Movie Center

فیلمهای ابر قهرمانی که تاریک تر شدند (مثل سوپرمن و قسمت آخر ایکس من) گفتند که به اصطلاح دارک نایتیزه شدند.
(مثل سوپرمن و قسمت آخر ایکس من) گفتند که به اصطلاح دارک نایتیزه شدند.
گفتند که به اصطلاح دارک نایتیزه شدند.
دارک نایتیزه شدند.
دارک نایتیزه
89954405491640522972.jpg
 
حالا که اینطوره هیتر نیستم:d فقط وقتی که میبینم یه عده در حضور فیلم هایی مثل اسپایدرمن های ریمی و یا سوپرمن ۲ و یا اونجرز میان بتمن نولان رو بهترین فیلم سوپرهیرویی میدونن یا حتی بهترین فیلم بتمن یه ذره پیچیده میشه relation م باهاش:d

والله من تو بحث نبودم ولی این که نخوایم بتمن های نولان رو (به خصوص قسمت دومش ) رو بهترین سوپرهیرویی یا لااقل بهترین فیلم های بتمن بدونیم یکم از ناجور بدتره .

بله شکی نیست اسپایدرمن های ریمی (اونم هم همش دو قسمت اولش) و سوپرمن 2 و آونجرز جزو فیلم های عالی سوپر هیرویی هستن ولی این فیلم های نولان بودن که سطح نگاه و تفکر کلی رو درباره فیلم های سوپرهیرویی (که تا قبل اون فقط فیلم هایی صرفا پولساز برای سرگرمی و مناسب بچه ها و نرد ها بودن ) بالا بردن .

خیلی ها میان میگن بتمن های نولان بهترین سوپرهیرویی و بتمن نیستن چون مهم ترین خصوصیت این نوع فیلم ها که فانتزی بودنه رو تقریبا ندارن . که این طوری بتمن های برتون هم بهترین بتمن نیستن و مال جوئل شوماکر بهترینن چون ته فانتزی ان .

نمی دونم چجوری یک فیلم سوپرهیرویی نمی تونه بهترین باشه وقتی ضد قهرمانی که توشه هنوز که هنوزه با وجود حجم زیادی از ضد قهرمان های مختلف که نه توی یک فیلم بلکه توی چند تا فیلم حضور دارن که بعدش روی پرده اومدن هیچ کدوم از نظر پیچیدگی و جذابیت به یک قدمی اون نمیرسه.
 
ولی این فیلم های نولان بودن که سطح نگاه و تفکر کلی رو درباره فیلم های سوپرهیرویی (که تا قبل اون فقط فیلم هایی صرفا پولساز برای سرگرمی و مناسب بچه ها و نرد ها بودن ) بالا بردن .
خب اصلا این طوری نیست! اتفاقا این برتون بود که با ساخت Batman باعث شد نگاه به فیلمهای ابرقهرمانی کلا عوض شه و نه نولان. کاری که نولان کرد این بود که اومد به فیلمهای ابرقهرمانی نگاه جدی کرد، جدی تر از کاری که حتی برایان سینگر قبل تر انجام داده بود... یعنی در واقــع هم خودش و هم بتمن رو بیش از حد جدی گرفت. که از دید خیلی ها موفق هم بود.
اگر اشتباه نکنم با احتساب نرخ تورم بتمن اولی Tim Burton (بتمن - سال ساخت: 1989) پرفروش ترین فیلم اقتباسی از روی یک شخصیت کامیک بوکی در تاریخ هست.
 
اگر اشتباه نکنم با احتساب نرخ تورم بتمن اولی Tim Burton (بتمن - سال ساخت: 1989) پرفروش ترین فیلم اقتباسی از روی یک شخصیت کامیک بوکی در تاریخ هست
من آمار ایالات متحده رو دارم فقط :دی
The Dark Knight = 606,811,200
Batman = 513,080,100
 
بعد مدت ها یه پوستر badass دیدیم!:دی


یه نگاه به متای اسپایدی های ریمی هم بنداز. از نظر اقتباس دوتا اسپایدی اول ریمی فوق العاده هستند مشکل اصلیشون کست(برای خود اسپایدی و مری جین) و کمبود کیفیت تصویر کشیدن روابط بین کاراکترهای توی فیلمه:|
در کل سری نولان یک سری طرفدار Mad داره که هر فکتی رو وارونه جلوه میدن.
X-men تاریک ترین کمیک های مارول رو داره، همیشه هم انیمیتد سریز و سری فیلم هاش نسبت به استانداردهای کارهای دیگه مارول تاریک تر بودن، مطمئناً فیلم های نولان به خاطر کیفیت بالاشون کیفیت رقابت رو بالاتر بردن ولی این که فاکتورهای اساسی سری کمیک های مختلف رو که توی فیلم باید پیاده شن رو ربطش بدیم به نولان خنده داره.
یکی از مشکلات مثلاً اسپایدی جدید همین نولانیزه شدنه! چون از اصل و اساسش خارج شده پس این نولانیزه شدن توی هر چیزی جواب نمیده!

