Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
این ویدئویی که رضا جان (Annunaki) لینکش رو زحمت کشیدن گذاشتن مربوط به eventـه NVIDIA که ظاهرا دیروز برگذار شده بوده هست، تست مستقیم ـه پرفورمنس GTX 1080 در DOOM با API ـه Vulkan هست.

این یه ویدئوی دیگه از زاویه کاملا روبرو هست که با کیفیت فول اچ دی 1080p براتون آپلود کردم:


بازی با آخرین تنظیمات و رزولوشن 1920x1080 اجرا میشه؛ همچنین به فریم ریت توجه کنید اولش فریم کپ روشن هست و فریم رو 60 قفله بعد که فریم کپ رو برمیدارند یدفعه فریم میره روی 150-160 و گاهی اوقات ظاهرا مثل اینکه تا 200 هم میره...
 
بله مربوط به nvidia Event بود دستشونم درد نکنه،
من اونطوری با اون سرعت موس رو حرکت بدم باید ی ربع بازی کنم ۲ ساعت اب قند بخورم :))
همون ۶۰ رو به ما بده تو رزولوشن 2k بسه،
امیدوارم این موتور از بیشتر توان cpu هم استفاده بکنه

3 روز و 10 ساعت دیگه مانده به لانچ x_x:)
دمشون گرم ی نسخه از wolfenstein رو هم به عنوان Bonus دادن
ALI آماده refund باش !:D
31629553246746476309.jpg
 
