Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
تنها چیزی آرزومه از این بازی فیزیک وسایل نقلیه بشه مثل نسخه چهارم نیکو بلیچ و دوستان، نسخه v فیزیک ماشین ها بی وزن طور شدن ولی توی چهار ماشین ها سنگین بودن کاش این نسخه جدید هم فیزیک ماشین ها به سمت همون فیزیک گاد طور نسخه چهارم بره بقیه چیزها میدونم پرفکته هرچند دوست داشتم ماشین ها هم لایسانسی بودن ولی انگار نیستند.
فیزیک و هندلینگ ماشینا تو 4 عالی بود عالی. روی ps3 گرفته بودم بازی رو و هیچوقت یادم نمیره اولین دفعه ای که یه کوروت تو بازی گرفتم و وقتی سوارش شدم درجا گاز و ترمز رو نگه داشتم و افکت دودی که از لاستیکا بلند میشد تشتک هام پرید...
 
فیزیک و هندلینگ ماشینا تو 4 عالی بود عالی. روی ps3 گرفته بودم بازی رو و هیچوقت یادم نمیره اولین دفعه ای که یه کوروت تو بازی گرفتم و وقتی سوارش شدم درجا گاز و ترمز رو نگه داشتم و افکت دودی که از لاستیکا بلند میشد تشتک هام پرید...
من یادمه اولین بار ۴ رو توی گیم نت دیدم از فیزیک وسایل نقلیه اش پشمام ریخته بود 😁
 
  • Smile
Reactions: Mohsen GT
اين مساله محدوديت حمل سلاح تو ذهن منم بود.
واسه سال ٢٠٢٥ و اين بازى زشنه كاركتر از شلوارش يه آر پى جى يهو در بياره :D

جالبه فکر کنم من جزو کسایی باشم که با این ایده مخالفم بنظرم محدودیت حمل سلاح اگر زیاد باشه به گیم پلی بازی آسیب میزنه بالاخره ما با یه بازی طرفیم نه شبيه ساز زندگی!

وجود این محدودیت ها تو RDR 2 قابل درک بود گرچه اونجا هم بعضی قسمت ها مثل تغذیه و تیمار اسب به نظرم تاحدودی زیاده روی بود و بازیکن رو الکی محدود می کرد ولی تو دنیای GTA همچین محدودیتی برای حمل سلاح واقعا آزادی عمل رو از بازیکن می گیره
 
مثل rdr تبدیل به قابلیت دکوری و استفاده نمایشی میشه یا تو سرورهای ایمرسیو رول-پلی که همین الان محدودیت حمل سلاح هست
تو فری-رُم با چیت و ماد محدودیت رو دور میزنن برا همین در کل بودنش بهتر از نبودنشه
 
  • Like
Reactions: Mprince
فکر کنم بخوایی اسلحه بیشتر حمل کنی باید ساک داشته باشی
تو عک های لیک شده ساک همراه یکی از کارکترها بود
آره تو فوتیج های پری آلفا هم محدویت حمل اسلحه هست و هم کیف همراه کرکتر هست.
امکان حمل اجساد هم هست تو این فوتیج ها.


View attachment VID_20250330_091516_424.mp4
View attachment VID_20250330_091639_887.mp4

مثل rdr تبدیل به قابلیت دکوری و استفاده نمایشی میشه یا تو سرورهای ایمرسیو رول-پلی که همین الان محدودیت حمل سلاح هست
تو فری-رُم با چیت و ماد محدودیت رو دور میزنن برا همین در کل بودنش بهتر از نبودنشه
واقعا نمیفهمم مشکل تو چیه تو این فروم؟ یه بحثی که هیچ ربطی به حرفای کاربران دیگه نداره رو میکشی وسط به خیال خودت فقط میخوای یه پارازیت انداخته باشی. واقعا سرورهای رول پلی و چیت و ماد چه دخلی به موضوع داشت؟ اگر برای کاربران شناخته شده نبودی می‌گفتیم طرف بی اطلاعه ولی تورو دیگه همه میشناسن. لطفا اینجارو مثل بقیه تاپیک ها تاکسیک نکن
 
جالبه فکر کنم من جزو کسایی باشم که با این ایده مخالفم بنظرم محدودیت حمل سلاح اگر زیاد باشه به گیم پلی بازی آسیب میزنه بالاخره ما با یه بازی طرفیم نه شبيه ساز زندگی!

