یکی یکی شرقی پسند هارو تگ کنم!؟ وقتی در یه تاپیک دیگه ای گفته شد " با RDR2 بود که بحث Video Game as an Art شروع شد" و بعدش چند نفری که اکثرا شرقی پسند هستن از شدت فشار قلبی خودشون رو انداختن وسط. طرف از نام کاربریش تا عکس پروفایل و تاپیک هایی که پست میده شرقی بعد شما "خیلی هاشون شرقی پسند نبودن" تکرار وارونه حقایق از صفات بارز ایشان بودنمونه بارز کسی که هیچ وقت حرف غلط نزده و همیشه سند و مدرک داره برا حرفاش زارت! همونطور که گفتم تو صرفا دنبال عقده خالی کردن هستی مگرنه این همه کاربر دیگه هم پریدن به حرفات که خیلیاشون هم شرقی پسند!! نبودن ولی خب مغلطه که شاخ و دم نداره، باید یه چی بگی که صرفا حرفی زده باشی
همچنان دارم میگم یه بحثی انداختی وسط که ذره ای تحلیل و بررسی نتونستی باهاش ارائه بدی یعنی کل بحثت باد هوا. یه سری مقایسه شخصی بدون هیچ دلیل و توضیح منطقی صرفا چون نظر خودت همین بوده ولی حتی برا همون نظر خودت هم هیچ توضیحی نداشتی.
در همین حد بگم کسی که ویژال استوری تلینگ در سینما و غار رو با گیم یکی میدونه کلا تو باغ نیست هنوز. فقط یه چی شنیده خواسته عرض اندام کنه.
جناب منم بازهم میگم، شما وقتی پست اول من رو ریپلای کردی باید با دلیل مخالفت میکردی، که جوابی نداشتی. تا الان هم داری چرت و پرت میگی. منتقد های بزرگ سینما بارها Visual Story Telling رو با نقاشی های کودکان و انسان های اولیه مقایسه کردن که بگم این موضوع از کجا شروع شده، اینکه شما درکی نداری دلیل بر اشتباه بودنش نیست. منطقت اینه "چون من نمیفهمم پس درست نیست، بی منطق و اساسه". باشه شما فکر کن بی اساسه.
. انصافا این دیگه چه مقایسه مزخرفیه! الان ما هم باید بگیم در هالیوود سبک ترسناک چند سال هست که آبدوغ خیاری شده ولی در گیم کلی بازی ترسناک خفن و تاثیرگذار اومده. خب الان چه نتیجه ای باید بگیریم مثلا؟ یا مثلا بگیم چون در سینما درام اینتراکتیو نیست ولی در گیم هست یا در سینما روایت برا پایه D&D نداریم ولی در گیم بالدرزگیت ۳ داریم پس سینما بولشته؟ هر کدوم از این مدیوم ها بر اساس محدودیت ها و توانایی هایی که دارن در یه سری داستان سرایی ها قوی تر و ضعیفترن.
