Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
فقط در مورد سختی بازی بگم که کسی‌ که بازی میکرد چند صد بار اون مراحل رو رد کرده بود (به گفته خودش.:دی) و جا به جای نقشه رو حفظ بود،بهترین ترکیب اسلحه‌ و و آپگرید هارو هم در دست داشت،همه Choke spot هارو هم دقیقا بلد بود که چطور دشمن هارو به جاهای مورد نظر lure کنه.بازم رو درجه سختی متوسط به بالا یه بار مرد و چندین بار هم داشت میمرد.بازی اون قدری که به نظر میاد راحت نیست،سرعت بالا و حرفه‌ای بودن پلیر آسان نشونش میده.
حتی گفتن رو درجه سختی Ultra nightmare کسی‌ تا به حال نتونسته بازی رو تموم کنه.:دی
 
اینکه بازی health به سبک قدیمی داره اصلا جالب نیست دیگه دوران پک جون بخور گذشته. اعتراض به سختی بازی هم که وارد نیست چرا که بازی امکان انتخاب درجه سختی داره اگه راحته سخت ترش کنید اگرم خود ازاری دارید درجه های ultra هستن
 
اینکه بازی health به سبک قدیمی داره اصلا جالب نیست دیگه دوران پک جون بخور گذشته. اعتراض به سختی بازی هم که وارد نیست چرا که بازی امکان انتخاب درجه سختی داره اگه راحته سخت ترش کنید اگرم خود ازاری دارید درجه های ultra هستن
اخه چرا همه دوست دارن بازی ها مثل CoD جونشون اتوماتیک پر بشه.
به نظرم کار خیلی جالبیه که جون شخصیت بازی اتوماتیک پر نمیشه و نیاز به پک Heal داره
 
اخه چرا همه دوست دارن بازی ها مثل CoD جونشون اتوماتیک پر بشه.
به نظرم کار خیلی جالبیه که جون شخصیت بازی اتوماتیک پر نمیشه و نیاز به پک Heal داره
اتفاقا منم موافقم با این که اتومات نبودش
شخصی میدونی متای بازی کی معلوم میشه ؟ embargo ش کی هست؟
تشکر
 
یکی از بهترین نکات این بازی همین کلاسیک بودن گیم پلی و اللخصوص همین پک هیل بازی هست :دی به شخصه یکی از دلایل علاقه زیادم به سری Resistance همین مورد بود اصلا :دی

سختی بازی هم شدید مورد تاییده :دی وجدانا خیلی وفته دلم یه شوتر اول شخص دهن سرویس کن میخواد:دی
 
یکی از بهترین نکات این بازی همین کلاسیک بودن گیم پلی و اللخصوص همین پک هیل بازی هست :D به شخصه یکی از دلایل علاقه زیادم به سری Resistance همین مورد بود اصلا :D

سختی بازی هم شدید مورد تاییده :D وجدانا خیلی وفته دلم یه شوتر اول شخص دهن سرویس کن میخواد:D
اون ویدیوی درجه سختی hard که برای ign بود رو دیدید ؟
منکه دیدمش راستش یکمی شک کردم به چالش بازی .
امیدوارم واقعا خوب باشه چالشش و بالانس باشه سختیش
تشکر
 
  • Like
Reactions: Red Ѵ
اون ویدیوی درجه سختی hard که برای ign بود رو دیدید ؟
منکه دیدمش راستش یکمی شک کردم به چالش بازی .
امیدوارم واقعا خوب باشه چالشش و بالانس باشه سختیش
تشکر
نه :دی از چه لحاظی شک کردید؟ :دی زیادی سخت بود یا آسون میزد؟:دی

مورد اول خوبه ولی مورد دوم مطمئنم هرچی باشه اسون فکر نکنم :دی
 
  • Like
Reactions: sadegh93
نه :D از چه لحاظی شک کردید؟ :D زیادی سخت بود یا آسون میزد؟:D

مورد اول خوبه ولی مورد دوم مطمئنم هرچی باشه اسون فکر نکنم :D
Id Software's Doom | PC
این لینک بالا هستش اون ویدیو .
به نظرم سخت نبودش خیلی و چندان چالش بر انگیز نبودش روی hard
 
اخه چرا همه دوست دارن بازی ها مثل CoD جونشون اتوماتیک پر بشه.
به نظرم کار خیلی جالبیه که جون شخصیت بازی اتوماتیک پر نمیشه و نیاز به پک Heal داره