وجود این محدودیت ها تو RDR 2 قابل درک بود گرچه اونجا هم بعضی قسمت ها مثل تغذیه و تیمار اسب به نظرم تاحدودی زیاده روی بود و بازیکن رو الکی محدود می کرد ولی تو دنیای GTA همچین محدودیتی برای حمل سلاح واقعا آزادی عمل رو از بازیکن می گیره
کلا این معقوله ی game logic توی بازیها بنظرم خیلی بحث پایه ای و مهمیه و از طرفی خیلی هم سلیقه ای ( مثلا توی تاپیک اساسینز حسابی داره نظرهای متفاوتی داده میشه و بنظرم بیشترش به همین مسئله برمیگرده :D ) و این مسئله برای هر کسی حتی خود بازیساز میتونه تعریف خاص خودش رو داشته باشه و برپایه ی همین منطق هست که در یک بازی مشخص میشه بازیساز چقدر تونسته مخاطب خودش رو درگیر دنیایی که ساخته بکنه چون هر تصمیم اشتباه میتونه یک گسستگی بین دنیای بازی و گیمر ایجاد کنه و باعث خستگی و بقولی پرت شدن گیمر از دنیای بازی بشه و بازی کشش لازم رو ایجاد نکنه و این خیلی بستگی به نوع تعریف game logic توی بازی داره. مثلا راجع به گیم پلی اینه که بازیساز چه نوع میکانیک هایی برای گیم پلی تعریف کنه که هم درگیر کننده باشه هم سرگرم کننده باشه و هم با منطق دنیای بازی بخونه و چیز هجو و بیهوده ای از اب درنیاد مخصوصا برای بازیهای راکستار که همیشه ایده های بلندپروازانه ای دارند! حالا با این وجود باید درنظر بگیریم توی بازیهای راکستار واقع گرایی خیلی نقش مهمی داره و مطمئنم راکستار پایه ی بازیش رو براساس انتقال همین حس به مخاطب قرار میده و این رو توی تمام ارکان بازی تاثیر میذاره. مطمئنا همه ی ما از واقع گرایی بازی استقبال میکنیم و اصلا بهمین خاطره ما gta رو دوست داریم :D ولی خب از طرفی هم این مورد خیلی میتونه سلیقه ای باشه و توی بازی بالا و پایین بشه و برای بعضی ها لذت بخش باشه و برای بعضی ها نه. مثل شما که ترجیح میدی اسلحه ها از تو جیب کارکتر دربیاد :D درصورتیکه هستن افرادی که دوست دارن توی بازی میکانیزم های واقع بینانه تری برای دراوردن اسلحه تجربه کنن. اما بگم که راکستار توی این موارد اغلب جادو میکنه :D یعنی جوری این منطق میکانزیم های گیم پلی رو تعریف میکنه که توی تارو پود دنیای بازی تنیده میشه و ما از انجام دادن کوچکترین کارهایی که توی بازی وجود دارن لذت میبریم! :D بنظرم رویکردی که راکستار قراره با گیمپلی gta vi داشته باشه خیلی رئالستیک تر از gta 5 هست و به اون صورت گیم پلی ارکید گونه ای توی بازی نبینیم از طرفی هم احتمالا به اندازه رد دد٢ نخوان یک بازی اتمسفریک با گیم پلی سنگین تحویل بدن و از این لحاظ دست گیمر رو بازتر بذارن و بازی رو فان تر در بیارن. درکل راجع به این موارد من خیلی خوشبینم.
 
