Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
Dinosaur:

آخ آخ منم از وقتی که تیزر رو دیدم کاملا نگران این موضوعم، یعنی اگه بازی رو از اون حال و هوای جهنمی و ماورای طبیعی و نیروهای اهریمنی خارج کنن گند میخوره به کل بازی و این عنوان، اصلا معنی نداره از این مسخره بازی های تکنولوژی علیه بشریت و این دری وری ها که توی کلی از عناوین امروز میبینیم استفاده کنن توی داستان بازی. واقعا خدا کنه تم وحشت و Satanic بازی رو نابود نکنند
 
با توجه به این که اول و اخر تیزر ارم SONY رو نشون دادن به احتمال زیاد قرار بوده توی کنفرانس سونی معرفی بشه حالا به هر دلیلی کنسل شده.... شخصا زیاد خوشم نیومد بازی که روی PC متولد شده اول و اخرش رو کنسول بچسبونن.
 
همین الان متوجه شدم که تیزر بازی اومده، انصافا تو این چند دقیقه اصلا نفهمیدم چی کار کردم فقط به صورت پریشان و دیوانه وار هجوم بردم سمت تیزر! از حول ـم کل لیوان چایی رو ریختم رو خودم :D

تیزر خیلی خوب بود، کوتاه بود ولی جزییات خوبی داشت، چند تا علامت سوال جدید هم درست کرد، مواردی که تو دیالوگ گفته شده یجورایی مرتبط با Doom 3 بود (با اینکه گفته شده بازی ادامه ای بر D3 نیست) آرم UAC هم که رو Cannon ـه Cyberdemon بود... در مورد اون قضیه که بازی فقط به نام DOOM باشه و دیگه شماره 4 نداشته باشه رو هم چند وقت پیش Tim Willits تایید کرده بود...

الان ترجیح میدم فعلا دیگه چیز زیادی نگم، شمارش معکوس تا QC شروع شد، واقعا فکرش رو نمیکردم قبل از QC چیزی از بازی به بیرون درز کنه، نافرم هایپ ـمون کردند!!! وقتی فکرش رو میکنم چند سال آزگار منتظر این لحظه بودم ناخودآگاه آدرنالین خونم میچسبه به سقف :D
 
چون هنوز مشخص نیست خود گیم پلی چجوریه پس نظری ندارم ولی اگه گیم پلی بازی یه همچین چیزی باشه گرافیکش تو حلق تک تکتون :دی

میشه امیدوار بود در این مورد چون کارمک تا همین اواخر داخل استودیو بود و قبلا هم اعلام شده بوده که روی یه تکنیک جدید کار میکرده .
 
آخرین ویرایش:
من می ترسم اینم از آخر به سرنوشت 2 بازی قبلی ID tech 5 دچار بشه ، تکنیک Mega Texture و Virtual Texturing تکنیک هایی هستند که ID Tech 5 با اون ها روی PC مشکل داره
البته امیدوارم در Void Engine این مشکلات برطرف شده باشه
 
رو گرافیک بازی همچنان میشه امیدوار بود چون هنوز هم داره با انجین دستپرورده کارمک ساخته میشه و کارمک هم زیاد نیست از id جدا شده 100 درصد بعد از اتمام rage روی انجین و بروزرسانیهای doom4 کارهایی کرده . شاید اخرین یادگار کارمک باشه که امیدواردم عالی از اب در بیاد .

ولی نام کامک مثل یه برنده فوق با کلاس بود که رو عناوین id بود و کیفیت کار را تضمین میکرد حالا این این کدنویسهای id که دارند خداکنه زیر دست کارمک خوب تعلیم دیده باشن که حداقل بتونن در اینده اسالت id را نگه دارند هرچند چشمم اب نمیخوره .

حداقل این Bethesda بیشعور که بعد از نابود کردن id حس نفرت ازش پیدا کردم بیاد سر doom4 یه قدرادانی خشک خالی از کارمک بکنه و doom4 را به حساب خودش نزاره !

ولی امسال نمایشگاه QuakeCon 2014 بدون حضور کارمک جالب میشه کی را میخوان جاش بزارن و سخنرانی کنه :-j :lol:

خدا کنه این کارمک سریعا برگرده تو یکی از استودیوهای بازی سازی کار کنه یا حداقل یه استودیو واسه خودش باز کنه واقعا حیفیه چنین شخصی از دور خارج بشه . البته من جایی نشندیم کارمک بگه از حرفه بازیسازی خارج شده کسی تا حالا شنید ؟!چون میشه امیدوار بود .
 
رو گرافیک بازی همچنان میشه امیدوار بود چون هنوز هم داره با انجین دستپرورده کارمک ساخته میشه و کارمک هم زیاد نیست از id جدا شده 100 درصد بعد از اتمام rage روی انجین و بروزرسانیهای doom4 کارهایی کرده . شاید اخرین یادگار کارمک باشه که امیدواردم عالی از اب در بیاد .