بله درسته فاکتور های اساسی هر فیلم کمیک بوکی مال خودشه ولی این آسیب پذیری قهرمان توسط ضدقهرمان که در میانه ی قصه اتفاق می افته و مثلا تو آیرون من 3 یا کاپیتان آمریکا 2 می بینیم رو نمیشه از تاثیرات بتمن های نولان ندونیم .

این نولانیزه نشدن ایرادش اینه که فقط می خوان اسکی بگیرن . سری جدید اسپایدرمن که یک آش شعله قلمکار از همه فیلم های کمیک بوکیه . از سری ریمی گرفته تا بتمن های نولان و ... . ولی یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت روز افزون فیلم های کمیک بوکی چه در حیطه ی تماشاگر عامی چه منتقد ها همین بتمن های نولان که یک عده ای اون رو بهترین نمی دونن هستن .

- - -ویرایش - - -

خب اصلا این طوری نیست! اتفاقا این برتون بود که با ساخت Batman باعث شد نگاه به فیلمهای ابرقهرمانی کلا عوض شه و نه نولان. کاری که نولان کرد این بود که اومد به فیلمهای ابرقهرمانی نگاه جدی کرد، جدی تر از کاری که حتی برایان سینگر قبل تر انجام داده بود... یعنی در واقــع هم خودش و هم بتمن رو بیش از حد جدی گرفت. که از دید خیلی ها موفق هم بود.
اگر اشتباه نکنم با احتساب نرخ تورم بتمن اولی Tim Burton (بتمن - سال ساخت: 1989) پرفروش ترین فیلم اقتباسی از روی یک شخصیت کامیک بوکی در تاریخ هست.

پرفروش ترین که آونحرزه فکر کنم .

درباره بتمن تیم برتون هم یک جورایی اون فیلم آغاز کننده اقتباس های سینمایی روز آمد و نسبتا جدی از کمیک بوک ها بود یک جورایی اون فیلم اولین فیلم در نوع خودش بود (تا قبل اون اکثرا تو سریال های انیمیشنی و نمایش های رادیویی حضور داشتن و داستان خیلی جدی ای هم نداشتن مثل سری تلویزیونی بتمن) .
در حالیکه بتمن های نولان انتظارات رو بالا بردن . فیلم های کمیک بوکی حتی جدی ترینشون هم صرفا فقط فیلم های پاپ کورنی اکشن مناسب کودکان بودن برای این که پدر مادرا بچه ها رو ببرن فیلم رو ببینن و بعدش براشون اسباب بازی هاشو بخرن. انتظار هم ازش مشخص بودن این که بتونن با جلوه های ویژه یکی دو ساعتی یک آدم معمولی رو نشون بدن که یکهو قهرمان میشه و دوست دخترشو از دست آدم بده ی داستان نجات بده همین .

آقا بیش از حد که نمیشه گفت . بیش از حد یعنی وقتی فیلم تو ذوقت بخوره و تصور کنی فیلم واقعا در اون حد که خودش رو جدی گرفته نیست . این بیش از حد جدی گرفتن رو معنی اش رو دقیقا بیاد بگید . چون این چیزی که شما می گید یعنی که نولان کار بدی کرد که سطح تفکر رو بالا برد و باید سطح تفکر درباره این فیلم ها پایین میموند .
 
من آمار ایالات متحده رو دارم فقط :دی
The Dark Knight = 606,811,200
Batman = 513,080,100
فروش کُلّی حاج آقا، کلی...!:دی
البته من آمارم مال قبل اونجرزه. توی یه ویژه نامه ی یه مجله داخلی خوندم که با احتساب نرخ تورم بتمن اولی برتون از همه پرفروش تر بود...
 
آقایون میشه ی چنتا فیلم قدیمی معرفی کنید!!!
فاز سنگین ، فلسفی!!!
:| من دیگه هرچی دستم اومد دیدم ی چنتا شوما بگید!!
بعدش Novecento.1976.720p ارزش دیدن داره؟
00200280_medium.jpeg
ظاهرا 5 ساعته فیلم!!