بشخصه از هر چه به زمین چسبیده تر شدن VI استقبال میکنم
مثلا دوس ندارم الکی ویراژ بدم و داغون کردن ماشین بقیه و محیط و داغون شدن ماشین خودم هیچ تنبیهی نداشته باشه میخوام ماشینم خودش شخصیت باشه باهم یه سفر مشترک داشته باشیم بهش حس پیدا کنم مواظبش باشم
یا مثلا دیگه دوس ندارم از تو کمرم اسلحه دربیارم و از این دست چیزا
بعید میدونم بعد پذیرش عمومی رئالیسم افراطی RDR2 راکستار به عقب برگرده و IV حداقل به همون اندازه به زمین چسبیده ست
 
من حس میکنم فیزیک بازی توی سینگل پلیر و انلاین خیلی تفاوت داشته باشه
توی سینگل پلیر فیزیک سنگین و ماشین ها با تخریب زیاد و مثلا مردن در صورت تصادف شدید رو میذارن ولی تو انلاین ارکیدش میکنن تا بچه مچه ها حال کنن
حتی قابلیت هایی مثل حمل سلاح محدودم مطمینم فقط سینگل پلیر میذارن و انلاین مثه GTA V پیش میرن
 
من حس میکنم فیزیک بازی توی سینگل پلیر و انلاین خیلی تفاوت داشته باشه
توی سینگل پلیر فیزیک سنگین و ماشین ها با تخریب زیاد و مثلا مردن در صورت تصادف شدید رو میذارن ولی تو انلاین ارکیدش میکنن تا بچه مچه ها حال کنن
حتی قابلیت هایی مثل حمل سلاح محدودم مطمینم فقط سینگل پلیر میذارن و انلاین مثه GTA V پیش میرن
دقیقا. همین الانم فیزیک و پیچیدگی انیمیشن های رددد انلاین و بخش سینگل کمی متفاوته. منم معتقدم بخش سینگل VI پلیر برای تجربه ایمرسیو بهتر خیلی فیزیک محور ترو واقع گرایانه تر خواهد بود . حداقل حرفی که سم هاوسر در مورد VI زده خیلی روی بخش واقع گرایی و ایمرسیو تاکید کردن
 
