Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
چه ربطی داره ؟! الان مثلا هرکی با ue4 بازی بسازه باید گرافیک بالا داشته باشه ؟ هرکسی با کرای انجین بازی بسازه باید گرافیم خوف داشته باشه ! سعی کنید منطقی نظر بدید !
id tech5 موتور بسیار قوی هست و doom4 هم داره تو دست id ساخته میشه خیلی از برنامه نویس هاش وجود دارند و طرز استفادش را خیلی بهتر از دیگر استودیو ها بلد هستند .

حالا شما فکر میکنی این انجین چندین قدم از دیگران عقبه خیلی مسخرست بازیه rage یه بازی تمام کنسولی بود تو حالت 60 فریم گرافیکش از فوق العاده هم فوق العاده تر بود . یه بازی 60 فریم بسیار خوب با انمیشنها و هوش مصنوعیه بینظیر. بحثهای قدمی هست ولی کافیه تعریغ و تمجید های از سایتها گرفته و اخر سال کاندید شدنش را دید .
همین ولفینیشتهاین نسل جدید که با id tech5 ساخته شده در حالت 60 فریم بوده اونم به دست id ساخته نشده شما انتظار داری بیاد در قبال بازیهای 30 فریم گرافیک بهتر برات اراءه بده ؟!

همون rage اگه 30 فریم روی کنسول ها طراحی میشد بقیه انجین ها به گردش هم نمیتونستند برسند حالا چه بمونه ue3.5 هم ازش جلوتر باشه ! لول !

در ادامه ی صحبت هات اینم بگم که به جز Rage که اونم توی سالی که غرضه شد کلی بازخورد مثبت و نوآوری تکنولوژیکی داشت، بقیه ی بازی های ساخته شده با این انجین بازی های چند پلتفرمی و Cross gen بودن، طبیعیه که مبنا وقتی کنسولای نسل گذشته باشن نمیشه اختلاف فاحشی بین تمام نسخه ها دید، ضمن اینکه همین الان TEW از لحاظ نورپردازی خیلی خوفه. ولفنشتاین هم درسته گرافیکش وحشتناک نبود ولی در حالت 60 فریم روی کنسول ها ساخته شده.
ضمن اینکه باید اینم بگم که انجینی که id الان داره باهاش Doom رو میسازه ویرایش جدیدی از انجین id tech 5 هستش و کاملا بر اساس کنسولای جدید داره ساخته میشه.
من پیشنهاد میکنم بزارید اولین نمایش درست و حسابی از بازی بیاد بعد شروع کنید به ترول، شما فقط این احتمالو در نظر بگیرین که اگه گرافیک خود بازی شبیه این چیزی که توی تیزر نشون دادن باشه آیا میشه ترولش کرد گرافیکه این بازیرو؟
کارمک پارسال یه مبحثی داشته توی Quake con به نام فیزیک نور، توی این تریلر هم خیلی بلد شده نور پردازی های استثنائی نشون دادن، حالا بازم منم به طور قطع چیزی نمیگم ولی Doom 3 تمام مانورش روی نورپردازی بود، احتمالا دستاورد جدیدی که کارمک قبل از رفتنش از id روش کار میکرده باید مربوط به نورپردازی بوده باشه. در هر حال صبر کنیم تا نمایش کامل بازی توی کوئیک کان خیلی بهتره.
 
چه ربطی داره ؟! الان مثلا هرکی با ue4 بازی بسازه باید گرافیک بالا داشته باشه ؟ هرکسی با کرای انجین بازی بسازه باید گرافیم خوف داشته باشه ! سعی کنید منطقی نظر بدید !
id tech5 موتور بسیار قوی هست و doom4 هم داره تو دست id ساخته میشه خیلی از برنامه نویس هاش وجود دارند و طرز استفادش را خیلی بهتر از دیگر استودیو ها بلد هستند .

حالا شما فکر میکنی این انجین چندین قدم از دیگران عقبه خیلی مسخرست بازیه rage یه بازی تمام کنسولی بود تو حالت 60 فریم گرافیکش از فوق العاده هم فوق العاده تر بود . یه بازی 60 فریم بسیار خوب با انمیشنها و هوش مصنوعیه بینظیر. بحثهای قدمی هست ولی کافیه تعریغ و تمجید های از سایتها گرفته و اخر سال کاندید شدنش را دید .
همین ولفینیشتهاین نسل جدید که با id tech5 ساخته شده در حالت 60 فریم بوده اونم به دست id ساخته نشده شما انتظار داری بیاد در قبال بازیهای 30 فریم گرافیک بهتر برات اراءه بده ؟!

همون rage اگه 30 فریم روی کنسول ها طراحی میشد بقیه انجین ها به گردش هم نمیتونستند برسند حالا چه بمونه ue3.5 هم ازش جلوتر باشه ! لول !