شاهکار Schindler's List رو دیدی دیگه؟ البته زیاد قدیمی نیست 1993 اما تم اصلی قدیمیه
 
آقا بیش از حد که نمیشه گفت . بیش از حد یعنی وقتی فیلم تو ذوقت بخوره و تصور کنی فیلم واقعا در اون حد که خودش رو جدی گرفته نیست . این بیش از حد جدی گرفتن رو معنی اش رو دقیقا بیاد بگید . چون این چیزی که شما می گید یعنی که نولان کار بدی کرد که سطح تفکر رو بالا برد و باید سطح تفکر درباره این فیلم ها پایین میموند .

دقیقا کدوم بخش از داستان مردی که لباس خفاش میپوشه جدیه؟

نظر من اینه نولان فیلم‌های خیلی خیلی خوبی ساخت و خیلی خیلی بیشتر از چیزی که لایقشه داره کردیت میگیره

اگر معیار جدی شدن ژانر فیلم‌های سوپرهیروئیـه، برایان سینگر با X2 این کار رو انجام داد
 
ولی این فیلم های نولان بودن که سطح نگاه و تفکر کلی رو درباره فیلم های سوپرهیرویی (که تا قبل اون فقط فیلم هایی صرفا پولساز برای سرگرمی و مناسب بچه ها و نرد ها بودن ) بالا بردن .
به نظرم این سطح نگاه و تفکر که میگی رو نولان نبود که عوض کرد. شاید Dark Knight و محبوبیتی که براش داشت باعث همچین فکری شده. کافیه یه نگاه به کارنامه ی برایان سینگر بندازی.
سال 2000 با x-men برا اولین بار فرم مدرن سوپرهیرو ها شکل گرفت. این واقع گرایی و فانتزی نبودن که میگی رو اولین بار سینگر عرضه کرد.
تا قبلش مهم ترین فیلم سوپر هیرویی که بتمن بود، همه ی سری هاش و حتی کارتون هاش دور سه محور میچرخید. یه عالمه ویلن که فقط میخواستن یکی از این سه کارو انجام بدن
1_ گاتهام ( یا دنیا ) رو بگیرن. 2_ بتمن رو بگیرن 3_ پولدار بشن. فرمول تقریبا همه ی فیلمای سوپرهیرویی که دیگه کار نمیکرد.
تا قبلش فیلمای سوپر هیرویی اکثرن تو صحنه های اکشن و بزن بزن خلاصه میشدن. یه شخصیت Evil که فقط میخواد دنیا رو نابود کنه. شر مطلق. ولی تو ایکس من برا اولین بار شخصیت های منفی شر مطلق نبودن و فقط بی دلیل نمیخواستن ادم بکشن. یه دلیل قابل دفاع کردن برا کاراشون داشتن و هیولا نبودن. ژاویر میخواست با هارمونی کنار ادمها زندگی کنه درحالی که مگنتو اعتقاد داشت mutant ها قدم بعدی تو روند تکامل بشریت هستند.....
فیلم سینگر برا اولین یه تکنولوژی واقع گرایانه از تجهیزاتی که سوپرهیروها داشتن نشون داد. چیزی که بعدا تو فیلمای نولان و خیلی از فیلمای سوپرهیرویی دیگه هم جا افتاد.
و خیلی تغییرهای دیگه که تو فیلمای بعدی ادامه پیدا کرد و حتی الان دیگه کلیشه ای شدن.
به نظرم اینکه همه ی اینارو به اسم نولان بزنیم چون Dark Knight ساخته و فیلم خوبی هم بود، اشتباهه.
 
یه نگاه به متای اسپایدی های ریمی هم بنداز. از نظر اقتباس دوتا اسپایدی اول ریمی فوق العاده هستند مشکل اصلیشون کست(برای خود اسپایدی و مری جین) و کمبود کیفیت تصویر کشیدن روابط بین کاراکترهای توی فیلمه:|
در کل سری نولان یک سری طرفدار Mad داره که هر فکتی رو وارونه جلوه میدن.
X-men تاریک ترین کمیک های مارول رو داره، همیشه هم انیمیتد سریز و سری فیلم هاش نسبت به استانداردهای کارهای دیگه مارول تاریک تر بودن، مطمئناً فیلم های نولان به خاطر کیفیت بالاشون کیفیت رقابت رو بالاتر بردن ولی این که فاکتورهای اساسی سری کمیک های مختلف رو که توی فیلم باید پیاده شن رو ربطش بدیم به نولان خنده داره.
یکی از مشکلات مثلاً اسپایدی جدید همین نولانیزه شدنه! چون از اصل و اساسش خارج شده پس این نولانیزه شدن توی هر چیزی جواب نمیده!
شما اول یه نگاهی به پستی که نقل قولش کردم بنداز که میگه بتمن های نولان در سطح اونجرز و اسپایدرمن نیستند. دارک نایت اگه بهتر از اسپایدرمن 1و 2 نباشه بدتر از اون هم نیست. این تموم حرف من بود.