کلا این معقوله ی game logic توی بازیها بنظرم خیلی بحث پایه ای و مهمیه و از طرفی خیلی هم سلیقه ای ( مثلا توی تاپیک اساسینز حسابی داره نظرهای متفاوتی داده میشه و بنظرم بیشترش به همین مسئله برمیگرده :D ) و این مسئله برای هر کسی حتی خود بازیساز میتونه تعریف خاص خودش رو داشته باشه و برپایه ی همین منطق هست که در یک بازی مشخص میشه بازیساز چقدر تونسته مخاطب خودش رو درگیر دنیایی که ساخته بکنه چون هر تصمیم اشتباه میتونه یک گسستگی بین دنیای بازی و گیمر ایجاد کنه و باعث خستگی و بقولی پرت شدن گیمر از دنیای بازی بشه و بازی کشش لازم رو ایجاد نکنه و این خیلی بستگی به نوع تعریف game logic توی بازی داره. مثلا راجع به گیم پلی اینه که بازیساز چه نوع میکانیک هایی برای گیم پلی تعریف کنه که هم درگیر کننده باشه هم سرگرم کننده باشه و هم با منطق دنیای بازی بخونه و چیز هجو و بیهوده ای از اب درنیاد مخصوصا برای بازیهای راکستار که همیشه ایده های بلندپروازانه ای دارند! حالا با این وجود باید درنظر بگیریم توی بازیهای راکستار واقع گرایی خیلی نقش مهمی داره و مطمئنم راکستار پایه ی بازیش رو براساس انتقال همین حس به مخاطب قرار میده و این رو توی تمام ارکان بازی تاثیر میذاره. مطمئنا همه ی ما از واقع گرایی بازی استقبال میکنیم و اصلا بهمین خاطره ما gta رو دوست داریم :D ولی خب از طرفی هم این مورد خیلی میتونه سلیقه ای باشه و توی بازی بالا و پایین بشه و برای بعضی ها لذت بخش باشه و برای بعضی ها نه. مثل شما که ترجیح میدی اسلحه ها از تو جیب کارکتر دربیاد :D درصورتیکه هستن افرادی که دوست دارن توی بازی میکانیزم های واقع بینانه تری برای دراوردن اسلحه تجربه کنن. اما بگم که راکستار توی این موارد اغلب جادو میکنه :D یعنی جوری این منطق میکانزیم های گیم پلی رو تعریف میکنه که توی تارو پود دنیای بازی تنیده میشه و ما از انجام دادن کوچکترین کارهایی که توی بازی وجود دارن لذت میبریم! :D بنظرم رویکردی که راکستار قراره با گیمپلی gta vi داشته باشه خیلی رئالستیک تر از gta 5 هست و به اون صورت گیم پلی ارکید گونه ای توی بازی نبینیم از طرفی هم احتمالا به اندازه رد دد٢ نخوان یک بازی اتمسفریک با گیم پلی سنگین تحویل بدن و از این لحاظ دست گیمر رو بازتر بذارن و بازی رو فان تر در بیارن. درکل راجع به این موارد من خیلی خوشبینم.
نظرت راجب سیستم پلیس و وانتد تو VI چیه؟
سیستم پلیس و وانتد توی GTA V، سیستم یه مکانیک کلاسیک و ساده بود که از نسخه‌های قبلی الهام گرفته بودن و بر اساس ستاره‌های وانتد کار می‌کرد.
۱ ستاره پلیس معمولی دنبالت می‌کرد، اگه از دیدشون مخفی میدشی، وانتدت پاک می‌شد.
۲ ستاره پلیس با سلاح‌های سنگین‌تر و ماشین‌های سریع‌تر می اومد باز اگه مخفی میشدی، وانتدت پاک می‌شد
۳ ستاره پلیس SWAT وارد می‌شد و ممکن بود جاده‌بند بزنن. باز هم با مخفی شدن، وانتد پاک می‌شد
۴ ستاره مامورای FIB وارد میشدن و تعقیب شدیدتری می‌کردن
۵ ستاره ارتش و هلیکوپترهای نظامی می اومد که خیلی سخت‌تر بود فرار کردن‌.
ویژگی اصلی این سیستم این بود که وقتی از دید پلیس مخفی می‌شدی وانتدت برای همیشه پاک می‌شد و هیچ سابقه‌ای از جنایتت توی سیستم پلیس باقی نمی‌موند، پلیس هیچ‌وقت دنبالت نمی‌افتاد یا جنایتت رو به یاد نمیاورد‌
ولی تو RDR2 داستان خیلی فرق میکرد و راکستار اومد یه سیستم وانتد خیلی پیچیده‌تر و واقع‌گرایانه‌تر پیاده کرد که واقعاً پیشرو بود و یه گام بزرگ به جلو نسبت به GTA V بود.
اگه یه جرم کوچیک مثل دزدیدن اسب یا شلیک تصادفی توی شهر مرتکب می‌شدی، یه پیام کوتاه توی گوشه صفحه ظاهر می‌شد که می‌گفت قانون‌شکنی دیده شده یا مامورا خبر دار شدن. توی این مرحله، هنوز وانتد رسمی نداری، ولی اگه دوباره مرتکب جرم شی یا نزدیک پلیس شی، وانتدت فعال می‌شه. تو این فاز، می‌تونستی با پرداخت بانتی توی اداره پست، وانتدت رو پاک کنی و به وضعیت عادی برگردی.
ولی اگه جرم بزرگ‌تری مثل قتل، دزدی مسلحانه یا فرار از دست پلیس مرتکب می‌شدی، یه بانتی روی سرت گذاشته می‌شد. این جایزه بسته به شدت جرم متفاوت بود مثلاً ۵ دلار برای یه جرم کوچیک، تا چند صد دلار برای قتل‌های بزرگ.
توی این مرحله، مامورا یا بانتی هانترها دنبالت می‌افتادن که دستگیر میشدی به زندان می‌افتادی یا باید جایزتو می‌دادي. اگه فرار کنی، جایزه‌ات توی سیستم باقی می‌موند و حتی اگه یه شهر دیگه بری، ممکن بود پلیس یا شکارچی‌ها دوباره پیدات کنن. بعد تازه یه پویایی هم داشت این سیستم وانتد تو رددد۲. مثلا اگه توی یه منطقه روستایی جرم میکردی، ممکن بود فقط چند سواره‌نظام محلی دنبالت بیفتن ولی فقط کافی بود توی شهر بزرگ مثل Saint Denis جرم کنی، پلیس ها با سلاح‌های سنگین‌تر و هماهنگی بیشتر می‌اومد و همو با سوت زدن خبر میکردن و خلاصه تو اون شهر دردسری بود
این همون بخشی از واقع گرایی هست که راجبش بحث کردیم تو چندتا پست قبل. اینا تو RDR2 خیلی به تاریخ و فرهنگ غرب وحشی وفادار بودن . مثلاً اگه توی یه منطقه بومی جرم می‌کردی، ممکن بود قبیله‌های بومی یا نیروهای نظامی فدرال دنبالت بیفتن.تازه سیستم وانتد به رفتار اجتماعی بازیکن هم وابسته بود مثلاً اگه با مردم محلی خوب رفتار کنی، ممکن بود کمتر گزارش شی.