دور تیر کمون که نیست رفتیم نسل بعد همه شرکت های ی تکونی به خودشون دادن و موتور هاشون را ارتقا دادن اماه این شرکت باز از هون موتور قدیمی و پر از باگ استفاده می کنه ! بسه دیگه خسته شدیم ! اخه با یک موتور مشکل دار چند سال قرار بازی بسازن حالا کاربرها هیچی خودشون خجالت بکشن به خدا تو دورانی که این غول های بازی سازی وجود دارن این موتو ر حرفی برا گفتن نداره !
درباره rageهم حرف زده نشه فکر کنم بهتر هست :))
 
فقط یه تیزر پخش شده همچین فشاری به بعضیا اومده:d اگر معرفی کاملش توی Quakecon انجام بشه، شاهد انفجار هسته ای خواهیم بود:d
غول های بازی سازی وجود دارن این موتو ر حرفی برا گفتن نداره !
باز جای شکرش باقیه با همون موتور قراضه!!! همچین گیم پلی نابی تحویل میدن و مثل یه بنده خدایی (73...) ملتو به خاطر 2 ساعت بازی نمیچاپن. یعنی بری تیله بازی کنی بهتر از اینه که بازی های Crytek رو بازی کنی:))
 
فقط یه تیزر پخش شده همچین فشاری به بعضیا اومده:d اگر معرفی کاملش توی Quakecon انجام بشه، شاهد انفجار هسته ای خواهیم بود:d

باز جای شکرش باقیه با همون موتور قراضه!!! همچین گیم پلی نابی تحویل میدن و مثل یه بنده خدایی (73...) ملتو به خاطر 2 ساعت بازی نمیچاپن. یعنی بری تیله بازی کنی بهتر از اینه که بازی های Crytek رو بازی کنی:))

کاملا مشخص هست به کی فشار امده که همش پای crytekمیاد وسط !
همون باری 2 ساعته هم اگه دستتون برسه اون وقت چرخش قهرمانانتون را خواهیم دید:))نمونه اش هم mgr
کسی مشکل با گیم پلی نداره مهندس جان :)) هر چند که هنوز گیم پلی هم بیرون ندادن :bighug:
از الان متای بازی دارم می بینم :x
 
دور تیر کمون که نیست رفتیم نسل بعد همه شرکت های ی تکونی به خودشون دادن و موتور هاشون را ارتقا دادن اماه این شرکت باز از هون موتور قدیمی و پر از باگ استفاده می کنه ! بسه دیگه خسته شدیم ! اخه با یک موتور مشکل دار چند سال قرار بازی بسازن حالا کاربرها هیچی خودشون خجالت بکشن به خدا تو دورانی که این غول های بازی سازی وجود دارن این موتو ر حرفی برا گفتن نداره !
درباره rageهم حرف زده نشه فکر کنم بهتر هست :))
مشکل Rage چی‌ بود دقیقاً؟:-/
اون مشکلات Buffering اینا هم تو یکی‌ دو هفته حل شدن.
 
کاملا مشخص هست به کی فشار امده که همش پای crytekمیاد وسط !
همون باری 2 ساعته هم اگه دستتون برسه اون وقت چرخش قهرمانانتون را خواهیم دید:))نمونه اش هم mgr
کسی مشکل با گیم پلی نداره مهندس جان :)) هر چند که هنوز گیم پلی هم بیرون ندادن :bighug:
از الان متای بازی دارم می بینم :x
یادش بخیر یه زمانی متای Ryse رو میدیدی:x
 
مشکل rage فقط بخاطر زمان ساخت طولانی مدتش بود وقتی یه بازی این همه مدت زمان ساخت بالایی داشته خوب توقع هم میره بالا به همون اندزاه .اونم بازی که اسم کارمک روش هست اگرنه بازی خوبی بود rage فقط گفتم توقع بیشتری داشتم برای همین نا امید کننده شد بازی.
 
عده ای ، که قبل از عرضه RAGE با دیدن گیم پلی های E3 اون زمان دهنشون باز مونده بود و به هم نشون میدادن بلکه بفهمن این تریلر هست یا گیم پلی
و بعد از عرضه بازی با شور و اشتیاق تمام پچ ها رو دانلود کردن و از بازی لذت بردن
امروز اومدن RAGE و کارمک و ID SOFTWARE ترول می کنن !:))

یکی نیست بگه عموجون از لحاظ زمانی هم حساب کنی اون موقع که ID SOFTWARE استارت خورد و کارمک ، کارمک شد CRYTEK ای وجود نداشت :))
الانم نشستید ته WOLFENSTEIN رو درآوردید به گیم پلی و گرافیک و ... نمره های نجومی دادید باز دارید ID SOFTWARE ترول می کنید !!!!!!!=))
این جوریش رو ندیده بودیم والا !

DOOM هم با اینکه مدت زمان ساختش در پاره ای از ابهام بوده و باز از ID TECH 5 بهره می گیره هنوز پتانسیل تبدیل شدن به ی بازی خوب رو داره .

