Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
^^
من هرچی فکر می کنم می بینم لایک کافی نیست. ممنون:دی
فقط من یه عکس بزارم که قشنگ Voxel رو متوجه بشید:دی
469439-minecraft-windows-screenshot-the-terrain-isn-t-always-realistic.png

معروف ترین بازی که از Voxel استفاده می کنه:دی
 
مرسی از شما، بله ماینکرفت یکی از گیم هایی هست که از voxel استفاده میکنه البته نه بطور کامل چون بازهم بلاک های بازی به صورت polygon رندر میشند و از طرفی به خاطر سبک و استایل گرافیکی خاصی که داره همه چیز فوق العاده low res و تقریبا بدون هیچ جزییات خاص طراحی شدند که خب سبک گرافیکی بازی همینطور هست. در کل بازی ها و انجین های متعددی در گذشته از voxel استفاده میکردند مانند Outcast یا Space Engineers و غیره... ولی هیچ کدوم به طور کامل از این تکنیک استفاده نمیکردند و دلیلش هم فکر میکنم یکی پیچیدگی های استفاده از این تکنیک و دیگری نبود قدرت های سخت افزاری لازم بوده...

از طرفی در id Tech 6 از تکنیک کاملا جدید SVO استفاده میشه که ساختار منحصر به فرد خودش رو داره و اگر همونطور که در پست قبلی گفتم بتونه ساختاری حتی شبیه به Tessellation رو ایجاد کنه باید منتظر یه جهش خوب در افزایش سطح جزییات آبجکت ها باشیم! به عنوان مثال به تصویر کاراکتر Tech Demo که در پست قبلی هست اگر توجه کنید این مدل کاملا برمبنای SVO طراحی شده و با اینکه تکسچر نداره ولی کاملا مشخص هست که سطح جزییات خوبی رو کاراکتر توسط این تکنیک بوجود اومده و شاید اگر تکسچر هم روش اعمال میشد سطح جزییات خیلی بهتر نمود پیدا میکردند، تازه اون زمان (سال 2009) هنوز تکنیک Tessellation هم زیاد مطرح و در بازی ها کاربردی نشده بود! از طرفی این بحث کنترل جزییات و مقایسه با تکنیک هایی مثل tessellation تنها یکی از قابلیت های SVO هست و در مجموع قابلیت های بسیاری از طریق Voxel Ray Casting (مخصوصا در نور پردازی) امکان پذیر هست که باید منتظر بمونیم و ببینم تا چه میزان از این قابلیت ها در id Tech 6 و برخی انجین های دیگه در آینده میتونه به صورت موفقیت آمیز پیاده سازی بشه... همچنین جالبه بدونید که در حال حاضر موتور Unreal Engine 4 هم از تکنیک Sparse Voxel Octree در بخش های مختلف مخصوصا Real-Time Ray Tracing برای تکنیک Global Illumination استفاده میکنه و اگر Tech Demo های UE4 رو دیده باشید مطمئنا دیدید که این تکنیک چقدر فوق العاده هست و سطح photorealism بسیار بالایی داره...
 
John Romero به مناسبت 21سالگی Doom یه سری عکس از مدل های بازی، دشمن ها و اسلحه هایی که با نسخه نهایی تفاوت داشتن و ... گذاشته که چیزهای جالبی بینشون دیده میشه:

Box Cover اولیه Doom II. این Cyberdemonـش اصلاً ابهت نسخه نهایی رو نداشته! :دی


عکس برای سال 1994 هست. دیگه کسی از این جمع توی id Software باقی مونده؟! :(


این یکی هم برای 1994 هست:


مدل حضرت Cyberdemon که در سال 1993 طراحی شد:


مدل اولیه Lost Souls:


مدل های ترکیدن Doomguy:


انیمیشن راه رفتن Pinky Demon با استفاده از یک عدد اسباب بازی دایناسور طراحی شد!! :دی


این هم نحوه ترکیدن این بنده خدا که البته توی بازی نهایی عوض شد:


بوته ها و گلوله هایی که از بازی نهایی حذف شدن:


Spider Mastermind قرار بوده در کنار قدرت فوق العاده ای که داشته، یه Magic Attack هم داشته باشه که خوشبختانه حذف شده! :دی


باز هم جناب Spider Mastermind به صورت تنها و کنار Mancubus:



مدل اولیه BFG 9000. بعد از شلیک، کلی تیر رنگی بیرون میداده که باعث کُند شدن کامپیوتر میشده!