حالا از اونجا که محاله راکستار تو بازی جدیدش مکانیک ها را ارتقا خفنی نده و حتی مکانیک ها بهتر میشن به نظرت تو VI چطوره این سیستم؟
آیا مثلا ترکیعب از GTA V و RDR2 عه؟ مثلاسیستم ستاره‌ای وانتد رو نگه دارن، ولی بهش پیچیدگی بیشتری اضافه کنن؟ مثلا اگه یه جرم کوچیک کنی مثلاً خلاف های رانندگی مثل تصادف با ماشین پلیس، ممکنه یه پیام ظاهر بشه که بگه پلیس خبر دار شده، ولی هنوز دنبالت نیست ولی اگه دوباره جرم کنی یا نزدیک پلیس شی، وانتد فعال می‌شه
یا نه میان و کلا سیستم وانتد رو خیلی پویاتر و هوشمندتر می‌کنند؟ که با توجه به تریلر و شایعات دیگه ممکنه پلیس بتونه با دوربین‌ها یا سیستم‌های تشخیص چهره، تو رو شناسایی کنه و حتی اگه چند ماه از جنایتت گذشته باشه، دوباره دنبالت بیفتن. مثل RDR2 پلیس می‌تونه با همدیگه هماهنگی بیشتری داشته باشن. مثلاً اگه توی منطقه‌ای جرم کنی، ممکنه تمام نیروها توی اون منطقه یا حتی شهرهای اطراف خبر دار بشن و دنبالت بیفتن ضمن اینکه سیستم وانتد می‌تونه به محیط و زمان روز بستگی داشته باشه. مثلاً اگه توی شب و توی یه منطقه خلوت جرم کنی، ممکنه پلیس دیرتر پیدات کنه، ولی اگه توی روز و توی یه منطقه شلوغ باشی، سریع‌تر گیر بیفتی.
اگه راکستار بیاد و به فرهنگ پلیس فلوریدا وفادار بمونه باید بگم که کلا پلیس های اون ایالت بشدت به تکنولوژی‌های مدرن مثل پهپادها، هلیکوپترهای مجهز، و سیستم‌های ردیابی GPS مجهزن. از طرفی برای حفظ سادگی گیم‌پلی سریع چون GTA یه سری بازی اکشن و سریع هست، راکستار احتمالاً نمی‌خواد سیستم وانتد رو خیلی پیچیده کنه که گیم‌پلی رو کند کنه. ممکنه یه تعادل بین سادگی GTA V و واقعیت‌گرایی RDR2 برقرار کنن مثلا سیستم ستاره‌ای رو نگه دارن، ولی هر لول ستاره جزئیات بیشتری داشته باشه و مخفی شدن از پلیس همچنان سریع و ساده باشه، ولی اگه جنایت بزرگی کنی، پلیس ممکنه یه پرونده باز روی تو باز کنه که بعداً دوباره پیدات کنن. تأثیر تکنولوژی و بهتر شدن سخت افزار این نسل و بخصوص CPU رو هم دست کم‌ نمیشه گرفت چون احتمالا پلیس ها می‌تونن فتار هوشمندتری داشته باشن، مثل پیدا کردن مسیرهای بهتر برای تعقیب ما، یا استفاده از تاکتیک‌های گروهی برای محاصره کردن ما. سابقه جنایت که ممکنه توی سیستم پلیس باقی بمونه و بعداً باعث تعقیب دوباره بشه.
 