این دیگه نظر شخصی هست این سبک جون جدید هست و طرفدارهای خیلی زیادی داره تقریبا همه ی بازی ها هم دارن ازش استفاده می کنن به نظرم این شکلی بازی سخت تر می شد یکم مسخره هست هر کسی هم می کشی 10 تا جون بهت می ده کلا در بازی مدام دنبال پک جون هستی برعکس سیستم جون جدید وادارت می کنه گاهی فرار کنی یا جا خالی بدی بازی هم سخت تر و نفس گیر تر بشه واقعی ترم به نظر میاد. من کلا نگران تکرای شدن بازی بعد از 1 مدت هستم مخصوا اینکه بازی هم طولانی ساختن دشمنای بازی هم یعضی هاشون حقیقتا نچسب هستن حس ترس هم اصلا ندارن امیدوارم نمرات بازی خوب بشه متاش بالای 8 بشه هر چی باشه 1 عمر خاطره با این بازی داریم.
 
  • Like
Reactions: sadegh93
آخه این بازی health pak رو گذاشته ولی فقط اسما اینکارو کرده، رسما همون عمر regenerate هستش. هر دشمنی رو میکشی صدتا پک مهمات و عمر بهت میده.
یاد half life 2 و doom 3 و far cry بخیر، آخرین عناوبنی که پک سلامتی رو خیلی خوب ساختن همینا بودن، البته در کنار بازی زیبای fear.
ایستگاه های سلامتی و پک های مهمات و آرمور و سلامتی یه جاهای خاصی بود، نه اینکه هرکی رو بکشی صدتا از اینا بهت بده.
والا من خیلی میانگین و امتیاز برام مهم نیست، ولی با چیزی که من ازش دیدم اگه تا آخر مثل همین نمایشاش باشه ۷ تا ۷:۵ بیشترین نمره ایه که میتونم بهش بدم.
کاشکی این بازی رو هم توی کلاس wolfenstein the new order میساختن. یکم از جو نسخه های قدیمش دور شده بود ولی انصافا جزو لذت بخش ترین و بهترین شوترهای ساخته شده ابن چند سال شد برام.
 
آخرین ویرایش:
Pre Order Bonus بازی رو تقویت کردن ، یه نسخه Wolfenstein The Old Blood هم به رایگان به اکانت اضافه میکنه.
دیگه کاری کرد با این Bonus ها خریدیم .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: .MARSHAL. and raya2
سیستم مورد نیاز نهایی بازی اعلام شد:

Minimum:

  • Windows 7/8.1/10 (64-bit versions); Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 or better;
  • 8 GB RAM; 55 GB free HDD space; NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or better
  • Contains a single disc. Download of additional files from Steam (total amount 45 GB) is required to run the game.
  • Requires Steam activation and broadband internet connection for Multiplayer and SnapMap.
Recommended:

  • Windows 7/8.1/10 (64-bit versions); Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 or better;
  • 8 GB RAM; 55 GB free HDD space; NVIDIA GTX 970 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB or better
  • Contains a single disc. Download of additional files from Steam (total amount 45 GB) is required to run the game.
  • Requires Steam activation and broadband internet connection for Multiplayer and SnapMap.
همونطور که تو مشخصات گفته شده 10 گیگ بازی تو دیسک هست و مابقی از طریق استیم دانلود میشه. اگر اشتباه نکنم بتزدا تو F4 هم همین کار رو کرده بود، به نظرم میشه همین موضوع رو یه جور تایید عدم استفاده از دِنوو دونست.
 
@A-L-I

Wolfenstein The Old Blood هست نه TNO، پریشب استیم رو چک کردم درجا بازی به اکانتم اضافه شده بود.

7qsdkm1alsi7mf37mrkj.jpg

@sadegh93

دقیقا همون تریلر لیک شده نیست، یکسری تغییرات ظریفی داره ضمن اینکه موزیک هم عوض شده، در نیمه دوم تریلر یک موزیک جدید و به اصطلاح industrial تر به تریلر اضافه کردند...

