خب بهترین فیلمای تاریخ سینمای کره همین دوتان به نظرمتو فاصله دو روز Memories of Murder و Oldboy رو دیدم
الان مغزم در حال لود شدنه D : هر چقدر از تلویزیون کره جنوبی بدم میاد دارم بیشتر و بیشتر جذب سینماش میشم .
سینما شرق آسیا (ژاپن کره هنگ کنگ و چین ) به حدی غنیه که شما هیچ ژانری توش کم نمی بینید و البته سوژه های بسیار زیادی دارند (دقیقا برعکس هالیوود ) تو سینما شرق آسیا کم شاهکار پیدا نمی کنید بعضی فیلم هاشون اونقدر عالیه که هالیوود میاد و بازسازیشون می کنندتو فاصله دو روز Memories of Murder و Oldboy رو دیدم
الان مغزم در حال لود شدنه D : هر چقدر از تلویزیون کره جنوبی بدم میاد دارم بیشتر و بیشتر جذب سینماش میشم .
به نظرم داری راجع به سینمای شرق آسیا کم لطفی میکنی. شاید فیلمای پرخرج آنچنانی نداشتهباشن ولی اثرهای فاخر خیلی دارن.خب بهترین فیلمای تاریخ سینمای کره همین دوتان به نظرم
خب نه من منظورم شرق آسیا نیست! خود کشور کره جنوبی رو میگم وگرنه مثلا ژاپن فیلم خوب و شاهکار ( انیمههای مطرح یا آثار کوروساوا و... ) رو داره.به نظرم داری راجع به سینمای شرق آسیا کم لطفی میکنی. شاید فیلمای پرخرج آنچنانی نداشتهباشن ولی اثرهای فاخر خیلی دارن.
مشخصه خيلي سينما شرق آسيا رو دنبال نمي كني چون سينماشون رو با انيمه هاشون مثال زديخب نه من منظورم شرق آسیا نیست! خود کشور کره جنوبی رو میگم وگرنه مثلا ژاپن فیلم خوب و شاهکار ( انیمههای مطرح یا آثار کوروساوا و... ) رو داره.
صد در صد زیاد دنبال نمیکنم سینمای شرق آسیا رو و حرفه ای هم نیستم امامشخصه خيلي سينما شرق آسيا رو دنبال نمي كني چون سينماشون رو با انيمه هاشون مثال زدي
پيشنهاد مي كنم چند مدت بري تو كار سينما ژاپن و بيخيال هاليوود بشي ببيني چقدر اينا خوب هستند
چند تا فيلم هم بهت پيشنهاد مي كنم كه حتما ببيني
من شخصا فيلم هاي كوروساوا رو خيلي دوست دارم ولي به نظرم كوباياشي حتي از كوروساوا هم فيلم هاش بهتره شما بشين هاراكيري (خود كشي سامورايي ) رو ببين اين فيلم رو به جرات مي تونم بگم حتي بهتر از 7 ساموراييه يا كوايدن كه يه فيلم ترسناك كلاسيكه
توكيو استوري و Tokyo Twilight از ياسوجيرو ازو
اگه فيلم هاي جديد تر مي خواي اينارو ببين
The Twilight Samurai - 2002
13Assassins - 2010
A Moment to Remember - 2004 اين فيلم كره ايه كه معتقد بودي از كره اودبوي و خاطرات يك قتل فقط فيلم هاي بدرد بخور كره هستند
Departures - 2008 يعني اين فيلم خداست من تازگيا ديدمش فوق العاده است بيخود نيست راجر ايبرت گذاشتتش جز ليست بهترين هاش
A Tale of Two Sisters - 2003
I Saw the Devil - 2010 يه فيلم كره اي ديگه تو ژانر وحشت
Crouching Tiger, Hidden Dragon - 2000
...