View attachment VID_20250331_015713_336.mp4


مجری:
- بودجه ساخت GTA 6 چقدره؟

استراوس زلنیک:
«ما عملاً منابع مالی نامحدود در اختیار راکستار گذاشتیم چون راکستار دنبال کمال و ارائه تجربه بی نقص هست. GTA 6 دارای یه استاندارد خیلی بالاست ، برای همینه که زمان زیادی برای ساختش طول کشیده.»
 
نظرت راجب سیستم پلیس و وانتد تو VI چیه؟
سیستم پلیس و وانتد توی GTA V، سیستم یه مکانیک کلاسیک و ساده بود که از نسخه‌های قبلی الهام گرفته بودن و بر اساس ستاره‌های وانتد کار می‌کرد.
۱ ستاره پلیس معمولی دنبالت می‌کرد، اگه از دیدشون مخفی میدشی، وانتدت پاک می‌شد.
۲ ستاره پلیس با سلاح‌های سنگین‌تر و ماشین‌های سریع‌تر می اومد باز اگه مخفی میشدی، وانتدت پاک می‌شد
۳ ستاره پلیس SWAT وارد می‌شد و ممکن بود جاده‌بند بزنن. باز هم با مخفی شدن، وانتد پاک می‌شد
۴ ستاره مامورای FIB وارد میشدن و تعقیب شدیدتری می‌کردن
۵ ستاره ارتش و هلیکوپترهای نظامی می اومد که خیلی سخت‌تر بود فرار کردن‌.
ویژگی اصلی این سیستم این بود که وقتی از دید پلیس مخفی می‌شدی وانتدت برای همیشه پاک می‌شد و هیچ سابقه‌ای از جنایتت توی سیستم پلیس باقی نمی‌موند، پلیس هیچ‌وقت دنبالت نمی‌افتاد یا جنایتت رو به یاد نمیاورد‌
ولی تو RDR2 داستان خیلی فرق میکرد و راکستار اومد یه سیستم وانتد خیلی پیچیده‌تر و واقع‌گرایانه‌تر پیاده کرد که واقعاً پیشرو بود و یه گام بزرگ به جلو نسبت به GTA V بود.
اگه یه جرم کوچیک مثل دزدیدن اسب یا شلیک تصادفی توی شهر مرتکب می‌شدی، یه پیام کوتاه توی گوشه صفحه ظاهر می‌شد که می‌گفت قانون‌شکنی دیده شده یا مامورا خبر دار شدن. توی این مرحله، هنوز وانتد رسمی نداری، ولی اگه دوباره مرتکب جرم شی یا نزدیک پلیس شی، وانتدت فعال می‌شه. تو این فاز، می‌تونستی با پرداخت بانتی توی اداره پست، وانتدت رو پاک کنی و به وضعیت عادی برگردی.
ولی اگه جرم بزرگ‌تری مثل قتل، دزدی مسلحانه یا فرار از دست پلیس مرتکب می‌شدی، یه بانتی روی سرت گذاشته می‌شد. این جایزه بسته به شدت جرم متفاوت بود مثلاً ۵ دلار برای یه جرم کوچیک، تا چند صد دلار برای قتل‌های بزرگ.
توی این مرحله، مامورا یا بانتی هانترها دنبالت می‌افتادن که دستگیر میشدی به زندان می‌افتادی یا باید جایزتو می‌دادي. اگه فرار کنی، جایزه‌ات توی سیستم باقی می‌موند و حتی اگه یه شهر دیگه بری، ممکن بود پلیس یا شکارچی‌ها دوباره پیدات کنن. بعد تازه یه پویایی هم داشت این سیستم وانتد تو رددد۲. مثلا اگه توی یه منطقه روستایی جرم میکردی، ممکن بود فقط چند سواره‌نظام محلی دنبالت بیفتن ولی فقط کافی بود توی شهر بزرگ مثل Saint Denis جرم کنی، پلیس ها با سلاح‌های سنگین‌تر و هماهنگی بیشتر می‌اومد و همو با سوت زدن خبر میکردن و خلاصه تو اون شهر دردسری بود
این همون بخشی از واقع گرایی هست که راجبش بحث کردیم تو چندتا پست قبل. اینا تو RDR2 خیلی به تاریخ و فرهنگ غرب وحشی وفادار بودن . مثلاً اگه توی یه منطقه بومی جرم می‌کردی، ممکن بود قبیله‌های بومی یا نیروهای نظامی فدرال دنبالت بیفتن.تازه سیستم وانتد به رفتار اجتماعی بازیکن هم وابسته بود مثلاً اگه با مردم محلی خوب رفتار کنی، ممکن بود کمتر گزارش شی.