@uriel

هنوز بازی ریلیز نشده زدی بازی رو قطع نخاء کردی رفت که برادر :d نمیدونم چرا انقدر عجله میکنی در مورد قضاوت درباره بازی؛ من نمیگم که لزوما اشتباه میکنی یا بازی پرفکت هست و ایرادی نداره، نه اتفاقا این بازی هم مثل هر عنوان دیگه ای ایرادات خاص خودش رو خواهد داشت، ولی به نظر من باید به این Reboot با زاویه ی دید درست نگاه کرد؛ شما جدای از این موضوع که هنوز بازی رو تجربه نکردی، کلا فقط داری بازی رو با شماره 3 مقایسه میکنی و توجه نداری که این یک Reboot هست و این IP نسخه 1 و 2 هم داشته که از قضا حجم عظیم طرفدارهای اورجینال بازی رویکرد اون دو نسخه رو بیشتر میپسندند. شخصا DOOM 3 رو می پرستم و هنوزم آیکان ـش روی دسکتاپم هست و برای بار صدم دارم بازی رو از اول تا آخر میرم؛ ولی این دلیل نمیشه ایرادات مختلف اون بازی رو نادیده بگیریم.

الان اینجا نمیخوام DOOM 3 رو نقد کنم یا سر نکات مثبت و منفی اش بحث کنم؛ ولی یادمون نرفته که سر DOOM 3 چه کوهی از انتقادها به سمت id سرازیر شد؛ و کاملا طبیعی هست که سر این نسخه دیگه نمیخواهند داستان های گذشته تکرار بشه و بازی رو با رویکرد دیگه ای که همون رویکرد بالانس شده ی مورد بحث هست ارائه کردند وگرنه اگر قرار بود این بازی هم مثل DOOM 3 باشه خب یه expansion ـه stand alone با موتور id Tech 6 میدادند و سر و ته قضیه رو جمع میکردند... همه این اعتراض ها و ایرادگیری هایی که الان به این صورت داره برای این بازی میشه در زمان ریلیز DOOM 3 هم داشت به شکل دیگه ای سر اون بازی خالی میشد، و حجم عظیمی از انتقادها و ایرادها بود که نثار بازی میکردند، دلیل اصلی ـش هم اینه که خیلی از گیمر ها فقط درگیر خاطرات نسخه های گذشته بودند و نمیخواستند بپذیرند که این فرنچایز داره رشد میکنه و وقتی حجم عظیم اون تغییرات رو دیدند تا چند سالی فقط هنگ بودند، اما بعد از گذشت یک مدت و تجربه کردن بازی خیلی ها به این نتیجه رسیدند که "نه مثل اینکه این بازی و فرمول های جدیدش هم میتونه لذت بخش باشه..." و اینو تو تغییر نظرات و کامنت هایی که بعده ها گذاشته میشد میتونستید ببینید. در مورد این بازی هم دقیقا به همین صورت هست و هیچ کس هنوز دریافت و خاطره ی لذت بخش خاصی از این بازی نداره، دلیلش هم سادست چون بازی هنوز ریلیز نشده!

اگر صحبت ها و interview هایی که از ابتدای پروسه ساخت بازی منتشر شده بود رو دنبال کرده باشید از ابتدا رویکرد یجورایی کاملا مشخص بود، خیلی نکات ظریف و دقیقی رو بارها به شکل های مختلف بیان کردند. به عنوان مثال صحبت از Health Regeneration شد؛ چندین بار تا حالا Stratton اعلام کرده که دلیل نداشتن Health Regeneration این هست که باعث عقب نشینی و کاور گرفتن پلیر میشه و این به جریان و flow اصلی بازی ضربه اساسی میزنه. بازی یک ریتم و flow مشخصی داره که با ریزبینی و وسواس زیاد و پایبندی به المان هایی که نسخه های کلاسیک رو فوق العاده کرده بود ساخته شده. در عین حال همونطور که قبلا هم ذکر کردم به جهت حفظ تعادل و بالانس، المان های زیادی از نسخه 3 بازی هم گرفته شده تا بالانس کلی بازی بهم نخوره و همچنین بتونند همه طرفدارها رو راضی نگه دارند. علاوه بر همه اینها کلی امکانات، قابلیت ها و نوآوری های جدیدی رو به بازی اضافه کردند تا روند و جریان اصلی رشد و تکامل بازی حفظ بشه... بازی یک عنوان با اصالت هست که نسخه ی جدیدش داره تو سال 2016 بیرون میاد و مسلما لازم هست که پیشرفت ـش کافی و قابل توجه باشه تا بتونه نظرها رو جلب کنه.