مدل های Doomguy و Baron of Hell. عکس برای پارسال هست و مدل ها در طول این سال ها هنوز نسبتاً سالم هستن. :دی


عکس های بیشتری هم توی Twitter هست.
 
آریا عالی بود، واقعا مررررسی، اصلا زندم کردی با این پستت:x:d.
گاهی وقتا فکر میکنم این بازی ها مثل Doom ، Quake ، Half life و... اصلا امکان داره دوباره ساخته بشن؟ یا حداقل به زیبایی نسخه های گذشتشون بشن؟ و یا اصلا میتونن مخاطبایی مثل ماها رو که دیگه الان بالای 30 سال داریم و این عناوین جزو شیرین ترین خاطرات گیمری که هیچ، میشه گفت جزو شیرین ترین لحظات نوجوانیمون بودن رو مثل سابق به وجد بیارن؟ واقعا عناوین id software به طرز وحشتناکی برای من تکرار نشدنیه، اون عکسی رو که گذاشتی و تمام تیم قدیمیه id توش بودن واقعا ناراحتم کرد که دورانی این کمپانی چطوری با همین تعداد کم عناوینی مثل Quake و Doom رو وارد بازار کرد و استاندارهای سبکی رو معرفی کرد که الان Farcry ها و Call of duty ها و... از توش بیرون اومدن، ولی افسوس که خوده اون عناونی افسانه ای به کل دارن از حافظه ی تاریخی صنعت امروزی گیم پاک میشن. سال 2004 و Doom 3 انگار دیگه هیچوقت قرار نیست برای طرفدارای id تکرار بشه، آخرین عنوانی که طعم id software رو میشد با تمام وجود توش حس کرد.
 
آخرین ویرایش:
به به! :دی یک عدد تیزر 4،5 ثانیه ای اومد و انتظارم رو برای کنفرانس Bethesda توی E3 به حد انفجار رسوند!!!

شاتگان دو لول معروف:


این هم جناب Revenant:



خیلی خوشحالم که از همین اول کار دارن بازی رو با دشمن ها و اسلحه های کلاسیک نشون میدن. اول حضرت Cyberdemon رو دیدیم و حالا هم Revenant. یه ذره نگران بودم که دشمن های قدیمی رو با جک جونورهای جدید جایگزین کنن، ولی به نظر میرسه بازی از این نظر کاملاً به نسخه های قبلی وفادار هست.
از چند ثانیه تیزر که نمیشه چیز زیادی فهمید، ولی نوع آهنگ (همچین میگم آهنگ انگار 5 دقیقه هست!) و حال و هوای تیزر خبر از بازگشت به نسخه های کلاسیک رو میده. :x

---------------

این رو یه نفر توی Neogaf گذاشته بود. Revenant در گذر ایام:



 
آخرین ویرایش:
OMG ....:excited:
آریا کردی خرابم....
خیلی خوب به نظر میرسه بازی.
چه شود E3 امسال.
خیلی جاش نیست ولی داشتم چند وقت پیش بعد از کلی وقت دوباره Quake 1 رو بازی میکردم ، واقعا عجب کابوسی بود این بازی، کاشکی id بتونه دوباره اون جو nightmarish و جهنمی رو به بازی هاش برگردونه.
شدیدا منتظر نمایش بازی هستم.
سیر تحول Revenant هم عاالی بود:d، خیلی خوب و درآوردنش توی این نسخه ی جدید، کاملا به اصالتش وفادار مونده.
 
آخرین ویرایش:
خوشبحالتون که میتونید انقدر خوشحال باشید ما که تو فکر این نت داغون هستیم معلوم نیست بتونم اصلا کنفرانس رو ببینم یا نه....بتونم آنلاین بازی رو تست کنم یا نه...
 