الان سینما نمیتونه داستان ۵۰ ساعته روایت کنه ولی گیم و سریال میتونه خب الان باید برینیم به سینما؟
۲. خب الان بر چه اساس داستان تروی بنظرت بهتر و باورپذیرتر از گاوه؟ توضیحی داشتی براش؟ یا فقط چون نظر شخصیته؟ از نظر من و خیلی های دیگه گاو داستان جذاب و درگیر کننده تری داره. البته ببخشید که به عنوان یه شرقی پسند این حرف رو دارم میزنم، چون دیدم شما توان درک اینو نداری که بقیه مثل خودت تک بعدی فکر نمیکنن لازم دیدم اشاره کنم بهش
۳. متاسفانه فارسی خوندن هم مشکل داری من گفتم توی اون فیلم هایی که به عنوان منبع الهام و اصلا ریپ آف سری mgs نام بردی کدومشون عمق داستان های mgs رو داره؟ حتی مثال هم برات آوردم ولی خب کسی که فقط میخواد عقده خالی کنه فارسی خوندن هم یادش میره
۴. کسی که ادعایی داره باید برای ادعاش منبع بیاره. اینکه برو خودت سرچ کن در حد کامنت های اینستاگرامیه که البته بحث شما هم در همون حده
از نظر من این بحث تموم شدس چون تو چیزی برا ارائه نداری و از حالت بحث هم خارج شدیم دیگه. کسی هم که با کلی پیش فرض میاد وسط ارزش بحث نداره کلا
خب وقتی میگی " در گیم کلی بازی ترسناک خفن و تاثیرگذار اومده." مثالش رو هم بزن. ما کجا بازی ترسناک خفن در سه چهار سال گذشته داشتیم!؟ آخریش RE7 کپکام بود، قبلتر P.T. که با دل تورو ساختش. قبل اون سال 2011 بود فکر کنم Outlast اومد، قبل تر Amnesia و قبل اون هم Silent Hill 2 که برمیگرده به 23 سال پیش. حالا شما مقایسه کن فیلمهای Horror سینما در 20 سال گذشته. انتظار نداری که تک تک داستان فیلم هارو بیام توضیح بدم و مقایسه کنم که چطور این فیلم ها بهتر این بازیها بودن!؟
خب داری میگی سینما اینتراکتیو نیست ولی گیم هست برای همین نمیشه مقایسه کرد چون سینما این المان رو نداره. ولی من سینما و ویدیوگیم هردو داستان دارن و اینارو میشه از این منظر مقایسه کرد. بعدش شما و بعضی ها از Environmental Story Telling و من هم گفتم این المانی که میگین باعث میشه صنعت بازی بالاتر از سینما قرار بگیره رو چند درصد از بازیها به درستی ازش استفاده میکنن!؟ بماند همین المان دقیقا Visual Narrative سینماست با اینتراکیتویتی. شما از پست های اول من حرفی در مقابل این بحث نداشتی، الانم نداری
کل D&D مربوط میشه به گیمپلی که ریشه اون هم برمیگرده به بازیهای رومیزی. مثلا میخوای بگی در سینما ما Role-playing نداریم ولی در گیم آره. ولی تفاوتی در اصل موضوع یعنی داستان این دو مدیوم ایجاد نمیکنه. بعدش سریال همون فیلمی هست با پلی تایم بیشتر، صرفا پلی تایم بیشتر سریال رو اومدی گذاشتی کنار ویدیو گیم که مثال چرت بزنی. واقعا درکش سخت نیست. مقایسه داستان یه فیلم، سریال، بازی، کتاب ربطی چیزی که میگی نداره!
2. دلیل خفن بودن Troy 2004 رو در پست اول گفتم، برای همین از همون پست باید کوت کنم، گویا هم خوندن بلند نیستی و هم حافظه هم ضعیفه.
"تقریبا میشه گفت تنها فیلمی هستش که از Mthos یا همون افسانه ها به شکل واقع گرایانه استفاده کرده." نکته قوت این فیلم که ترکیب History و Mthology هستش اینکه المان غیر واقعی نداره، دقیقا برعکس GOW. احتمالا در جریان هستی که وقتی در داستان حالا چه بازی یا فیلم، تعریف و روایت بدون استفاده از المان های غیر انسانی یا طبیعی کار بسیار سخت تری هستش که استفاده از یه سری جک و جانور و المان های ماورایی برای توجیه اتفاقات اون داستان ! این یه فکت برای امروز شما. در مقابل ما اینور کریتوس رو میبینیم که به شکل مسخره و بی منطقی همسر و دخترش رو میکشه و Ares و Zeus رو مقصر میدونه و کل سگانه درگیر انتقام خودش هست، این وسط خیلی از خدایان هم واقعا قرمساق بودن و مستحق مرگ خب پیام و هدف این سگانه چی بود؟ Pacing موزیک اکتینگ واقعا خوبه ولی پیام پایانی این سگانه چی هست!؟ قسمت تاسف بار اینجاست اکثرا صرفا بخاطر گیس و گیس کشی خدایان المپ و اون حمام خون کریتوس فن سری هستن. در مقابل در پست اول نوشتم درباره Troy که چطور اتفاقات داستان غیر واقعی و تخیلی نیست انتظار نداری که دوباره بنویسم.