آخرین ویرایش:
نظرات کسی که چند ساعت اول بازی رو تجربه کرده. البته بعضی جاهاش طولانی تر بود که خلاصه ـش کردم. :D
همون اول گفته که فکر میکنه ملت نظرات متفاوتی نسبت به بازی داشته باشن و هرچند خود طرف از بازی لذت میبره، ولی حدس میزنه که همه باهاش حال نکنن.
گرافیک بازی روی X1 بسیار خوبه. جزییات زیاد و افکت های مختلف و استیل هنری مناسب و البته 60fps بودن بازی باعث میشه خیلی خوب اجرا بشه. هرچند screen tearing داره که زیاد جالب نیست و بعضی تکسچرها هم سریع لود نمیشن (که ربطی به این تاپیک ندارن! :D) ولی در مجموع از نظر بصری فوق العاده هست.
از گرافیک هنری بازی به شدت راضی هست. شاید یه جاهایی بیشتر حس علمی تخیلی داشته باشه تا شیطانی، ولی کافیه بخش های جهنم رو ببینین تا ... :D طراحی کاراکتر و هیولاها هم به شدت خوبه و ظاهر تهدیدآمیز و گروتسکی دارن و تیکه و پاره کردنشون (!) هم بسیار لذت بخشه. :D یکی از بهترین نکات بازی هم اینه که از به کار بردن رنگ های متنوع نمیترسه. البته رنگ آمیزی بیشتر به سمت قرمز و قهوه ای مایل هست، ولی بقیه رنگ ها و تُن های رنگی هم سهم زیادی دارن.
موسیقی فوق العاده هست و کافیه وارد مبارزات بشین تا موسیقی مغزتون رو منهدم کنه! کلاً موسیقی در حدی تأثیرگذار هست که بازیکن رو بیشتر تشویق میکنه که وحشیانه عمل کنه و به دل دشمن بزنه! کلاً در این بخش فقط تعریف کرده و بس!
بازی فقط به زد و خورد با دشمن ها ختم نمیشه و بخش های گردش در محیط رو هم شامل میشه. محیط ها بسیار بزرگ و عظیم هستن و پر از بخش های مخفی و راز و رمز و چیزهای جمع کردنی.
داستان بازی جالب تر از چیزی هست که انتظار داشته. از کاتسین های مختلف تا اطلاعات زیاد در مورد دنیای بازی و ... در مجموع داستان بازی در حدی نیست که خیلی خفن و عظیم باشه، ولی از این نظر خیلی هم فقیر نیست. :D
این مورد به گیم پلی برمیگرده، ولی شاید یه عده ازش بی خبر باشن و نخوان در موردش بدونن. به نظرم چیز خیلی مهمی نیست، ولی به هر حال توی اسپویلر میذارم:
المان های RPG هم توی بازی وجود داره، البته بسیار محدود. مثلاً میشه تعداد نارنجک های قابل حمل رو بیشتر کرد، سرعت تعویض اسلحه رو بالاتر برد یا قدرت های دفاعی بیشتر بدست آورد. مثل اینکه اسلحه ها هم قابلیت آپگرید شدن دارن، مواردی مثل مهمات بیشتر و cooldown سریع تر و ...
pacing و سرعت بازی کمی عجیب و غریب هست و شاید هر کسی باهاش حال نکنه. مثلاً به یه محیطی میرسین که از جک جونور خالی هست و برای خودتون میگردین و یه دفعه در کسری از ثانیه موج های عظیم دشمن از در و دیوار میریزه و باید همه رو منهدم کنین. یه جورایی مثل مرحله جهنم در نمایش E3 که طرف باید با دشمن های زیادی در یک لوکیشن میجنگید. دشمن ها از نظر عملکرد تنوع زیادی دارن و یه عده دنبال شما می افتن و یه عده سر جاشون می ایستن و یه عده هم تحرک زیادی دارن و هی در حال پریدن این طرف و اون طرف هستن. :D سرعت عمل در بازی خیلی مهمه و باید عکس العمل های مناسبی نشون بدین و با سرعت بالا حرکت کنین و double jump انجام بدین و ... تا دشمن ها رو ناکار کنین. موسیقی به اوج خودش میرسه و آدرنالین غوغا میکنه و خون همه جا رو میگیره و کلاً هیجان خیلی بالاست!
تأکید زیادی روی فینیشرها وجود داره و گذشته از ظاهر جذابی که دارن، نقش مهمی در بازی دارن. موضوعی که شاید برای همه خوب نباشه و منتقدهایی داشته باشه. وقتی دشمنی رو تا حد زیادی بیچاره میکنین، یه رنگ آبی پیدا میکنه که شاید خیلی هم دلنشین نباشه و به ظاهر بازی صدمه بزنه. بعدش سراغش میرین و روش فینیشر انجام میدین که این فینیشرها باعث میهش بسته های سلامتی و مهمات بیشتری نسبت به حالت عادی گیر بیارین.
هوش مصنوعی میتونست بهتر از این باشه و طرف روی حالت Ultra Violence بازی میکنه و به نظرش کمی ساده هست. بعضی دشمن ها بیشتر شبیه گوشت هایی هستن که منتظر شما می مونن تا سلاخی ـشون کنین. موضوعی که شاید از جهتی حال بده و آدم احساس قدرتمند بودن بکنه، ولی از طرف دیگه باعث میشه جلوی چالشی بودن بازی گرفته بشه.
اسلحه ها بسیار خوب هستن و حس و حال خفنی موقع تیراندازی میدن. حس و حالی وحشیانه و خشن و Doomمانند!
در مجموع به نظر میرسه طرف با بازی حال کرده و خیلی خوشش اومده. :D
یکی دیگه هم بازی رو انجام داده و خیلی مختصر نوشته که تا الآن 5 ساعت بازی کردم و از تک تک لحظاتش لذت بردم و دمشون گرم و این حرفا. و البته ایشون هم به شدت از موسیقی تعریف کرده.
اینا رو هم اضافه کرده: محیط های بسیار بزرگ، مناطق عظیم برای درگیری، نبردهای پر سرعت و سیستم aim و هدفگیری محشر.
--------------------
یه سری عکس هم از بازی گذاشتن که برای نسخه PS4 هست. مطمئناً نسخه PC بهتر از اینه، ولی همین ها هم برای یه بازی که به شکل 60fps توی کنسول ها اجرا میشه واقعاً خوبه. در ضمن عکس ها هم jpeg هستن که باعث میشه یه کم تار و غیر شفاف به نظر برسن.
 