اگه خواستي فيلم هاي ديگه اي هم برات مثال مي زنم ولي خدايي چند از همينا رو كه گفتم ببين تا متوجه خفنيت شرق آسيا تو سينما بشي
برعكس دقيقا متوجه حرفات شدم ولي من فكر مي كنم شايد خيلي از فيلم هايي كه از شرق آسيا ديدي جز فيلم هاي خيلي فوق العاده اشون نبودند و اينكه هر سينمايي فيلم خوب و بد داشته باشه يه چيز طبيعيهصد در صد زیاد دنبال نمیکنم سینمای شرق آسیا رو و حرفه ای هم نیستم اما
این قسمتی که بولد کردم رو فکر میکنم متوجه حرفم نشدی. نگفتم فیلم به درد بخور ندارن اما من فقط همون دو تا فیلم رو از کره جنوبی ندیدم که بگم فقط اینا خوبن و بقیه به درد نخورن! مثلا من شدیدا معتقدم Infernal Affairs بهتر از دپارتد هست یا آثاری مثل The Host که متفاوته با فیلمهای هم سبک هالیوودیش. من از جایی میگم مثلا مموریز آف مردر جز بهتریناشونه که فقط با سِون توی اون ژانر بیشتر حال کردم راجب ژاپن هم فقط بحث انیمه نیست. صحبتم راجب اینه که اثری مثل Grave of The fireflies فراتر از یه انیمه ساده س و کلی حرف و صحبت ضد جنگ داره
بابت معرفی هم مرسی. در اسرع وقت دانلود میکنم
تنها برنامهای که من از منوتو دیدم و خوشم اومد برنامههای تارا آغداشلوئه. که اونم بیشتر به خاطر این که دختر همچون مردیه فکر کنم وگرنه از منوتو برنامهی خوب درنمیاد.یه چند روزی این تاپیک نیومدم از صفحه 2699 به اینور دوستان چقدر فیلم خوب معرفی کردن و بحثا چقدر خوب بود!!
الان تم جنگه؛ یه پیشنهاد بدم که چهارشنبه این هفته ساعت 22 منو*تو یه برنامه داره به اسم 30nama که توش هر اپیزود به بررسی 30 تا فیلم برتر یک ژانر میپردازه, این هفته ژانر جنگیه. خواستید نگاه کنید.
دوستان "لانتوری" به همون چرتی بود که دیدم یا خستگی باعث شد این فیلم رو انقد بد ببینم؟
افتضاح به معنای واقعی کلمه.یه سالاد کلمات و صحنه های احساسی بی هدف و شلم شوربا.شخصیت ها کاملا به قول یه بابایی مقوا.هیچ کدوم از شخصیت ها از تیپ فراتر نمیرفتن حتی پاشا(مخصوصا پاشا) . از فیلمنامه بخوام بگم که فیلم کاملا له میشه.یه کار اپیزودیک که خودش رو پشت روایت به ظاهر یکپارچه گم کرده بود.ماجراهای اول فیلم چه ربطی به آخرش داشت؟ سرانجامش چی شد؟ اصلا برای چی؟ نویسنده حتی انقد جرات نداشت که واسه انتقال پیامش که آخر فیلم مثل پتک تو سر بیننده میکوبه یه پلات درست درمون بچینه که بخواد برداشت کنه.تنها و تنها محمدزاده و کوثری (که واقعا بازی کلیش رو دوست ندارم) فیلم رو تاحدودی در آوردن
قبلش هم ایستاده در غبار رو دیدم که هیچی نگم بهتره.به جای خلق اسطوره دوستان تولید انزجار کردن.فقط همینو بگم که به دلیل تجربه شکستگی استخوانی که دارم میدونم که مطلقا هیچ انسانی در کالبد انسانی نمیتونه عمل باز شکستگی استخوان رو بدون بیهوشی تحمل کنه.به هیچ وجه.همین یه مورد باعث شد که بفهمم با چه فیلمی سرو کار دارم
متاسفانه هر 3-2 ماه میخوام با سینمای ایران اشتی کنم ولی وقتی بهترین فیلماش که اینا باشن رو میبینم بیشتر قانع میشم که پیرمرد درونم رو فعال کنم و به جارموش برگردم