Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
@uriel

در مورد Marty Stratton متاسفانه هیچ دیتابیس کامل یا موثقی از سابقه ایشون رو اینترنت وجود نداره؛ ولی تا اونجا که من میدونم ایشون سال 1997 به id Software پیوست و از اون موقع تا الان بیشتر در نقش Producer یا Director of Business Development بوده، البته در DOOM 3 هم فعالیت قوی داشتند و شخصا اولین بار ایشون رو اون زمان تو یکی از مصاحبه های DOOM 3 دیدم. اما خب فعالیت ـشون به عنوان Executive Producer از سال 2009 و روی Quake Live و بعد از اون RAGE و بعد هم همین DOOM شروع شد. در مورد Quake و بخش های آنلاین بازی ها هم طراح های اصلی و مغز های متفکر اونها Tim Willits و John Romero و American McGee بودند و بعید میدونم Stratton اون زمان نقش خاصی تو طراحی و دیزاین این عناوین داشته باشه و شناختن ایشون به عنوان کسی که فقط تجربه کار برروی بخش های آنلاین رو داشته به نظرم کاملا اشتباه هست.

چیزی که من شخصا در مورد Stratton دوست دارم اینه که ایشون بسیار open mind هستند و توجه خیلی ویژه ای به نظرات و فیدبک ها دارند و این موضوع از زمان شروع ساخت بازی کاملا مشخص هست. در مورد ساخت این بازی هردوی Stratton و Hugo Martin به عنوان Director های اصلی هستند؛ ولی به هیچ وجه فقط این دو نفر نیستند، تیم بزرگی اون پشت روی این عنوان کار کردند و مخصوصا بعد از کنسل شدن عنوان قبلی Brainstorm عظیمی در id شکل گرفت و خیلی از مسائل به طرز عجیبی موشکافی شدند و چیزی که امروز میبینم حاصل ساعت های نامحدودی فکر و تحلیل و ایده پردازی هست و به هیچ وجه فقط کار یا تصمیم یکی دو نفر نیست و واقعا تیم بزرگی روی این قضیه کار کردند. خواسته و انتقادهای شما هم کاملا محترم هست؛ فقط صحبت من این هست که زیاد زود قضاوت نکنید و حداقل صبر کنید بازی رو خودتون تجربه کنید بعدا بهتر میتونید در موردش قضاوت کنید، ولی خب به هرحال اگر قرار باشه با همین دید منفی به بازی نزدیک بشید بعید میدونم بتونید دید باز و منصفانه ای به این عنوان داشته باشید و وقتی میگم باید با دید صحیح و باز و در نظر گرفتن همه مسائل به این عنوان نزدیک شد دقیقا همین هست...

به هرحال خواسته قلبی من موفقیت کامل این بازی هست، چرا که موفقیت این بازی کمک بسیار بزرگی به id Software میکنه تا به دوباره به روزهای خوبش برگرده؛ رسما بعد از ریلیز DOOM 3 این استودیو روند نزولی و پر فراز و نشیبی رو طی کرده، اون از RAGE که 6-7 سال تموم تمام بودجه، انرژی و شیره استودیو رو کشید و دست آخر با اینکه همچنان عنوان فوق العاده ای بوده و هست ولی مشکلات تکنیکی انجین، وضعیت اسف بار تکسچرها و بخش آنلاین تعطیل بازی ضربه های خیلی سنگینی به این IP جدید و کل استودیو زدند. بعد از اون هم چندین سال پروسه ی طراحی و development hell ایی که سر نسخه کنسل شده ی DOOM بوجود اومد رسما استودیو رو به مرز ورشکستگی و نابودی کشوند... ولی با تمام این احوال استودیو دوباره روپای خودش ایستاد و این بار با انرژی تر و با ایده های جدید تر به سراغ Rebootـه DOOM اومدند و اگر شرایط ساخت بازی رو از ابتدا در مصاحبه ها دنبال کرده باشید واقعا برای این بازی زحمت زیادی کشیده شده... در مجموع موفقیت این بازی نفس راحتی برای استودیو id Software و از طرفی فرصتی دوباره برای خیلی از ناممکن ها هست؛ شخصا آرزوم این هست که موفقیت های id و همچنین حمایت های Bethesda باعث بشه که شاهد بازگشت دوباره جان کارمک و حتی جان رومرو به استودیو باشیم، میدونم یخورده زیادی تخیلی هست :d ولی مطمئنم ناممکن نیست...