آخرین ویرایش:
نظرات کسی که چند ساعت اول بازی رو تجربه کرده. البته بعضی جاهاش طولانی تر بود که خلاصه ـش کردم. :D
همون اول گفته که فکر میکنه ملت نظرات متفاوتی نسبت به بازی داشته باشن و هرچند خود طرف از بازی لذت میبره، ولی حدس میزنه که همه باهاش حال نکنن.
گرافیک بازی روی X1 بسیار خوبه. جزییات زیاد و افکت های مختلف و استیل هنری مناسب و البته 60fps بودن بازی باعث میشه خیلی خوب اجرا بشه. هرچند screen tearing داره که زیاد جالب نیست و بعضی تکسچرها هم سریع لود نمیشن (که ربطی به این تاپیک ندارن! :D) ولی در مجموع از نظر بصری فوق العاده هست.
از گرافیک هنری بازی به شدت راضی هست. شاید یه جاهایی بیشتر حس علمی تخیلی داشته باشه تا شیطانی، ولی کافیه بخش های جهنم رو ببینین تا ... :D طراحی کاراکتر و هیولاها هم به شدت خوبه و ظاهر تهدیدآمیز و گروتسکی دارن و تیکه و پاره کردنشون (!) هم بسیار لذت بخشه. :D یکی از بهترین نکات بازی هم اینه که از به کار بردن رنگ های متنوع نمیترسه. البته رنگ آمیزی بیشتر به سمت قرمز و قهوه ای مایل هست، ولی بقیه رنگ ها و تُن های رنگی هم سهم زیادی دارن.
موسیقی فوق العاده هست و کافیه وارد مبارزات بشین تا موسیقی مغزتون رو منهدم کنه! کلاً موسیقی در حدی تأثیرگذار هست که بازیکن رو بیشتر تشویق میکنه که وحشیانه عمل کنه و به دل دشمن بزنه! کلاً در این بخش فقط تعریف کرده و بس!
بازی فقط به زد و خورد با دشمن ها ختم نمیشه و بخش های گردش در محیط رو هم شامل میشه. محیط ها بسیار بزرگ و عظیم هستن و پر از بخش های مخفی و راز و رمز و چیزهای جمع کردنی.
داستان بازی جالب تر از چیزی هست که انتظار داشته. از کاتسین های مختلف تا اطلاعات زیاد در مورد دنیای بازی و ... در مجموع داستان بازی در حدی نیست که خیلی خفن و عظیم باشه، ولی از این نظر خیلی هم فقیر نیست. :D
این مورد به گیم پلی برمیگرده، ولی شاید یه عده ازش بی خبر باشن و نخوان در موردش بدونن. به نظرم چیز خیلی مهمی نیست، ولی به هر حال توی اسپویلر میذارم:
المان های RPG هم توی بازی وجود داره، البته بسیار محدود. مثلاً میشه تعداد نارنجک های قابل حمل رو بیشتر کرد، سرعت تعویض اسلحه رو بالاتر برد یا قدرت های دفاعی بیشتر بدست آورد. مثل اینکه اسلحه ها هم قابلیت آپگرید شدن دارن، مواردی مثل مهمات بیشتر و cooldown سریع تر و ...
pacing و سرعت بازی کمی عجیب و غریب هست و شاید هر کسی باهاش حال نکنه. مثلاً به یه محیطی میرسین که از جک جونور خالی هست و برای خودتون میگردین و یه دفعه در کسری از ثانیه موج های عظیم دشمن از در و دیوار میریزه و باید همه رو منهدم کنین. یه جورایی مثل مرحله جهنم در نمایش E3 که طرف باید با دشمن های زیادی در یک لوکیشن میجنگید. دشمن ها از نظر عملکرد تنوع زیادی دارن و یه عده دنبال شما می افتن و یه عده سر جاشون می ایستن و یه عده هم تحرک زیادی دارن و هی در حال پریدن این طرف و اون طرف هستن. :D سرعت عمل در بازی خیلی مهمه و باید عکس العمل های مناسبی نشون بدین و با سرعت بالا حرکت کنین و double jump انجام بدین و ... تا دشمن ها رو ناکار کنین. موسیقی به اوج خودش میرسه و آدرنالین غوغا میکنه و خون همه جا رو میگیره و کلاً هیجان خیلی بالاست!
تأکید زیادی روی فینیشرها وجود داره و گذشته از ظاهر جذابی که دارن، نقش مهمی در بازی دارن. موضوعی که شاید برای همه خوب نباشه و منتقدهایی داشته باشه. وقتی دشمنی رو تا حد زیادی بیچاره میکنین، یه رنگ آبی پیدا میکنه که شاید خیلی هم دلنشین نباشه و به ظاهر بازی صدمه بزنه. بعدش سراغش میرین و روش فینیشر انجام میدین که این فینیشرها باعث میهش بسته های سلامتی و مهمات بیشتری نسبت به حالت عادی گیر بیارین.
هوش مصنوعی میتونست بهتر از این باشه و طرف روی حالت Ultra Violence بازی میکنه و به نظرش کمی ساده هست. بعضی دشمن ها بیشتر شبیه گوشت هایی هستن که منتظر شما می مونن تا سلاخی ـشون کنین. موضوعی که شاید از جهتی حال بده و آدم احساس قدرتمند بودن بکنه، ولی از طرف دیگه باعث میشه جلوی چالشی بودن بازی گرفته بشه.
اسلحه ها بسیار خوب هستن و حس و حال خفنی موقع تیراندازی میدن. حس و حالی وحشیانه و خشن و Doomمانند!
در مجموع به نظر میرسه طرف با بازی حال کرده و خیلی خوشش اومده. :D
یکی دیگه هم بازی رو انجام داده و خیلی مختصر نوشته که تا الآن 5 ساعت بازی کردم و از تک تک لحظاتش لذت بردم و دمشون گرم و این حرفا. و البته ایشون هم به شدت از موسیقی تعریف کرده.
اون قسمت هجوم دشمنها منو یاد Serious Sam انداخت میرفتی تو یه محیط همه چیز اروم بود یه دفغه یه گله دشمن از در دیوار میریخت رو سرت ! به شدت ازین حرکت استقبال میکنم :D
 