حالا از اونجا که محاله راکستار تو بازی جدیدش مکانیک ها را ارتقا خفنی نده و حتی مکانیک ها بهتر میشن به نظرت تو VI چطوره این سیستم؟
آیا مثلا ترکیعب از GTA V و RDR2 عه؟ مثلاسیستم ستاره‌ای وانتد رو نگه دارن، ولی بهش پیچیدگی بیشتری اضافه کنن؟ مثلا اگه یه جرم کوچیک کنی مثلاً خلاف های رانندگی مثل تصادف با ماشین پلیس، ممکنه یه پیام ظاهر بشه که بگه پلیس خبر دار شده، ولی هنوز دنبالت نیست ولی اگه دوباره جرم کنی یا نزدیک پلیس شی، وانتد فعال می‌شه
یا نه میان و کلا سیستم وانتد رو خیلی پویاتر و هوشمندتر می‌کنند؟ که با توجه به تریلر و شایعات دیگه ممکنه پلیس بتونه با دوربین‌ها یا سیستم‌های تشخیص چهره، تو رو شناسایی کنه و حتی اگه چند ماه از جنایتت گذشته باشه، دوباره دنبالت بیفتن. مثل RDR2 پلیس می‌تونه با همدیگه هماهنگی بیشتری داشته باشن. مثلاً اگه توی منطقه‌ای جرم کنی، ممکنه تمام نیروها توی اون منطقه یا حتی شهرهای اطراف خبر دار بشن و دنبالت بیفتن ضمن اینکه سیستم وانتد می‌تونه به محیط و زمان روز بستگی داشته باشه. مثلاً اگه توی شب و توی یه منطقه خلوت جرم کنی، ممکنه پلیس دیرتر پیدات کنه، ولی اگه توی روز و توی یه منطقه شلوغ باشی، سریع‌تر گیر بیفتی.
اگه راکستار بیاد و به فرهنگ پلیس فلوریدا وفادار بمونه باید بگم که کلا پلیس های اون ایالت بشدت به تکنولوژی‌های مدرن مثل پهپادها، هلیکوپترهای مجهز، و سیستم‌های ردیابی GPS مجهزن. از طرفی برای حفظ سادگی گیم‌پلی سریع چون GTA یه سری بازی اکشن و سریع هست، راکستار احتمالاً نمی‌خواد سیستم وانتد رو خیلی پیچیده کنه که گیم‌پلی رو کند کنه. ممکنه یه تعادل بین سادگی GTA V و واقعیت‌گرایی RDR2 برقرار کنن مثلا سیستم ستاره‌ای رو نگه دارن، ولی هر لول ستاره جزئیات بیشتری داشته باشه و مخفی شدن از پلیس همچنان سریع و ساده باشه، ولی اگه جنایت بزرگی کنی، پلیس ممکنه یه پرونده باز روی تو باز کنه که بعداً دوباره پیدات کنن. تأثیر تکنولوژی و بهتر شدن سخت افزار این نسل و بخصوص CPU رو هم دست کم‌ نمیشه گرفت چون احتمالا پلیس ها می‌تونن فتار هوشمندتری داشته باشن، مثل پیدا کردن مسیرهای بهتر برای تعقیب ما، یا استفاده از تاکتیک‌های گروهی برای محاصره کردن ما. سابقه جنایت که ممکنه توی سیستم پلیس باقی بمونه و بعداً باعث تعقیب دوباره بشه.
سیستم ستاره ها رو احتمالا نگه میدارن ولی حتما تغییراتی میدن. واقعا هیچ ایده ای ندارم قراره چطوری درش بیارن :D اما چیزی که فکر میکنم اینه که احتمالا سخت گیرانه نباشه. چون از یکطرف یکی از لذت های gta خرابکارهایی هست که تو سطح شهر انجام میدیم ( البته من از اون ادم هایی ام که پشت چراغ قرمز هم وایمستم :D ) و اگه سیستم وانتد لول بخواد به پلیر سخت بگیره و زیاد محدودش کنه شاید پلیر رو زده کنه. اگه توجه کنی همین سیستم وانتد لول gta ها تا سن اندریاس اینجوری بود که پلیس ها رو نمیشد توی مینی مپ دید و از gta 4 به اینور این قابلیت رو اضافه کردن و با اینکه توی این مورد بازی رو اسونتر کرده بودن ولی از طرفی جزییات بیشتری به سیستم وانتد لول داده بودن مثلا از gta 4 به اینور اگه یکی شما رو توی محل جرم میدید گوشیش رو در میاورد و به پلیس زنگ میزد و با هر جرمی فورا ستاره نمیگرفتی و تا پلیس خبر دار میشد کمی زمان میبرد. درکل همونطور که خودت گفتی احتمالا یچیزی بین سیستم کلاسیک و رد دد٢ باشه همراه با اضافه شدن میکانیک های جدید و جزییات بیشتر که به فضاسازی بازی هم بخوره.
 