Doom is Doom
Doom is Id Software
Id Software is [h=3]John D. Carmack[/h]Doom = [h=3]John D. Carmack[/h]
Haters gonna Hates
 
آخرین ویرایش:
دوستان یه خبر نه چندان جالب، ظاهرا نمایش بازی در Quake con 2014 فقط مختص حضار خواهد بود، البته بتسدا اعلام کرده بعدا نمایش و اطلاعات بازی رو منتشر میکنه ولی فعلا فقط نمایشش برای کسانی هست که در همایش کوئک کان حضور دارن متاسفانه، و این کارو برای سپاس از کسانی میکنن که 20 سال هست که کمپانی id رو حمایت کردن و یه جوری خواستن کوئک کان امسال براشون خالی از لطف نباشه و سورپرازشون کنن. فی الحال باید امیدوار باشیم تا یه آدم زرنگی مخفیانه از نمایش فیلم برداری کنه بزاره رو اینترنت تا ماها هم بتونیم بفهمیم چه خبره وگرنه بازم تیرمون به سنگ خورده ظاهرا. اینم لینک همایش QC و این خبر و برنامه ی زمانبندی Event هاش:

http://www.quakecon.org/
 
به نظر میرسه فاتحه Doom 4 خونده شدس ... خود سازنده ها و ناشر بازی هم از روند ساخت نا امید شدن . طی صحبتی که داشتن گفتن که : به خاطر پیشینه بازی Doom اصلا فرض نکنید که Doom 4 بازی فوق العاده ای خواهد شد!
Doom 4 publisher Bethesda has warned against assuming that the new shooter is awesome just because of the series legacy.

منبع...
 
این دفعه دیر کردین،انتظار داشتم همون روز معرفی شدن بازی بیاین و فکت‌های خودتونو رو کنین و یه ملتی‌ رو شاد کنین مثل همیشه.
در هر حال...در مورد خبر،شما یا نمیدونین Honest بودن با طرفدار و مشتری و گفتن حقیقت یعنی‌ چی‌ ( که نباید هم بدونین با توجه به علاقه هاتون) یا بازم مثل همیشه یه لینکی‌ دیدین دو خطشو خوندین و یه چیزی انداختین وسط که دو نفر پستتونو نقل قول کنن.یا جفتش
اگه خبر رو میخوندین میدیدین که به صراحت گفته شده که با توجه به وضعیت افسانه‌ای Doom تو صنعت نباید از Doom 4 انتظار داشت بعد این همه سال تو دفعه اول وضعیت اصلی‌ خودشو به دست بیاره و در حد شماره‌های قبلی‌ خوب عمل کنه،دقیقاً مثل Wolf که چند شماره طول کشید که وضعیت Stable خودشو دوباره به دست بیاره.(همون بازی که به هر تاپیکی که میرسین یه ولی میدین به سازندش،بعد بهش از ده 11 میدین.:lol:)و گفته جوری رو Doom کار می‌کنیم که انگار باید ارزش خودمون و Doom رو دوباره ثابت کنیم و موفقیت بازی‌های قبلی‌ رو تو ساخت بازی اثر نمیدیم.متأسفانه Bethesda و ID مثل خیلیا که شما عاشقش هستین تا آخرین لحظه پلیر رو با دروغ پر نمی‌کنن و بازی‌ای که عرضه می‌کنن صد برابر بی‌ ارزش تر از چیزی که میگن نیست.
P.S : نگران نباشین،اگه نسخه آلفا یه چپتر از بازی رو به عنوان بازی اصلی‌ ارایه کنن هم خیلی‌ بهتر از"بهترین FPS تاریخِ " ابر استاد کبیر جهان شکن شما خواهد شد. رو این یکی‌ زیاد زور نزنین،وقت خودتونو هدر میدین و فقط مایه خنده میشین(نه که الان نیستین)،تو همین فروم چیز‌های راحت تری هستن برا ترول کردن.
P.S 2 :
خود سازنده ها و ناشر بازی هم از روند ساخت نا امید شدن .
حداقل میخواین یه چیزی رو همینطوری الکی‌ بگین بعد لینک خبر رو ندین دیگه :lol:
 
دوستان یه خبر نه چندان جالب، ظاهرا نمایش بازی در Quake con 2014 فقط مختص حضار خواهد بود، البته بتسدا اعلام کرده بعدا نمایش و اطلاعات بازی رو منتشر میکنه ولی فعلا فقط نمایشش برای کسانی هست که در همایش کوئک کان حضور دارن متاسفانه، و این کارو برای سپاس از کسانی میکنن که 20 سال هست که کمپانی id رو حمایت کردن و یه جوری خواستن کوئک کان امسال براشون خالی از لطف نباشه و سورپرازشون کنن. فی الحال باید امیدوار باشیم تا یه آدم زرنگی مخفیانه از نمایش فیلم برداری کنه بزاره رو اینترنت تا ماها هم بتونیم بفهمیم چه خبره وگرنه بازم تیرمون به سنگ خورده ظاهرا. اینم لینک همایش QC و این خبر و برنامه ی زمانبندی Event هاش:

Age Verification Required

این پخش نکردن تریلر و ... همش چرت و پرته محضه ! :دی
یادمه The Evil Within هم یـه همچین ماجرایی داشت ولی آخر سر تریلر هاش اومد بیرون و همگی هم لذت بردن ! :bighug:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or