طراحی و اصالت و ... به کنار، چقدر مدلش پر جزئیاته!
اتفاقآ من اومدم بنالم که چرا گرافیک بازی اینطوریه یه زمانی DOOM حکم جهش گرافیکی و داشت
جزئیات کاراکتر هم مثه RAGE تو دوره خودشه (منظور از دوره خودش نه این که قیاس بشه با RAGE = منظورم اینه که زمان عرضه RAGE جزئیات کاراکترا چه طور بود در برابر عناوین اون نسل الان اینم تو این نسل همون طوریه
ولی انتظار خیلی بیشتر از این عنوان داشتم تو عرصه بصری
 
اتفاقآ من اومدم بنالم که چرا گرافیک بازی اینطوریه یه زمانی DOOM حکم جهش گرافیکی و داشت
جزئیات کاراکتر هم مثه RAGE تو دوره خودشه (منظور از دوره خودش نه این که قیاس بشه با RAGE = منظورم اینه که زمان عرضه RAGE جزئیات کاراکترا چه طور بود در برابر عناوین اون نسل الان اینم تو این نسل همون طوریه
ولی انتظار خیلی بیشتر از این عنوان داشتم تو عرصه بصری
مدل رو اگه تکسچرش رو بهتر کنیم عالی میشه، یه نگاه کنید ببینید چقدر خوب اون پستی بلندی های بدن رو در اوردن.
 
مدل رو اگه تکسچرش رو بهتر کنیم عالی میشه، یه نگاه کنید ببینید چقدر خوب اون پستی بلندی های بدن رو در اوردن.

اون پستی بلندیا رو که RAGE نسل پیشم تا حدودی داشت
شما ادوار جنگی و ببین که بدون پستی و بلندی طراحی شده عینه صفحه صاف که روش یه تکسچر گذاشتن
کلآ نمیشه با یه تیزر 4 ثانیه ی نتیجه گرفت ولی انتظار خیلی بالاتر بود
جان کارمک حیف که رفتی
 

This is how Doom 4 looked like. As we can see, this felt more like a mashup between Call of Duty and Killzone rather than a new Doom game. So we are kind of happy that it was cancelled.

یه تعداد تصویر از نسخه کنسل شده منتشر شده که میتونید ببینید :








یه تعداد ویدیو هم ظاهرا بوده ولی به حالت خصوصی در اومده!
 
آخرین ویرایش:
ظاهرا Doom 4 رو داشتند می ساختند ولی وسط کار کنسل ــش می کنند و میان سراغ DOOM....
یه تعداد تصویر از نسخه کنسل شده منتشر شده که میتونید ببینید :








یه تعداد ویدیو هم ظاهرا بوده ولی به حالت خصوصی در اومده!

کاش میشد ویدئوهاشم میزاشتین:bighug:، البته plan و ایده ی خوبی بوده که بازی رو بیارن روی زمین، عکس ها هم یه تعدادیش به نظرم خیلی خوب بوده، مخصوصا طراحی کرکترها، با توجه به اینکه بازی هرگز وارد مرحله ی بتا نشده و تقریبا میشه گفت اینا همون بیلد اولیه ی بازی هستن، با این اوصاف بازم خوب بوده از لحاظ بصری ، اونم برای 4 5 سال پیش. ولی خب واقعا از روح و حال و هوای Doom خیلی خیلی فاصله داره و به هیچ وجه اون فضای SCI-FI و هراسناک Doom رو نداشته، کلا Doom نبوده. . خیلی دوست داشتم یه ویدئویی چیزی ازش میدادن ببینیم در چه سطحی بوده، از دشمنا و موجودات جهنمیشم هیچ عکسی منتشر نکردن، حیف، اگه میشد دید طراحی ها در چه سطحی بوده خیلی خوب میشد.
 
آخرین ویرایش:
فک کنم اولین باره از کنسل شدن یه بازی به شدت خوشحال شدم :دی خیلی جو هول ناکی داره! هوا روشن! یه عالمه آدم، تفنگ، بدو بدو، یه چیزایی شبیه کات سین های CoD اوه اوه عجب چرت و پرتی میتونسته باشه به عنوان یه "DOOM" ولی شاید یه بازی موفق با هر اسم دیگه ای :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or