Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
ویدئوی نسخه کنسل شده Doom رو میتونین اینجا ببینین.
عجب افتضاحی بوده این بازی! :دی یعنی به هر چیزی شباهت داشته به جز Doom. به قول ملت Call of Doomـی هست برای خودش. کل ویدئو یه طرف، آهنگش یه طرف! :| برداشتن یکی از بهترین آهنگ های سری Doom رو دستکاری کردن و یه جوری شده که انگار طرف توی دستشویی آهنگش رو نواخته! :|
 
خب با توجه به اینکه تقریبا 9 روز بیشتر تا نمایش گیم پلی بازی در E3 امسال باقی نمونده به همین خاطر برای اینکه هم سکوت تاپیک شکسته بشه و هم درصد هایپ ـمون بره بالاتر یه ویدئوی جالبی پیدا کرده بودم که گفتم برای شما هم بگذارم.

ویدئو از کانال Did You Know Gaming هست که چند وقت پیش تو یوتیوب دیده بودم و تو این ویدئو اطلاعات خیلی جالبی در مورد اینکه اصلا اسم DooM از کجا برای بازی انتخاب شد و از چه فیلم هایی برای ساخت بازی و همچنین برخی اسلحه و دشمن های بازی الهام گرفته شده و همچنین الهام های مختلفی که برای ساندترک های بازی از بندهای بزرگ راک و متال گرفته شده و خیلی اطلاعات جالب دیگه (مثل تصمیم بیل گیتس و مایکروسافت برای خرید id Software در گذشته و غیره) صحبت شده؛ به احتمال زیاد بعضی یا شاید خیلی از این اطلاعات در طول این یکی دو دهه عمر گیمری ـمون(!):d از ریلیز شدن اولین DooM تا الان از رسانه ها و اخبار مختلف به گوشمون رسیده باشه ولی خب همچنان اطلاعات جالب زیادی هست که به احتمال زیاد تا الان نمیدونستید و تو این ویدئو به خوبی همه این اطلاعات جمع آوری شده... امیدوارم خوشتون بیاد...

g0xck8ysg9hau066bb56.jpg


لینک ویدئو در YouTube

اینم لینک دانلود ویدئو (برای دوستانی که احیانا به یوتیوب دسترسی ندارند)

 
آخرین ویرایش:
خب با توجه به اینکه تقریبا 9 روز بیشتر تا نمایش گیم پلی بازی در E3 امسال باقی نمونده به همین خاطر برای اینکه هم سکوت تاپیک شکسته بشه و هم درصد هایپ ـمون بره بالاتر یه ویدئوی جالبی پیدا کرده بودم که گفتم برای شما هم بگذارم.

ویدئو از کانال Did You Know Gaming هست که چند وقت پیش تو یوتیوب دیده بودم و تو این ویدئو اطلاعات خیلی جالبی در مورد اینکه اصلا اسم DooM از کجا برای بازی انتخاب شد و از چه فیلم هایی برای ساخت بازی و همچنین برخی اسلحه و دشمن های بازی الهام گرفته شده و همچنین الهام های مختلفی که برای ساندترک های بازی از بندهای بزرگ راک و متال گرفته شده و خیلی اطلاعات جالب دیگه (مثل تصمیم بیل گیتس و مایکروسافت برای خرید id Software در گذشته و غیره) صحبت شده؛ به احتمال زیاد بعضی یا شاید خیلی از این اطلاعات در طول این یکی دو دهه عمر گیمری ـمون(!):d از ریلیز شدن اولین DooM تا الان از رسانه ها و اخبار مختلف به گوشمون رسیده باشه ولی خب همچنان اطلاعات جالب زیادی هست که به احتمال زیاد تا الان نمیدونستید و تو این ویدئو به خوبی همه این اطلاعات جمع آوری شده... امیدوارم خوشتون بیاد...

g0xck8ysg9hau066bb56.jpg


لینک ویدئو در YouTube

اینم لینک دانلود ویدئو (برای دوستانی که احیانا به یوتیوب دسترسی ندارند)


سیاوش جان خیلی مررسی بابت ویدئو، عالی بود. خیلی از مواردشو میدونستم ولی بعضی چیزاش فوق العاده جالب بود برام، مثل اون پنتاگرام شیطان که میشد توش لوگوی UAC و Doomguy رو پیدا کرد.
فقط امیدوارم این Doom جدید تم اصلی بازیشو حفظ کنه، تمام زیبایی عناوین id به اون تم ماورایی و اهریمنیشونه، محوریت جهنمی doom و تم لاوکرفتی و شیطانیQuake 1 و فضاهای اسرارآمیز Hexen و heretic ....
در کل پرداختن به ناشناخته ها یه جوری مثل امضای عناوین id software بوده، امیدوارم به طور کامل اون تم sci-fi و satanic رو ساخته باشن توی این doom جدید.
ساند ترک های انتخابی برای لول ها هم فوق العاده جالب بود، خدایی چه دقت و وسواسی داشتن توی ساخت بازی هاشون، یه سری مخ روانی بودن توی id software دهه ی 90...
 