============
@Dinosaur

دمت گرم آریا اتفاقا دیروز بود داشتم فکر میکردم این شبیه کدوم یکی از دشمن ها هست، اسمش یادم رفته بود :D

6grjtzui3xzqnw4yx38q.jpg


ioiyrofxh2fxm1yi81cn.jpg

 
آخرین ویرایش:
@uriel

در مورد Marty Stratton متاسفانه هیچ دیتابیس کامل یا موثقی از سابقه ایشون رو اینترنت وجود نداره؛ ولی تا اونجا که من میدونم ایشون سال 1997 به id Software پیوست و از اون موقع تا الان بیشتر در نقش Producer یا Director of Business Development بوده، البته در DOOM 3 هم فعالیت قوی داشتند و شخصا اولین بار ایشون رو اون زمان تو یکی از مصاحبه های DOOM 3 دیدم. اما خب فعالیت ـشون به عنوان Executive Producer از سال 2009 و روی Quake Live و بعد از اون RAGE و بعد هم همین DOOM شروع شد. در مورد Quake و بخش های آنلاین بازی ها هم طراح های اصلی و مغز های متفکر اونها Tim Willits و John Romero و American McGee بودند و بعید میدونم Stratton اون زمان نقش خاصی تو طراحی و دیزاین این عناوین داشته باشه و شناختن ایشون به عنوان کسی که فقط تجربه کار برروی بخش های آنلاین رو داشته به نظرم کاملا اشتباه هست.

چیزی که من شخصا در مورد Stratton دوست دارم اینه که ایشون بسیار open mind هستند و توجه خیلی ویژه ای به نظرات و فیدبک ها دارند و این موضوع از زمان شروع ساخت بازی کاملا مشخص هست. در مورد ساخت این بازی هردوی Stratton و Hugo Martin به عنوان Director های اصلی هستند؛ ولی به هیچ وجه فقط این دو نفر نیستند، تیم بزرگی اون پشت روی این عنوان کار کردند و مخصوصا بعد از کنسل شدن عنوان قبلی Brainstorm عظیمی در id شکل گرفت و خیلی از مسائل به طرز عجیبی موشکافی شدند و چیزی که امروز میبینم حاصل ساعت های نامحدودی فکر و تحلیل و ایده پردازی هست و به هیچ وجه فقط کار یا تصمیم یکی دو نفر نیست و واقعا تیم بزرگی روی این قضیه کار کردند. خواسته و انتقادهای شما هم کاملا محترم هست؛ فقط صحبت من این هست که زیاد زود قضاوت نکنید و حداقل صبر کنید بازی رو خودتون تجربه کنید بعدا بهتر میتونید در موردش قضاوت کنید، ولی خب به هرحال اگر قرار باشه با همین دید منفی به بازی نزدیک بشید بعید میدونم بتونید دید باز و منصفانه ای به این عنوان داشته باشید و وقتی میگم باید با دید صحیح و باز و در نظر گرفتن همه مسائل به این عنوان نزدیک شد دقیقا همین هست...

به هرحال خواسته قلبی من موفقیت کامل این بازی هست، چرا که موفقیت این بازی کمک بسیار بزرگی به id Software میکنه تا به دوباره به روزهای خوبش برگرده؛ رسما بعد از ریلیز DOOM 3 این استودیو روند نزولی و پر فراز و نشیبی رو طی کرده، اون از RAGE که 6-7 سال تموم تمام بودجه، انرژی و شیره استودیو رو کشید و دست آخر با اینکه همچنان عنوان فوق العاده ای بوده و هست ولی مشکلات تکنیکی انجین، وضعیت اسف بار تکسچرها و بخش آنلاین تعطیل بازی ضربه های خیلی سنگینی به این IP جدید و کل استودیو زدند. بعد از اون هم چندین سال پروسه ی طراحی و development hell ایی که سر نسخه کنسل شده ی DOOM بوجود اومد رسما استودیو رو به مرز ورشکستگی و نابودی کشوند... ولی با تمام این احوال استودیو دوباره روپای خودش ایستاد و این بار با انرژی تر و با ایده های جدید تر به سراغ Rebootـه DOOM اومدند و اگر شرایط ساخت بازی رو از ابتدا در مصاحبه ها دنبال کرده باشید واقعا برای این بازی زحمت زیادی کشیده شده... در مجموع موفقیت این بازی نفس راحتی برای استودیو id Software و از طرفی فرصتی دوباره برای خیلی از ناممکن ها هست؛ شخصا آرزوم این هست که موفقیت های id و همچنین حمایت های Bethesda باعث بشه که شاهد بازگشت دوباره جان کارمک و حتی جان رومرو به استودیو باشیم، میدونم یخورده زیادی تخیلی هست :d ولی مطمئنم ناممکن نیست...