نمونه داستان بدون استفاده از المان های طبیعی رو ما در بازیهای دوتا استودیو میبینیم. اول Naughty Dog که هم تلو و آنچارتد داستانشون قابل درک هست و بعد Rockstar Games که در سبک های مختلف بازی ساختن. کدوم بازی سازی رو میشناسی 5 قسمت بازی Action/Adventure مثل GTA بسازن با داستان و شخصیت های موندگار و داستان های تاثیر گذار، سبک وسترن دوتا بازی دارن. سبک جنایی LA. Noire سبک وحشت Manhunt که هنوز بعد این همه سال با اینکه بازی متوسطی بود دربارش بحث میشه. همین 4 قسمت آنچارتد با اینکه گیمپلی قدیمی شده ولی داستان جذابی داره و همین واقعی بودنشون باعث میشه جذابتر و جدی تر گرفتشون. GOW منظورم سگانه سری کاملا Edgy هستش و شاید وقتی 13 سالت باشه خیلی جذاب بنظر برسه. درکل وقتی یه کرکتر مثل کریتوس در سگانه که out of order تصمیم میگیره و کلا کرکتر کله خری هست رو خفن بدونی، همین دلیلی هست که کلا ویدیو گیم و اکثر گیمر هارو جدی نگرفت. مثلا الان انتظار نداری که بیام داستان سگانه مخصوصا قسمت دوم و سوم رو برات بررسی کنم، آخرش هم دوباره مغلطه کنی که نه ایراد نیست و فلان!؟
3. خودت میگی وقتی ادعایی داری باید سندی داشته باشی، وقتی میگی داستان MGS عمق داره باید بیای کل سری رو توضیح بدی منظورت از عمق چیه!؟ اگه میگی داستانش یونیکه دقیقا چه چیزیش باعث یونیک بودنش میشه!؟
Solid Snake که با ماموریت های انفرادی به کل دنیا میخواد از افتادن سلاح های کشار جمعی به دست حکومت های فاسد جلوگیری کنه. دقیقا داستا ن همون کامیک بوک های Captain America هستش، خب این وسط یه سری سکانس و لحاظ خاص خودش رو داره، شاید کلا Rip-off حساب نکنی ولی اکثریت پلات و داستان و شخصیت های MGS ریپ اف از بقیه کامیک بوک ها فیلم هاست. فلان سکانس MGS در همون حدی تاثیر گذار هست که سکانس "آشکار شدن حقیقت" Spec Ops The Line خاص هست، هر بازی لحظات یونیک خودش رو داره ولی این لحظات خاص دلیل بر Rip-off نبودن اون اثر نیست. تو پست های قبلی گفتی MGS چه شباهتی به کدوم فیلم داره که برات از Escape From New York کل Pacing و اتفاقات کاپی از فیلم هست رو لیست کردم.(سری جیمز باند بماند) خود John Carpenter به MGS گفته ریپ اف بعد شما اینجا هرچقدر میخوای داستان بنویس که فلان سکانش در هیچ مدیومی وجود نداره. بماند اون زمان کمپانی سازنده میخواسته شکایت کنه ولی زیاد جدی نگرفتن. خلاصه، بجای اینکه MGS و اسم کوجیما رو صبح تا شب زمزمه کنی فیلم و کتاب زیاد بخون مثل کامیک بوک کپتین امریکا قسمت هایی که Ed Brubaker در سال 1970 نوشته یا خود فیلم Three Days of the Condor (1975).
4. هم سطح کامنت های اینستاگرام نقل و قول اول شما بود استاد. بدون دلیل پریدی وسط اعلام حضور کردی تا صرفا مخالفت خودت رو بدون دلیل نشون بدی، تا الانم حرفی نداشتی فقط داری زور میزنی.
درضمن برعکس تو، من اسپم وار خودم رو وسط هر بحثی ننداختم، با 2000 تا پست معلومه در یه انجمن گیم خودت دنبال عقده خالی کردن هستی نه من. از اولش هم لازم نبود وقت بقیه رو تلف کنی وقتی حرفی برای گفتن نداری.