ولی نام کامک مثل یه برنده فوق با کلاس بود که رو عناوین id بود و کیفیت کار را تضمین میکرد حالا این این کدنویسهای id که دارند خداکنه زیر دست کارمک خوب تعلیم دیده باشن که حداقل بتونن در اینده اسالت id را نگه دارند هرچند چشمم اب نمیخوره .

حداقل این Bethesda بیشعور که بعد از نابود کردن id حس نفرت ازش پیدا کردم بیاد سر doom4 یه قدرادانی خشک خالی از کارمک بکنه و doom4 را به حساب خودش نزاره !

ولی امسال نمایشگاه QuakeCon 2014 بدون حضور کارمک جالب میشه کی را میخوان جاش بزارن و سخنرانی کنه :-j :lol:

خدا کنه این کارمک سریعا برگرده تو یکی از استودیوهای بازی سازی کار کنه یا حداقل یه استودیو واسه خودش باز کنه واقعا حیفیه چنین شخصی از دور خارج بشه . البته من جایی نشندیم کارمک بگه از حرفه بازیسازی خارج شده کسی تا حالا شنید ؟!چون میشه امیدوار بود .

متاسفانه اگه این بازی با انجین Tech5 ساخته بشه به هیچ وجه نمیشه رو گرافیکش حساب باز کرد . در حال حاضر 2 بازی با این موتور ساخته شده که از نظر گرافیکی چنگی به دل نمیزنن و پر از باگ و ایراد هستن . بازی سومی نیز داره با این موتور ساخته میشه ( The Evil Within ) که از نظر گرافیکی در سطح بسیار متوسطیه ... این موتور به هیچ عنوان برای نسل جدید کنسولها و پی سی نیست و چندین قدم از رقبا عقب تره ( حتی توانایی رقابت با آنریل انجین 3.5 رو هم نداره).
الان که هسته تیم از هم پاشیده، بازی یک بار ساخته شده و نتیجش رضایت بخش نبوده، تیم جدیدی داره رو بازی کار میکنه و ... اما Doom همیشه Doom بوده و حس ترس و خشونتش زبانزد همه هستش ... امیدوارم تو نسخه جدید به آرمان های قدیمی پایبند بمونه و شاهد یه شوتر ناب باشیم .
 
متاسفانه اگه این بازی با انجین Tech5 ساخته بشه به هیچ وجه نمیشه رو گرافیکش حساب باز کرد . در حال حاضر 2 بازی با این موتور ساخته شده که از نظر گرافیکی چنگی به دل نمیزنن و پر از باگ و ایراد هستن . بازی سومی نیز داره با این موتور ساخته میشه ( The Evil Within ) که از نظر گرافیکی در سطح بسیار متوسطیه ... این موتور به هیچ عنوان برای نسل جدید کنسولها و پی سی نیست و چندین قدم از رقبا عقب تره ( حتی توانایی رقابت با آنریل انجین 3.5 رو هم نداره).
الان که هسته تیم از هم پاشیده، بازی یک بار ساخته شده و نتیجش رضایت بخش نبوده، تیم جدیدی داره رو بازی کار میکنه و ... اما Doom همیشه Doom بوده و حس ترس و خشونتش زبانزد همه هستش ... امیدوارم تو نسخه جدید به آرمان های قدیمی پایبند بمونه و شاهد یه شوتر ناب باشیم .
چه ربطی داره ؟! الان مثلا هرکی با ue4 بازی بسازه باید گرافیک بالا داشته باشه ؟ هرکسی با کرای انجین بازی بسازه باید گرافیم خوف داشته باشه ! سعی کنید منطقی نظر بدید !
id tech5 موتور بسیار قوی هست و doom4 هم داره تو دست id ساخته میشه خیلی از برنامه نویس هاش وجود دارند و طرز استفادش را خیلی بهتر از دیگر استودیو ها بلد هستند .

حالا شما فکر میکنی این انجین چندین قدم از دیگران عقبه خیلی مسخرست بازیه rage یه بازی تمام کنسولی بود تو حالت 60 فریم گرافیکش از فوق العاده هم فوق العاده تر بود . یه بازی 60 فریم بسیار خوب با انمیشنها و هوش مصنوعیه بینظیر. بحثهای قدمی هست ولی کافیه تعریغ و تمجید های از سایتها گرفته و اخر سال کاندید شدنش را دید .
همین ولفینیشتهاین نسل جدید که با id tech5 ساخته شده در حالت 60 فریم بوده اونم به دست id ساخته نشده شما انتظار داری بیاد در قبال بازیهای 30 فریم گرافیک بهتر برات اراءه بده ؟!

همون rage اگه 30 فریم روی کنسول ها طراحی میشد بقیه انجین ها به گردش هم نمیتونستند برسند حالا چه بمونه ue3.5 هم ازش جلوتر باشه ! لول !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or