============
@Dinosaur

دمت گرم آریا اتفاقا دیروز بود داشتم فکر میکردم این شبیه کدوم یکی از دشمن ها هست، اسمش یادم رفته بود :D

6grjtzui3xzqnw4yx38q.jpg


ioiyrofxh2fxm1yi81cn.jpg

آره درسته، منم گفتم که استرتون مدت هاس داخل id فعالیت میکنه، ولی خب همونطور که خودت هم گفتی از 2009 به اینور بیشتر تایمش روی quake live بوده، طراح های اصلی بخش سینگل عناوین اید matt hooper ، tim willits ، jason kim ، kevin cloud و... هستن که البته اکثرشون دیگه الان توی id نیستن فقط willits مونده که اونم الان سمت دیگه ای داره ظاهرا، علاوه بر اینا adrian carmack و cristian antkow چندتا عضو حیاتی دیگه هم از id جدا شدن متاسفانه. کلا بخوایم حساب کنیم یه pat duffy و willits و kevin cloyd از تیم قدیم id موندن و البته استرتون که نمیشه اونو به اندازه مهره های نام برده کلیدی دونست، به نظرم با رفتن اونا کار اومد دست استرتون وگرنه تا همین Rage استرتون خیلی توی حاشیه بود فعالیتش بیشتر روی همون Quake live بود :دی.
ولی در هر حال منم آرزومه سیاوش جان بازی موفق باشه، خدا کنه همونطور که گفتی بتونه فروش خوبی داشته باشه تا بتونیم بالاخره بعد از سال ها Quake رو ببینیم. در ضمن من انتقاد میکنم ولی مطمئن باش حتما بازی رو تجربه خواهم کرد بدون هیچ پیش داوری ای، تا روی تجربه شخصیم تاثیر نذاره. من با توجه به نمایش ها نظرمو گفتم و فعلا راضی نبودم، ولی واقعا امیدوارم بعد از تجربه بازی نظرم 180 درجه با پیش بینی های کنونیم فرق داشته باشه. له هر حال یه هفته دیگه باید صبر کرد و دید چی پیش میاد برای این بازی ، بازی ای به بزرگی DOOM ....
 
ظاهرا محدودیت انتشار نقدهای بازی تا قبل از ریلیز بازی برداشته نمیشه که میشه گفت اصلا نشانه خوبی نیست و ممکنه به دلیل پایین بودن نمرات و کاهش فروش بازی در ابتدای عرضه اون بتسدا اینکارو کرده باشه، واقعا امیدوارم بازی خیلی خراب نکنه...
No early Doom review copies for anyone - Doomworld Forums
 
ظاهرا محدودیت انتشار نقدهای بازی تا قبل از ریلیز بازی برداشته نمیشه که میشه گفت اصلا نشانه خوبی نیست و ممکنه به دلیل پایین بودن نمرات و کاهش فروش بازی در ابتدای عرضه اون بتسدا اینکارو کرده باشه، واقعا امیدوارم بازی خیلی خراب نکنه...
No early Doom review copies for anyone - Doomworld Forums

تو همون پادکست ای که اون سایت بهش استناد کرده بیان میکنه که Bethesda اعلام کرده دلیل این قضیه اینه که سرورها برای بخش مالتی پلیر و SnapMap بازی روز ریلیز بازی فعال میشند و قبل از تاریخ ریلیز امکان روشن کردن سرورها وجود نداره (به فرض اگر هم روشن کنند سرورها تقریبا خالی خواهند بود چون بازی هنوز ریلیز نشده)، از طرفی این دو بخش هم مهم و جزوی از بازی هستند و مسلما باید در امتیاز دهی کلی محاسبه بشند... جدای از این قضایا این قضیه برداشته شدن Embargo در روز ریلیز از سیاست های Bethesda هست و سر بازی های دیگه ـشون مثل Wolfenstein TNO و غیره هم همینطور بوده (البته فکر کنم Fallout 4 یک روز قبل از ریلیز بوده).

خلاصه که علی انقد فاز منفی نده:D خیلی کم استرس داریم...:D

البته من شخصا امتیاز بازی چه 1 بشه چه 10 فقط تجربه شخصی خودم از بازی برام مهمه؛ ولی مسلما اهمیت بالای امتیازها در فروش و همچنین موفقیت کلی بازی غیرقابل انکار هست...
 
