Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
فرصت خوبی‌ هست که بهتون ثابت بشه نام‌های بزرگ تنهایی‌ بازی هارو نمی‌سازن :دی
البته انقلابی نخواهد بود ولی‌ منتظر یه چیز SuperB هستم.
 
آقا الان دیدم، گرافیکش که حالا نمیدونم این CG بود چی بود ولی خیلی خوبه. این یارو هیولائه هم خود Cyber demon بود. صدای اون در هم که باز میشه و نمای کلی هیولا رو نشون میده صدای باز شده درهای Doom 1&2 بود. کلا الان وحشتناک هایپم، یعنی توی حال خودم نیستم، فقط امیدوارم المان های Doom توش حفظ شده باشه. جالبه شماره هم نداره. فوق العاده حرکت غیر منتظره ای بود.

ویرایش: این لوگوی پلی استیشن چی میگه آخه؟ خجالت نمیکشن بازی ای که زاده ی PC هست رو به ناف کنسولا میبندن؟!
 
آخرین ویرایش:
بتزدا همین الان یه تیزر از بازی منتشر کرد و نمایش کامل رو به Quakecon موکول کرد!
Brace yourselves... Abar Oostad is coming
اوه اوه لعنتی عجب چیزی بود :-o مغزم پاشید در و دیوار :|

فقط چرا آخرش لوگوی PS4 میاد بعد که این میاد ؟! بازی برای PS3 هم میاد ؟! /:)
 
DOOM بدون کارمک! DOOM بدون رومرو! الان تردید تمام وجودمو گرفته.
از طرفی با این محدودیتهای بی سابقه برای بازیهای خونین، وتلاش شرکتها برای بدست آوردن rating سنی پایینتر ودر نتیجه فروش بیشتر، بعید می دونم بتونیم به یاد دوران خوش گذشته با یه شات گان یا دولول مشتی روده های دشمنا رو بریزیم کف زمین!!!
 
بهترین خبر E3 امسال! عجیبه که این تیزر چرا توی کنفرانس ها پخش نشد؟! خیلی راحت می تونست همه رو ببره رو هوا:دی
بی صبرانه منتظر QuakeCon...
 
و سرانجام... :((
اون جونوره که همون طور که بچه ها گفتن Cyberdemon خودمون هست! :x
صدای در رو بگو!!! :x:x
آخه چطوری اینا بازی رو توی هیچ کنفرانسی نشون ندادن و یه دفعه این تیزر رو پرت کردن وسط اینترنت؟! :| چطوری صبر کنم تا Quakecon! :((
با اینکه امید زیادی به بازی ندارم با توجه به شرایط id Software، ولی دیدن Doom بعد از سال ها واقعاً صفای خاص خودش رو داره. دوباره بشینیم جونورها و اسلحه ها رو توی بازی جدید ببینیم و با نسخه های قبلی مقایسه کنیم، چه شود!!!
فقط اون لوگوی UAC روی قطعات مکانیکی Cyberdemon چی میگه؟! توی نسخه های قبلی هم این طوری بود؟ چیزی یادم نمیاد! امیدوارم داستانش رو نخوان زیادی علمی کنن که مثلاً همه این جک جونورها رو خود انسان ها ساختن و این حرفا. همون حال و هوای تخیلی و جهنمی نسخه های قبلی رو داشته باشه. :(
 
چند وقت پیش، حدودا یک سال پیش خوندم که Hogo Martin یکی از Art Designer های فیلم Pacific rim که بعضی از طراحی های Kaijo و Jagger ها و نبردهای مابینشون رو طراحی و اجرا کرده بود توی این فیلم، به Id software پیوسته و الان در سمت Art Director داره روی پروژه ی Doom فعالیت میکنه. اگه دقت کرده باشین طراحی این موجود( به احتمال زیاد Cyber demon ) هم خیلی خیلی شبیه یه نوع از kaijo های فیلم Pacific Rim هستش. در کل تیزر به شدت خوف میزنه، رنگبندی و Main Them کل تریلر هم کاملا همون سرخ آجری هست که توی Doom 3 هم شاهدش بودیم.
از همه بهتر صدای اون دره بود که قشنگ مال نسخه های 1 و 2 هست:d. در کل هایپ شدیم شدید، باید منتظر QC موند و دید اینبار بدون کامک سرنوشت Doom به کجا میرسه، با تمام وجود امیدوارم بازی به جایگاه واقعیش برسه.
 
خدایی زشته بازی با این عظمت که راحت میتونست با نمایشش همه ی E3 تحت تاثیر قرار بده اینجور مظلومانه معرفی بشه درسته ID دیگه اون تیم قبلی نیست اما بازم DOOM ها مثلا...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or