سیستم ستاره ها رو احتمالا نگه میدارن ولی حتما تغییراتی میدن. واقعا هیچ ایده ای ندارم قراره چطوری درش بیارن :D اما چیزی که فکر میکنم اینه که احتمالا سخت گیرانه نباشه. چون از یکطرف یکی از لذت های gta خرابکارهایی هست که تو سطح شهر انجام میدیم ( البته من از اون ادم هایی ام که پشت چراغ قرمز هم وایمستم :D ) و اگه سیستم وانتد لول بخواد به پلیر سخت بگیره و زیاد محدودش کنه شاید پلیر رو زده کنه. اگه توجه کنی همین سیستم وانتد لول gta ها تا سن اندریاس اینجوری بود که پلیس ها رو نمیشد توی مینی مپ دید و از gta 4 به اینور این قابلیت رو اضافه کردن و با اینکه توی این مورد بازی رو اسونتر کرده بودن ولی از طرفی جزییات بیشتری به سیستم وانتد لول داده بودن مثلا از gta 4 به اینور اگه یکی شما رو توی محل جرم میدید گوشیش رو در میاورد و به پلیس زنگ میزد و با هر جرمی فورا ستاره نمیگرفتی و تا پلیس خبر دار میشد کمی زمان میبرد. درکل همونطور که خودت گفتی احتمالا یچیزی بین سیستم کلاسیک و رد دد٢ باشه همراه با اضافه شدن میکانیک های جدید و جزییات بیشتر که به فضاسازی بازی هم بخوره.
آره احتمالا خیلی سختش نکنند ولی اینطوری هم نیست که ستاره ها پاک بشن و همه چی تموم بشه بدون اینکه سابقه جرم ما تو سیستم پلیس ثبت نشه. احتمالا تا زمانی که شناسایی نشیم که کی هستیم سیستم ستاره باشه و بتونیم با مخفی شدن یا عوض کردن لباس یا ماشین ستاره های زیادتر رو پاک کنیم ولی اگر شناسایی بشیم و مجرم سابقه دار هم باشیم قضیه به این سادگی ها نباشه.

شاید یکی از دلایلی که تو تریلر دیدیم که جیسون و لوسیا برای سرقت از یک سوپرمارکت ماسک (البته بگیم بندانا بهتره ) برای مخفی کردن چهره زده بودند همین بود. چون شناسایی میشیم ولی اینکه عواقب این شناسایی شدن ما چیه رو منم واقعا هیچ ایده ای به ذهنم نمیرسه ولی مطمئنم راکستار بازم مثل همیشه سوپرایز میکنه همه رو.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or