آخرین ویرایش:
خدایا چه گرافیکی داشت. گیم پلی زیبا و فوق سریع همراه چاشنی خشونت. پاره پاره کردن هیولا ها خیلی لذت بخش بود بشخصه میگم اولین کنفرانسی بود که ازش لذت بردم شاید به خاطر فال اوت و Doom دیس انرد بود کلاا همه بازی هاش دی. سازنده هاش هم تاکید زیادی بر روی بخش Coop بخش چند نفره داشتند. اینم بگم طراحی سلاح های Doom عالی بود عالی.
 
نمایش بازی عالی بود! :دی
یه سری از دشمن ها رو هم نشون دادن که اکثراً توی نسخه های قبلی هم بودن و طراحی های جدیدشون هم خیلی قشنگه.

Cyberdemon



Mancubus



Revenant



Cacodemon یا همون گوجه فرنگی های عزیز!



این ها رو نمیدونم Imp هستن یا یه چیز زامبولی مانند، چون کنفرانس برای من قطع و وصل میشد و کیفیتش هم خوب نبود که بتونم راحت تشخیص بدم. ولی اگه آتیش پرتاب میکردن که همون Imp هستن. :دی



فکر کنم Hell Knight هم توی نمایش بود ولی توی این عکس ها خبری ازش نیست.
 
من بیشتر از همه در بازی هایی که امروز نشون بتسدا دووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووم رو جابتر بود برام !
تایید نشده کی میاد ؟ 2016 ؟؟؟ یا 2015 ؟؟ یا ... :-/
باتشکر
 
گیم پلی دووم 3 این قدر سریع نبودا :دی این دیگه خیلی سریع بود :دی
تو دووم 3 لامصب ادم جرات نمیکرد یه قدم بره جلو ولی این یه ذره شوتر تر شده :دی


انصافا بازی ترسناکی بود امین خیلی هم طولانی بود یادمه 40 ساعتی بازیش کردم تغداد خیلی کمی هم تا اخرش رفتن:d
 
انصافا بازی ترسناکی بود امین خیلی هم طولانی بود یادمه 40 ساعتی بازیش کردم تغداد خیلی کمی هم تا اخرش رفتن:d


دو م 3یکی از بهترین بازی هایی که بود انجامش دادم و هنوز بهترین است . با دیدن بخش داستانی بازی خیلی حال کردم ، فضای بازی به حالت کلاسیکش برگشته و سیستم و Suit بازی هم شبیه Crysis شده ( زمانیکه از صخره ها به پایین می پرید.)سلاح ها همون سلاح های گذشته و طراحی عالی و Kicking های شبیه و جذاب که خیلی هم بهتر از Duke Nukem یا Serious Sam شده، سیستم جون بازی هم تغییری نکرده و گرافیک بازی هم امیدورام در هنگام مثل Rage دچار نشه!

من Doom3 رو هفت بار از سال 1387-1393 تموم کردم... نسخه ی اصلیش بسیار سخت تر از نسخه BFG بازی هست.
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم بازی خوبی بشه. هم از نظر فروش هم از نظر گرافیک و داستان.
البته گیم پلی خیلی سریع شده.خیلی خیلی. خدا کنه اتفاقی که برای deadspace 3 افتاد برای این نیفته( از نظر شوتر شدن کامل). البته من خودم deadspce3 را با اسلحه های جالبش دوست داشتم . اما ترسی که توی DOOM3 بود هم تجربه خیلی خوبی بود.هم ترس هم گرافیک هم یه جاهایی یک بازی کیل ران.
امید وارم بازی خوبی بشه.
 
خود بازی که عالی هست و شکی درش نیست.
بازی map editor داره . یک گیمر از خدا چی میخواد؟واسه منی که از اونور(مایکروسافت) اومدم اینور و به بازی اول شخص کلاسیک و سریع به همراه مپ ادیتور عادت دارم . حالا دیگه فقدان اون یک بازی رو حس نمیکنم . فقط یک مشکلی هست. 2016:((؟ تا اون موقع باید عذاب بکشم
 
خب بعد از اینکه جو کنفرانس یخورده برام خوابید کم کم رفتم سراغ آنالیز ویدئو ها و در کل گیم پلی، گرافیک و سایر موارد بازی؛ مواردی که خیلی برام تو چشم بودند به نظرم اینها هستند:

- ظاهرا id Tech 6 کار خودش رو به بهترین شکل داره انجام میده، به نظر میاد نورپردازی های داینامیک مختلفی حالا از Fire Ball های Imp ها و Hell Knight ها گرفته تا لیزر و افکت های انفجار Revenant ها و راکت ها و در مجموع در نقاط مختلف مپ انجام شده و حتی اگر کاملا استاتیک هم باشند (که کاملا بعید میدونم اینطور باشه) واقعا کار تیم نور پردازی بسیار خوب بوده... در مورد تکسچرها هم با اینکه نمیشه از روی این تریلرها نظر قطعی داد ولی خوشبختانه چیزی که تو ذوق بزنه و یادآور کیفیت پایین تکسچرها ( از نمای Up Close) و مشکلات متعدد RAGE باشه در تریلر دیده نشد و ظاهرا همه چیز بسیار خوب و بی نقص بود، ضمن اینکه حجم Gore و افکت های خون و تکه تکه شدن بدن دشمن ها و همچنین Particle Effect ها و Decals واقعا سرسام آور و عالی بود.

- گیم پلی در یک کلام فوق العاده عالی! واقعا نمیدونم در وصف ـش چی بگم که حق مطلب رو ادا کرده باشم؛ ولی واقعا بهتر از این دیگه نمیشد، همه چیز سریع، خشن، وحشی و بی رحم با انمیشن ها و افکت ها و پیاده سازی بدون هیچ گونه delay یا مکث های اعصاب خورد کن، سیستم لوت بازی هم در نوع خودش جالب، سریع و یجورایی معتاد کننده است و گیمر رو مجبور میکنه که برای گرفتن و پیدا کردن این لوت ها به هر دری بزنه چون هیچ خبری از Auto Health Regeneration و این حرف ها نیست و مطمئنا با این سرعت سرسام آور نیاز به گلوله و ammo و آرمور بیشتر لحظه به لحظه در بازی احساس میشه...فیزیک و انیمیشن ها هم مثل همیشه واقعا بی نقص و عالی هستند و کلکسیون حرکات جدید و Finisher های مختلف روح تازه ای به بازی دادند و واقعا کار تیم طراحی بی نظیر هست و کاملا مشخص ـه که تایم و وسواس زیادی برای بررسی و پیاده سازی این ایده ها صرف شده و خوشبختانه نتیجه ای که امروز داریم میبینیم واقعا قابل ستایش هست.

- مورد دیگه اینکه HUD بازی به نظرم خیلی مینیمال هست؛ هرچند که با توجه به نوع Helmet ـمون کاملا تناسب و تقارن داره همه چیز ولی به نظرم جای کار بیشتری داره و میشه یخورده پر و بال بیشتری بهش داد و ضمن حفظ تناسب یک مقدار جذاب تر و DooM پسندترش کرد! :D

- دشمن های بازی و طراحی دوباره ـشون هم به نظرم فوق العاده کار شده و واقعا از دیدن دوباره جمال زیبا و چندش آورشون آدم حسابی ذوق زده میشه(!) به حدی که میخواد هرچه سریعتر دوتا گلوله شاتگان رو تو حلق ـشون خالی کنه و از مشاهده پرتاب شدن لوزالمعده ـشون در هوا بی نصیب نمونه! :D همچنین مطمئنا کلکسیونی از دشمن ها و مانسترهای جدید به بازی اضافه شده که فعلا چیزی ازشون نمایش ندادند و احتمالا قضیه رو موکول کردند به بتای بازی که دیگه پلیرها خودشون حضورا از نزدیک این عزیزان رو ملاقات کنند...


g1db7fc8w8n12rsffekk.jpg



در مجموع تا اینجای کار به نظرم همه چیز عالی بود و به عنوان یک طرفدار سرسخت و قدیمی از نمایش بازی راضی بودم؛ از طرفی بازی حدود یکسال دیگه کار داره و این نمایش هم حالا اگه نگیم آلفا یجورایی Pre-Beta بود و فکر کنم انتشار بتای بازی رو (که به کسانی که Wolfenstein TNO رو پیش خرید کرده بودند کدش داده شده) بندازند حول و حوش کریسمس و مطمئنا تا اون موقع تغییرات مختلفی رو بازی اعمال خواهد شد و از فیدبک ها هم حتما استفاده خواهند کرد... در کل صحبت های Marty Stratton قبل از شروع نمایش بازی هم کاملا نشون داد که به حرف ها و فیدبک های طرفدارها توجه شده و مطمئنا بعد از صحبت های خود کارمک چند سال پیش (قبل از جدا شدنش از id Software) در مورد بازی و جمله معروفش در مورد Demons and Shotguns کل تیم طراح و سازنده به خودشون اومده بودند و نتیجه اش هم امروز به بهترین شکل دیده میشه و همین خودش به نظرم عامل مهمی در تضمین موفقیت بازی هست...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or