پست خیلی سطح پایینی بود ولی به خاطر عکس جانی هم دلم نمیاد بدون جواب بذارمش :d
اگه میگی که دارک نایتیزه شدن رو از خودم درآوردم، میتونم تا دلت میخواد منبع و مدرک از این دهکده ی جهانی برات بیارم که از این واژه استفاده کردند
یک نمونه اش این سایت معروف: http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.174226-Superman-Could-Get-Dark-Knight-Treatment?page=4

اگه با چیز دیگه ای مشکل داری خیلی واضح بگو. اونطوری میشه بحث کرد.

کلا تو این فروم، بعضی ها که باهاشون بحث میکنی، فکر میکنند که داری به مقدساتشون توهین میکنی. آدم رو پشیمون میکنند که پست بذاره و حرف های بی پایه و اساس خودشون رو فقط قبول دارند، حتی اگه صدتا مدرک براشون بیاری.
 
دقیقا کدوم بخش از داستان مردی که لباس خفاش میپوشه جدیه؟

نظر من اینه نولان فیلم‌های خیلی خیلی خوبی ساخت و خیلی خیلی بیشتر از چیزی که لایقشه داره کردیت میگیره

اگر معیار جدی شدن ژانر فیلم‌های سوپرهیروئیـه، برایان سینگر با X2 این کار رو انجام داد

من متوجه نشدم منظور شما از این حرف فیلمای نولان بود یا کلا داستان بتمن رو گفتی
کاری هم به بحث نولان و فلان و ... ندارم ولی داستان بتمن جدی ـه :d
دلایلش هم مشخصه :d
 
فروش کُلّی حاج آقا، کلی...!:دی
البته من آمارم مال قبل اونجرزه. توی یه ویژه نامه ی یه مجله داخلی خوندم که با احتساب نرخ تورم بتمن اولی برتون از همه پرفروش تر بود...
من آمار فروش کلی بر حسب نرخ تورم رو ندارم، ولی با همون نسبت فروش آمریکا، نرخ تورم رو به همه جا تعمیم بدیم، فروش کلی این میشه :دی
The Dark Knight = 1.140.000
Batman = 980.000.000
 
من آمار فروش کلی بر حسب نرخ تورم رو ندارم، ولی با همون نسبت فروش آمریکا، نرخ تورم رو به همه جا تعمیم بدیم، فروش کلی این میشه :دی
The Dark Knight = 1.140.000
Batman = 980.000.000
خب دقیقا چرا باید این کار رو بکنیم؟!:دی وقتی یه فیلم توی امریکا از فیلم دیگه بیشتر می فروشه دلیلی نداره توی Non-آمریکا هم بیشتر بفروشه ها!:دی
 
خب دقیقا چرا باید این کار رو بکنیم؟!:دی وقتی یه فیلم توی امریکا از فیلم دیگه بیشتر می فروشه دلیلی نداره توی Non-آمریکا هم بیشتر بفروشه ها!:دی
متوجه نشدی چی گفتم :دی فروش کلی Batman و The Dark Kinght رو بر حسب نرخ تورم آمریکا تنظیم کردم، غیر از اینکه یه آدم بیکار اومده باشه نرخ تورم تو کل کشورها رو تک تک محاسبه کرده باشه و اینجوری یه آمار کاملا دقیق به دست آورده باشه که خب بعید میدونم اینجوری باشه :دی در کل فروش کلی بدون احتساب نرخ تورم برای Batman تقریبا 411.000.000 بوده و برای اون یکی هم 1.004.000 دلار.
 
دقیقا کدوم بخش از داستان مردی که لباس خفاش میپوشه جدیه؟

نظر من اینه نولان فیلم‌های خیلی خیلی خوبی ساخت و خیلی خیلی بیشتر از چیزی که لایقشه داره کردیت میگیره

اگر معیار جدی شدن ژانر فیلم‌های سوپرهیروئیـه، برایان سینگر با X2 این کار رو انجام داد

دلیل خاصی هم نداره که بخواد تخیلی باشه . برایان سینگر ایکس من رو جدی کرد ولی نولان بتمن رو رئالیستی کرد (کاری خلاف ریشه های کمیک بوک هم نبود که نیشه این رو جزو کمیک حساب کرد ) همین طور ضدقهرمان هاش چند بعدی بودن در حالیکه تا قبل اون پیچیدگی زیادی نداشتن. نود در صد اوقات هم دلیلی برای قهرمان بودن کاراکتر ها زیاد قابل درک نبود .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or