به هر حال در مجموع تنها ترس من در حال حاضر این هست که بعضی منتقدها با دیدی که شایسته این فرنچایز هست بهش نزدیک نشند و نتیجه اش فقط برخوردهای به شدت سلیقه ای و سلسه مراتب کوبیدن بازی بشه...؛ همونطور که گفتم بازی پرفکت نیست و مسلما مثل هرعنوان دیگه ای ایرادات مختلف خودش رو داره ولی به نظرم به علت دلایلی که در پست های قبلی و این پست بیان کردم این بازی الان وضعیت و شرایط بسیار حساس و بحرانی داره که لازمه ی برخورد منطقی باهاش قبل از هرچیز رویکرد و دیدگاه درست بهش هست؛ یعنی درواقع اولین و ضروری ترین موضوع برای نقد درست این عنوان دیدگاه درست منتقد با درنظر گرفتن 23 سال روند تکامل بازی هست... از طرفی مطمئنا موفقیت این بازی برای id Software و Bethesda به صورت اتوماتیک میتونه امکان ریلیز نسخه های بعدی Quake و RAGE رو به شدت افزایش بده و تسریع کنه...
 
آخرین ویرایش:
سیاوش باور کن من خودم اسم doom برام مقدسه، اصلا من با عناوین id عاشق بازی و بازیسازی شدم، یعنی هر کدوم از محصولات id و عناوینش برام حکم تمام خاطرات نوجوانی و جوانیم رو داره. قبلا هم گفتم این استودیو همیشه بهترین استودیو بوده برام حتی تا قبل از انتشار استریم یک ساعته هم من کاملا به موفقیت بازی مطمئن بودم ولی...
ببین الانم صد در صد نمیخوام بازی رو قضاوت کنم و با تمام وجود آرزو دارم نظرم اشتباه باشه ولی جدا هر کاری میکنم نمیتونم به خودم بقبولونم که این بازی یه عنوان در کلاس بازیسازی id و سری doom هست. ببین من اصلا نمیخوام بگم doom 1 بهتره یا ۲ یا ۳ ، من سه تا نسخه گذشته بازی رو میپرستم، هرسه تا توی زمان خودشون منو حسابی شگفت زده کردن، یعنی با بازی کردنشون کاملا به قدرت بازیسازی id و اینکه همیشه جلوتر از زمانشون هستن ایمان میاوردم، ولی سر این نسخه و با این نمایش ها واقعا شکه شدم و هنوزم هستم که چرا اینا اینقدرررر عقب گرد کردن!!!! ببین دلایلمو گفتم راستش نمیخوام با بیانشون دوباره توضیح واضحات بدم و پستم طولانی بشه دوباره ولی یه نکته رو بگم، از دید من انتخاب آدمی مثل استرتون برای تهیه کنندگی این پروژه یه اشتباه محض بود، ایشون یه بازیساز فوق العاده و از قدیمی های id هستن ولی تمام عمرشو صرف quake live و عناوین مولتی پلیر id کرده، دادن یه پروژه مثل doom که همیشه به سینگلش معروف بوده به ایشون کار از بیخ و بن اشتباهی بود. آخه سیاوش بازی اصلا شبیه نسخه های کلاسیک هم نیست بدبختانه، شاید نوع فضاسازی ها و فرم کلی شباهت داشته باشه ولی عمق طراحی و شوتر بازی کاملا شبیه بازی های آنلاین محوره، باور کن doom های کلاسیک خیلی چلنج داشتن موقع مبارزات ، دشمنای این نسخه واقعا دشمنای همیشگی doom نیستن، یک مشت گوشت برای تکه تکه شدنن فقط، کاملا شوتر بازی و روند سرعت‌گیم پلی یادآور quake3 هست برام، نمیگم بده، نسخه ۳ کوئک فوق العاده ترین شوتر حرفه ایه برای من ولی برای یه بازی آنلاین محور نه عنوانی مثل doom، حتی طراحی و رنگبندی هاشم کاملا شبیه نسخه ۳ کوئک هست.
من از خدامه بازی مورد توجه قرار بگیره، واقعا از ته دل امیدوارم فقط من باشم که از بازی خوشم نیومده و دچار اشتباه شده باشم و بازی نقدهای مثبت و فروش خوبی داشته باشه تا عناوین دیگه id مثل Quake رو که سال هاست منتظرش هستم و همینطور Rage که خیلی هیجان انگیز بود برام رو دوباره ببینم. ولی متاسفانه به عنوان یکی از سرسخت ترین طرفدارای id اصلا این doom رو توی کلاس کارهای id و لایق این فرنچایز نمیدونم که البته نظر کاملا شخصیمه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or