تو همون پادکست ای که اون سایت بهش استناد کرده بیان میکنه که Bethesda اعلام کرده دلیل این قضیه اینه که سرورها برای بخش مالتی پلیر و SnapMap بازی روز ریلیز بازی فعال میشند و قبل از تاریخ ریلیز امکان روشن کردن سرورها وجود نداره (به فرض اگر هم روشن کنند سرورها تقریبا خالی خواهند بود چون بازی هنوز ریلیز نشده)، از طرفی این دو بخش هم مهم و جزوی از بازی هستند و مسلما باید در امتیاز دهی کلی محاسبه بشند... جدای از این قضایا این قضیه برداشته شدن Embargo در روز ریلیز از سیاست های Bethesda هست و سر بازی های دیگه ـشون مثل Wolfenstein TNO و غیره هم همینطور بوده (البته فکر کنم Fallout 4 یک روز قبل از ریلیز بوده).

خلاصه که علی انقد فاز منفی نده:D خیلی کم استرس داریم...:D

البته من شخصا امتیاز بازی چه 1 بشه چه 10 فقط تجربه شخصی خودم از بازی برام مهمه؛ ولی مسلما اهمیت بالای امتیازها در فروش و همچنین موفقیت کلی بازی غیرقابل انکار هست...
بدجوری استرس زیاد شده این روزای آخر سیاوش :دی
آخه معمولا تجربه ثابت کرده بازی هایی که نقدهاشون همون روز ریلیز و انتشار بازی منتشر میشن بازی هایی هستن که نقدهای عجیب غریب زیاد دارن و اکثرا مورد استقبال قرار نمیگیرن. ولی به قول تو بتسدا کلا همیشه همینجوری بوده، تقریبا بازی هاش همیشه همین سیکل رو دارن برای انتشار نقدها، واسه همین هنوز امیدوارم:) .
منم اصلا برام مهم نیست امتیازاش، چون بی برو برگرد بازیش میکنم و لذتمو میبرم ولی همونطور که خودتم گفتی امتیازات برای فروش بازی میتونه تاثیر گذار باشه. واقعا امیدوارم طوری باهاش برخورد کنن که از لحاظ فروش بازی موفق بشه و بتونیم عناوین دیگه ی id رو (علی الخصوص Quake ) توی چند سال آینده ببینیم:).
5 روز دیگه باید صبر کنیم، 5 روز پر از استرس :دی.
 
  • Like
Reactions: .MARSHAL.
این ویدئوی خمیری فوق العاده بود!!! دیدنش بر همگان واجب هست، هم دوست داران Doom و هم سایر افراد. واقعاً دمش گرم و همین طور تشکر از سیاوش جان بابت لینک. :D
-----------
منم اولش کمی نگران شدم در مورد این قضیه embargo که شاید به خاطر کیفیت بازی باشه، ولی بعد رفتم یه نگاهی به بقیه بازی های Bethesda کردم و نگرانی برطرف شد. :D
این نسل به کنار، نسل قبل هم همین مدلی کار میکردن. یه سرچی زدم، مثلاً Fallout 3 با اون امتیازهای عالی روز 28 اکتبر 2008 منتشر شد و نقدهای سایت های معروف هم همون روز اومده بوده. یا Skyrim که 11 نوامبر 2011 اومد و نقدهاش فقط یه روز قبلش منتشر شدن. یعنی حتی بازی هایی که Bethesda به کیفیتشون ایمان کامل داشته هم اون طوری بودن.
-----------
البته من خودم خیلی منتظر امتیازهای درجه یک و طوفانی نیستم و فکر میکنم بازی امتیازهای خیلی متفاوتی بگیره و از 9 و 10 داشته باشه تا امتیازهایی مثل 7 یا حتی 6! چون باید سلیقه های کاملاً متنوعی رو پوشش بده و کار واقعاً سختی در پیش داره. پیش بینی ـم برای میانگین بازی یه چیزی بین 81 تا 84 اینا هست، ولی کلاً خیلی وقته امتیازها برام پشیزی ارزش ندارن و مهم نظر و سلیقه خودم هست که از یه بازی خوشم بیاد یا نه. :D حالا اگه یه بازی ناشناس باشه، آدم مجبور نقدها رو بخونه تا تصمیم بگیره که بخره یا نه، ولی دیگه Doom این حرفا رو نداره! هرچند همون طور که دوستان گفتن امتیاز تأثیر زیادی روی فروش داره و هرچی میانگین بالاتر باشه بهتره.
 
  • Like
Reactions: Annunaki ™
عزیز لینک اصلی ویدیو از آپارات.کام هستش
خیلی راحت پلی میشه چیش رو مستقیم کنم؟ :D
راستش من الان با گوشی دارم چک میکنم، نمیدونم چرا لینک رو باز نمیکنه، صفحه لود نمیشه کلا. حالا برم خونه اونجا میبینم با pc . منظورم این بود که یه جا آپ کنید تا دانلودش کنم. به هر حال ممنون.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or