مرسی آریا عالی بود؛ فیدبک های خیلی خوبی بودند...

چند تا نکته در مورد این فیدبک ها:

- یکی اینکه همونطور که تو پست های قبلی هم گفتم اون حاله های آبی نارنجی که برای Glory Kill بوجود میاند رو میتونیم به راحتی از تنظیمات بازی غیر فعال کنیم و طبق گفته Stratton کلا GK ها اختیاری هستند و اگر کسی نخواد میتونه هیچ کدوم رو انجام نده.

- مورد بعدی در مورد ضعیف بودن (یا به عبارت بهتر Easy to Kill بودن) بعضی دشمنها به نظر من یکی از علت های این قضیه تعداد خیلی زیاد دشمن ها در یک محیط هست (برخلاف DOOM 3 که تعداد دشمن ها خیلی کم بود) و همین عامل باعث میشه که کشتن ـشون راحت تر باشه وگرنه در غیر اینصورت 3 روز طول میکشید تا یه اتاق رو پاک سازی کنیم :d ولی مسلما قرار نیست همه دشمن ها همینطوری باشند و حدس من این هست که خیلی جاها دشمنهای تکی و قویتر رو برای برقراری بالانس در نقاط مختلف مپ گذاشتند که برای کشتن اونها باید وقت و انرژی بیشتر صرف کنیم، در مجموع این قضیه چیزیه که باید شخصا تجربه کنیم و نمیشه اینطوری در موردش نظر داد.

- مورد دیگه وسعت مپ ها هست که از این بابت یخورده نگرانی داشتم که ظاهرا طبق فیدبک ها مپ ها بزرگ و خوب کار شدند.

همچنین Pre-Load استیم چهارشنبه 11 می ساعت ساعت 12 صبح (AM) به وقت شرق امریکا (ET) و فکر میکنم اگر اشتباه نکنم 8:30 صبح به وقت تهران شروع میشه... سایز کامل بازی 55GB هست و امیدوارم استیم حسابی فشرده اش کنه؛ و فکر میکنم حجم دانلودی در حد 30 گیگ یا مقداری کمتر معقول باشه...
 
خب Preload بازی چند دقیقه پیش شروع شد؛ حجم دانلود استیم بیشتر از اون چیزی هست که حدس میزدم، همونطور که میبینید 43.8GB هست:

ll5rrr0qb1xxa36futbc.jpg

سرعت استیم هم بدک نیست، خوشبختانه تا کمتر از 2 ساعت دیگه دانلود تموم میشه ولی چه فایده که باز باید یکی دو روز دیگه صبر کنیم :d البته ظاهرا استیم تاریخ ریلیز رو یک روز آورده عقب تر چون الان May 12 رو نشون میده ولی بازم کامل معلوم نیست شاید فقط چند ساعت زودتر بازی ریلیز بشه...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or